F1: Η τακτική των ελαστικών στη Γερμανία
Ο καιρός έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο Γερμανικό Grand Prix. Η βροχή που έπεσε στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα έκανε σχεδόν αδύνατη την πρόβλεψη κάποιας στρατηγικής. Παρά την ένταση της βροχής, ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton κατάφερε να κερδίσει ακολουθώντας στρατηγική μιας αλλαγής από μαλακή σε πάρα πολύ μαλακή γόμα, κινούμενος πολύ γρήγορα, μολονότι είχε σλικ ελαστικά.
Η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας λίγο πριν το τέλος, επίσης επηρέασε τον αγώνα. Ο Hamilton ήταν ο μόνος από τους πρώτους έξι οδηγούς στην τελική κατάταξη, που σταμάτησε μια φορά. Το φινάλε είχε μεγάλη πίεση για τις ομάδες καθώς προσπαθούσαν να διαβάσουν τα επίπεδα πρόσφυσης που μεταβάλλονταν συνεχώς. Κάποιοι οδηγοί άλλαξαν από σλικ σε ενδιάμεσα ελαστικά ενώ ένας δοκίμασε τα βρόχινα. Το σπριντ των τελευταίων δέκα γύρων μετά την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας βρήκε τους πρωτοπόρους με την πάρα πολύ μαλακή γόμα σε μια πίστα που στέγνωνε.
MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
“Οι καιρικές συνθήκες οδήγησαν σ’ έναν εξαιρετικά δραματικό και απρόβλεπτο αγώνα. Οι ομάδες έπρεπε ν’ αντιδράσουν στο πόδι, στις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες, καθώς μόνο ένα από τα τρία τμήματα της πίστας επηρεάστηκε από την βροχή. Τα υπόλοιπα δυο τμήματα παρέμειναν στεγνά. Αυτό προφανώς δημιούργησε μια πολύ μεγάλη πρόκληση καθώς για το τελευταίο μέρος του αγώνα είχε επιλεγεί η πάρα πολύ μαλακή γόμα. Αυτή η γόμα αποδίδει καλά σ’ αυτές τις μεικτές συνθήκες. Είδαμε 6 διαφορετικές στρατηγικές ανάμεσα σε όσους τερμάτισαν στην τελική δεκάδα. Αυτό αποδεικνύει την δυσκολία να επιλέξεις τη σωστή τακτική σ’ αυτές τις πολύ δύσκολες συνθήκες. Σημειώστε ότι παρά τη βροχ,ή μόνο τέσσερις από τους πρώτους δέκα, έβαλαν ενδιάμεσα ελαστικά.”
ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΑΝΑ ΓΟΜΑ
Ricciardo
1m18.262s |
Bottas
1m16.956s |
Hamilton
1m15.545s |
Alonso
1m27.445s |
Gasly
1m34.544s |
Magnussen
1m18.476s |
Verstappen
1m17.057s |
Bottas
1m15.721s |
Sainz
1m29.321s |
– |
Hartley
1m18.563s |
Raikkonen
1m17.152s |
Verstappen
1m15.852s |
Leclerc
1m30.735s |
– |
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
ΓΟΜΑ | ΟΔΗΓΟΣ | ΓΥΡΟΙ | ||
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ | Verstappen, Ericsson | 29 | ||
ΜΑΛΑΚΗ | Perez | 45 | ||
MEΣΗ | Hulkenberg | 33 | ||
|
Sainz | 6 | ||
|
Gasly | 3 |
ΜΕΤΡΗΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ
Παρά τη βροχή στο τελευταίο μέρος του αγώνα, ο Lewis Hamilton κέρδισε με μια μόνο αλλαγή (όπως περιμέναμε να συμβεί αν ο αγώνας ήταν στεγνός). Χρησιμοποίησε μια εναλλακτική στρατηγική μαλακής/πάρα πολύ μαλακής γόμας, προσπαθώντας να κερδίσει θέσεις από την 14η που εκκινούσε. Ο Hamilton έκανε την μοναδική του αλλαγή στον 42ο γύρο. Μόνο τέσσερις από τους 10 πρώτους οδηγούς στην κατάταξη έκαναν δυο αλλαγές.