Το νέο Volkswagen Arteon στην Ελλάδα
Το Arteon είναι το νέο 5θέσιο Gran Turismo της Volkswagen, που τοποθετείται πιο πάνω από το επιτυχημένο Passat. Το 5θυρο μοντέλο συνδυάζει την άνεση και τους χώρους μίας μεγάλης λιμουζίνας με το δυναμισμό και την ελκυστική σχεδίαση ενός σπορ κουπέ αυτοκινήτου. Από 39.900 ευρώ 1.5 TSI 150 PS και 42.150 ευρώ 2.0 TDI 150 PS.
Υπάρχουν κλασικές λιμουζίνες. Υπάρχουν, όμως, και σπορ αυτοκίνητα. Οι μεν προσφέρουν πολύ χώρο και υψηλά επίπεδα άνεσης, ενώ τα δε ελκυστική σχεδίαση και πολύ δυναμισμό. Η Volkswagen λανσάρει στην αγορά ένα νέο μοντέλο, το οποίο συνδέει αυτούς τους δύο κόσμους της αυτοκίνησης: το Arteon. Ένα σπορτίφ gran turismo, που έχει εντυπωσιακή σχεδίαση, είναι εξοπλισμένο με καινοτόμα συστήματα υποβοήθησης, βρίσκεται μόνιμα on-line, είναι εξοπλισμένο με αποδοτικούς και ισχυρούς κινητήρες, έχει σπορτίφ οδική συμπεριφορά, όντας συγχρόνως άνετο και προσφέροντας πολύ μεγάλους χώρους, όπως μία λιμουζίνα της πολυτελούς κατηγορίας (E).
Νέα εποχή στην σχεδίαση της Volkswagen
Το Arteon εισαγάγει το νέο σχεδιαστικό «πρόσωπο» της Volkswagen. Βασικό χαρακτηριστικό αποτελεί η μεγάλη 3D μάσκα ψυγείου που εκτείνεται κατά πλάτος σε όλο το εμπρός τμήμα, ενσωματώνοντας τα φωτιστικά σώματα. Τα τελευταία, τοποθετημένα σχεδιαστικά πίσω από την μάσκα, προσδίδουν την τρίτη διάσταση (βάθος). Οι εγκάρσιες χρωμιωμένες γρίλιες της μάσκας με τις ενσωματωμένες φωτιστικές LED διόδους τους, «αναλαμβάνουν» λειτουργίες όπως τα φώτα ημέρας, τα φώτα θέσης και τα φλας.
Avant garde σχεδίαση. Εκτός από το νέο πρόσωπο της Volkswagen, στα σημαντικότερα σχεδιαστικά στοιχεία του Arteon, το οποίο διαθέτει εξαιρετικά δυναμικές αναλογίες, ανήκει σαφώς ο σχεδιασμός του εμπρός μέρους. Το χαρακτηριστικό της είναι το μεγάλο καπό του κινητήρα (κυρίαρχο γνώρισμα «καθαρόαιμων» σπορ αυτοκινήτων), που εκτείνεται σε ένα μεγάλο μήκος, από τη γρίλια του ψυγείου έως το τελείωμα των δύο μπροστινών φτερών. Οι προβολείς LED, τα φώτα ημέρας και τα φλας ενσωματώνονται στις εγκάρσιες γρίλιες του ψυγείου, που κοσμούνται από χρώμιο. Έτσι προκύπτει η σχεδίαση μίας εμπρόσθιας όψης, η οποία θα ταίριαζε ακόμα και σε σπορ πολυτελή μοντέλα. Ανάλογα σπορτίφ είναι και το πίσω μέρος του Arteon. Εκεί κυριαρχούν τα εντυπωσιακά φώτα LED με τα δυναμικά φλάς, τα μυώδη φτερά και οι ευμεγέθεις θόλοι των τροχών, οι οποίοι φτάνουν ακόμα και τις 20 ίντσες! Με αυτά τα δεδομένα, το Arteon αποτελεί μία νέα εναλλακτική για όσους προσανατολίζονται στην απόκτηση ενός σπορτίφ 5θυρου fastback με εντυπωσιακή σχεδίαση, προηγμένες τεχνολογικές λύσεις, πολύ διαφορετικό ύφος και υψηλό επίπεδο άνεσης αντί μιας κλασικής λιμουζίνας.
Η αεροδυναμική τελειοποιεί τη δυναμική οδική συμπεριφορά. Στο νέο Arteon επιτεύχθηκε η ιδανική ισορροπία ανάμεσα σε έναν καλό αεροδυναμικό συντελεστή cw 0,265 και σε καλές τιμές αρνητικής άντωσης (πίεσης του αέρα στο αμάξωμα, προς τα κάτω). Αυτό εξασφαλίζει από την μία πλευρά χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση και συνεπώς χαμηλές τιμές κατανάλωσης, και από την άλλη ένα υψηλό επίπεδο δυναμικής οδικής συμπεριφοράς. Οι τιμές αρνητικής άντωσης επιτεύχθηκαν με το συνολικό αεροδυναμικό πακέτο, στο οποίο ανήκει μεταξύ άλλων η χαρακτηριστική άκρη του πίσω μέρους, πάνω από τα πίσω φωτιστικά σώματα. Η ισορροπία των τιμών άντωσης, που σταθεροποιούν το πίσω μέρος, βελτιστοποιεί τη ρύθμιση της ανάρτησης στον εμπρός και τον πίσω άξονα, με συνέπεια την εξαιρετική οδική συμπεριφορά και την υψηλή σταθερότητα ακόμα και σε ταχύτητες πολύ κοντά στην τελική. Έτσι το νέο Arteon δε χρειάζεται να φέρει μετακινούμενη πίσω αεροτομή, η οποία να εξέρχεται του αμαξώματος σε υψηλές ταχύτητες.
Ένα ευρύχωρο 5θέσιο. Το νέο Arteon βασίζεται στην πλατφόρμα MQB. Όλα τα σύγχρονα MQB μοντέλα της μάρκας χαρακτηρίζονται από τους μεγαλύτερους του μέσου όρου εσωτερικούς χώρους, χάρη στους απομακρυσμένους μεταξύ τους άξονες. Όλα αυτά, ισχύουν και στο νέο Arteon. Ανάμεσα στους δύο άξονες του εκτείνεται ένα μεγάλο μεταξόνιο 2.837 mm, με το συνολικό μήκος του fastback μοντέλου να φτάνει τα 4.862 mm. Το Arteon έχει πλάτος 1.871 mm (2.127mm με καθρέπτες), ενώ το ύψος του είναι 1.427 mm. Το αυξημένο μέγεθος του μεταξονίου, παρέχει κορυφαία άνεση στο εσωτερικό. Έτσι, το νέο Arteon διαθέτει τον μεγαλύτερο στην κατηγορία ελεύθερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Η τιμή των 1.016 mm είναι η καλύτερη στην κατηγορία. Σε αυτόν τον τομέα το Arteon ανταγωνίζεται με τις λιμουζίνες της μεγάλης κατηγορίας «Ε», όπου το μήκος των αυτοκινήτων ξεπερνά τα 5 μέτρα. Χάρη στη μεγάλη σε μήκος οροφή, το διαθέσιμο ύψος στο πίσω μέρος (940 mm) είναι επίσης εντυπωσιακό. Το εσωτερικό πλάτος εμπρός είναι 1.500 mm ενώ στην πίσω σειρά καθισμάτων φτάνει τα 1.481 mm, παρέχοντας έτσι άφθονο χώρο για πέντε ενήλικες. Τέλος, παρά το αυξημένο μεταξόνιο, ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 563 και φτάνει έως τα 1.557 λίτρα, τιμές που καμία κλασική λιμουζίνα δε προσφέρει.
Αυξημένη ακαμψία αμαξώματος. Κατασκευαστικά η πλατφόρμα MQB προσφέρει εξαιρετικά αυξημένη ακαμψία αμαξώματος, και έτσι ένα πολύ καλό επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, αλλά και άνεσης. Ατσάλι πολύ υψηλής αντοχής χρησιμοποιείται μεταξύ άλλων στα μαρσπιέ, αλλά και στις διαμήκεις και εγκάρσιες δοκούς του αμαξώματος. Από ατσάλι επεξεργασμένο σε υψηλή θερμοκρασία κατασκευάζονται οι μεσαίες κολώνες, το κεντρικό τούνελ, το διαχωριστικό τοιχίο μεταξύ του θαλάμου επιβατών και του χώρου του κινητήρα, οι πίσω διαμήκεις άξονες και οι διαμήκεις άξονες της οροφής. Η ακαμψία του αμαξώματος του Arteon, παρά την μεγάλη πόρτα του χώρου αποσκευών, έχει αυξηθεί κατά 10% σε σχέση με ενός αντίστοιχου sedan. Αυτό το πλεονέκτημα προσφέρει σαφώς μεγαλύτερη ακρίβεια του τιμονιού και άριστο επίπεδο άνεσης. Σε συνολικό επίπεδο έχει κατασκευαστεί ένα εξαιρετικά άνετο και ταυτόχρονα σπορτίφ αυτοκίνητο, του οποίου η παθητική ασφάλεια ανήκει στις καλύτερες.
Ενεργό καπό κινητήρα. Το Arteon δεν παρέχει προστασία μόνο στους επιβάτες, αλλά και στους πεζούς, χάρη στο σύστημα ανίχνευσης πεζών με λειτουργία έκτακτης πέδησης και στο ενεργό μπροστινό καπό του. Σε περίπτωση αναπόφευκτης σύγκρουσης με πεζό, το μπροστινό καπό ανασηκώνεται 6cm προς τα πάνω με τη βοήθεια πυροτεχνικού μηχανισμού. Έτσι αυξάνεται η απόσταση ανάμεσα σε αυτό και το μπλοκ του κινητήρα ώστε να περιοριστούν οι συνέπειες ενός τραυματισμού. Το εύρος ταχύτητας για την πυροδότηση του συστήματος κυμαίνεται ανάμεσα στα 25 και 55 km/h.
Avant garde και στο εσωτερικό. Η κατασκευαστική αρτιότητα και τα υλικά κορυφαίας επιλογής είναι ευδιάκριτα σε κάθε λεπτομέρεια του εσωτερικού διάκοσμου. Ο συνδυασμός του σπορτίφ χαρακτήρα με την κομψότητα, της αυξημένης μεταβλητότητας με την ευρυχωρία, δίνουν μία νέα ερμηνεία στον όρο “gran turismo” και στο εσωτερικό του νέου Arteon. Τα διαδραστικά και ψηφιακά στοιχεία ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό και δημιουργούν ένα μοναδικό αποτέλεσμα υψηλής τεχνολογίας και εκλεπτυσμένης σχεδίασης, όπως το “Active Info Display” (ψηφιακός πίνακας οργάνων) και τα τελευταίας γενιάς συστήματα πλοήγησης και ψυχαγωγίας με ενιαία γυάλινη επιφάνεια 9,2 ιντσών που υπακούν στις εντολές του χρήστη ανέπαφα, αναγνωρίζοντας ακόμα και χειρονομίες. Επιπλέον, οι ένθετες διακοσμητικές επενδύσεις στο ταμπλό και στις πόρτες διαθέτουν μια κρυφή φωτιστική ρίγα, με ρυθμιζόμενη ένταση (dimmer). Με τη βοήθεια αυτού του φωτιστικού εφέ ο χώρος αποκτά ένα ιδιαίτερα πολυτελές ύφος.
Η λωρίδα των αεραγωγών ως σχεδιαστική άποψη με κορυφαία λειτουργικότητα. Το κεντρικό στοιχείο σχεδιασμού του ταμπλό είναι ένα καινοτόμο σύστημα αερισμού – σχεδιασμένο και ως λειτουργικό στοιχείο. Η ενιαία οριζόντια διάταξη των αεραγωγών που διατρέχουν το ταμπλό σε όλο του το μήκος, μεταβαίνει ομοιογενώς στις επενδύσεις των μπροστινών θυρών, δημιουργώντας ένα ενιαίο σύνολο. Στην πράξη, οι ειδικά σχεδιασμένοι μεγάλοι αεραγωγοί προσφέρουν 50% μεγαλύτερη επιφάνεια ροής σε σχέση με τους κοινούς αεραγωγούς, εξασφαλίζοντας κορυφαία ψύξη / θέρμανση, αισθητή μείωση θορύβου, ενώ περιορίζουν τα ενοχλητικά ψυχρά ρεύματα που ευθύνονται για τους ερεθισμούς των ματιών και τις ψύξεις στο σώμα.
Έξι turbo κινητήρες. Το Arteon θα ξεκινήσει την πορεία του αρχικά με τρεις turbo κινητήρες άμεσου ψεκασμού: ένα 2λτ βενζινοκινητήρα TSI ισχύος 280 PS και δύο 2λτ TDI (diesel) με 150 PS και 240 PS. Το φάσμα των κινητήρων θα ολοκληρωθεί από άλλα τρία μηχανικά σύνολα: τον νέο 1.5 TSI Evo με 150 PS και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, καθώς επίσης έναν 2λτ TSI και έναν 2λτ TDI με 190 PS.
Κιβώτια ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG για όλες τις εκδόσεις. Όλοι οι κινητήρες μπορούν να συνδυαστούν με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG) 7-σχέσεων. Μάλιστα, το DSG είναι στάνταρντ από τα 190 PS και πάνω. Επιπλέον, ο TSI των 280 PS και ο TDI των 240 PS συνδυάζονται αποκλειστικά με το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION της Volkswagen.
Προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης. Το Arteon εφοδιάζεται με ένα ηλεκτρομηχανικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης με μεταβαλλόμενη σχέση μετάδοσης, το οποίο είναι συγχρόνως άνετο και δυναμικό. Η σχέση μετάδοσης του τιμονιού μεταβάλλεται ανάλογα την γωνία στροφής (η σχέση μεταξύ στροφής τιμονιού και στροφής τροχών δεν είναι γραμμική, αλλά εκθετική). Έτσι προκύπτει εξαιρετική αμεσότητα και ευελιξία σε μεγάλες στροφές ή κατά την διάρκεια ελιγμών. Ταυτόχρονα, στις υψηλές ταχύτητες και γύρω από την ευθεία του τιμονιού δεν παρατηρείται νευρικότητα. Χάρη στο προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης με μεταβαλλόμενο λόγο, ο οδηγός δε χρειάζεται να κάνει μεγάλες κινήσεις με το τιμόνι, ώστε να διαγράψει τις επιθυμητές ακτίνες στροφής. Μία πλήρης περιστροφή της κρεμαγιέρας από άκρη σε άκρη απαιτεί με το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης μόνο 2 στροφές!
Τα καινοτόμα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού μπορούν να προβλέψουν! Στο avant garde ύφος του Arteon ταιριάζουν, φυσικά, τα πιο πρωτοποριακά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, με τα οποία εξοπλίζεται. Μεταξύ άλλων, υπάρχουν τρεις ολοκαίνουργιες τεχνολογίες.
- Το νέας γενιάς σύστημα αυτόματου ελέγχου και διατήρησης της ταχύτητας και της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα (ACC – Adaptive Cruise Control), διαθέτει «προνοητική» λειτουργία. Πλέον, λαμβάνει υπόψη παράγοντες, όπως τα όρια ταχύτητας, τις στροφές, τους κυκλικούς κόμβους και τις διασταυρώσεις και προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα σε αυτές τις παραμέτρους (πάντα στο πλαίσιο των ορίων του συστήματος και του Κ.Ο.Κ. της εκάστοτε χώρας). Το εν λόγω σύστημα ανήκει στον βασικό εξοπλισμό.
- Τα νέα, δυναμικά LED φώτα με την «προνοητική» ρύθμιση αναγνωρίζουν, μέσω κάμερας και βασιζόμενα στα δεδομένα του GPS και του συστήματος πλοήγησης, πότε ακολουθεί μία στροφή και τη φωτίζουν εκ των προτέρων, προτού δηλαδή ο οδηγός στρίψει το τιμόνι. Διευρύνουν έτσι την ορατότητα του οδηγού 2” ταχύτερα από τα απλά δυναμικά φώτα στροφής. Τα προνοητικά φώτα LED ανήκουν επίσης στον βασικό εξοπλισμό.
- Ένα επιπλέον σημαντικό στοιχείο σε ό,τι αφορά την ασφάλεια στην περίπτωση του χειρότερου σεναρίου προσφέρει η δεύτερη γενιά του αυτόνομου συστήματος Emergency Assist. Αν ο οδηγός χάσει τις αισθήσεις του εξαιτίας ενός προβλήματος υγείας, το σύστημα αναλαμβάνει τον έλεγχο του Arteon, μέσα στο πλαίσιο των ορίων του συστήματος, ώστε να το ακινητοποιήσει με ασφάλεια οδηγώντας το στην τελείως δεξιά λωρίδα (ή Λ.Ε.Α), ελέγχοντας την κυκλοφορία των αυτοκινήτων ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος συγκρούσεων κατά την αλλαγή των λωρίδων.
Εξοπλισμός κορυφαίας άνεσης. Το Arteon εκτός των καινοτόμων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης διαθέτοντας στον βασικό του εξοπλισμό το σύστημα κλιματισμού τριών ζωνών (“Air Care Climatronic” με αυτόματη λειτουργία καθαρισμού του αέρα και αντιαλλεργικό φίλτρο). Ανάλογα με την έκδοση, στον βασικό εξοπλισμό προσφέρονται εμπρός καθίσματα ergoComfort (πιστοποίηση AGR) με λειτουργία μασάζ, κρυφός εσωτερικός φωτισμός τριών αποχρώσεων, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση με 43 ρυθμίσεις απόσβεσης καθώς και το κορυφαίο σύστημα πλοήγησης και ψυχαγωγίας “Discover Pro”, συμπεριλαμβανομένων της γυάλινης οθόνης των 9,2 ιντσών και της λειτουργίας ανέπαφου χειρισμού μέσω αναγνώρισης χειρονομιών
Δυο εξοπλιστικές εκδόσεις. Το νέο Arteon θα διατίθεται σε δύο εξοπλιστικές εκδόσεις, τις “Elegance” και “R-Line”. Η πρώτη προβάλλει ένα πιο κομψό προφίλ του αυτοκινήτου, ενώ η δεύτερη τονίζει το σπορτίφ ύφος, που έχει το νέο μοντέλο της Volkswagen. Μάλιστα, ο βασικός εξοπλισμός των εκδόσεων είναι ιδιαίτερα πλούσιος, περιλαμβάνοντας για παράδειγμα:
- Ορθοπεδικά καθίσματα ergoComfort σε συνδυασμό Δέρμα – Alcantara (θερμαινόμενα, του οδηγού με 6 ηλεκτρικές ρυθμίσεις)
- Πλήρως Ψηφιακό & Διαδραστικό Πίνακα οργάνων 12,3”
- Air Care Climatronic 3-ζωνών
- Προνοητικό Adaptive Cruise Control
- Προβολείς LED
- Προνοητική λειτουργία φωτισμού στροφής (R-Line)
- Προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης “Progressive steering”
- Ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις “Dynamic Chassis Control”
- Ενεργό σύστημα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας “Lane Assist”
- Σύστημα ελέγχου του εμπρός χώρου του αυτοκινήτου “Front Assist”
- Σύστημα προστασίας πεζών (περιλαμβάνει επιτήρηση πεζών και ενεργό καπό)
- Αυτόματο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης “Park Assist”
- Κάμερα οπισθοπορείας “Rear Assist”
- Σύστημα αυτόμ. προσαρμογής φωτισμού μεγάλης σκάλας “Light Assist”
- Ζάντες ελαφρού κράματος 18” με ελαστικά τεχνολογίας AirStop®
- Σύστημα πλοήγησης και ψυχαγωγίας
- Όλες τις διαθέσιμες Mobile Online υπηρεσίες “Car-Net”