Η νέα Mercedes A-Class
Η τέταρτη γενιά της Mercedes-Benz A-Class αποκτά ακόμη πιο νεανικό και δυναμικό χαρακτήρα και γίνεται ταυτόχρονα τόσο ώριμη και άνετη όσο ποτέ άλλοτε! Από 32.605 ευρώ.
Η νέα A-Class επανακαθορίζει την έννοια της σύγχρονης πολυτέλειας στην compact κατηγορία και προκαλεί επανάσταση με τον εσωτερικό σχεδιασμό και την πρωτοποριακή τεχνολογία της. Χάρη στο νέο διαδραστικό σύστημα τηλεματικής MBUX δίνει νέα διάσταση στην εμπειρία του χρήστη και εντυπωσιάζει με τις επιπλέον λειτουργίες και τα συστήματα που προσφέρει και που μέχρι πρότινος εξόπλιζαν μεγαλύτερα μοντέλα στην γκάμα της Mercedes-Benz.
Στα ξεχωριστά χαρακτηριστικά της νέας A-Class περιλαμβάνεται το εντελώς νέο σύστημα πολυμέσων MBUX – Mercedes–Benz User Experience. Πρόκειται για ένα είδος «συναισθηματικής» σύνδεσης ανάμεσα στον οδηγό, το όχημα και τους επιβάτες, καθώς διαθέτει δυνατότητα εκμάθησης μέσω τεχνητής νοημοσύνης. Επιπλέον, ως μέρος της φιλοσοφίας Intelligent Drive συναντάμε στη νέα A-Class ένα εξελιγμένο σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συγκεκριμένες οδηγικές καταστάσεις και για πρώτη φορά περιλαμβάνεται σε όχημα της κατηγορίας.
Ο ορισμός της «μοντέρνας πολυτέλειας» επαναπροσδιορίζεται και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, όπου το «Avant-garde» ταμπλό οργάνων και ο μοντέρνος θάλαμος των επιβατών προσδίδουν μοναδικό στιλ. Επιπλέον, στο ταμπλό ενσωματώνονται δύο οθόνες που ξεκινούν από μέγεθος 7 ιντσών (βασική έκδοση) και φτάνουν έως τις 10.25 ίντσες (26 cm) για να δημιουργήσουν ένα εντελώς αυτόνομο σύνολο ευρείας οθόνης.
Επίσης, ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στη λειτουργικότητα και την χρηστικότητα, αφού η νέα A-Class προσφέρει καλύτερη περιμετρική ορατότητα, αυξημένους χώρους στο ύψος των ώμων, των χεριών και του κεφαλιού και ο χώρος αποσκευών είναι σημαντικά μεγαλύτερος σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.
Τέλος, στον τομέα των επιδόσεων μία νέα γκάμα αποδοτικών κινητήρων εγγυάται ακόμη μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση και άνεση.
Η νέα A-Class ήρθε στη χώρα μας και είναι διαθέσιμη προς παραγγελία στις παρακάτω εκδόσεις και τιμές:
A 200 | A 250 (Auto) | A 180 d (Auto) | |
Κιβώτιο ταχυτήτων | MT 6 | 7G-DCT | 7G-DCT |
Ισχύς (kW/hp) | 120/163 | 165/224 | 85/116 |
σε rpm | 5,500 | 5,500 | 4,000 |
Μέγιστη ροπή (Nm) | 250 | 350 | 260 |
σε rpm | 1,620 | 1,800 | 1,750-2,500 |
Κατανάλωση καυσίμου,
NEDC συνδυασμένος κύκλος[1] (l/100 km) |
6.3-5.8 | 6.5-6.2 | 4.5-4.1 |
Εκπομπές CO22
NEDC συνδυασμένος κύκλος[2] (g/km) |
144-133 | 149-141 | 118-108 |
Επιτάχυνση 0-100 km/h (s) |
8.2 | 6.2 | 10.5 |
Μέγιστη ταχύτητα (km/h) | 225 | 250 | 202 |
Μήκος/πλάτος/ύψος (mm) | 4,419/
1,796/ 1,440 |
4,419/ 1,796/ 1,445 |
4,419/
1,796/ 1,440 |
Μεταξόνιο (mm) | 2,729 | ||
Προτεινόμενες τιμές Λιανικής | €32.605 | €44.120 | €32.288 |
Ο κυριότερος βασικός εξοπλισμός των μοντέλων στην Ελλάδα:
· Ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας | ||
· Active Brake Assist | ||
· Αερόσακος γονάτων οδηγού | ||
· Mercedes-Benz σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης | ||
· Μονάδα επικοινωνιών (LTE) για τη χρήση υπηρεσιών Mercedes me connect | ||
· Χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι | ||
· CRUISE CONTROL – Σύστημα ρύθμισης ταχύτητας | ||
· THERMATIC – σύστημα κλιματισμού | ||
· Προεγκατάσταση ψηφιακού ραδιοφώνου | ||
· DYNAMIC SELECT | ||
· Δερμάτινο τιμόνι νέας γενιάς με πλήκτρα αφής και ενσωματωμένο Cruise Control | Τιμόνι νέας γενιάς με πλήκτρα αφής και ενσωματωμένο Cruise Control | |
· Touchpad με κομψή σχεδίαση | ||
· MBUX σύστημα πολυμέσων CONNECT 20 | ||
· Πακέτο Style | ||
· Ζάντες αλουμινίου (16″) 40.6 cm, σχεδιασμός 5 διπλών ακτίνων | ||
· Πακέτο άνεσης καθισμάτων | ||
· Σύστημα προστασίας πεζών | ||
· Πακέτο φωτισμού και ορατότητας | ||
345 | · Υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής
· Κάμερα οπισθοπορείας |
Εξωτερική σχεδίαση: Απλότητα
Η λιτή σχεδίαση με έμφαση στις επιφάνειες της νέας A-Class αποτελεί το επόμενο βήμα στη σχεδιαστική φιλοσοφία της Mercedes-Benz. Με βάση την compact σχεδίαση δύο όγκων, η βελτίωση των διαστάσεων και των αναλογιών οδήγησε σε μία νέα ερμηνεία της Mercedes-Benz A-Class.
Το εξωτερικό της νέας A-Class εκφράζει σπορ διάθεση, δυναμισμό και συναίσθημα. Η καινοτόμος σχεδίαση του μπροστινού τμήματος με το χαμηλωμένο καπό, τους επίπεδους προβολείς LED (προαιρετικά) με στοιχεία χρωμίου και τα φώτα πορείας ημέρας που παραπέμπουν σε φωτιστικά σώματα δημιουργούν μια ελκυστική και σαγηνευτική εμφάνιση. Η εντυπωσιακή μάσκα ψυγείου με το αστέρι της Mercedes, το περίγραμμα της οποίας ανοίγει προς τη βάση, διαθέτει στοιχεία σε εμφάνιση diamond (προαιρετικά) και μία κεντρική γρίλια που υπογραμμίζει τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου.
Το μακρύτερο μεταξόνιο και η χαρακτηριστική γραμμή που διατρέχει τις πλευρές του αυτοκινήτου κάνουν το αυτοκίνητο να φαίνεται πιο μακρύ. Το καπό έχει πιο έντονη κλίση απ’ ό,τι στην προηγούμενη σειρά μοντέλου, τονίζοντας το δυναμικό, κάθετο μπροστινό τμήμα. Οι μεγαλύτεροι θόλοι τροχών για ζάντες 16 έως 19 ιντσών αναδεικνύουν τον σπορ χαρακτήρα της νέας A-Class και την κάνουν να πατάει ακόμα πιο στιβαρά στο δρόμο. Το πίσω τμήμα του αυτοκινήτου δείχνει φαρδύτερο χάρη στις εντονότερες καμπύλες του πίσω μέρους της καμπίνας, το οποίο τονίζει και τους ώμους. Σε αυτό βοηθούν οι πιο αραιοί πίσω ανακλαστήρες και ο αρθρωτός πίσω προφυλακτήρας δύο τμημάτων. Τα επίπεδα πίσω φώτα αποτελούνται από δύο τμήματα.
Με τιμή cd από 0,25 και μετωπική επιφάνεια (A) 2,19 τ.μ., η νέα A-Class είναι ο ηγέτης της αεροδυναμικής στην κατηγορία της, ξεπερνώντας την προκάτοχό της (τιμή cd: από 0,26/μετωπική επιφάνεια: 2.20 τ.μ.). Για πρώτη φορά στην κατηγορία compact, η Mercedes-Benz χρησιμοποιεί ένα AIRPANEL δύο τμημάτων (προαιρετικό). Οι ρυθμιζόμενες γρίλιες του συστήματος που βρίσκεται πίσω από τη μάσκα ψυγείου ανοίγουν ανάλογα με τις ανάγκες για ψύξη. Ένα συμπληρωματικό σύστημα με γρίλιες στην εισαγωγή αέρα κάτω από την πινακίδα κυκλοφορίας βελτιώνει ακόμα περισσότερο την απόδοση του συστήματος.
Εσωτερική σχεδίαση: Επανάσταση εκ των έσω
Το εσωτερικό της νέας A-Class έχει επαναπροσδιοριστεί πλήρως χάρη στη μοντέρνα και πρωτοποριακή του εμφάνιση. Η Mercedes-Benz υιοθέτησε μια ολοκαίνουργια προσέγγιση, προκαλώντας επανάσταση στην κατηγορία compact με μια νέα αίσθηση ευρυχωρίας. Η μοναδική εσωτερική αρχιτεκτονική χαρακτηρίζεται ιδιαιτέρως από την πρωτοποριακή σχεδίαση του ταμπλό: για πρώτη φορά, καταργείται τελείως το κάλυπτρο πάνω από το κόκπιτ. Έτσι, το κυρίως τμήμα του ταμπλό σε σχήμα φτερού εκτείνεται αδιάκοπα από τη μία μπροστινή πόρτα μέχρι την άλλη. Η οθόνη Widescreen (προαιρετικά) είναι τελείως ελεύθερη. Άλλο ένα χαρακτηριστικό στοιχείο είναι τα σπορτίφ στόμια αεραγωγών που θυμίζουν τουρμπίνα.
Το ταμπλό χωρίζεται σε δύο τρισδιάστατα, οριζόντια τμήματα: το κάτω τμήμα διαχωρίζεται οπτικά από το επάνω τμήμα του ταμπλό με ένα “αυλάκι” και μοιάζει να αιωρείται μπροστά από το ταμπλό. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός ενισχύει αυτό το αποτέλεσμα, τονίζοντας την αίσθηση του αιωρούμενου στοιχείου. Τα 64 χρώματα του προαιρετικού ατμοσφαιρικού φωτισμού προσφέρουν πενταπλάσιους χρωματισμούς σε σχέση με πριν: τα διάφορα χρώματα συνθέτουν δέκα χρωματικούς συνδυασμούς, για να προσφέρουν πρωτοποριακό φωτισμό με θεαματικές εναλλαγές χρωμάτων.
Η τελείως ελεύθερη οθόνη διατίθεται σε τρεις εκδόσεις:
- με δύο οθόνες 7 ιντσών (17.78 cm),
- με μία οθόνη 7 ιντσών και μία οθόνη 10,25 ιντσών (26 cm), και
- με δύο οθόνες 10,25 ιντσών.
MBUX – Mercedes-Benz User Experience: Ασυναγώνιστη εμπειρία
Η νέα A-Class είναι το πρώτο μοντέλο Mercedes-Benz που διαθέτει το ολοκαίνουργιο σύστημα πολυμέσων MBUX – Mercedes-Benz User Experience, το οποίο επίσης αναγγέλλει μια νέα εποχή συνδεσιμότητας Mercedes me. Μοναδικό χαρακτηριστικό αυτού του συστήματος είναι η ικανότητά του να μαθαίνει χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη. Το MBUX προσαρμόζεται στις απαιτήσεις και τις συνήθειες κάθε χρήστη. Έτσι δημιουργεί μια συναισθηματική σύνδεση ανάμεσα στο όχημα, στον οδηγό και τους επιβάτες.
Στα δυνατά του σημεία περιλαμβάνονται επίσης το κόκπιτ με ευρεία οθόνη (Widescreen cockpit) υψηλής ανάλυσης και λειτουργία αφής της οθόνης πολυμέσων, η οθόνη πλοήγησης με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας και ο έξυπνος φωνητικός έλεγχος με αναγνώριση φυσικού λόγου που ενεργοποιείται με τη φράση “Hey Mercedes”. Διατίθεται επίσης μια οθόνη head-up. Η οθόνη αφής αποτελεί μέρος του ολοκληρωμένου σχεδιασμού ελέγχου μέσω αφής του MBUX – μιας τριάδας που περιλαμβάνει την οθόνη αφής, το touchpad στην κεντρική κονσόλα και τα πλήκτρα ελέγχου αφής στο τιμόνι.
Το MBUX προκαλεί επανάσταση στην εμπειρία χρήστη μέσα στο αυτοκίνητο. Ελκυστικά χαρακτηριστικά προβολής υπογραμμίζουν την ευκολία κατανόησης του συστήματος ελέγχου και ενθουσιάζουν με εντυπωσιακά τρισδιάστατα γραφικά ύψιστης ανάλυσης, τα οποία παρέχονται, δηλαδή υπολογίζονται και εμφανίζονται, σε πραγματικό χρόνο.
Η συλλογή εφαρμογών Mercedes me μπορεί να τοποθετηθεί ως εικονίδιο στην οθόνη με τρόπο φιλικό προς το χρήστη και να ταξινομηθεί ελεύθερα στην αρχική σελίδα, όπως όλες οι υπόλοιπες βασικές εφαρμογές. Επιπλέον, στο MBUX εμφανίζονται προαιρετικά online πληροφορίες, όπως οι ισχύουσες τιμές των πρατηρίων καυσίμου ή οι θέσεις στάθμευσης σε πολυώροφους χώρους στάθμευσης. Η online ενημέρωση είναι ένας εύκολος τρόπος εισαγωγής νέου περιεχομένου στο MBUX.
Οι νέες υπηρεσίες On–Street Prediction, Real–Time Information και Off–Street Information του Mercedes me connect επιτρέπουν στους οδηγούς αυτοκινήτων Mercedes-Benz να εξοικονομούν πολύτιμο χρόνο μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές κατά την αναζήτηση θέσης στάθμευσης. Οι πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο βασίζονται μεταξύ άλλων σε οχήματα Mercedes-Benz που βγήκαν μόλις από κάποια θέση στάθμευσης ή πέρασαν μπροστά από πιθανές θέσεις στάθμευσης (οι υπηρεσίες δεν είναι ακόμα διαθέσιμες στην Ελλάδα).
Ευρυχωρία και καθίσματα: H A–Class μεγάλωσε
Παρά την σπορ εμφάνισή της, η νέα A-Class έχει γίνει πολύ πιο χρηστική, με αποτέλεσμα να είναι πιο νεανική, αλλά ταυτόχρονα πιο ώριμη από ποτέ. Ο μεγαλύτερος χώρος στο ύψος των ώμων, των γονάτων και των κεφαλιών, καθώς και η ευκολότερη πρόσβαση στο πίσω μέρος όπως άλλωστε και ο μεγαλύτερος χώρος αποσκευών, ιδανικός για οικογένειες και δραστηριότητες αναψυχής ανήκουν στα μεγάλα «συν» της νέας A-Class. Επιπλέον, έχει βελτιωθεί σημαντικά η περιμετρική ορατότητα. Αυτό ενισχύει τόσο την ασφάλεια όσο και την αίσθηση ευρυχωρίας.
Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών πίσω από τα πίσω καθίσματα είναι 370 λίτρα – αυξημένος κατά 29 λίτρα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Χάρη στα πίσω φώτα δύο τμημάτων, το άνοιγμα φόρτωσης είναι κατά 20 cm φαρδύτερο από πριν, και το δάπεδο χώρου αποσκευών είναι κατά 11,5 cm μακρύτερο. Σε συνδυασμό με το πακέτο χώρου φόρτωσης, η πλάτη των πίσω καθισμάτων μπορεί να τοποθετηθεί πιο όρθια, π.χ. για να χωρέσουν ογκώδη κουτιά. Εξίσου πρακτικός είναι και ο σχεδιασμός των αποθηκευτικών χώρων: Η θήκη μικροαντικειμένων στην κεντρική κονσόλα μπροστά από το μοχλό ταχυτήτων είναι σημαντικά μεγαλύτερη. Σημαντικές προσπάθειες πραγματοποιήθηκαν και για να βελτιωθεί η περιμετρική ορατότητα. Συνολικά, η περιοχή που κρύβουν οι κολώνες έχει μειωθεί κατά 10% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.
Ταυτόχρονα, κάνουν την εμφάνισή τους χαρακτηριστικά άνεσης από υψηλότερες κατηγορίες οχημάτων: προαιρετικά, και για πρώτη φορά σε αυτή τη σειρά μοντέλων, τα μπροστινά καθίσματα δεν διατίθενται μόνο με θέρμανση αλλά και με κλιματισμό καθίσματος, ενώ προσφέρεται και πακέτο εργονομικών καθισμάτων με λειτουργία μασάζ. Με το πακέτο εργονομικών καθισμάτων, τα πλευρικά τμήματα του καθίσματος και η οσφυϊκή στήριξη μπορούν να ρυθμίζονται ξεχωριστά χάρη σε μια ηλεκτρική αντλία πεπιεσμένου αέρα. Οι αεροθάλαμοι προσφέρουν λειτουργία μασάζ στην οσφυϊκή περιοχή.
Για τη νέα Α-Class στην Ελλάδα διατίθενται δύο διαφορετικοί τύποι καθισμάτων: το κάθισμα comfort και το σπορ κάθισμα με ενιαία εμφάνιση.
Το κάθισμα comfort (βασικός εξοπλισμός) περιλαμβάνει ρύθμιση ύψους καθίσματος συνοδηγού και ρύθμιση κλίσης/βάθους έδρας των μπροστινών καθισμάτων. Με το σύστημα κλιματισμού (προαιρετικός εξοπλισμός) στα μπροστινά καθίσματα, τοποθετείται ένας ακτινικός ανεμιστήρας στην έδρα και στην πλάτη κάθε καθίσματος. Ο αέρας που διέρχεται από το διάτρητο κάλυμμα του καθίσματος ρέει μέσα από το σκελετό του καθίσματος και διοχετεύεται προς τα κάτω και πίσω.
Αθόρυβη λειτουργία: η ήρεμη δύναμη
Τα χαρακτηριστικά αθόρυβης οδήγησης χωρίς κραδασμούς αποτελούν σημαντικό παράγοντα της πιο ώριμης, πολυτελούς αίσθησης οδήγησης της νέας A‑Class. Εκτός από την αποτελεσματική απομόνωση της ανάρτησης από το αμάξωμα και τα αεροακουστικά μέτρα, καθοριστικό ρόλο παίζει το ίδιο το αμάξωμα. Κατά την ανάπτυξη της A‑Class, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην συνολικά υψηλή δομική ακαμψία και στα σημεία σύνδεσης ανάμεσα στο αμάξωμα, την ανάρτηση και το σύστημα κίνησης. Σημαντική αύξηση της ακαμψίας στα σημεία άσκησης φορτίου επιτεύχθηκε ειδικά στα σημεία σύνδεσης της ανάρτησης, τα οποία παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο για το θόρυβο από το δρόμο, μειώνοντας έτσι αισθητά τη στάθμη θορύβου στο εσωτερικό.
Ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός της ηχομόνωσης στη νέα A-Class περιλαμβάνει στοιχεία, όπως η διαμόρφωση των συστημάτων διαχείρισης αέρα ή των διακοσμητικών στοιχείων στο εσωτερικό, ώστε να βελτιωθεί η ηχομόνωση. Επιπλέον, έχουν μειωθεί σημαντικά οι αεροδυναμικοί θόρυβοι σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο.
Παθητική ασφάλεια και άνεση κορυφαίου επιπέδου!
Δύο χαρακτηριστικά που συνοδεύουν όλα τα μοντέλα της Mercedes-Benz είναι χωρίς αμφιβολία τα υψηλά επίπεδα ασφάλειας και άνεσης που προσφέρουν. Στη νέα A-Class ο συνδυασμός τους έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο για αυτοκίνητο της compact κατηγορίας, αφού αλληλοσυμπληρώνονται ώστε ο οδηγός, μαζί με το πρωτοπόρο σύστημα MBUX και τα νέα μηχανικά σύνολα πετρελαίου και βενζίνης, να απολαμβάνει μία ολοκληρωμένη εμπειρία οδήγησης όμοια της οποίας δεν έχει βιώσει ξανά!
Το άκαμπτο και έξυπνα σχεδιασμένο αμάξωμα της αποτελεί τη βάση ενίσχυσης της συμπεριφοράς της, τόσο σε επίπεδο παθητικής ασφάλειας όσο και σε επίπεδο ευχάριστης ακουστικής εντός της καμπίνας της. Οι ειδικά μελετημένες ζώνες παραμόρφωσης ενισχύουν ακόμα περισσότερο την προστασία των επιβατών της ενώ έχουν ληφθεί επιπλέον μέτρα για την αθόρυβη λειτουργία του αυτοκινήτου. Το βάρος του αμαξώματος ωστόσο, διατηρείται στο ίδιο χαμηλό επίπεδο, όπως και το προηγούμενο μοντέλο.
Η νέα A-Class αποτελεί το πρώτο μοντέλο της Mercedes-Benz που έχει αναπτυχθεί στο νέο Τεχνολογικό Κέντρο Ασφάλειας Οχημάτων (Technology Centre for Vehicle Safety (TFS)) στη Στουτγάρδη. Στη σχεδίαση των δομών του αυτοκινήτου ελήφθησαν υπόψη διάφορα πορίσματα από τη ενδελεχή διερεύνηση πραγματικών ατυχημάτων. Κάθε εξάρτημα του αμαξώματος αναπτύχθηκε σύμφωνα με τα προβλεπόμενα φορτία και καταπονήσεις, όσον αφορά στη γεωμετρία, στο πάχος των υλικών, στην τεχνολογία συναρμογών και στην ποιότητα των υλικών (αυξημένο ποσοστό φύλλων χάλυβα υψηλής και υπέρ-υψηλής αντοχής).
Στο επίκεντρο του σχεδιασμού ασφάλειας βρίσκεται ο άκαμπτος κλωβός επιβατών, ο οποίος διαθέτει εξαιρετική ακαμψία, όταν υπόκειται στα υψηλά φορτία καταπονήσεων που συνεπάγεται ένα ατύχημα.
Αντίστοιχα, η αντοχή ολόκληρου του πλευρικού τμήματος του αυτοκινήτου αυξάνεται κατακόρυφα εξαιτίας των χαλύβδινων θυρών που διαθέτουν πλέον ειδικές ενισχύσεις, ενώ πρόσθετη προστασία παρέχεται από στοιχεία απόσβεσης κρούσεων στις πλαϊνές επενδύσεις των καθισμάτων και της κολώνας Β.
Ταυτόχρονα, με την διαφοροποίηση των επιπέδων ακαμψίας της κολώνας Β – το άνω τμήμα της είναι πλήρως άκαμπτο ενώ το κάτω ελαφρώς λιγότερο – επιτυγχάνονται πολύ υψηλά επίπεδα ασφάλειας σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης ή ακόμα και ανατροπής.
Οι λεγόμενες χειρολαβές θυρών αδράνειας είναι μία ακόμα τεχνολογική καινοτομία προερχόμενη απευθείας από το Τμήμα Έρευνας Ατυχημάτων της Daimler. Αποτρέπουν πιο αξιόπιστα το ακούσιο άνοιγμα των θυρών κατά τη διάρκεια ατυχήματος, καθώς η πόρτα παραμένει κλειδωμένη στη θέση της όταν υφίσταται τις βίαιες δυνάμεις σύγκρουσης.
Για την προστασία πεζών, η νέα A-Class είναι εξοπλισμένη με το ενεργό καπό κινητήρα, το οποίο ανυψώνεται κατά 80 mm περίπου μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται πρόσθετος χώρος μεταξύ του καπό και του κινητήρα. Η προστασία αυτή αυξάνεται ακόμα περισσότερο χάρη σε μία σχετικά εύκαμπτη εγκάρσια δοκό κάτω από το παρμπρίζ, η οποία χάρη στο ειδικό σχήμα της μπορεί να υποχωρεί σε περίπτωση σύγκρουσης με πεζό και να απορροφά την ισχύ κρούσης του κεφαλιού του.
Η νέα A-Class περιλαμβάνει αερόσακους οδηγού και συνοδηγού, αερόσακο γονάτων οδηγού και αερόσακους παραθύρων στο βασικό εξοπλισμό. Σε αντίθεση με πολλά ανταγωνιστικά μοντέλα, ο αερόσακος παραθύρου καλύπτει και την κολώνα A για πιο ολοκληρωμένη προστασία των επιβατών. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης πλευρικοί αερόσακοι θώρακα/λεκάνης μπροστά, ενώ προαιρετικά διατίθενται και για τους πίσω επιβάτες.
Intelligent Drive: λειτουργίες από την S–Class
Η νέα A-Class είναι εξοπλισμένη με τα πλέον σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης παρέχοντας συνεργατική υποστήριξη στον οδηγό και εκτοξεύοντας την ενεργητική ασφάλεια στο υψηλότερο επίπεδο για αυτή την κατηγορία, με λειτουργίες δανεισμένες από την S‑Class. Για πρώτη φορά, η A-Class έχει τη δυνατότητα να οδηγεί ημί-αυτόνομα. Για να το κάνει αυτό, παρακολουθεί στενά την κατάσταση της κυκλοφορίας: βελτιωμένα συστήματα καμερών και ραντάρ της επιτρέπουν να βλέπει μπροστά σε απόσταση έως και 500 μ. Επιπλέον, η A-Class χρησιμοποιεί δεδομένα χαρτών και πλοήγησης για τις λειτουργίες υποβοήθησης. Για παράδειγμα, το ενεργό σύστημα υποβοήθησης απόστασης DISTRONIC, που αποτελεί μέρος του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης, έχει την ικανότητα να υποστηρίζει τον οδηγό σε διάφορες οδηγικές καταστάσεις και να προσαρμόζει προνοητικά και αυτόματα την ταχύτητα, π.χ. όταν το αυτοκίνητο πλησιάζει σε στροφές, διασταυρώσεις ή κυκλικούς κόμβους. Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης π.χ. ενεργό σύστημα υποβοήθησης ακινητοποίησης έκτακτης ανάγκης και το διαισθητικό ενεργό σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας.
Η νέα A-Class περιλαμβάνει τη διευρυμένη ενεργή υποβοήθηση πέδησης (Active Brake Assist) στο βασικό εξοπλισμό. Ανάλογα με την κατάσταση, αυτό το σύστημα μπορεί να μειώσει αποτελεσματικά τις επιπτώσεις των προσκρούσεων σε προπορευόμενα οχήματα που κινούνται αργά, φρενάρουν ή είναι σταματημένα, των συγκρούσεων με πεζούς και ποδηλάτες που διασχίζουν το δρόμο, ή και να αποτρέψει τελείως τις συγκρούσεις.
Το σύστημα PRE-SAFE® PLUS μπορεί να ανιχνεύσει μια επικείμενη οπίσθια σύγκρουση. Εάν ο κίνδυνος σύγκρουσης παραμένει, το σύστημα μπορεί επίσης να ακινητοποιήσει με ασφάλεια το αυτοκίνητο ενώ αυτό είναι σταματημένο, και να ελαχιστοποιήσει τον κίνδυνο τραυματισμών, μειώνοντας το απότομο τράνταγμα προς τα εμπρός που προκαλείται από μια οπίσθια σύγκρουση.
Προβολείς MULTIBEAM LED: βέλτιστη ορατότητα σε όλες τις συνθήκες
Οι προαιρετικοί προβολείς MULTIBEAM LED αποτελούν άλλο ένα παράδειγμα μεταφοράς τεχνολογίας από την πολυτελή κατηγορία στην κατηγορία compact. Επιτρέπουν ταχύτατη και απολύτως ακριβή, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη προσαρμογή των προβολέων στην τρέχουσα κατάσταση κυκλοφορίας. Μέσα σε κάθε προβολέα υπάρχουν 18 λυχνίες LED που ενεργοποιούνται ξεχωριστά. Το χρώμα φωτισμού των LED, που μοιάζει με το φως ημέρας, δεν κουράζει τα μάτια και ευνοεί τη συγκέντρωση. Ο δρόμος μπροστά φωτίζεται αποτελεσματικά με μέγιστη ακρίβεια. Εναλλακτικά, μπορείτε να επιλέξετε προβολείς LED High Performance. Στο βασικό εξοπλισμό, η νέα A-Class διαθέτει προβολείς αλογόνου με ενσωματωμένα φώτα πορείας ημέρας LED.
Νέοι αποδοτικοί βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες
Αρχικά, στο λανσάρισμα της A‑Class στην αγορά, είναι διαθέσιμες οι τρεις παρακάτω εκδόσεις κινητήρα[3]:
- A 200 (120 kW/163 hp, 250 Nm), με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7G‑DCT (κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο 5,2 l/100 km, εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο 120 g/km) ή μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων (κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο 5,8 l/100 km, εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο 133 g/km)
- A 250 με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7G-DCT (165kW/224 hp), 350 Nm, κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο 6,2 l/100 km, εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο 141 g/km)
- A 180 d με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7G-DCT (85 kW/116 hp), 260 Nm – κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο 4,1 l/100 km, εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο 108 g/km)
Τα μοντέλα της νέας A-Class εξοπλίζονται με νέους, αποδοτικούς κινητήρες: Αρχικά θα είναι διαθέσιμοι δύο νέοι τετρακύλινδροι βενζινοκινητήρες. Οι καινοτομίες στον κινητήρα M 282 με κυβισμό 1,33 λίτρων και ισχύ έως 120 kW περιλαμβάνουν το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (στην αρχή σε συνδυασμό με το κιβώτιο ταχυτήτων 7G-DCT) και το τριγωνικό σχήμα της κυλινδροκεφαλής. Ο δεύτερος νέος βενζινοκινητήρας είναι ο 2λιτρος M 260 με ισχύ 165 kW και ροπή στρέψης 350 Nm. Στα νέα χαρακτηριστικά περιλαμβάνεται το CAMTRONIC για τον εκκεντροφόρο εισαγωγής. Και οι δύο βενζινοκινητήρες διαθέτουν φίλτρο σωματιδίων στο βασικό εξοπλισμό.
Νέος είναι και ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας (OM 608) με κυβισμό 1,5 λίτρων, ισχύ έως 85 kW και ροπή στρέψης έως 260 Nm. Τα κυριότερα χαρακτηριστικά του είναι το σύστημα ελέγχου εκπομπών με τεχνολογία AdBlue®κοντά στον κινητήρα, ο στροβιλοσυμπιεστής με βελτιστοποιημένη απόκριση και η ψύξη αέρα υπερπλήρωσης με νερό. Επιπλέον, χρησιμοποιείται για πρώτη φορά ένα νέο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7G-DCT. Θα ακολουθήσουν και άλλοι νέοι κινητήρες. Το ρεζερβουάρ καυσίμου έχει χωρητικότητα 43 λίτρα στο βασικό εξοπλισμό, ενώ για τα κορυφαία μοντέλα διατίθεται προαιρετικά ένα ρεζερβουάρ 51 λίτρων.
Κατ’ επιλογή, η νέα A-Class διατίθεται με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MATIC με πλήρως μεταβαλλόμενη κατανομή ροπής. Το σπορ σύστημα τετρακίνησης έχει εξελιχθεί ακόμα περισσότερο και πλέον προσφέρει μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση και αποδοτικότητα. Με το διακόπτη DYNAMIC SELECT, ο οδηγός μπορεί να προσαρμόζει τα χαρακτηριστικά του 4MATIC περισσότερο απ’ ό,τι μέχρι τώρα. Στα επιμέρους συστήματα του 4MATIC περιλαμβάνεται το βοηθητικό κιβώτιο πίσω άξονα, το οποίο είναι ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, και το πίσω διαφορικό με ενσωματωμένο πολύδισκο συμπλέκτη. Ο συμπλέκτης δεν ελέγχεται πλέον ηλεκτροϋδραυλικά, αλλά ηλεκτρομηχανικά.
Ανάρτηση: ευκίνητη και άνετη
Στην A-Class, υπάρχει δυνατότητα επιλογής συστήματος ανάρτησης, ανάλογα με την έκδοση κινητήρα και τις προτιμήσεις του οδηγού. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται τροχοί 16 ιντσών. Το DYNAMIC SELECT αποτελεί βασικό εξοπλισμό και, με το πάτημα ενός κουμπιού, εξασφαλίζει μια ξεχωριστή εμπειρία οδήγησης σε συνδυασμό με την ανάρτηση με ενεργά μεταβαλλόμενη απόσβεση (προαιρετικά).
Όπως και οι προκάτοχοί της, η νέα A-Class διαθέτει μπροστινή ανάρτηση με γόνατα McPherson. Οι πιο ισχυρές εκδόσεις, όπως η A 250 και όλα τα μοντέλα 4MATIC, καθώς και τα μοντέλα με προσαρμοζόμενη απόσβεση ή μεγαλύτερους τροχούς διαθέτουν υπερσύγχρονη πίσω ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων. Ο πίσω άξονας είναι στερεωμένος σε έναν φορέα, ο οποίος απομονώνεται από το αμάξωμα με λαστιχένια έδρανα, ώστε να μεταφέρονται λιγότεροι κραδασμοί από την ανάρτηση στο αμάξωμα. Συνολικά, η αναλογία αλουμινίου στα εξαρτήματα της ανάρτησης είναι από τις υψηλότερες σε σύγκριση με οποιοδήποτε σύστημα ανάρτησης αυτής της κατηγορίας οχημάτων. Τα μοντέλα A 200 και A 180 d έχουν πίσω ανάρτηση ημιάκαμπτου άξονα.
Στο βασικό εξοπλισμό, η νέα A-Class περιλαμβάνει ανάρτηση ανέσεων με χαλύβδινα ελατήρια και DYNAMIC SELECT. Χαμηλωμένη κατά 15 χιλιοστά, η ανάρτηση ανέσεων διαθέτει ειδικά διαμορφωμένα ελατήρια και αμορτισέρ για πιο σπορ χαρακτηριστικά. Η ανάρτηση με ενεργά μεταβαλλόμενη απόσβεση επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει τα χαρακτηριστικά απόσβεσης που προτιμά.
Παραγωγή: Πέντε εργοστάσια σε τρεις ηπείρους
Το Rastatt είναι το βασικό εργοστάσιο του παγκοσμίου δικτύου παραγωγής για τα compact αυτοκίνητα. Στο πλαίσιο του δικτύου παραγωγής compact αυτοκινήτων, το Rastatt ελέγχει την παραγωγή στο ουγγρικό εργοστάσιο στο Kecskemét, στο Beijing Benz Automotive Co. (BBAC) στην Κίνα και στη συνεργαζόμενη φινλανδική εταιρεία παραγωγής Valmet Automotive στο Uusikaupunki. Από το 2011, έχουν παραχθεί περίπου τρία εκατομμύρια μοντέλα compact αυτοκινήτων τρίτης γενιάς (A-, B-Class, CLA, CLA Shooting Brake και GLA).
Εντός του έτους, η νέα οικογένεια compact αυτοκινήτων Mercedes-Benz θα αρχίσει να παράγεται σε πέντε εργοστάσια, τα οποία βρίσκονται σε τρεις διαφορετικές ηπείρους. Θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο Rastatt, και θα ακολουθήσει η έναρξη της παραγωγής στην Ουγγαρία, στη Φινλανδία και την Κίνα. Το εργοστάσιο στο Aguascalientes του Μεξικό αποτελεί νέα προσθήκη στο δίκτυο. Το 2017, εγκαινιάστηκε ένα νέο κέντρο εκπαίδευσης στο Rastatt, το οποίο αποτελεί την κεντρική εγκατάσταση εκπαίδευσης εργαζομένων των εργοστασίων compact αυτοκινήτων παγκοσμίως.
Ενδιαφέροντα στοιχεία για την A–Class
Ξέρατε ότι …
…το πρωτότυπο “Vision A 93″ έδωσε μια πρώτη εικόνα της A‑Class στην Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1993; Χρησιμοποιώντας το σλόγκαν “Η χώρα χρειάζεται νέες ιδέες”, η Mercedes-Benz παρουσίασε στο κοινό έναν σχεδιασμό οχήματος διαφορετικό απ’ ό,τι συνήθιζε να δείχνει η μάρκα στη Φρανκφούρτη. Έτσι προέκυψε αμέσως το ερώτημα: μπορεί να είναι αυτή μια γνήσια Mercedes-Benz; Οι επισκέπτες της έκθεσης κλήθηκαν να πουν την άποψή τους που αποδείχθηκε ότι ήταν πολύ θετική: περίπου 80% δήλωσαν ότι θα τους άρεσε η ιδέα μιας compact Mercedes-Benz στις γραμμές της Vision A 93.
…η ιστορία επιτυχίας των compact αυτοκινήτων της Mercedes–Benz ξεκίνησε πριν από 20 ολόκληρα χρόνια, όταν παρουσιάστηκε η πρώτη A–Class; Από τον Οκτώβριο του 1997 έχουν παραδοθεί παγκοσμίως 6 εκατομμύρια compact αυτοκίνητα Mercedes-Benz – από τα οποία τα τρία εκατομμύρια ήταν μοντέλα A-Class.
…πάνω από ένα στα τέσσερα επιβατικά αυτοκίνητα Mercedes–Benz που πωλήθηκαν το 2017 ήταν compact; Τη χρονιά πριν τη μεγάλη αλλαγή του μοντέλου της A-Class, πάνω από 620.000 πελάτες ανά τον κόσμο παρέλαβαν την καινούργια τους A-Class ή B-Class, CLA, CLA Shooting Brake ή GLA.
…η A–Class προσφέρει πλέον το Intelligent Drive στο επίπεδο της S–Class; Στο βασικό εξοπλισμό, το Intelligent Drive έχει την ικανότητα να επιβραδύνει το αυτοκίνητο όχι μόνο όταν προσεγγίζει άλλα οχήματα, αλλά και πεζούς που διασχίζουν το δρόμο. Επίσης, με τη διευρυμένη υποβοήθηση νεκρής γωνίας ορατότητας προειδοποιεί, για πρώτη φορά, και για διερχόμενους ποδηλάτες όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Τέλος, αποτελεί το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας της που διατίθεται με διευρυμένο πακέτο υποβοήθησης οδήγησης.
…όταν είναι υπερυψωμένη, η πανοραμική συρόμενη ηλιοροφή (προαιρετικός εξοπλισμός) προσαρμόζεται αυτόματα ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου; Αυτό γίνεται σε τρία στάδια. Άλλα χαρακτηριστικά της είναι το κλείσιμο ανέσεων χρησιμοποιώντας το διακόπτη ανακύκλωσης αέρα, το αυτόματο κλείσιμο λόγω βροχής και το ηλεκτρονικό αλεξήλιο.
…για τη νέα Α-Class διατίθεται προαιρετικά θερμαινόμενο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών; Τις κρύες ημέρες, η στεφάνη του θερμαινόμενου τιμονιού ζεσταίνει γρήγορα την περιοχή λαβής του τιμονιού. Άλλος προαιρετικός εξοπλισμός άνεσης: θέρμανση καθίσματος οδηγού και συνοδηγού, πρόσθετο σύστημα θέρμανσης και αυτόματο σύστημα κλιματισμού δύο ζωνών THERMOTRONIC.
…το προσαρμοζόμενο σύστημα υποβοήθησης φώτων μεγάλης σκάλας Plus χαμηλώνει τη δέσμη των προβολέων όταν προσεγγίζετε πινακίδες σήμανσης υψηλής αντανάκλασης; Το Προσαρμοζόμενο Σύστημα Υποβοήθησης Φώτων Μεγάλης Σκάλας Plus έχει την ικανότητα να απενεργοποιεί ξεχωριστά τις 18 λυχνίες LED. Έτσι, ο φωτεινός κώνος δεν ανάβει για οχήματα στο αντίθετο ρεύμα ή προπορευόμενα οχήματα. Διατίθεται σε συνδυασμό με προβολείς MULTIBEAM LED.
…τα ελαστικά run–flat (προαιρετικός εξοπλισμός) αποτελούνται από δύο στρώσεις για καλύτερα χαρακτηριστικά άνεσης; Πέρα από το άκαμπτο στρώμα που εξυπηρετεί τη δομική λειτουργία του ελαστικού, υπάρχει ένα πιο μαλακό στρώμα για ομαλή οδήγηση. Ανάλογα με το φορτίο του αυτοκινήτου, αφού τρυπήσουν, αυτά τα ελαστικά επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να διανύσει έως και 80 χιλιόμετρα ακόμα με μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ./ώρα.
…η παρουσίαση της νέας A–Class το 2012 συνέβαλε σημαντικά στη δημιουργία μιας πιο νεανικής εικόνας της μάρκας Mercedes–Benz; Στην Ευρώπη, η μέση ηλικία των οδηγών που έχουν τη νέα A-Class σήμερα είναι πάνω από 10 χρόνια μικρότερη από την ηλικία των οδηγών της προηγούμενης σειράς μοντέλου. Στην Κίνα, ένας στους τρεις πελάτες είναι κάτω των 30 ετών.
…η A–Class έχει ιδιαιτέρως υψηλό ποσοστό προσέλκυσης πελατών; Το 2017 στην Ευρώπη, πάνω από 60% των πελατών της A-Class οδηγούσαν προηγουμένως ένα αυτοκίνητο ανταγωνιστικής μάρκας.
…θα επεκταθεί ακόμα περισσότερο η κατηγορία compact αυτοκινήτων που βασίζεται στην A–Class; Σήμερα, η οικογένεια compact αυτοκινήτων αποτελείται από πέντε μοντέλα:
την A-Class, την B-Class, τη CLA, τη CLA Shooting Brake και την GLA. Στο μέλλον, θα περιλαμβάνει οκτώ μοντέλα.
…από το 2018, η νέα οικογένεια compact αυτοκινήτων θα αρχίσει να παράγεται σε πέντε εργοστάσια, τα οποία βρίσκονται σε τρεις διαφορετικές ηπείρους; Θα ξεκινήσει το εργοστάσιο Rastatt στη Γερμανία, και θα ακολουθήσουν νεοφυείς επιχειρήσεις στην Ουγγαρία, στη Φινλανδία, στο Μεξικό και στην Κίνα.
Mercedes-Benz A 200
Κινητήρας
Αριθμός κυλίνδρων/διάταξη | 4 / σε σειρά, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | κ.εκ. | 1332 |
Διάμετρος x διαδρομή | mm | 72,2 x 81,4 |
Ονομαστική ισχύς | kW/hp | 120/163 στις 5500 σ.α.λ. |
Ονομαστική ροπή | Nm | 250 στις 1620 σ.α.λ. |
Σχέση συμπίεσης | 10,6: 1 | |
Σχηματισμός μίγματος | Ψεκασμός υψηλής πίεσης |
Μετάδοση ισχύος
Σύστημα μετάδοσης κίνησης | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο ταχυτήτων | Μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων | |
Σχέσεις μετάδοσης
|
1η σχέση
2η σχέση 3η σχέση 4η σχέση 5η σχέση 6η σχέση Όπισθεν |
14,81
7,70 5,12 3,53 2,70 2,27 13,33 |
Ανάρτηση
Μπροστινός άξονας | Ανάρτηση με γόνατα McPherson και ψαλίδια, σπειροειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου, ράβδος σταθεροποίησης |
Πίσω άξονας | Ημιάκαμπτος άξονας, σπειροειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου, ράβδος σταθεροποίησης |
Σύστημα φρένων | Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, συμπαγείς δίσκοι πίσω, ηλεκτρικό χειρόφρενο, ABS, Υποβοήθηση Πέδησης, ESP® |
Σύστημα διεύθυνσης | Ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης με κρεμαγιέρα |
Τροχοί | 6.5 J x 16 |
Ελαστικά | 205/60 R 16 |
Διαστάσεις και βάρη
Μεταξόνιο | mm | 2,729 |
Μετατρόχιο, εμπρός/πίσω (mm) | mm | 1.567/1.547 |
Μήκος | mm | 4,419 |
Πλάτος | mm | 1,796 |
Ύψος | mm | 1,440 |
Κύκλος στροφής | μ. | 11,0 |
Μέγ. χωρητικότητα πορτμπαγκάζ | λίτρα | 1,210 |
Απόβαρο σύμφωνα με ΕΕ | kg | 1,355 |
Ωφέλιμο φορτίο | kg | 515 |
Μέγιστο μικτό βάρος | kg | 1,870 |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ/ρεζέρβα καυσίμου | λίτρα | 43/5 |
Επιδόσεις και κατανάλωση καυσίμου
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα | δευτ. | 8,2 |
Τελική ταχύτητα | χλμ./ώρα | 225 |
Κατανάλωση καυσίμου κατά NEDC, σε μικτό κύκλο [4] | λίτρα/100 χλμ. | 6,3,-5,8 |
Εκπομπές CO2 μικτές1 | g/km | 144-133 |
Mercedes-Benz A 200 7G-DCT
Κινητήρας
Αριθμός κυλίνδρων/διάταξη | 4 / σε σειρά, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | κ.εκ. | 1332 |
Διάμετρος x διαδρομή | mm | 72,2 x 81,4 |
Ονομαστική ισχύς | kW/hp | 120/163 στις 5500 σ.α.λ. |
Ονομαστική ροπή | Nm | 250 στις 1620 σ.α.λ. |
Σχέση συμπίεσης | 10,6: 1 | |
Σχηματισμός μίγματος | Ψεκασμός υψηλής πίεσης |
Μετάδοση ισχύος
Σύστημα μετάδοσης κίνησης | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο ταχυτήτων | 7G-DCT | |
Σχέσεις μετάδοσης
|
1η σχέση
2η σχέση 3η σχέση 4η σχέση 5η σχέση 6η σχέση 7η σχέση Όπισθεν |
18,63
11,05 6,80 4,62 3,57 2,85 2,29 17,17 |
Ανάρτηση
Μπροστινός άξονας | Ανάρτηση με γόνατα McPherson και ψαλίδια, σπειροειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου, ράβδος σταθεροποίησης |
Πίσω άξονας | Ημιάκαμπτος άξονας, σπειροειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου, ράβδος σταθεροποίησης |
Σύστημα φρένων | Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, συμπαγείς δίσκοι πίσω, ηλεκτρικό χειρόφρενο, ABS, Υποβοήθηση Πέδησης, ESP® |
Σύστημα διεύθυνσης | Ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης με κρεμαγιέρα |
Τροχοί | 6.5 J x 16 |
Ελαστικά | 205/60 R 16 |
Διαστάσεις και βάρη
Μεταξόνιο | mm | 2,729 |
Μετατρόχιο, εμπρός/πίσω (mm) | mm | 1.567/1.547 |
Μήκος | mm | 4,419 |
Πλάτος | mm | 1,796 |
Ύψος | mm | 1,440 |
Κύκλος στροφής | μ. | 11,0 |
Μέγ. χωρητικότητα πορτμπαγκάζ | λίτρα | 1,210 |
Απόβαρο σύμφωνα με ΕΕ | kg | 1,375 |
Ωφέλιμο φορτίο | kg | 510 |
Μέγιστο μικτό βάρος | kg | 1,885 |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ/ρεζέρβα καυσίμου | λίτρα | 43/5 |
Επιδόσεις και κατανάλωση καυσίμου
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα | δευτ. | 8,0 |
Τελική ταχύτητα | χλμ./ώρα | 225 |
Κατανάλωση καυσίμου κατά NEDC, σε μικτό κύκλο [5] | λίτρα/100 χλμ. | 5,6-5,2 |
Εκπομπές CO2 μικτές1 | g/km | 128-120 |
Mercedes-Benz A 250
Κινητήρας
Αριθμός κυλίνδρων/διάταξη | 4 / σε σειρά, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | κ.εκ. | 1991 |
Διάμετρος x διαδρομή | mm | 83,0 x 92,0 |
Ονομαστική ισχύς | kW/hp | 165/224 στις 5500 σ.α.λ. |
Ονομαστική ροπή | Nm | 350 στις 1800 σ.α.λ. |
Σχέση συμπίεσης | 10,5: 1 | |
Σχηματισμός μίγματος | Ψεκασμός υψηλής πίεσης |
Μετάδοση ισχύος
Σύστημα μετάδοσης κίνησης | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο ταχυτήτων | 7G-DCT | |
Σχέσεις μετάδοσης | 1η σχέση
2η σχέση 3η σχέση 4η σχέση 5η σχέση 6η σχέση 7η σχέση Όπισθεν |
15,94
10,04 6,36 4,33 3,21 2,50 2,00 13,95 |
Ανάρτηση
Μπροστινός άξονας | Ανάρτηση με γόνατα McPherson και ψαλίδια, σπειροειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου, ράβδος σταθεροποίησης |
Πίσω άξονας | Ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων, σπειροειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου, ράβδος σταθεροποίησης |
Σύστημα φρένων | Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, συμπαγείς δίσκοι πίσω, ηλεκτρικό χειρόφρενο, ABS, Υποβοήθηση Πέδησης, ESP® |
Σύστημα διεύθυνσης | Ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης με κρεμαγιέρα |
Τροχοί | 6.5 J x 17 |
Ελαστικά | 205/55 R 17 |
Διαστάσεις και βάρη
Μεταξόνιο | mm | 2,729 |
Μετατρόχιο, εμπρός/πίσω (mm) | mm | 1.567/1.567 |
Μήκος | mm | 4,419 |
Πλάτος | mm | 1,796 |
Ύψος | mm | 1,445 |
Κύκλος στροφής | μ. | 11,0 |
Μέγ. χωρητικότητα πορτμπαγκάζ | λίτρα | 1,210 |
Απόβαρο σύμφωνα με ΕΕ | kg | 1455 |
Ωφέλιμο φορτίο | kg | 510 |
Μέγιστο μικτό βάρος | kg | 1,965 |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ/ρεζέρβα καυσίμου | λίτρα | 43/5 |
Επιδόσεις και κατανάλωση καυσίμου
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα | δευτ. | 6,2 |
Τελική ταχύτητα | χλμ./ώρα | 250 |
Κατανάλωση καυσίμου κατά NEDC, σε μικτό κύκλο [6] | λίτρα/100 χλμ. | 6,5-6,2 |
Εκπομπές CO2 μικτές1 | g/km | 149-141 |
Mercedes-Benz A 180 d
Κινητήρας
Αριθμός κυλίνδρων/διάταξη | 4 / σε σειρά, 2 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | κ.εκ. | 1461 |
Διάμετρος x διαδρομή | mm | 76,0 x 80,5 |
Ονομαστική ισχύς | kW/hp | 85/116 στις 4000 σ.α.λ. |
Ονομαστική ροπή | Nm | 260 στις 1750 – 2500 σ.α.λ. |
Σχέση συμπίεσης | 15,1: 1 | |
Σχηματισμός μίγματος | Ψεκασμός υψηλής πίεσης |
Μετάδοση ισχύος
Σύστημα μετάδοσης κίνησης | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο ταχυτήτων | 7G-DCT | |
Σχέσεις μετάδοσης
|
1η σχέση
2η σχέση 3η σχέση 4η σχέση 5η σχέση 6η σχέση 7η σχέση Όπισθεν |
15,94
10,04 6,36 4,33 3,21 2,50 2,00 13,95 |
Ανάρτηση
Μπροστινός άξονας | Ανάρτηση με γόνατα McPherson και ψαλίδια, σπειροειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου, ράβδος σταθεροποίησης |
Πίσω άξονας | Ημιάκαμπτος άξονας, σπειροειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου, ράβδος σταθεροποίησης |
Σύστημα φρένων | Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, συμπαγείς δίσκοι πίσω, ηλεκτρικό χειρόφρενο, ABS, Υποβοήθηση Πέδησης, ESP® |
Σύστημα διεύθυνσης | Ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης με κρεμαγιέρα |
Τροχοί | 6.5 J x 16 |
Ελαστικά | 205/60 R 16 |
Διαστάσεις και βάρη
Μεταξόνιο | mm | 2,729 |
Μετατρόχιο, εμπρός/πίσω (mm) | mm | 1.567/1.547 |
Μήκος | mm | 4,419 |
Πλάτος | mm | 1,796 |
Ύψος | mm | 1,440 |
Κύκλος στροφής | μ. | 11,0 |
Μέγ. χωρητικότητα πορτμπαγκάζ | λίτρα | 1,200 |
Απόβαρο σύμφωνα με ΕΕ | kg | 1,445 |
Ωφέλιμο φορτίο | kg | 490 |
Μέγιστο μικτό βάρος | kg | 1935 |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ/ρεζέρβα καυσίμου | λίτρα | 43/5 |
Επιδόσεις και κατανάλωση καυσίμου
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα | δευτ. | 10,5 |
Τελική ταχύτητα | χλμ./ώρα | 202 |
Κατανάλωση καυσίμου κατά NEDC, σε μικτό κύκλο [7] | λίτρα/100 χλμ. | 4,5-4,1 |
Εκπομπές CO2 μικτές1 | g/km | 118-108 |
|
1 & [2] Τα αναφερόμενα στοιχεία καθορίστηκαν σύμφωνα με την προβλεπόμενη μέθοδο μέτρησης. Πρόκειται για τις «τιμές NEDC CO2» σύμφωνα με το άρθρο 2, παρ. 1 του Εφαρμοστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1153. Τα στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου υπολογίστηκαν με βάση αυτές τις τιμές.
[3] Τα αναγραφόμενα στοιχεία καθορίστηκαν σύμφωνα με την προβλεπόμενη μέθοδο μέτρησης. Πρόκειται για τις “μετρηθείσες τιμές NEDC CO2” σύμφωνα με το άρθρο 2 αριθ. 2 του Kανονισμού (ΕΕ) 2017/1153. Τα στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου υπολογίστηκαν βάσει αυτών των τιμών.
[4] Τα αναγραφόμενα στοιχεία καθορίστηκαν σύμφωνα με την προβλεπόμενη μέθοδο μέτρησης. Πρόκειται για τις “μετρηθείσες τιμές NEDC CO2” σύμφωνα με το άρθρο 2 αριθ. 2 του Kανονισμού (ΕΕ) 2017/1153. Τα στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου υπολογίστηκαν βάσει αυτών των τιμών.
[5] Τα αναγραφόμενα στοιχεία καθορίστηκαν σύμφωνα με την προβλεπόμενη μέθοδο μέτρησης. Πρόκειται για τις “μετρηθείσες τιμές NEDC CO2” σύμφωνα με το άρθρο 2 αριθ. 2 του Kανονισμού (ΕΕ) 2017/1153. Τα στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου υπολογίστηκαν βάσει αυτών των τιμών.
[6] Τα αναγραφόμενα στοιχεία καθορίστηκαν σύμφωνα με την προβλεπόμενη μέθοδο μέτρησης. Πρόκειται για τις “μετρηθείσες τιμές NEDC CO2” σύμφωνα με το άρθρο 2 αριθ. 2 του Kανονισμού (ΕΕ) 2017/1153. Τα στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου υπολογίστηκαν βάσει αυτών των τιμών.
[7] Τα αναγραφόμενα στοιχεία καθορίστηκαν σύμφωνα με την προβλεπόμενη μέθοδο μέτρησης. Πρόκειται για τις “μετρηθείσες τιμές NEDC CO2” σύμφωνα με το άρθρο 2 αριθ. 2 του Kανονισμού (ΕΕ) 2017/1153. Τα στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου υπολογίστηκαν βάσει αυτών των τιμών.