Το νέο PEUGEOT 508
Το νέο PEUGEOT 508 αλλάζει τα πάντα. Περισσότερο συμπαγείς διαστάσεις και περιορισμένο ύψος. Ο νέος εξωτερικός σχεδιασμός δείχνει ένα πιο επιθετικό και πιο στιβαρό αμάξωμα, ενώ στο εσωτερικό κυριαρχεί το εμβληματικό design του PEUGEOT i–Cockpit®. Υπόσχεται υποδειγματική οδική συμπεριφορά, νέοι κινητήρες, πληθώρα τεχνολογικών καινοτομιών και εξέλιξη στην ποιότητα
Ένα εναλλακτικό concept για μία κατηγορία που αλλάζει
Στην Ευρωπαϊκή αγορά, η παραδοσιακή κατηγορία D των sedan, μετά από σχεδόν μία 10ετία πτωτικής πορείας, τα τελευταία 4 χρόνια έχει σταθεροποιηθεί. Κάτω από την πίεση μιας ευρείας γκάμας επιλογών που έχουν οι πελάτες της κατηγορίας και ειδικά από τα SUV, τα μεγάλα sedan ανακάμπτουν μέσω της προσφοράς μοντέλων από τους premium κατασκευαστές, που διακρίνονται τόσο από μεγάλη ποικιλία αμαξωμάτων όσο και από ισχυρή ταυτότητα.
Με αυτό το σκεπτικό, οι σχεδιαστές του νέου PEUGEOT 508 προσπάθησαν να καταστήσουν σαφή τον μοναδικό τους στόχο: να αποστασιοποιηθούν από το συμβατικό 4θυρο αμάξωμα 3 όγκων και να στραφούν προς ένα coupé με πέντε πόρτες.
Με την πρώτη ματιά το PEUGEOT 508 τραβάει τα βλέμματα χάρη στη δυναμική του εμφάνιση.
Το ύψος του αυτοκινήτου μειώθηκε – δεν ξεπερνά πλέον το 1,40 μ. – και οι αεροδυναμικές του γραμμές παραπέμπουν πλέον ξεκάθαρα σε αμάξωμα coupé.
Το εμπρός μέρος είναι εντυπωσιακό κι αντανακλά δυναμισμό. Η μοντέρνα κυψελοειδής μάσκα με τα στοιχεία χρωμίου και τα φώτα LED, αντλούν έμπνευση κατευθείαν από το πιο πρόσφατο πρωτότυπο της PEUGEOT, το Instinct. Με το γνωστό λιοντάρι στο κέντρο της μάσκας και το λογότυπο της μάρκας στο χείλος του καπό, το νέο PEUGEOT 508 αποτίνει φόρο τιμής στον διάσημο πρόγονό του. Το PEUGEOT 504 και 504 coupé.
Τα κάθετα τοποθετημένα φώτα ημέρας LED προσδίδουν στο αυτοκίνητο μία ιδιαίτερη και μοναδική φωτεινή υπογραφή.
Το καπό έχει χαμηλώσει όσο το δυνατόν περισσότερο ώστε να τονίσει τον δυναμισμό του νέου PEUGEOT 508, ενώ το συνολικό παρουσιαστικό του έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να τραβά τα βλέμματα από όποια γωνία κι αν το κοιτάξει κανείς. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά στο μπροστινό μέρος του νέου PEUGEOT 508, καταλήγουν να δώσουν στο αυτοκίνητο μια πραγματική αίσθηση ποιότητας και χαρακτήρα, όντας ταυτόχρονα και σε απόλυτη ταύτιση με τη σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της PEUGEOT.
Η γραμμή της οροφής του νέου PEUGEOT 508 είναι ρέουσα κι ακολουθεί τα σχεδιαστικά πρότυπα της κατηγορίας των premium μοντέλων. Εντούτοις το αυτοκίνητο δείχνει συμπαγές: το συνολικό μήκος περιορίζεται στα 4,75 μ, γεγονός που συμβάλλει στην ευελιξία του. Χαρακτηριστικό στοιχείο στο πλάι αποτελούν οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που κατεβαίνουν χαμηλά στις πόρτες και τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο. Τίποτα δεν δείχνει αταίριαστο σε ένα αμάξωμα που η PEUGEOT εκμεταλλεύθηκε όλη της εμπειρία ώστε να αναβαθμίσει τόσο την εμφάνιση όσο και την ποιότητά του.
Στην πίσω πλευρά ξεχωρίζει το γυαλιστερό μαύρο οριζόντιο τμήμα ανάμεσα στα πίσω φώτα, που αποτελεί πλέον το χαρακτηριστικό γνώρισμα των τελευταίων μοντέλων της PEUGEOT. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να δοθεί στα τρισδιάστατης αισθητικής Full LED πίσω φωτιστικά σώματα. Η αισθητική των πίσω φώτων που προέρχονται κατευθείαν από το πρωτότυπο Quartz, αποτελεί πλέον κοινό χαρακτηριστικό γνώρισμα κάθε νέου μοντέλου της μάρκας. Τα συγκεκριμένα φώτα λειτουργούν μέρα-νύχτα και διαθέτουν λειτουργία μεταβαλλόμενης φωτεινότητας, γίνονται δε άμεσα αναγνωρίσιμα χάρη στις τρείς φωτιζόμενες λωρίδες. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που εντυπωσιάζει, είναι και το διαφορετικό αισθητικό αποτέλεσμα που αντιλαμβάνεται κανείς ανάλογα από ποια γωνία βλέπει το αυτοκίνητο (από πίσω ή από το πλάι).
Η πίσω πόρτα του PEUGEOT 508 εξασφαλίζει άνετη πρόσβαση σε ένα χώρο αποσκευών συνολικής χωρητικότητας 487 λίτρων
Τρεις ερωτήσεις στον Pierre-Paul MATTEI, Design Director του νέου PEUGEOT 508
Τι σας οδήγησε στον σχεδιασμό του νέου PEUGEOT 508;
“Μας ανατέθηκε η αποστολή να εκφράσουμε τον στόχο του συγκεκριμένου project στον σχεδιασμό του αυτοκινήτου. Ο στόχος ήταν διπλός: η ενσωμάτωση της αναβάθμισης της μάρκας στην αγορά και η διασφάλιση ότι το αυτοκίνητο θα μπορούσε να βρει τη θέση του στην ιδιαίτερα απαιτητική αγορά των sedan της κατηγορίας D. Το νέο PEUGEOT 508 είχε ως στόχο να βασίζεται σε μοναδικές και εντυπωσιακές αναλογίες ώστε να τραβά άμεσα την προσοχή, να ξεχωρίζει και να διακρίνεται από τους ανταγωνιστές του. Μέσα από αυτές τις ιδανικές αναλογίες μπορέσαμε να ανταποκριθούμε στην απαίτηση της PEUGEOT για κομψότητα, απλότητα και στυλ.”
Ποιο κομμάτι του σχεδιασμού σας δυσκόλεψε πιο πολύ και γιατί ;
“Το πίσω μέρος ήταν το πιο περίπλοκο σχεδιαστικά μέρος, καθώς η κεκλιμένη οροφή ήταν καθοριστική για την ταυτότητα του αυτοκινήτου. Ωστόσο, έπρεπε να διατηρήσουμε τον δυναμισμό του αμαξώματος και να διασφαλίσουμε την προσβασιμότητα που έπρεπε να συμβαδίζει με τα πρότυπα της κατηγορίας. Έπρεπε να αναθεωρήσουμε τον τρόπο σχεδιασμού του αυτοκινήτου. Αυτό μας οδήγησε σε ένα μοναδικό επίτευγμα στη συγκόλληση των μερών μεταξύ τους, κάτι που παρατηρείται ιδιαίτερα στα πίσω φτερά. Δεν το είχαμε κάνει ποτέ πριν. Πρόκειται για τεχνική που χρησιμοποιείται γενικά μόνο για σπορ αυτοκίνητα. Έπρεπε να αναθεωρήσουμε ό,τι ακολουθούσαμε μέχρι σήμερα στον τομέα της συγκόλλησης, ώστε να πετύχουμε αυτό το αποτέλεσμα.”
Τί το ξεχωριστό έχει ο σχεδιασμός του νέου PEUGEOT 508 ;
“Ουσιαστικά ξαναγράψαμε τους κανόνες σχεδιασμού ενός αυτοκινήτου του segment D. Για να πετύχουμε τέτοιες αναλογίες, εφόσον το μήκος μειώθηκε κατά 8 εκ. σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, μετακινήσαμε προς τα πίσω τη βάση του παρμπρίζ ώστε να δώσουμε μεγαλύτερο μήκος στο καπό. Στη συνέχεια υιοθετήσαμε τις πόρτες χωρίς πλαίσιο, που μας επέτρεψαν να έχουμε ένα μοντέλο πολύ πιο χαμηλό από τους περισσότερους ανταγωνιστές μας. Το αυτοκίνητο είναι κατά 6 εκ. χαμηλότερο από τον προκάτοχό του! Έτσι το αμάξωμα δείχνει ιδιαίτερα φαρδύ, παρότι το πλάτος του κυμαίνεται στον μέσο όρο της κατηγορίας. Καθώς το αυτοκίνητο έπρεπε να είναι ιδιαίτερα αεροδυναμικό, σχεδιάσαμε στενότερο το εμπρός από το πίσω μέρος, αντίθετα με την εντύπωση που δίνει! Επιτύχαμε αυτή την εκπληκτική εμφάνιση μειώνοντας το βάρος της καμπίνας κι έτσι μπορέσαμε να φτιάξουμε τα πίσω φτερά σε μια κλίμακα που σπάνια συναντούσαμε στο παρελθόν. Είναι ένα από τα μυστικά της εντυπωσιακής εμφάνισης του νέου PEUGEOT 508.”
Το ίδιο εντυπωσιακό, στιβαρό κι εκλεπτυσμένο με το εξωτερικό, είναι και το εσωτερικό του νέου PEUGEOT 508.
Στην καμπίνα κυριαρχεί το PEUGEOT i–Cockpit®
Στο εσωτερικό του νέου PEUGEOT 508 συναντάς ένα καινούργιο κόσμο, όπου κυριαρχεί η πρωτοτυπία και η ποιότητα. Η προσοχή εστιάζεται άμεσα στον κορυφαίο πίνακα οργάνων, ο οποίος δεσπόζει στην νέα έκδοση του PEUGEOT i–Cockpit®.
Το i-Cockpit® παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2012 στο PEUGEOT 208 κι εξελίχθηκε σε κάθε νέο μοντέλο της Μάρκας. Από το PEUGEOT 2008 SUV στο PEUGEOT 308 και στα πιο πρόσφατα SUV, τα PEUGEOT 3008 και 5008. Τρείς γενιές του PEUGEOT i-Cockpit® αποτελούν ήδη χαρακτηριστικό γνώρισμα όλων των μοντέλων της μάρκας.
Βασικά στοιχεία του PEUGEOT i-Cockpit® είναι:
- Το τιμόνι μικρής διαμέτρου
- Η μεγάλη οθόνη αφής των 10’’ υψηλής ευκρίνειας (HD) σε διάταξη 8:3
- Η μονάδα HUD (head–up display) με την υψηλής ανάλυσης ψηφιακή οθόνη των 12,3’’
Με πληθώρα δυνατοτήτων προσωπικής διαμόρφωσης (έξι διαφορετικές επιλογές απεικόνισης), η μονάδα HUD τοποθετείται πάνω από το τιμόνι και παρουσιάζει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες οδήγησης μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού, χωρίς εκείνος να χρειάζεται να πάρει το βλέμμα του από τον δρόμο (στα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνεται και η νέα λειτουργία νυχτερινής όρασης/night vision).
Η κεντρική οθόνη αφής ενσωματώνεται απόλυτα στον πίνακα οργάνων και βρίσκεται στο ίδιο ύψος με το head-up display. Στο επίπεδο εξοπλισμού Active η οθόνη έχει διαγώνιο 8’’, ενώ από το επίπεδο εξοπλισμού Allure, η οθόνη είναι 10’’ υψηλής ευκρίνειας (HD).
Συνοδεύεται από επτά διακόπτες που μοιάζουν με πλήκτρα πιάνου και παρέχουν άμεση και μόνιμη πρόσβαση στα κύρια χαρακτηριστικά άνεσης: ραδιόφωνο, κλιματισμό, πλοήγηση, ρυθμίσεις αυτοκινήτου, τηλέφωνο, εφαρμογές δικτύωσης και i-Cockpit®Amplify (βλ. παρακάτω).
Στην κεντρική κονσόλα συναντά κανείς το λεβιέ του 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, που λειτουργεί με ηλεκτρομηχανισμό και πραγματοποιεί τις αλλαγές με ένα απλό άγγιγμα. Ο σχεδιασμός του υπογραμμίζει ακόμα περισσότερο τη σύγχρονη θέση οδήγησης και σε συνδυασμό με τα χειριστήρια στο τιμόνι, συμβάλλει στην ενίσχυση της οδηγικής απόλαυσης.
Το νέο PEUGEOT 508 διαθέτει επίσης και την λειτουργία i–Cockpit® Amplify, που δίνει τη δυνατότητα δύο επιλογών διαμόρφωσης στο περιβάλλον του εσωτερικού (“BOOST” και “RELAX”) με στόχο τις αισθήσεις:
- Όραση: ρύθμιση έντασης του φωτισμού της καμπίνας, και της απόχρωσης των οθονών
- Ακοή: ρυθμίσεις ηχοσυστήματος
- Αφή: προγράμματα μασάζ πολλαπλών σημείων στα καθίσματα.
Η λειτουργία i-Cockpit® Amplify ελέγχει επίσης και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου μέσω του επιλογέα προγραμμάτων οδήγησης (ECO/Sport/Comfort/Normal), αλλά και τη συμπεριφορά της ανάρτησης (σε εκδόσεις εφοδιασμένες με ηλεκτρονική ανάρτηση).
Σε ό,τι αφορά την οδηγική απόλαυση, το νέο PEUGEOT 508 διατηρεί στο ακέραιο το DNA της Μάρκας. Μερικά από τα στοιχεία που συνηγορούν σε αυτό είναι:
- Η πλατφόρμα EMP2, που είναι αναμφίβολα μία από τις καλύτερες και πιο σύγχρονες της αγοράς, εξασφαλίζοντας εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά και σημαντικό περιορισμό του συνολικού βάρους (70 κιλά μικρότερο από το προηγούμενο μοντέλο), με αποτέλεσμα σημαντική οικονομία, βελτιωμένη ασφάλεια, και επιδόσεις.
- Εισαγωγή μίας εντελώς καινούργιας τεχνικής συγκόλλησης, η οποία, συνεπικουρούμενη από την εφαρμογή 24 μέτρων ειδικού συγκολλητικού υλικού, εγγυάται ακόμη μεγαλύτερη ακαμψία και αντοχή.
- Τοποθέτηση υποπλαισίου έδρασης της εμπρός ανάρτησης για καλύτερη απόσβεση.
- Υιοθέτηση πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων συνδεδεμένη με σύστημα ελεγχόμενης ανάρτησης μεταβλητού βαθμού απόσβεσης.
- Ενεργή ανάρτηση (standard στην έκδοση GT και σε όλες τις εκδόσεις με βενζινοκινητήρα, προαιρετικά στις εκδόσεις με κινητήρα diesel 0 L).
- Ειδικό set–up ανάρτησης, ανάλογα με τον τύπο κινητήρα, που διασφαλίζει τον ιδανικό βαθμό άνεσης και απόσβεσης σε ανώμαλο οδόστρωμα.
- Ειδικό set-up του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης που εξασφαλίζει τον ιδανικό συνδυασμό άνεσης-κρατήματος σε κάθε κατάσταση, παρέχοντας ταυτόχρονα μοναδική ευελιξία.
- Υιοθέτηση του νέου αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων EAT8 που διαθέτει ηλεκτροκίνητο μοχλό με αλλαγές ‘με απλό άγγιγμα’.
Κορυφαία επίπεδα άνεσης και ποιότητας κατασκευής
Το νέο PEUGEOT 508 είναι μία πρόκληση για υψηλού επιπέδου ταξίδια. Η επιλογή ποιοτικών υλικών στο εσωτερικό,και η σημασία στις λεπτομέρειες του φινιρίσματος, δίνουν στους επιβάτες μία αίσθηση χαλάρωσης και ηρεμίας σε ένα εξαιρετικά εκλεπτυσμένο και μοντέρνο περιβάλλον.
Το κάθισμα του οδηγού (και του συνοδηγού από το επίπεδο εξοπλισμού Allure) διαθέτει πληθώρα ρυθμίσεων απόστασης και κλίσης, αλλά και στήριξης της οσφυϊκής χώρας (ηλεκτροπνευματική κίνηση 4 ρυθμίσεων – διαθέσιμη προαιρετικά από το επίπεδο εξοπλισμού Active).
Στα καθίσματα υπάρχει επίσης και η δυνατότητα 8 ηλεκτρικών ρυθμίσεων με δύο μνήμες, καθώς και η δυνατότητα λειτουργίας μασάζ με 5 διαφορετικά προγράμματα.
Το εσωτερικό διαθέτει επίσης πληθώρα αποθηκευτικών χώρων συνολικής χωρητικότητας που φτάνει τα 32 λίτρα (!), τέσσερεις θύρες USB, μία υποδοχή τύπου jack στο κεντρικό υποβραχιόνιο και δύο ρευματολήπτες 12V (ένας βρίσκεται στο χώρο αποσκευών), τεράστια πανοραμική ηλιοροφή και κορυφαίο ηχοσύστημα της φημισμένης εταιρείας ηχοσυστημάτων Focal®.
Εντυπωσιακός κατάλογος εξοπλισμού και συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης
Το νέο PEUGEOT 508 διαθέτει ευρεία γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης τελευταίας γενιάς που πληρούν τις πρόσφατες αυστηρότατες προδιαγραφές του οργανισμού EuroNCAP.
Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται :
- Σύστημα νυχτερινής όρασης (Night Vision), για πρώτη φορά σε μοντέλο της κατηγορίας
- Τελευταίας γενιάς σύστημα Active Safety Brake (αναγνωρίζει την ύπαρξη πεζών και ποδηλατών μέρα και νύχτα) με ειδοποίηση απόστασης/Distance Alert
- Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (περιλαμβάνει και τις άκρες του δρόμου)
- Ειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού/Driver Attention Alert
- Αυτόματη εναλλαγή μεγάλης-μεσαίας σκάλας φώτων/High Beam Assist
- Αναγνώριση ορίων ταχύτητας
- Αναγνώριση οδικής σήμανσης (Stop, απαγορευτικά κλπ.)
- Ενεργό Cruise Control με λειτουργία Stop & Go (με το αυτόματο κιβώτιο EAT8)
- Αποτροπή ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (με το Stop & Go ενεργό cruise control)
- Σύστημα ελέγχου τυφλών σημείων/Active Blind Spot Monitoring system
Το σύστημα νυχτερινής όρασης (Night Vision), χρησιμοποιεί μία κάμερα υπερύθρων που αναγνωρίζει πεζούς ή οτιδήποτε κινείται μπροστά από το αυτοκίνητο, τη νύχτα ή σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας, με μέγιστη απόσταση εντοπισμού τα 200 – 250μέτρα, και στέλνει εικόνα στην οθόνη του head-up display, στο οπτικό πεδίο του οδηγού.
Για μεγαλύτερη διευκόλυνση του οδηγού μέσα στην πόλη το αυτοκίνητο εφοδιάζεται προαιρετικά με το σύστημα Visiopark 2 (εικόνα 360°) και το τελευταίας γενιάς Full Park Assist, με δυνατότητα αυτόματου παρκαρίσματος (διαθέσιμο μόνο με το αυτόματο κιβώτιο EAT8). Το σύστημα αναλαμβάνει τον έλεγχο του τιμονιού, του γκαζιού και των φρένων και παρκάρει αυτόματα το αυτοκίνητο.
Στον εξοπλισμό συνδεσιμότητας του PEUGEOT 508 περιλαμβάνονται:
- Εφαρμογή Mirror Screen συμβατή με Android Auto, Apple CarplayTM και MirrorLink®, με φωνητικές εντολές μέσω smartphone.
- Ασύρματη φόρτιση smartphone ( για συσκευές συμβατές με πρωτόκολλα Qi).
Οικονομία και επιδόσεις
Πέρα από την προσοχή στις λεπτομέρειες σε τομείς όπως η ηχομόνωση, ο περιορισμός των κραδασμών, η ποιότητα κατασκευής εσωτερική και ο περιορισμός του βάρους, στο αυτοκίνητο έχει δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα ώστε να περιοριστούν στο ελάχιστο δυνατό οι εκπομπές του CO2.
Το νέο PEUGEOT 508 εφοδιάζεται με τους νέας γενιάς κινητήρες Euro 6.2 PureTech και BlueHDi (εξελιγμένης τεχνολογίας SCR) που επιτυγχάνουν κορυφαίες στην κατηγορία του, τιμές εκπομπών CO2. Αυτά τα επίπεδα απόδοσης είναι ακόμη πιο αξιοσημείωτα δεδομένου ότι λαμβάνουν υπόψη τις νέες τεχνικές διατάξεις και τη διαδικασία WLTP, η οποία επιδιώκει να εναρμονίσει τα εγκεκριμένα επίπεδα δοκιμών κατανάλωσης με τα πραγματικά επίπεδα κατανάλωσης των χρηστών.
Το νέο μοντέλο διατίθεται με δύο νέες εκδόσεις του κινητήρα βενζίνης 1.6 PureTech:
- 1.6 PureTech 180 S&S EAT8
- 1.6 PureTech 225 S&S EAT8 (μόνο στο επίπεδο εξοπλισμού έκδοση GT)
και τέσσερεις εκδόσεις των κινητήρων diesel 1.5 και 2.0 BlueHDi:
- 1.5 BlueHDi 130 S&S με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (η μοναδική με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων)
- 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8
- 2.0 BlueHDi 160 S&S EAT8
- 2.0 BlueHDi 180 S&S EAT8
Made in France
Το νέο PEUGEOT 508 κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις του Mulhouse στη Γαλλία και οι κινητήρες του στα εργοστάσια του Trémery και του Douvrin, γεγονός που πιστοποιεί την ολοκληρωτική «Made in France» καταγωγή του.
Το PEUGEOT 508 που θα παρουσιαστεί στην προσεχή Διεθνή έκθεση της Γενεύης το 2018, θα ξεκινήσει να πωλείται σε παγκόσμια κλίμακα από τον Σεπτέμβριο.