F1: Η στρατηγική των ελαστικών στον Καναδά

By  |  0 Comments

Στο Μόντρεαλ εφαρμόστηκε ένα μείγμα διαφορετικών στρατηγικών για τα ελαστικά. Στο βάθρο ανέβηκαν τρεις διαφορετικές ομάδες, μεταξύ των οποίων υπήρξαν δυο διαφορετικές φιλοσοφίες στρατηγικής. Τόσο ο νικητής του αγώνα για λογαριασμό της Ferrari, Sebastian Vettel όσο και ο Valtteri Bottas που τερμάτισε 2ος για λογαριασμό της Mercedes, εκκίνησαν με την πάρα πολύ μαλακή γόμα και μετά έβαλαν την πολύ μαλακή περίπου την ίδια στιγμή.

Οι δυο οδηγοί της Red Bull που τερμάτισαν στην 3η και 4η θέση ακολούθησαν αντίθετη πορεία. Συμπλήρωσαν ένα μικρό πρώτο μέρος με την εξαιρετικά μαλακή γόμα και μετά έβαλαν την πολύ μαλακή γόμα και πήγαν ως τον τερματισμό. Ενόσω οι πρωτοπόροι της κούρσας μάχονταν για θέση, η στιγμή της αλλαγής ελαστικών ήταν ένας σημαντικός παράγοντας. Πολλοί οδηγοί επιχείρησαν παράκαμψη (undercut) μπαίνοντας νωρίτερα στα πιτ σε μια αμφίρροπη μάχη στρατηγικής. Ο οδηγός της Haas, Romain Grosjean εκκίνησε τελευταίος καθώς αντιμετώπισε πρόβλημα στις κατατακτήριες δοκιμές. Πραγματοποίησε ένα υπερβολικά μεγάλο πρώτο μέρος με την πάρα πολύ μαλακή γόμα προτού βάλει τη πολύ μαλακή και τερματίσει τελικά οριακά εκτός βαθμών.

MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

«Η στρατηγική σε μεγάλο βαθμό υπαγορεύτηκε από το αποτέλεσμα των κατατακτήριων δοκιμών. Η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή διασφάλισε τη δυνατότητα να ολοκληρωθεί ο αγώνας με μια αλλαγή ελαστικών. Αυτό ήταν εφικτό λόγω της χαμηλής φθοράς και θερμικής καταπόνησης που γενικά είδαμε σ’ αυτή την πίστα. Όλες οι διαθέσιμες γόμες χρησιμοποιήθηκαν εκτενώς κατά τη διάρκεια του αγώνα. Υπήρξε διαφορετικός τρόπος σκέψης, όσον αφορά στη στρατηγική, σε όλο το grid. Ένας αριθμός οδηγών με χαρακτηριστικά παραδείγματα το Daniel Ricciardo της Red Bull, αλλά και τον Romain Grosjean της Haas, αξιοποίησαν τη στρατηγική για να κερδίσουν θέσεις στην κατάταξη. Το πρωτάθλημα άλλαξε πάλι τροπή και αυτό το καθιστά ακόμη πιο ενδιαφέρον καθώς οδεύουμε προς έναν τελείως καινούργιο προορισμό, το Πωλ Ρικάρντ της Γαλλίας».

ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΑΝΑ ΓΟΜΑ

Ricciardo

1m13.835s

Vettel

1m15.059s

Vandoorne

1m15.765s

Verstappen

1m13.864s

Bottas

1m15.258s

Ricciardo

1m15.807s

Vettel

1m13.964s

Raikkonen

1m15.408s

Hulkenberg

1m15.914s

 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ (*)

ΓΟΜΑ ΟΔΗΓΟΣ ΓΥΡΟΙ
ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ Ericsson 67
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ Grosjean 48
EΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΜΑΛΑΚΗ Gasly 23

 

          (*) H EΠΙΣΗΜΗ ΚΑΤΑΜΕΤΡΗΣΗ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 68ο ΓΥΡΟΥ ΠΑΡΟΤΙ ΔΙΑΝΘΗΚΑΝ 70 ΓΥΡΟΙ

ΜΕΤΡΗΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ

Προβλέψαμε ότι θεωρητικά η μια αλλαγή θα ήταν ο ταχύτερος τρόπος για να ολοκληρώσει κανείς τον αγώνα και αυτό συνέβη στην πραγματικότητα. Ο Vettel πραγματοποίησε το μοναδικό του πιτ στοπ στον 37ο γύρο. Έβγαλε την πάρα πολύ μαλακή και έβαλε την πολύ μαλακή γόμα. Είχε φτιάξει διαφορά ικανή για να διατηρήσει το προβάδισμα.

Στο Μόντρεαλ εφαρμόστηκε ένα μείγμα διαφορετικών στρατηγικών για τα ελαστικά. Στο βάθρο ανέβηκαν τρεις διαφορετικές ομάδες, μεταξύ των οποίων υπήρξαν δυο διαφορετικές φιλοσοφίες στρατηγικής. Τόσο ο νικητής του αγώνα για λογαριασμό της Ferrari, Sebastian Vettel όσο και ο Valtteri Bottas που τερμάτισε 2ος για λογαριασμό της Mercedes, εκκίνησαν με την πάρα πολύ μαλακή γόμα και μετά έβαλαν την πολύ μαλακή περίπου την ίδια στιγμή. Οι δυο οδηγοί της Red Bull που τερμάτισαν στην 3η και 4η θέση ακολούθησαν αντίθετη πορεία. Συμπλήρωσαν ένα μικρό πρώτο μέρος με την εξαιρετικά μαλακή γόμα και μετά έβαλαν την πολύ μαλακή γόμα και πήγαν ως τον τερματισμό. Ενόσω οι πρωτοπόροι της κούρσας μάχονταν για θέση, η στιγμή της αλλαγής ελαστικών ήταν ένας σημαντικός παράγοντας. Πολλοί οδηγοί επιχείρησαν παράκαμψη (undercut) μπαίνοντας νωρίτερα στα πιτ σε μια αμφίρροπη μάχη στρατηγικής. Ο οδηγός της Haas, Romain Grosjean εκκίνησε τελευταίος καθώς αντιμετώπισε πρόβλημα στις κατατακτήριες δοκιμές. Πραγματοποίησε ένα υπερβολικά μεγάλο πρώτο μέρος με την πάρα πολύ μαλακή γόμα προτού βάλει τη πολύ μαλακή και τερματίσει τελικά οριακά εκτός βαθμών. MARIO ISOLA - ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ «Η στρατηγική σε μεγάλο βαθμό υπαγορεύτηκε από το αποτέλεσμα των κατατακτήριων δοκιμών. Η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή διασφάλισε τη δυνατότητα να ολοκληρωθεί ο αγώνας με μια αλλαγή ελαστικών. Αυτό ήταν εφικτό λόγω της χαμηλής φθοράς και θερμικής καταπόνησης που γενικά είδαμε σ’ αυτή την πίστα. Όλες οι διαθέσιμες γόμες χρησιμοποιήθηκαν εκτενώς κατά τη διάρκεια του αγώνα. Υπήρξε διαφορετικός τρόπος σκέψης, όσον αφορά στη στρατηγική, σε όλο το grid. Ένας αριθμός οδηγών με χαρακτηριστικά παραδείγματα το Daniel Ricciardo της Red Bull, αλλά και τον Romain Grosjean της Haas, αξιοποίησαν τη στρατηγική για να κερδίσουν θέσεις στην κατάταξη. Το πρωτάθλημα άλλαξε πάλι τροπή και αυτό το καθιστά ακόμη πιο ενδιαφέρον καθώς οδεύουμε προς έναν τελείως καινούργιο προορισμό, το Πωλ Ρικάρντ της Γαλλίας». ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΑΝΑ ΓΟΜΑ Ricciardo 1m13.835s Vettel 1m15.059s Vandoorne 1m15.765s Verstappen 1m13.864s Bottas 1m15.258s Ricciardo 1m15.807s Vettel 1m13.964s Raikkonen 1m15.408s Hulkenberg 1m15.914s ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ (*) ΓΟΜΑ ΟΔΗΓΟΣ ΓΥΡΟΙ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ Ericsson 67 ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ Grosjean 48 EΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΜΑΛΑΚΗ Gasly 23 (*) H EΠΙΣΗΜΗ ΚΑΤΑΜΕΤΡΗΣΗ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 68Ο ΓΥΡΟΥ ΠΑΡΟΤΙ ΔΙΑΝΘΗΚΑΝ 70 ΓΥΡΟΙ ΜΕΤΡΗΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ Προβλέψαμε ότι θεωρητικά η μια αλλαγή θα ήταν ο ταχύτερος τρόπος για να ολοκληρώσει κανείς τον αγώνα και αυτό συνέβη στην πραγματικότητα. Ο Vettel πραγματοποίησε το μοναδικό του πιτ στοπ στον 37ο γύρο. Έβγαλε την πάρα πολύ μαλακή και έβαλε την πολύ μαλακή γόμα. Είχε φτιάξει διαφορά ικανή για να διατηρήσει το προβάδισμα.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.