Ανοδικές τάσεις και αισιοδοξία

By  |  0 Comments

Εντυπωσιακά ανεβασμένες ήταν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων το πρώτο τρίμηνο, γεγονός που δημιουργεί κλίμα αισιοδοξίας στην αγορά. Επί του “πιεστηρίου” μάθαμε και το +24% του Απριλίου. Ο στόχος των 100.000 καινούργιων ΙΧ το 2018 είναι πλέον εφικτός.

Στο +33% έκλεισε την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2018, η εγχώρια αγορά αυτοκινήτων, παρότι σημαντικός αριθμός νέων ταξινομήσεων εξακολουθεί να αφορά μεταχειρισμένα που εισάγονται από το δίκτυο των ανεξάρτητων εμπόρων. Η εκτίμηση των επίσημων αντιπροσώπων είναι ότι ο δικός τους τομέας, αρχίζει να δυναμώνει, σταδιακά, άρα, είναι πιθανό να ξεπεράσει ακόμη και τις 100.000 μονάδες στο 12μηνο (πέρυσι τα καινούργια επιβατικά έκλεισαν στις 88.083 μονάδες). Κάτι τέτοιο θα τόνωνε περισσότερο την ψυχολογία ολόκληρου του κλάδου, που, κατά δήλωση των ιθυνόντων, λειτουργεί υγιώς στην Ελλάδα πάνω από τις 120.000 πωλήσεις νέων επιβατικών σε ετήσια βάση.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 51.246 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 38.452 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2017. Αύξηση 35,6% είχε παρουσιάσει το τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου του 2017 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2016.

Τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2018 ανέρχονται σε 26.781 έναντι 21.097 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 26,9%. Με το 48,77% να προέρχονται από πωλήσεις λιανικής και το 51,23% από εταιρικές πωλήσεις. Μία σχεδόν μοιρασμένη αγορά σε τούτο τον τομέα.

Σε επίπεδο μηνός, καταγράφεται πως το Μάρτιο του 2018 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 19.024 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 15.350 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 23,9%. Αύξηση 43,5% είχε παρουσιάσει η κυκλοφορία για πρώτη φορά αυτοκινήτων (καινούργιων ή μεταχειρισμένων εξωτερικού) το Μάρτιο του έτους 2017 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2016.

Τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν τον Μάρτιο του 2018 ανέρχονται σε 11.113 έναντι 9.445 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2017. Με βάση την πιο εξειδικευμένη επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων  Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Μοτοσυκλετών, οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών το μήνα Μάρτιο 2018 υπήρξαν αυξημένες κατά +17,1% ως προς το μήνα Μάρτιο 2017. Στα καινούργια φορτηγά παρατηρείται αύξηση (+7,0%) από τις αρχές του έτους, ως προς την ίδια περίοδο πέρυσι.

Οι μάρκες

Η Toyota με 1.174 ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 10,56% ήταν πρώτη και τον Μάρτιο,  έχει δε και το 1ο σε πωλήσεις αυτοκίνητο της Ελληνικής αγοράς το Yaris με 615 αυτοκίνητα το Μάρτιο και συνολικά 1.763 το πρώτο τρίμηνο. Δεύτερη η Nissan με 1.133 και μερίδιο 10,20%, τρίτη η  Fiat με 983 και μερίδιο 8,85%, τέταρτη η Volkswagen με 814 με 7,32% , η Peugeot με 794 αυτοκίνητα και μερίδιο 7,14% κλείνει τη πρώτη πεντάδα η οποία και καταγράφει το 44,07% της συνολικής αγοράς.

Στις πολυτελείς μάρκες  πρώτη σε πωλήσεις  η Mercedes με 304 αυτοκίνητα και μερίδιο 3,07% με 2η την BMW 333 και 3,00% και τρίτη την  Audi με 208 και 1,87%. Ακολουθούν οι Mini με 177 με 1,57% και Volvo με 118 με 1.06%, ενώ οι πωλήσεις μαρκών όπως οι Porsche, Jaguar, Land Rover και Lexus έχουν καταγράψει 12,18,20 και 11 ταξινομήσεις αντίστοιχα, ενώ τον Μάρτιο ταξινομήθηκε και το πρώτο  Tesla για το 2018.

Το πρώτο τρίμηνο πρώτη σε πωλήσεις μάρκα είναι η Toyota με 3.125 αυτοκίνητα και μερίδιο αγοράς 11,58% καταγράφοντας αύξηση 22,68% ή 578 αυτοκίνητα σε σχέση με το 2017, μια αύξηση που κυρίως προέρχεται από τις εταιρικές πωλήσεις με 436 παρότι η Toyota με 1.915 και 14,58% είναι πρώτη μάρκα στη λιανική με  μεγάλη μάλιστα διαφορά από την δεύτερη.

Ακολουθεί η  Nissan με 2.485 αυτοκίνητα  μερίδιο 9,21% και αύξηση 20,40% ή 421 μονάδες, η οποία είναι και δεύτερη στη λιανική με μερίδιο 8,72% και 1.147 αυτοκίνητα ενώ στις εταιρικές πωλήσεις κατέχει την τρίτη θέση με 1.368 αυτοκίνητα και μερίδιο  9,68% στη κατηγορία.

Η  Nissan πετυχαίνει αύξηση και στις δυο κατηγορίες καθώς  η  λιανική της έχει αύξηση 166 η 16,92% και οι εταιρικές 225 η 23,55% αντίστοιχα.

Στην τρίτη θέση με 2.353 αυτοκίνητα και μερίδιο 8,72% βρίσκεται η Peugeot με τη μεγαλύτερη αύξηση (59,20%) από τις μάρκες της πρώτης πεντάδας, έχοντας καταγράψει 875 περισσότερες ταξινομήσεις, σε σχέση με το 2017.Η επίδοση αυτή προέρχεται κατά κύριο λόγο από τις εταιρικές πωλήσεις αφού  βρίσκεται στην πρώτη θέση των πωλήσεων της κατηγορίας με 1.627 αυτοκίνητα και μερίδιο 11,77%  πετυχαίνοντας  αύξηση 82,19% ή 734 αυτοκίνητα. Στις λιανικές πωλήσεις βρίσκεται στη 8η θέση με 726 αυτοκίνητα και μερίδιο 5,25%, αύξηση 24,10% ή 141 μονάδες σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2017.

Τέταρτη στο σύνολο είναι η Volkswagen με 2.067 αυτοκίνητα μερίδιο 7,66% και αύξηση 12,15% ή 224 περισσότερα αυτοκίνητα. Η μάρκα με κύριες αιχμές τα νέα Polo και  T-Roc, έχει πετύχει στην κατηγορία των λιανικών πωλήσεων τη μεγαλύτερη αύξηση με 41,16%, από τις μάρκες της 1ης πεντάδας, με 326 αυτοκίνητα πάνω από το 2017, βρίσκεται στη 3η θέση της κατηγορίας με συνολικά 1.118 ταξινομήσεις και μερίδιο 8,5%.Εν αντιθέσει στην κατηγορία των εταιρικών πωλήσεων η μάρκα βρίσκεται στην 5η θέση με 949 αυτοκίνητα και 6,87% επίδοση μειωμένη κατά 9,71% ή 102 ταξινομήσεις.

Η Opel κλείνει την πρώτη πεντάδα καταγράφοντας 1.943 ταξινομήσεις και μερίδιο 7,20% , αύξηση 281 μονάδες ή 16,91% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο 2017 . Η επίδοση αυτή οφείλεται τόσο στις αυξημένες  κατά 101 μονάδες ή 10,99% πωλήσεις στη λιανική, όπου η μάρκα με 1.020 συνολικά αυτοκίνητα και μερίδιο 7,75% βρίσκεται στη 4η θέση, όσο και στις εταιρικές πωλήσεις της που αυξήθηκαν κατά 180 οχήματα ή 24,23% τοποθετώντας τη μάρκα στην 6η θέση με 923 αυτοκίνητα και μερίδιο κατηγορίας 6,68%.

Η Hyundai παρότι βρίσκεται στην 8η θέση των συνολικών πωλήσεων του 1ου τρίμηνου με 1.489 αυτοκίνητα και μερίδιο 5,52% έχει πετύχει  αύξηση  106,23% με 767 περισσότερα αυτοκίνητα, τη μεγαλύτερη από τις πρώτες 19 μάρκες της κατάταξης. Είναι δε εντυπωσιακό το γεγονός ότι η αύξηση προέρχεται κατά 2/3 από τις πωλήσεις λιανικής όπου έχει πετύχει την 6η θέση με πωλήσεις 928 αυτοκίνητων μερίδιο 7,05%  με επιπλέον 561 μονάδες (152,86%) σε σχέση με το 2017, ενώ αντίστοιχα είναι η αύξησή της στις εταιρικές με 206 μονάδες ή 58,03% με αποτέλεσμα να καταλαμβάνει τη 10η θέση με 561 (μερίδιο 4,06%)   αυτοκίνητα.

 Η ΠΡΩΤΗ ΔΕΚΑΔΑ

Ιανουάριος-Φεβρουάριος-Μάρτιος

Σύνολο                      8.982 6.882  11.113

 

1      TOYOTA                   1.236 715     1.174

 

2      NISSAN                    620   732   1.133

 

3      PEUGEOT                928   631   794

 

4      VOLKSWAGEN        721   532   814

 

5      OPEL                        761   537   645

 

6      FIAT                          377   470   983

 

7      SUZUKI                    548   229   736

 

8      HYUNDAI                 528   322   639

 

9      FORD                       403   409   532

 

10     CITROEN                354   291   593

 

Στη φωτογραφία το Toyota Yaris που είναι το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο της Ελληνικής αγοράς με 1.742 ταξινομήσεις σε τρεις μήνες

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.