F1: Η τακτική στη Γαλλία
Ο Lewis Hamilton κέρδισε τον αγώνα για λογαριασμό της Mercedes. Η εξέλιξη επηρεάστηκε από τη σύγκρουση δυο εκ των αντιπάλων του στον πρώτο γύρο. Αυτό προκάλεσε την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας που οδήγησε την κούρσα για 5 γύρους. Ένας αριθμός οδηγών πραγματοποίησε αλλαγή ελαστικών υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας καθώς αντιμετώπιζαν και ζημιές στα μονοθέσιά τους. Ανάμεσά τους ο οδηγός της Ferrari, Sebastian Vettel και ο οδηγός της Mercedes Valtteri Bottas. Αμφότεροι τοποθέτησαν τη μαλακή γόμα στο 2ο γύρο ενώ πραγματοποίησαν και δεύτερη αλλαγή ελαστικών λίγο πριν τη λήξη του αγώνα. Κατάφεραν και οι δυο εκμεταλλευόμενοι τη στρατηγική, να βαθμολογηθούν, παρότι είχαν βρεθεί στις πίσω θέσεις. Πλησίασαν τους πρωτοπόρους όταν όσοι βρίσκονταν ανάμεσά τους, πραγματοποίησαν τη δική τους αλλαγή.
Η στρατηγική για Mercedes, Red Bull ήταν να εκκινήσουν με την πολύ μαλακή γόμα. Ο Hamilton μαζί με τον διεκδικητή της 1ης θέσης, Max Verstappen έβαλαν τη μαλακή γόμα για το δεύτερο και τελευταίο μέρος του αγώνα. Ο οδηγός της Ferrari, Kimi Raikkonen υιοθέτησε μια διαφορετική στρατηγική ενός πιτ στοπ, αυτό τον έφερε στο βάθρο. Ο Hamilton πήρε ένα ειδικό τρόπαιο ‘gorilla’ για αυτή του τη νίκη, σχεδιασμένο από τον φημισμένο Γάλλο γλύπτη Richard Orlinski. Αυτό δημιουργήθηκε για να γιορτάσουμε τη χορηγία της Pirelli στο Γαλλικό Grand Prix.
MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
“Η αβέβαια πρόβλεψη καιρού πρόσθεσε μια ακόμη παράμετρο στο παιχνίδι στρατηγικής του αγώνα. Η πιθανότητα βροχής έθεσε σε επιφυλακή τις ομάδες που δεν ήθελαν να βρεθούν τη κρίσιμη στιγμή με το λάθος τύπο ελαστικού. Τελικά βροχή δεν έπεσε αλλά η πιθανότητά της που είχε υπολογίσιμη δυναμική, επηρέασε. Όπως αναμένονταν οι περισσότεροι οδηγοί έκαναν μια αλλαγή, υπήρχε όμως μεγάλη ποικιλία διαφορετικών στρατηγικών ανάμεσά τους. Είδαμε μερικούς να διανύουν μεγάλες αποστάσεις με τη μαλακή γόμα. Επίσης είδαμε τους Sebastian Vettel, Valtteri Bottas να τερματίζουν σε καλές θέσεις παρότι ακολούθησαν διαφορετικές στρατηγικές δυο αλλαγών. Οι Ferrari,Mercedes έκαναν δυο διαφορετικές, επιλογές στρατηγικής, στα μονοθέσιά τους αντιδρώντας στις συνθήκες αγώνα. Αυτό επιβεβαίωσε την προσδοκία που είχαμε ότι και οι τρεις διαθέσιμες γόμες θα ήταν χρήσιμες επιλογές στη χάραξη μιας συνολικής στρατηγικής αγώνα, που θα κατέληγε σε δυνατή απόδοση.
ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΑΝΑ ΓΟΜΑ
Verstappen
1m34.275s |
Bottas
1m34.225s |
Vettel
1m34.485s |
Hamilton
1m34.509s |
Raikkonen
1m34.398s |
Alonso
1m35.133s |
Ricciardo
1m35.382s |
Hamilton
1m35.663s |
Hulkenberg
1m35.873s |
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
ΓΟΜΑ | ΟΔΗΓΟΣ | ΓΥΡΟΙ |
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ | Hartley | 38 |
ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ | Vandoorne | 40 |
ΜΑΛΑΚΗ | Sirotkin | 51 |
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ
Ο Lewis Hamilton κέρδισε στον αγώνα ακολουθώντας στρατηγική μιας αλλαγής όπως αναμένονταν. Άλλαξε από την πολύ μαλακή σε μαλακή γόμα στον 33ο γύρο. Την ίδια τακτική ακολούθησε και ο Max Verstappen που τερμάτισε 2ος. Παραταύτα ο οδηγός της Red Bull σταμάτησε πολύ νωρίτερα. Ο οδηγός της Ferrari, Kimi Raikkonen που τερμάτισε 3ος είχε τελείως διαφορετική προσέγγιση. Εκκίνησε με την πάρα πολύ μαλακή γόμα και τερμάτισε με την πολύ μαλακή. Αυτό επέτρεψε στο Φινλανδό οδηγό να πραγματοποιήσει, ένα καθοριστικό προσπέρασμα λίγο πριν το τέλος, που τον ανέβασε στο βάθρο.