F1: Η στρατηγική των ελαστικών στη Βραζιλία
Στο Βραζιλιάνικο Grand Prix κέρδισε ο οδηγός της Ferrari, Sebastian Vettel ακολουθώντας στρατηγική μιας αλλαγής ελαστικών από πολύ μαλακή σε μαλακή γόμα.
Ο Vettel πήρε το προβάδισμα στον πρώτο γύρο που ήταν επεισοδιακός και κατάφερε να διατηρήσει την πρωτοπορία μέχρι το τέλος. Μάλιστα κατάφερε να πραγματοποιήσει τη μοναδική του αλλαγή χωρίς να χάσει το «ουσιαστικό» προβάδισμα στον αγώνα.
Δυο ακόμη εναλλακτικές στρατηγικές επέφεραν κάποια από τα καλύτερα σημεία του αγώνα. Ο οδηγός της Mercedes Lewis Hamilton εκκίνησε από τα πιτ και χρειάστηκε να προσπαθήσει για ν’ ανέβει. Ήταν ο ένας από τους πέντε οδηγούς που εκκίνησε με την μαλακή γόμα, την πιο σκληρή εκ των δυο. Έκανε τη μοναδική του αλλαγή ενώ βρισκόταν επικεφαλής, επέστρεψε στην 5η θέση και εκμεταλλεύτηκε την ταχύτητα της πολύ μαλακής γόμας για να τερματίσει τελικά 4ος.
Ο οδηγός της Red Bull, Daniel Ricciardo επίσης εκκίνησε με την μαλακή γόμα από την 14η θέση λόγω ποινής. Έπεσε ακόμη πιο πίσω μετά από ένα δράμα στην αρχή, όπου υποχρεώθηκε να βάλει στο 1ο γύρο, φρέσκο σετ μαλακής γόμας. Μετά σταμάτησε ξανά αργότερα για πολύ μαλακή γόμα και κατάφερε τελικά να τερματίσει 6ος. Ο άλλος οδηγός της Red Bull, Max Verstappen ακολούθησε επίσης στρατηγική δυο αλλαγών και τερμάτισε 5ος μετά από μια δεύτερη αλλαγή στο φινάλε, όπου έβαλε εκ νέου, την πολύ μαλακή γόμα.
MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
“Στον αγώνα η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν με διαφορά η μεγαλύτερη που καταγράφηκε κατά τη διάρκεια του τριημέρου: Στην αρχή ξεπερνούσε κατά πολύ τους 500 βαθμούς Κελσίου. Μολονότι οι περισσότεροι πρωταγωνιστές του αγώνα τερμάτισαν με μια αλλαγή ελαστικών όπως αναμένονταν, τους βοήθησε σ’ αυτό και η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή. Ειδικά ο Lewis Hamilton οδήγησε εκπληκτικά πετυχαίνοντας ταχύτερους γύρους με φθαρμένη μαλακή γόμα ενώ τον ακολουθούσαν μονοθέσια με φρέσκια πολύ μαλακή γόμα. Η Red Bull επίσης απέδειξε πως μια εναλλακτική στρατηγική μπορεί να είναι αποδοτική. Αμφότερα τα μονοθέσια της τερμάτισαν ψηλά με τον Daniel Ricciardo να υποχρεώνεται σε ένα επιπλέον πιτ στοπ στον 1ο γύρο. Παραμένουμε στο Ιντερλάγος για το τελευταίο τεστ εξέλιξης ελαστικών του 2018, εντός σεζόν. Αυτό θα πραγματοποιηθεί με τη βοήθεια της McLaren, την Τρίτη 14/11 και την Τετάρτη 15/11. Όλες οι ομάδες θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τα ελαστικά του 2018 για πρώτη φορά στο Άμπου Ντάμπι μετά τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς”.
ΤΑΧΥΤΕΡΟΣ ΓΥΡΟΣ ΑΝΑ ΓΟΜΑ
ΜΑΛΑΚΗ | Bottas
1m12.466s |
Raikkonen
1m12.492s |
ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ | Verstappen
1m11.044s |
Hamilton
1m11.845s |
MEΣΗ | – | – |
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
ΓΟΜΑ | ΟΔΗΓΟΣ | ΓΥΡΟΙ |
MEΣΗ | – | – |
ΜΑΛΑΚΗ | Wehrlein | 69 |
ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ | Perez | 35 |
ΜΕΤΡΗΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ
Προβλέψαμε ότι η στρατηγική του νικητή θα είναι μια αλλαγή από πολύ μαλακή σε μαλακή γόμα μεταξύ του 26ου και του 32ου γύρου. Ο Sebastian Vettel ήταν εντός προγράμματος καθώς πραγματοποίησε τη μόνη του αλλαγή στον 28ο γύρο. Την ίδια τακτική ακολούθησε και ο οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas, ο οποίος τερμάτισε 2ος. Ο Φινλανδός πραγματοποίησε τη δική του αλλαγή ένα γύρο νωρίτερα από το Γερμανό.