F1: Η στρατηγική των ελαστικών στο Bahrain
Ο δεύτερος αγώνας της χρονιάς κατέληξε σ’ ένα συναρπαστικό παιχνίδι, γάτας με ποντικιού μεταξύ Ferrari και Mercedes. Ο οδηγός της Ferrari, Sebastian Vettel κράτησε πίσω του στο φινάλε τις Mercedes των Valtteri Bottas και Lewis Hamilton, χρησιμοποιώντας το ίδιο σετ μαλακής γόμας για 39 γύρους. Οι αντίπαλοί του χρησιμοποιούσαν αμφότεροι πιο φρέσκα ελαστικά, μέσης γόμας.
Η στρατηγική έπαιξε κυρίαρχο ρόλο στον αγώνα, με τον Hamilton να είναι ο μόνος από τους 10 πρώτους οδηγούς που εκκίνησε με τη μαλακή γόμα. Ο Βρετανός όπως και ο έτερος οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas έβαλε τη μέση γόμα όντας σε στρατηγική μιας αλλαγής. Από την πλευρά του ο Vettel, κατάφερε να υλοποιήσει στρατηγική πολύ μαλακής/μαλακής γόμας πραγματοποιώντας ένα αφύσικα μεγάλο, δεύτερο μέρος με τη μαλακή γόμα. Το φινάλε είχε ένταση με τον Bottas να πλησιάζει απειλητικά στους τελευταίους γύρους.
Είδαμε ευρεία ποικιλία διαφορετικών στρατηγικών. Οι πρώτοι οχτώ στην τελική κατάταξη υιοθέτησαν διαφορετικές στρατηγικές αξιοποίησης των ελαστικών. Πολλοί οδηγοί σημείωσαν τα καλύτερα αποτελέσματά τους όπως ο Pierre Gasly (Toro Rosso) που τερμάτισε 4ος και ο Marcus Ericsson (Sauber), 9ος. Αρκετοί οδηγοί χρησιμοποίησαν και τις 3 διαθέσιμες γόμες κατά τη διάρκεια του αγώνα.
MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
“Ήταν ένας απόλυτα συναρπαστικός και απρόβλεπτος αγώνας που εξελίχθηκε όπως ακριβώς ελπίζαμε χάρη στη νέα γενιά ελαστικών: Πολλές διαφορετικές στρατηγικές μονομαχίες, και ένα συναρπαστικό φινάλε με μερικούς από τους κορυφαίους οδηγούς στον πλανήτη να δίνουν μάχη ως την τελευταία στροφή. Η διαχείριση ελαστικών ήταν το κλειδί στην νίκη του Vettel. Ο οδηγός της Ferrari αξιοποίησε ένα φρέσκο σετ ελαστικών μαλακής γόμας που άντεξε για 39 γύρους κάτι που δεν είχαμε ξαναδεί κατά τη διάρκεια του τριημέρου. Οι Mercedes επίσης πραγματοποίησαν μια αλλαγή ελαστικών και βρέθηκαν στο βάθρο, παρότι θεωρητικά, η στρατηγική δυο αλλαγών ήταν ταχύτερη: Αυτή τους η απόφαση επηρέασε την εξέλιξη του αγώνα και οδήγησε σε συναρπαστικό φινάλε. Συγχαρητήρια στον Pierre Gasly και την Toro Rosso. Ευχές για γρήγορη ανάρρωση στο μηχανικό της Ferrari που τραυματίστηκε κατά τη διάρκεια του πιτ στοπ”.
ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΑΝΑ ΓΟΜΑ
Bottas
1m33.740s |
Magnussen
1m34.327s |
Grosjean
1m34.053s |
Hamilton
1m33.953s |
Raikkonen
1m34.337s |
Alonso
1m34.168s |
Ericsson
1m35.093s |
Vettel
1m34.453s |
Sirotkin
1m34.563s |
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
ΓΟΜΑ | ΟΔΗΓΟΣ | ΓΥΡΟΙ |
MEΣΗ | Bottas | 37 |
ΜΑΛΑΚΗ | Vettel | 39 |
ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ | Perez | 24 |
ΜΕΤΡΗΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ
Ο Sebastian Vettel κέρδισε στον αγώνα με στρατηγική μιας αλλαγής, παρότι η στρατηγική δυο αλλαγών ήταν, όπως προβλέψαμε, ταχύτερη. Μόνο τέσσερις από τους 10 οδηγούς που βαθμολογήθηκαν σταμάτησαν μόνο μια φορά: Οι τρεις πρώτοι και ο Marcus Ericsson με τη Sauber. O Vettel, πραγματοποίησε το μοναδικό του πιτ στοπ στον 18ο γύρο, αλλάζοντας από πολύ μαλακή σε μαλακή γόμα.
Νο | Οδηγός | Εκκίνηση | Pit 1 | Pit 2 | Pit3 |
5 | VET | SSu | Sn (18) | ||
77 | BOT | SSu | Mn (20) | ||
44 | HAM | Su | Mn (26) | ||
10 | GAS | SSu | Sn (15) | SSu (34) | |
20 | MAG | SSu | SSu (13) | Sn (27) | |
27 | HUL | SSu | Sn (15) | SSu (39) | |
14 | ALO | Sn | Mn (14) | SSn (39) | |
2 | VAN | SSn | Sn (10) | Mn (28) | |
9 | ERI | Sn | Mn (23) | ||
31 | OCO | SSu | Mn (15) | Sn (35) | |
55 | SAI | SSu | SSu (16) | Sn (26) | |
11 | PER | Sn | Mn (9) | SSn (32) | |
28 | HAR | SSn | Sn (20) | SSu (42) | |
16 | LEC | Sn | Mn (3) | SSn (34) | |
8 | GRO | SSn | Sn (18) | SSn (30) | SSn (45) |
18 | STR | Sn | SSn (12) | Mn (30) | |
35 | SIR | Sn | Mn (22) | SSn (40) | |
7 | RAI | SSu | Sn (19) | ||
33 | VER | Sn | SSn (2) | ||
3 | RIC | SSu |
SS= Πάρα πολύ μαλακή (Supersoft), US= Πάρα πολύ μαλακή (Ultrasoft), S= Μαλακή (Soft), n= νέα, u= πατημένη