Η Suedwestbank καθιέρωσε πρόσφατα τον δείκτη Κλασικών Αυτοκινήτων OTX, ο οποίος ενσωματώνει τις αποτιμήσεις για οχήματα τουλάχιστον 30 ετών που έχουν κατασκευαστεί από βιομηχανίες στη νότια Γερμανία, όπως τα Audi, BMW, Daimler και Porsche. Από τις αρχές του 2015 έως τις αρχές του 2018, ο δείκτης ΟΤΧ έχει τετραπλασιαστεί και έτσι έχει ξεπεράσει σε μεγάλο βαθμό την άνοδο 204% του χρηματιστηριακού δείκτη Dax στη Φρανκφούρτη.
Από την κλιμάκωση της κρίσης δημοσίου χρέους στην Ευρωζώνη στα τέλη του 2011 και μετά, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) προχώρησε σε μείωση των επιτοκίων, ώστε να στηρίξει τον δανεισμό στην Ευρωζώνη προς μεγάλη δυσαρέσκεια των Γερμανών που, κατά παράδοση, δεν καταναλώνουν και συνηθίζουν να αποταμιεύουν. Εκτοτε, οι αποδόσεις των γερμανικών ομολόγων υποχώρησαν ακόμη και σε αρνητικό πρόσημο, ιδιαίτερα μετά την έναρξη των μέτρων ποσοτικής χαλάρωσης από την ΕΚΤ τον Μάρτιο του 2015, αποβλέποντας στην καταπολέμηση του κινδύνου του αποπληθωρισμού. Σε αυτό συνέβαλε, παράλληλα, το γεγονός ότι τα επενδυτικά κεφάλαια στράφηκαν μαζικά στα χρεόγραφα του γερμανικού Δημοσίου σε ένα γενικότερο περιβάλλον αποστροφής κινδύνου. Αρχές Ιουνίου του 2011, οι αποδόσεις του 10ετούς γερμανικού ομολόγου κυμαίνονταν στο 3% και χθες έφθαναν το 0,302%.
Ο Δείκτης Κλασικών Αυτοκινήτων ΟΤΧ περιλαμβάνει 20 κλασικά αυτοκίνητα με τη μεγαλύτερη αξία στην αγορά, με βάση τους αριθμούς ταξινόμησης που είναι καταχωρισμένοι στην Ομοσπονδιακή Αρχή Μηχανοκίνητων Μεταφορών της Γερμανίας και την αποτίμηση που πραγματοποιείται από το εξειδικευμένο περιοδικό Motor Klassik. «Τα αυτοκίνητα αντίκες είναι μια καλή επένδυση», δήλωσε ο Φρανκ Γουίλκε, γενικός διευθυντής της υπηρεσίας ελέγχου κλασικών αυτοκινήτων Classic-Analytics.
Παράλληλα, όμως, χρειάζεται μεγάλη προσοχή, διότι κυκλοφορούν και απομιμήσεις στην αγορά. «Οι απομιμήσεις είναι ένα μεγάλο ζήτημα με πολλαπλές διαστάσεις. Μπορεί, για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο αντίκα να αποσυναρμολογηθεί και να κατασκευαστούν δύο αυτοκίνητα από τα εξαρτήματα του αρχικού αλλά και άλλων οχημάτων», προσθέτει ο κ. Γουίλκε.
Τονίζει, μάλιστα, πως αν κυκλοφορούν στην αγορά 300 αυτοκίνητα της ίδιας σειράς παραγωγής, όταν 200 ήταν αυτά που είχαν κατασκευαστεί αρχικά, τότε υπάρχει πρόβλημα. Ειδήμονες της αγοράς συστήνουν στους πελάτες τους να μην επενδύουν σε κλασικά αυτοκίνητα με αξία χαμηλότερη των 100.000 ευρώ.
Πηγή: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ