Ισορροπημένο και διαισθητικό
- Το Adaptive Cruise Control του νέου Ford Focus με τεχνολογίες Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring χαρακτηρίστηκε “ισορροπημένο” και “διαισθητικό” από το Euro NCAP
- Η Ford κλήθηκε να συμμετάσχει στην πρώτη δοκιμή της Γερμανικής λέσχης αυτοκινήτου για να αναδειχθούν τα οφέλη των τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού μετά το λανσάρισμα του προηγμένου, νέου Focus
- Το Focus νωρίτερα μέσα στη χρονιά βαθμολογήθηκε με 5 αστέρια Euro NCAP. Στις πρόσθετες τεχνολογίες περιλαμβάνονται Pre-Collision Assist με Pedestrian και Cyclist Detection, Evasive Steering Assist
Προηγμένες τεχνολογίες, σχεδιασμένες για να κάνουν την οδηγική εμπειρία με το νέο Ford Focus πιο άνετη, πιο ξεκούραστη και πιο ασφαλή έχουν επιδοκιμαστεί από τον ανεξάρτητο οργανισμό Euro NCAP μετά την πρώτη δοκιμή αξιολόγησης αυτοματοποιημένης οδήγησης, που διοργάνωσε η Γερμανική Λέσχη αυτοκινήτου ADAC στο Penzing, Γερμανία.
Το Ford Focus, το οποίο νωρίτερα μέσα στη χρονιά απέσπασε 5 αστέρια στα crash tests του Euro NCAP, πήρε τα εύσημα στο πλαίσιο μιας νέας πρωτοβουλίας που σχεδιάστηκε για να αντιληφθούν καλύτερα οι πελάτες τα οφέλη των προηγμένων τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού.
Το Focus επιλέχθηκε για τις δοκιμές έχοντας τη μεγαλύτερη γκάμα προηγμένων συστημάτων υποστήριξης οδηγού από οποιοδήποτε μοντέλο Ford μέχρι σήμερα, με την υποστήριξη τριών ραντάρ, δύο καμερών και 12 αισθητήρων υπερήχων. Οι τεχνολογίες Ford Co–Pilot360 βελτιώνουν την προστασία, την οδηγική εμπειρία και τη διαδικασία παρκαρίσματος.
Το Euro NCAP αξιολόγησε το Adaptive Cruise Control με τεχνολογίες Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane–Centring, το οποίο διατίθεται για το Focus και βοηθά να διατηρείται μία απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα. Επίσης μειώνει το στρες σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, διατηρώντας το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας του. Τέλος μπορεί να προσαρμόσει την ταχύτητα του αυτοκινήτου μέσα στα νόμιμα όρια, παρακολουθώντας πλαϊνές και εναέριες πινακίδες με όρια ταχύτητας, πέραν των πληροφοριών από το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης.
«Η κύρια πρόκληση είναι η ανάπτυξη συστημάτων που κρατάνε τον οδηγό ενήμερο για όλες τις καταστάσεις, παρέχοντάς του την αίσθηση του απόλυτου ελέγχου. Το νέο Focus διαθέτει έναν ‘συνοδηγό’ που είναι έτοιμος να βοηθήσει αλλά ποτέ δεν θα προσπαθήσει να αποσπάσει την προσοχή του οδηγού από αυτό το έργο του» δήλωσε ο Thomas Lukaszewicz, manager, Automated Driving, Ford Ευρώπης, ο οποίος συμμετείχε επίσης σε συζήτηση κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης.
Ανάμεσα στις δοκιμές της αυτοματοποιημένης οδήγησης η απόκριση του αυτοκινήτου όταν πλησιάζει σε αργά κινούμενα, σταματημένα και οχήματα που φρενάρουν καθώς και ο τρόπος που αντιδρά σε οχήματα που μπαίνουν ή βγαίνουν από την κυκλοφορία. Υποστήριξη συστήματος διεύθυνσης και επιστροφή στο κέντρο της λωρίδας για την αποφυγή ενός εμποδίου στο δρόμο, ή σε συνεχόμενες στροφές.
Το νέο Ford Focus διαπιστώθηκε ότι προσφέρει καλή ισορροπία μεταξύ υποστήριξης και αίσθησης του οδηγού, ότι έχει τον απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου, χωρίς να γίνεται πλήρως εξαρτώμενος από τις τεχνολογίες.
Το Euro NCAP αξιολόγησε επίσης πόσο αποτελεσματική ήταν η περιγραφή των δυνατοτήτων των συστημάτων στο εγχειρίδιο οδηγιών χρήσης του Focus και του ρόλου του οδηγού, ενώ αποκάλεσε τις τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού του Focus, απλές και διαισθητικές στη χρήση.
«Το Ford Focus προσφέρει ένα πολύ ισορροπημένο πακέτο τεχνολογιών υποστήριξης, που κάνουν τα ταξίδια ασφαλέστερα, εξασφαλίζοντας ότι ο οδηγός παραμένει σε εγρήγορση και έτοιμος να αντιδράσει σε μία έκτακτη ανάγκη» δήλωσε ο Michiel van Ratingen, Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP.
Άλλες προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης των πελατών του νέου Focus είναι:
- Evasive Steering Assist, χρησιμοποιεί ραντάρ και μία κάμερα για την ανίχνευση αργά κινούμενων ή σταματημένων οχημάτων στην εμπρόσθια πορεία και υποστηρίζει τους ελιγμούς διεύθυνσης ώστε να μπορούν οι οδηγοί να αποφύγουν ένα όχημα σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης
- Pre–Collision Assist με Pedestrian και Cyclist Detection (ανίχνευση πεζού & δικυκλιστή), που μπορεί να ανιχνεύει άτομα πάνω ή δίπλα στο δρόμο, ή ενδέχεται να διασχίζουν το δρόμο στην πορεία του αυτοκινήτου. Το σύστημα αυτόματα εφαρμόζει πίεση πέδησης εάν ανιχνεύσει πιθανότητα σύγκρουσης και ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις. Επίσης μπορεί να εντοπίζει δικυκλιστές, ενώ λειτουργεί και στο σκοτάδι χρησιμοποιώντας φως από τους προβολείς
- Adaptive Front Lighting System με Predictive curve light (προληπτικός φωτισμός στροφών) και Sign–based light (φωτισμός ανάλογα με την οδική σήμανση) της Ford, προσαρμόζει εκ των προτέρων τις δέσμες των προβολέων για μέγιστη ορατότητα πριν το όχημα φτάσει σε μία στροφή, διασταύρωση ή κυκλικό κόμβο
Το νέο Focus πωλείται τώρα σε όλη την Ευρώπη σαν πεντάθυρο hatchback, wagon και σε ορισμένες αγορές σε τετράθυρη εκδοχή, ενώ προσφέρεται με μία ολοκληρωμένη γκάμα εκδόσεων, μεταξύ των οποίων τα κομψά Focus Trend και Titanium, το σπορ Focus ST-Line, και το πολυτελές Focus Vignale. Το πρώτο Focus Active crossover θα διατίθεται αργότερα, μέσα στη χρονιά.