Η στρατηγική των ελαστικών στη Monza
Ο οδηγός της Mercedes Lewis Hamilton κέρδισε το Ιταλικό Grand Prix εκκινώντας από την 3η θέση. Ακολούθησε στρατηγική μιας αλλαγής και έκανε καλή διαχείριση των ελαστικών του. Ο Hamilton εκκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα – αυτή που το Σάββατο χρησιμοποιήθηκε για την επίτευξη του ταχύτερου γύρου στην ιστορία της Formula 1, ο οποίος ανήκει πια στον οδηγό της Ferrari, Kimi Raikkonen – προτού βάλει την μαλακή γόμα στον 28ο γύρο.
Ο Hamilton είχε επαφή με τη Ferrari του Vettel, μισό λεπτό μετά την εκκίνηση. Βρέθηκε δεύτερος στον πρώτο γύρο πίσω από τον Raikkonen και κατάφερε να παρατείνει το πρώτο μέρος αγώνα, αφότου ο αντίπαλός του μπήκε στον 20στο γύρο στα πιτ και έβαλε την μαλακή γόμα. Μολονότι όταν έκανε τη δική του αλλαγή βρέθηκε πάλι πίσω από τον Raikkonen, μπόρεσε ν’ αξιοποιήσει τα πιο φρέσκα ελαστικά για να μειώσει τη διαφορά. Στη συνέχεια τα διαχειρίστηκε καλά, προτού πραγματοποιήσει λίγο πριν το τέλος ένα προσπέρασμα για να πάρει τη νίκη. Ο οδηγός της Ferrari αντιμετώπισε τοπική υπερθέρμανση που οδήγησε σε μερική αποκόλληση (blistering) σ’ ένα από τα καλά μεταχειρισμένα ελαστικά του. Ο Vettel, που βρέθηκε στην τελευταία θέση μετά τον 1ο γύρο λόγω της επαφής με το Hamilton, κατάφερε να ανακάμψει μέχρι την 4η θέση στο φινάλε, χάρη σε μια στρατηγική δυο αλλαγών: Πολύ μαλακή/μαλακή/πολύ μαλακή γόμα.
Μετά τη βροχή την Παρασκευή και το Σάββατο, ο αγώνας ήταν ζεστός και στεγνός αυτό αποτέλεσε μια ακόμη άγνωστη παράμετρο στη στρατηγική καθώς μέχρι τότε οι δοκιμές σε στεγνό ήταν περιορισμένες.
MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
“Οι σημερινές συνθήκες ήταν εντελώς αντίθετες με ότι είχαμε μέχρι τον αγώνα. Αυτό πρόσθεσε μια ακόμη πρόκληση για τις ομάδες καθότι όλο το Σαββατοκύριακο δεν είχαν δοκιμάσει σε παρόμοιες συνθήκες. Ως αποτέλεσμα έπρεπε να έχουν μια ευέλικτη προσέγγιση στη στρατηγική τους, καθώς δεν είχαν σίγουρα δεδομένα. Αποδείχτηκε όμως πως τα ελαστικά ήταν ικανά για στρατηγική μιας αλλαγής εφόσον τύγχαναν σωστής διαχείρισης, παρά τις έντονες απαιτήσεις της Monza. Αυτό μάλιστα οδήγησε και στον ταχύτερο γύρο στην ιστορία της Formula 1 το Σάββατο. Ο Lewis Hamilton διαχειρίστηκε τέλεια τα ελαστικά του και εκμεταλλεύτηκε το ετεροχρονισμένο pit stop του για να πραγματοποιήσει ένα σπουδαίο προσπέρασμα λίγο πριν το τέλος του αγώνα”.
ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΑΝΑ ΓΟΜΑ
Magnussen
1m25.692s |
Hamilton
1m22.497s |
Vettel
1m22.505s |
– | Bottas
1m22.907s |
Hamilton
1m23.611s |
– | Raikkonen
1m23.515s |
Ericsson
1m23.768s |
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
ΓΟΜΑ | ΟΔΗΓΟΣ | ΓΥΡΟΙ |
ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ | Ericsson | 41 |
ΜΑΛΑΚΗ | Hulkenberg | 40 |
MEΣΗ | Magnussen | 48 |
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΝΙΚΗΤΗ
Ο Lewis Hamilton κέρδισε στον αγώνα με στρατηγική μιας αλλαγής όπως το περιμέναμε. Άλλαξε από την πολύ μαλακή στη μαλακή γόμα στον 28ο γύρο.