Αττικό Rally στις 9/12 (upd)
Το Αττικό Regularity Rally θα κλείσει το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Regularity Ιστορικών αυτοκινήτων 2018 και θα αναδείξει τους φετινούς πρωταθλητές Ελλάδας την Κυριακή 9 Δεκεμβρίου, σε ορισμένες από τις ομορφότερες διαδρομές της Ατικής.
Ο αγώνας, που διοργανώνεται από το Σωματείο Artemis, θα λάβει εκκίνηση από το Παναθηναϊκό Στάδιο στο κέντρο της Αθήνας. Στη συνέχεια, οι αγωνιζόμενοι θα κινηθούν προς τον Υμηττό, έπειτα προς το Μαραθώνα, και θα τερματίσουν στη Νέα Μάκρη.
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ
Λήξη εγγραφών Τετάρτη 05 Δεκεμβρίου 20:00
Διοικητικός έλεγχος στην εκκίνηση (Παναθηναϊκό στάδιο) Κυριακή 09 Δεκεμβρίου 08:00-10:00
Τεχνικός έλεγχος σύμφωνα με το ωράριο Κυριακή 09 Δεκεμβρίου 08:00-10:00
Λήξη δηλώσεων συμμετοχής των ομάδων Κυριακή 09 Δεκεμβρίου 10:00
Ανακοίνωση λίστας εκκινούντων Κυριακή 09 Δεκεμβρίου 10:30
Εκκίνηση Κυριακή 09 Δεκεμβρίου 11:00 Τερματισμός κατηγορίας TOUR Ν. Μάκρη (Marathon Beach Hotel) Κυριακή 09 Δεκεμβρίου 14:30
Τερματισμός αγώνα (Marathon Beach Hotel) Κυριακή 09 Δεκεμβρίου 16:00
Ανακοίνωση προσωρινών τελικών αποτελεσμάτων Κυριακή 09 Δεκεμβρίου 16:30
Απονομή, (Marathon Beach Hotel) Κυριακή 09 Δεκεμβρίου 15.00
ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ
Μέχρι 7.12.2018 στα γραφεία της AΡΤΕΜΙΣ στο ποδηλατοδρόμιο του ΟΑΚΑ.
Κατά τη διάρκεια της εκκίνησης, στο Παναθηναϊκό Στάδιο
Κατά τη διάρκεια του αγώνα στο χώρο τερματισμού (Marathon Beach Hotel).
Τα νούμερα συμμετοχής τα έντυπα και το road book θα διανεμηθούν στους αγωνιζόμενους κατά τη διάρκεια του διοικητικού ελέγχου
1 ΟΡΓΑΝΩΣΗ
1.1 Επεξηγήσεις
Tο σωματείο Αθλητική Ένωση ΑΡΤΕΜΙΣ οργανώνει το ΑΤΤΙΚΟ REGULARITY RALLY που θα διεξαχθεί την Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2018 στην περιοχή της Αττικής
Διεύθυνση μόνιμης γραμματείας του αγώνα μέχρι την Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2018 και ώρα 21:00 στα γραφεία της ΑΡΤΕΜΙΣ (Ποδηλατοδρόμιο ΟΑΚΑ Μαρούσι)
Τηλέφωνο , 6944368469 email :artemisautoclub@gmail.com
Κέντρο του αγώνα κατά τη διάρκεια του την Κυριακή 18 Νοεμβρίου 2018 από ώρα 08:00 στο χώρο τερματισμού (Marathon Beach Hotel)
Ο αγώνας θα διεξαχθεί σύμφωνα με
– τον ΕΑΚ
– τον Εθνικό Κανονισμό ιστορικών αυτοκινήτων
– τον παρόντα κανονισμό και τυχόν Δελτία Πληροφοριών
– τον ΚΟΚ
1.2 Οργανωτική Επιτροπή:
Πρόεδρος: Σιδέρης Παναγιώτης
Μέλη: Ζουλινάκης Χριστόφορος
Κατσιμαλής Σπύρος
1.3 Στελέχη του αγώνα
Παρατηρητής-πρόεδρος αγωνοδικών: Παυλόπουλος Γιώργος
Αγωνοδίκης: Δάφνη Κατερίνα
Αλυτάρχης: Κατσιμαλής Σπύρος
Τεχνικός Έφορος: Πολύζος Θανάσης
Γραφείο Τύπου: Διαμάντης Πάνος
Γραμματέας του αγώνα: Προβίδα Βούλα
Αποτελέσματα: SPORTSTIMING
Υπεύθυνος χρονομετρών: Μπράτσου Κατερίνα
1.4 Συμπληρώσεις στον Κανονισμό
Οι διατάξεις του παρόντος κανονισμού μπορούν να τροποποιηθούν εάν υπάρξει ανάγκη.
Κάθε σχετική τροποποίηση ή συμπληρωματική διάταξη θα γίνεται γνωστή με αριθμημένα και χρονολογημένα δελτία πληροφοριών που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του παρόντος κανονισμού.
Κάθε δελτίο πληροφοριών που θα εκδοθεί μετά την έναρξη του διοικητικού ελέγχου πρέπει να έχει την έγκριση των αγωνοδικών.
Αυτά τα δελτία αναρτώνται στον επίσημο πίνακα ανακοινώσεων στο κέντρο του αγώνα και θα ανακοινωθούν απ’ ευθείας στους συμμετέχοντες, οι οποίοι θα πρέπει να βεβαιώσουν την παραλαβή τους ενυπόγραφα, εκτός αν αυτό είναι αδύνατο λόγω της εξέλιξης του αγώνα.
1.5 Εφαρμογή και Ερμηνεία του κανονισμού
Ο Αλυτάρχης του αγώνα είναι υπεύθυνος για την εφαρμογή του παρόντος κανονισμού και των διατάξεών του κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Κάθε περίπτωση που δεν προβλέπεται στον παρόντα κανονισμό θα εξετάζεται από τους αγωνοδίκες.
2 ΠΡΟΣΜΕΤΡΗΣΗ – ΤΙΤΛΟΣ
Τα αποτελέσματα αγώνα προσμετρούν για το Πανελλήνιο Πρωταθλήματος Ράλλυ Regularity Ιστορικών Αυτοκινήτων
- Πρωτάθλημα οδηγών Regularity Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων
- Πρωτάθλημα συνοδηγών Regularity Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων
Κύπελλα κατηγοριών
Κύπελλο Οδηγών κατηγορίας Β – E (έως και 1961) Ιστορικών Αυτοκινήτων
Κύπελλο Οδηγών κατηγορίας F (1962-1965) Ιστορικών Αυτοκινήτων
Κύπελλο Οδηγών κατηγορίας G (1966-1971) Ιστορικών Αυτοκινήτων
Κύπελλο Οδηγών κατηγορίας H (1972-1976) Ιστορικών Αυτοκινήτων
Κύπελλο Οδηγών κατηγορίας I (1977-1981) Ιστορικών Αυτοκινήτων
Κύπελλο Οδηγών κατηγορίας J1, J2 (1982-1990) Ιστορικών Αυτοκινήτων
Κύπελλο Συνοδηγών κατηγορίας Β – E (έως και 1961) Ιστορικών Αυτοκινήτων
Κύπελλο Συνοδηγών κατηγορίας F (1962-1965) Ιστορικών Αυτοκινήτων
Κύπελλο Συνοδηγών κατηγορίας G (1966-1971) Ιστορικών Αυτοκινήτων
Κύπελλο Συνοδηγών κατηγορίας H (1972-1976) Ιστορικών Αυτοκινήτων
Κύπελλο Συνοδηγών κατηγορίας I (1977-1981) Ιστορικών Αυτοκινήτων
Κύπελλο Συνοδηγών κατηγορίας J1, J2 (1982-1990) Ιστορικών Αυτοκινήτων
3 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μήκος του αγώνα είναι 150 χλμ με 7 Regularity ειδικές διαδρομές και 12 χρονομετρήσεις.
Η διαδρομή, καθώς και οι σταθμοί ελέγχου χρόνου (ΣΕΧ), σταθμοί διέλευσης (ΣΕΔ), νεκροί χρόνοι, κλπ περιγράφονται στο road book και καρνέ, που δίνει στο πλήρωμα κάθε απαιτούμενη πληροφορία για να τερματίσουν τη διαδρομή σωστά (π.χ. τουλίπες, χάρτες κλπ).
Τα οχήματα θα εκκινούν ανά λεπτό
4 ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΔΕΚΤΑ
4.1 Kάθε οδηγός που επιθυμεί να συμμετάσχει σε αυτόν τον αγώνα πρέπει να βεβαιώσει ότι κατά την ημέρα του τεχνικού ελέγχου και σε όλη τη διάρκεια του αγώνα το αυτοκίνητό του πρέπει να είναι νόμιμο για να κυκλοφορεί στην Ελλάδα και ότι είναι σύμφωνο με την περίοδο κατάταξης, όπως αυτή διευκρινίζεται στο Παράρτημα Κ του ΔΑΚ
O οργανωτής έχει το δικαίωμα να μην δεχτεί αυτοκίνητο που δεν είναι σύμφωνο με το πνεύμα της εποχής.
Ο οργανωτής μπορεί να συμπτύξει και/ή διαιρέσει τις κλάσεις.
Αποτελέσματα θα ανακοινωθούν σύμφωνα με τις διατάξεις και τους προσδιορισμούς των Ομάδων και Κλάσεων της προκήρυξης της χρονιάς
Τα αυτοκίνητα διαιρούνται στις ακόλουθες κατηγορίες:
– Κατ Β: Αυτοκίνητα κατασκευής μεταξύ 1.1.1905 – 31.12.1918
– Κατ C: Αυτοκίνητα κατασκευής μεταξύ 1.1.1919 – 31.12.1930
– Κατ D: Αυτοκίνητα κατασκευής μεταξύ 1.1.1931 – 31.12.1946
– Κατ Ε: Αυτοκίνητα κατασκευής μεταξύ 1.1.1947 – 31.12.1961
– Κατ F: Αυτοκίνητα κατασκευής μεταξύ 1.1.1961 – 31.12.1965
– Κατ G: Αυτοκίνητα κατασκευής μεταξύ 1.1.1966 – 31.12.1971
– Κατ H: Αυτοκίνητα κατασκευής μεταξύ 1.1.1972 – 31.12.1976
– Κατ I: Αυτοκίνητα κατασκευής μεταξύ 1.1.1977 – 31.12.1981
– Κατ J1:Αυτοκίνητα κατασκευής μεταξύ 1.1.1981 – 31.12.1990
Στον αγώνα μπορούν να συμμετάσχουν και νεότερα αυτοκίνητα που θα εντάσσονται στην κατηγορία TOUR και θα πραγματοποιήσουν διαδρομή 80 χιλιομέτρων και 8 χρονομετρήσεων.
4.2 Για τη μέτρηση της απόστασης επιτρέπονται όλα τα οδόμετρα ή αντίστοιχες συσκευές. Επιτρέπονται εφαρμογές (application) σε smartphone που προσομοιώνουν οδόμετρα.
4.3 Το Ιστορικό Τεχνικό Βιβλιάριο της FIA (HTP) ή Κάρτα Regularity Ιστορικού Αυτοκινήτου της FIA, ή ταυτότητα Ιστορικού Αυτοκινήτου της ΕΠΑ/ΟΜΑΕ ή Ταυτότητα FIVA πρέπει να προσκομιστούν το αργότερο, μέχρι τον Τεχνικό Έλεγχο (βλέπε άρθρο 10.1).
5 ΔΕΚΤΟΙ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΙ – ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ – ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
5.1 Το πλήρωμα μπορεί να αποτελείται από τον οδηγό και ένα ή περισσότερα μέλη (τέσσερα το πολύ στο σύνολο).
Ο Οδηγός πρέπει να είναι κάτοχος διπλώματος. Ένα μέλος το πληρώματος επιτρέπεται να οδηγήσει το όχημα αν είναι κάτοχος διπλώματος οδήγησης.
Οι αγωνιζόμενοι που πρόκειται να οδηγήσουν πρέπει:
– είτε να είναι κάτοχοι κάποιου είδους αγωνιστικής άδειας με ισχύ για το τρέχον έτος και τον αγώνα
– είτε να προμηθευθούν από τον οργανωτή Aγωνιστική άδεια για αγώνες regularity. Aυτές οι άδειες εκδίδονται κατά τη διάρκεια του διοικητικού ελέγχου και το κόστος τους αναφέρεται στο άρθρο 6 (Παράβολα Συμμετοχής)
Κάθε πλήρωμα μπορεί να ορίσει ονομασία πληρώματος στη δήλωση συμμετοχής.
Αυτή η ονομασία θα ανακοινώνεται σε όλα τα επίσημα έντυπα μαζί με το όνομα του οδηγού/συνοδηγού(ών).
5.2 Oποιος επιθυμεί να συμμετάσχει στο regularity ράλλυ πρέπει να στείλει τη δήλωση συμμετοχής του στη γραμματεία του αγώνα Τηλ: 6944368469 -Εmail:artemisautoclub@gmail.com
Ο Οργανωτής πρέπει να έχει λάβει τις δηλώσεις συμμετοχής το αργότερο μέχρι Tετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2018.
Οι πληροφορίες που αφορούν τα μέλη του πληρώματος μπορούν να δοθούν μέχρι το διοικητικό έλεγχο. Η αντικατάσταση ενός μέλους του πληρώματος ή του αυτοκινήτου μπορεί να γίνει μέχρι την έναρξη του διοικητικού ελέγχου με την έγκριση της οργάνωσης. Όλα τα μέλη του πληρώματος μπορούν να αντικατασταθούν μόνο με τη σύμφωνη γνώμη των Αγωνοδικών.
Ο ελάχιστος αριθμός των συμμετοχών ορίζεται στα 30 αυτοκίνητα.
Ο μέγιστος αριθμός των συμμετοχών ορίζεται στα 70 αυτοκίνητα.
5.3 Συμμετοχές ομάδων
Μέχρι τον έλεγχο εξακρίβωσης μπορούν να δηλωθούν ομάδες κατασκευαστών ή λεσχών. Ένα αυτοκίνητο μπορεί να δηλωθεί μόνο σε μια ομάδα κατασκευαστή ή λέσχης.
Η ομάδα κατασκευαστών πρέπει να αποτελείται από 3 αυτοκίνητα του ιδίου κατασκευαστή, αλλά όχι απαραίτητα του ιδίου τύπου.
Η ομάδα λέσχης ή συνδέσμου πρέπει να αποτελείται από 3 πληρώματα που ανήκουν στην ίδια λέσχη ή Σύνδεσμο
Το κύπελλο ομάδας απονέμεται στην ομάδα (κατασκευαστή ή λέσχης) που το άθροισμα βαθμών ποινής και των 3 πληρωμάτων της είναι το μικρότερο.
Για να μετρήσουν οι βαθμοί ποινής μιας ομάδας για το κύπελλο ομάδας πρέπει να καταταγούν και τα 3 αυτοκίνητα της ομάδας αυτής. Σε περίπτωση ισοβαθμίας μεταξύ των ομάδων προσμετρείται η θέση ενός αυτοκινήτου στη Γενική κατάταξη
Κύπελλο ομάδας απονέμεται αν δηλωθούν κατ ελάχιστον τρεις ομάδες ανεξάρτητα αν είναι ομάδα ή λέσχη.
Για να δηλωθεί μια ομάδα πρέπει να καταβάλει το ποσόν των 20 ευρώ
5.4 Με την υποβολή της δήλωσης συμμετοχής όλοι οι οδηγοί αναλαμβάνουν να τηρήσουν τις διατάξεις του παρόντος κανονισμού.
6 ΠΑΡΑΒΟΛΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ – ΑΣΦΑΛΕΙΑ
6.1 Το παράβολο συμμετοχής για κάθε αυτοκίνητο που αποτελείται από τον οδηγό και τον συνοδηγό ορίζεται στα 70 €
Το παράβολο συμμετοχής των 70,00 για δύο άτομα περιλαμβάνει:
– Ασφάλιση κατά την διάρκεια της Εκδήλωσης
– Υλικά Εκδήλωσης
– Τελετή απονομής.
Για κάθε επιπλέον επιβαίνοντα το παράβολο αυξάνεται κατά 20 Ευρώ
6.1.2 Η δήλωση συμμετοχής γίνεται δεκτή μόνο όταν συνοδεύεται από ολόκληρο το παράβολο συμμετοχής.
6.2 Το παράβολο συμμετοχής επιστρέφεται εξ ολοκλήρου
α. Σε υποψήφιους που η συμμετοχή τους δεν έγινε δεκτή
β. Σε περίπτωση που ματαιωθεί ο αγώνας
Ο οργανωτής μπορεί να επιστρέψει μέχρι το 50% του παραβόλου σε περίπτωση «ανωτέρας βίας» η οποία έχει πιστοποιηθεί από την λέσχη στην οποία ανήκει το πλήρωμα. Τυχόν έξοδα Ξενοδοχείων και λοιπών Υπηρεσιών αφαιρούνται ανάλογα με την ημερομηνία υποβολής του αιτήματος.
6.3 ΑΣΦΑΛΕΙΑ
6.3.1 Στο παράβολο συμμετοχής περιλαμβάνεται και η κάλυψη του διαγωνιζομένου για αστική ευθύνη σύμφωνα με την σχετική εγκύκλιο της ΟΜΑΕ ΕΠΑ περί ασφαλιστικής κάλυψης :
6.3.2 Οι οργανωτές δε φέρουν καμία ευθύνη για οποιοδήποτε ατύχημα συμβεί από συμμετέχοντα προς άλλους συμμετέχοντες ή συμμετέχοντα αυτοκίνητα σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Οι Οργανωτές επίσης δε φέρουν καμία ευθύνη για οποιαδήποτε παράβαση των Ελληνικών Νόμων και κανόνων.
6.3.3. Η ασφάλιση αυτή ισχύει από την εκκίνηση, παύει δε να ισχύει μετά το τέλος του αγώνα ή από τη στιγμή της εγκατάλειψης από τον αγώνα ή του αποκλεισμού από αυτόν.
6.3.4 Τα οχήματα που φέρουν πινακίδες service και οποιαδήποτε άλλη ανάλογη πινακίδα που εκδόθηκε από την Οργάνωση δε καλύπτονται από το ασφαλιστήριο συμβόλαιο του αγώνα, και κυκλοφορούν με την ευθύνη των ιδιοκτητών τους .Η Οργάνωση δε φέρει καμία ευθύνη
6.3.5 Αγωνιζόμενοι από το εξωτερικό οφείλουν να έχουν ασφαλισμένα τα αυτοκίνητά τους από τη χώρα τους και να είναι εφοδιασμένοι με κάρτα ασφάλισης (πράσινη κάρτα).
7 ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ
Πρέπει να εφαρμόζονται οι διατάξεις του ΔΑΚ της FIA που αφορούν στη διαφήμιση. Αντίγραφο των διατάξεων είναι διαθέσιμο από τον οργανωτή, εφόσον ζητηθούν.
Η υποχρεωτική διαφήμιση του οργανωτή είναι
– στα νούμερα συμμετοχής
– στις πινακίδες του αγώνα
– σε άλλα σημεία του αυτοκινήτου (μπρος φτερά)
8 ΓΕΝΙΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
8.1 Πληρώματα
Μόνο τα πληρώματα που αναφέρονται στην δήλωση συμμετοχής επιτρέπεται να εκκινήσουν.
Στην περίπτωση που ένα μέλος του πληρώματος εγκαταλείψει το αυτοκίνητο, ή κάποιο τρίτο πρόσωπο επιβιβασθεί σ’ αυτό το αυτοκίνητο (εκτός αν πρόκειται για μεταφορά ασθενούς ή τραυματία ή μετά από άδεια του Αλυτάρχη) μπορεί να αποκλειστεί από τον αγώνα.
8.2 Σειρά εκκίνησης – Πινακίδες – Αριθμοί Συμμετοχής
8.2.1 H σειρά εκκίνησης θα δοθεί σύμφωνα με τον Πίνακα Εκκινούντων. Κάθε πλήρωμα που φτάνει με καθυστέρηση στην εκκίνηση του αγώνα ή σκέλους ή τμήματος διαδρομής (επανεκκίνηση μετά από ανασυγκρότηση) θα τιμωρείται κατά την κρίση των αγωνοδικών (Άρθρο 9.3.2.2).
8.2.2 Οι οργανωτές θα εφοδιάσουν το πλήρωμα με δύο πινακίδες και 2 πανό με τους αριθμούς συμμετοχής που πρέπει
να βρίσκονται πάνω στο όχημα καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης
8.2.3 α. Πινακίδες αγώνα
Οι πινακίδες που φέρουν και τον αριθμό συμμετοχής πρέπει να τοποθετηθούν σε ευδιάκριτο σημείο στο μπροστινό και πίσω τμήμα του αυτοκινήτου, καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα.. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται να καλύπτουν, έστω και μερικώς, τους αριθμούς κυκλοφορίας του αυτοκινήτου.
Για οποιαδήποτε κάλυψη του(ων) αριθμού(ων) κυκλοφορίας, σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή του αγώνα, θα επιβληθεί χρηματικό πρόστιμο 100€
β. Οι αριθμοί συμμετοχής πρέπει να είναι τοποθετημένοι στις δύο πλευρές του αυτοκινήτου σε όλη τη διάρκεια του αγώνα.
Εάν, σε οποιαδήποτε στιγμή του αγώνα, βεβαιωθεί ότι λείπει ένας αριθμός ή πινακίδα του αγώνα, θα επιβληθούν 100 βαθμοί ποινής
Απαγορεύονται αυστηρά οι πινακίδες ΔΟΚ και Μ
8.3 Καρνέ
8.3.1 Σε κάθε πλήρωμα θα παραδοθεί ένα καρνέ που θα εμφανίζει τους ιδανικούς χρόνους για να καλυφθεί η απόσταση μεταξύ δύο σταθμών ελέγχου χρόνου (ΣEX).
Το καρνέ είναι το έγγραφο στο οποίο εγγράφεται από τον κριτή του σταθμού η επίσημη ώρα άφιξης
αγωνιζόμενου σε κάθε σταθμό.
Το καρνέ πρέπει να χρησιμοποιείται σύμφωνα με τις οδηγίες των οργανωτών και σύμφωνα με τις
εκτυπωμένες οδηγίες που αναγράφονται σε αυτό.
Κάθε πλήρωμα είναι υπεύθυνο για το καρνέ του.
Το καρνέ πρέπει να είναι διαθέσιμο σε κάθε ζήτηση κατά τη διάρκεια του αγώνα και ιδιαίτερα στους
σταθμούς ελέγχου, όπου πρέπει να παρουσιάζεται ιδιοχείρως από ένα μέλος του πληρώματος για να
καταγραφούν οι χρόνοι και να σφραγισθεί.
- Oι σελίδες των regularity ειδικών δοκιμασιών είναι αναπόσπαστο τμήμα του καρνέ.
- Οποιαδήποτε διόρθωση ή τροποποίηση που έγινε στο καρνέ επιφέρει τον αποκλεισμό, εκτός αν τέτοια διόρθωση ή τροποποίηση έχει εγκριθεί από τον αρμόδιο κριτή., ο οποίος πρέπει να υπογράφει δίπλα σε κάθε σχετική διόρθωση/τροποποίηση.
- Το πλήρωμα του αυτοκινήτου είναι το μόνο υπεύθυνο για την παρουσίαση του καρνέ στους διαφόρους σταθμούς ελέγχου και για την ακρίβεια των εγγραφών του χρόνου σ’ αυτό.
- Για το λόγο αυτό το πλήρωμα πρέπει να παραδώσει στον έφορο του σταθμού ελέγχου το καρνέ στον σωστό χρόνο και να βεβαιωθεί ότι η εγγραφή του χρόνου έγινε σωστά. Ο κριτής είναι ο μόνος υπεύθυνος που επιτρέπεται να γράψει το χρόνο στο καρνέ με το χέρι ή σφραγίδα.
8.4 ΚΟΚ – Eπισκευές
8.4.1 Σε όλη τη διάρκεια του αγώνα τα πληρώματα πρέπει να ακολουθούν αυστηρά τον KOK της χώρας στην οποία βρίσκονται . Σε κάθε πλήρωμα που δεν ακολουθεί τον KOK μπορεί να επιβληθούν οι παρακάτω χρονικές ποινές, σύμφωνα με απόφαση των αγωνοδικών.
α) 1η παράβαση: 600 βαθμοί ποινής
β) 2η παράβαση: πιθανός αποκλεισμός
Αποκλεισμό μπορεί να επιφέρει, εφόσον διαπιστωθεί 2 φορές, η υπέρβαση του ανώτατου επιτρεπτού από τον KOK ορίου ταχύτητας οποιαδήποτε στιγμή κατά τη διάρκεια του αγώνα συμπεριλαμβανομένων και των ειδικών διαδρομών. Σε κάθε σκέλος θα πραγματοποιούνται τουλάχιστον 2 έλεγχοι υπέρβασης ταχύτητας
Τα αρμόδια όργανα, (αστυνομία) που θα πιστοποιήσουν κάποια παράβαση του KOK από κάποιο πλήρωμα που συμμετέχει στον αγώνα πρέπει να του το γνωστοποιήσουν με τον ίδιο τρόπο που χρησιμοποιούν για τους άλλους οδηγούς.
Στην περίπτωση που οι regularity ειδικές διαδρομές πραγματοποιηθούν σε δρόμους κλειστούς στην κυκλοφορία, όπου το ανώτατο επιτρεπτό όριο ταχύτητας του ΚΟΚ δεν ισχύει, αυτό θα ορίζεται από τους οργανωτές και θα υποβάλλονται ποινές, όπως ακριβώς και στη περίπτωση που δεν εφαρμόζεται ο ΚΟΚ .
8.4.2 Oι επισκευές και ο ανεφοδιασμός επιτρέπονται σε όλη την διάρκεια του αγώνα, εκτός από τις περιπτώσεις που απαγορεύονται από το Road Book
8.4.3 Επίσης απαγορεύεται στα πληρώματα, με ποινή που μπορεί να φτάσει μέχρι τον αποκλεισμό:
– να εμποδίζουν εκουσίως τη διέλευση των διαγωνιζομένων αυτοκινήτων ή να παρεμποδίζουν το προσπέρασμά τους,
– να συμπεριφέρονται με αντιαθλητικό τρόπο.
9 Ο ΑΓΩΝΑΣ
9.1 Eκκίνηση
9.1.1 Ο χρόνος εκκίνησης των αυτοκινήτων είναι θα εκκινούν ανά 1 λεπτό σε όλον τον αγώνα. Η εκκίνηση δίνεται με βάσει το πρόγραμμα. Η επίσημη ώρα μεταδίδεται από το 14844
9.1.2 Τα πληρώματα πρέπει να σφραγίσουν τη διέλευσή τους από όλα τα σημεία που αναφέρονται στο καρνέ και με τη σωστή σειρά. Μη συμμόρφωση επιφέρει ποινή 600 βαθμών.
Μετά την παραλαβή του Roadbook κατά τον Διοικητικό Έλεγχο, απαγορεύεται η αναγνώριση της
διαδρομής από οποιοδήποτε μέλος του πληρώματος και τους συμμετέχοντες και με οποιοδήποτε
όχημα.
1η παράβαση 600 βαθμοί ποινής
2η παράβαση αποκλεισμός από τον αγώνα.
9.2 Σταθμοί Eλέγχου – Γενικές διατάξεις
9.2.1 Όλοι οι σταθμοί ελέγχου, δηλαδή οι σταθμοί ελέγχου χρόνου και διέλευσης, εκκίνησης και τερματισμού των regularity ειδικών διαδρομών, θα σημαίνονται με πινακίδες τυποποιημένες από τη FIA (βλέπε παράρτημα 1). Η γραμμή τερματισμού και κάθε ενδιάμεσο σημείο ελέγχου των regularity διαδρομών συνήθως δεν σημαίνονται. Σε μέγιστη απόσταση ενός χιλιομέτρου μετά το τελευταίο σημείο χρονομέτρησης της regularity ειδικής, θα τοποθετηθεί από τους οργανωτές μια πινακίδα τερματισμού της ειδικής διαδρομής. Αυτή ενημερώνει τα πληρώματα ότι έχουν περάσει το τελευταίο κρυφό σημείο χρονομέτρησης της regularity διαδρομής.
9.2.2 Η άφιξη σε ένα σταθμό ελέγχου χρόνου ή διέλευσης από διαφορετική φορά από αυτήν του αγώνα ή μη εμφάνιση σε ένα σταθμό ελέγχου χρόνου ή διέλευσης επιφέρει ποινή.
9.2.3 Όλοι οι σταθμοί ελέγχου θα αρχίσουν να λειτουργούν τουλάχιστον 15 λεπτά πριν από την ιδανική ώρα άφιξης του πρώτου διαγωνιζομένου αυτοκινήτου. Θα κλείσουν σύμφωνα με την απόφαση του αλυτάρχη.
9.2.4 Oι αγωνιζόμενοι πρέπει να συμμορφώνονται με τις οδηγίες του εντεταλμένου κριτή οποιουδήποτε σταθμού ελέγχου.
9.2.5 Tα διακριτικά γιλέκα των επικεφαλής και των κριτών θα είναι χρώματος πορτοκαλί.
9.3 Σταθμοί Ελέγχου Διέλευσης (ΣΕΔ – PC) και Χρόνου (ΣΕΧ – TC) – Εγκατάλειψη
9.3.1 Σταθμοί Ελέγχου Διέλευσης
Σε αυτούς τους σταθμούς οι κριτές απλώς σφραγίζουν και/ή υπογράφουν το καρνέ μόλις αυτό τους παραδοθεί από το πλήρωμα, χωρίς να αναφέρουν την ώρα διέλευσης.
Η έλλειψη τέτοιας σφραγίδας ή/και υπογραφής από σταθμό διέλευσης επιφέρει ποινή 600 βαθμών.
Οι οργανωτές έχουν το δικαίωμα να οργανώσουν κρυφούς σταθμούς διέλευσης σε οποιοδήποτε σημείο της διαδρομής. Μπορούν επίσης να οργανώσουν μη επανδρωμένους σταθμούς.
9.3.2 Σταθμοί Ελέγχου Χρόνου
9.3.2.1 Στους σταθμούς αυτούς οι έφοροι σημειώνουν στο καρνέ, που προσκομίζει ένα από τα μέλη του πληρώματος, την ώρα επίδοσής του. Η ιδανική ώρα σφράγισης είναι αυτή που προκύπτει προσθέτοντας τον χρόνο κάλυψης της επί μέρους διαδρομής στην ώρα εκκίνησης αυτής της διαδρομής.
Το πλήρωμα δεν παίρνει ποινή εφόσον η ώρα που το αυτοκίνητο εισέρχεται στο σταθμό ελέγχου ανταποκρίνεται στην εξέλιξη (διάρκεια) του ιδανικού λεπτού σφράγισης ή του λεπτού που προηγείται.
9.3.2.2 Kάθε διαφορά μεταξύ της ιδανικής ώρας και της πραγματικής ώρας σφράγισης θα επιφέρει ποινή όπως παρακάτω:
α. Για καθυστέρηση:10 βαθμούς για κάθε λεπτό ή κλάσμα λεπτού
β. Για προάφιξη: 60 βαθμούς για κάθε λεπτό ή κλάσμα λεπτού
γ. Mη σφράγιση σε ΣEX ή άφιξη μετά τη μέγιστη επιτρεπτή καθυστέρηση των 30 λεπτών θα επιφέρει ποινή 600 βαθμών
δ. Η μέγιστη επιτρεπτή καθυστέρηση μεταξύ δύο σταθμών ελέγχου χρόνου σε σχέση με τον ιδανικό χρόνο είναι 30 λεπτά
ε. Η μέγιστη επιτρεπτή καθυστέρηση στο τέλος κάθε τμήματος και/η σκέλους είναι 30 λεπτά.
9.3.2.3 Στο τέλος κάθε σκέλους ή/και στον τερματισμό του αγώνα επιτρέπεται η προάφιξη .
9.3.3 Εγκατάλειψη – Επανεκκίνηση (Catching up)
Για τους οδηγούς εκείνους που λόγω τεχνικού προβλήματος έχασαν κατά τη διάρκεια κάποιου σκέλους, έναν σταθμό ελέγχου χρόνου ή έναν σταθμό διέλευσης (που μπορεί να είναι κρυφός), θα υπάρχει πρόβλεψη για επανεκκίνηση. Στην περίπτωση αυτή ο αγωνιζόμενος μπορεί να επανεκκινήσει στο επόμενο σκέλος, αφού του επιβληθεί πρώτα ποινή 600 δευτερολέπτων για κάθε σταθμό που έχασε και υπό τον όρο ότι έχει ενημερώσει τον αλυτάρχη γραπτώς και μέσα σε 30 λεπτά από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του σκέλους, για την πρόθεσή του να επανεκκινήσει τον αγώνα.
Εάν κρίνεται σκόπιμο το αυτοκίνητο μπορεί να υποστεί συμπληρωματικό τεχνικό έλεγχο.
Για να καταταγεί ένα αυτοκίνητο θα πρέπει να παρουσιαστεί στον τελευταίο σταθμό ελέγχου.
9.4 Σταθμοί Aνασυγκρότησης
9.4.1 Kατά μήκος της διαδρομής μπορεί να οργανωθούν σταθμοί ανασυγκρότησης. Κατά την άφιξή τους στους σταθμούς ανασυγκρότησης τα πληρώματα θα παραδώσουν τα καρνέ στον αρμόδιο κριτή και θα πάρουν οδηγίες για την ώρα επανεκκίνησής τους.
9.4.2 Oι ως άνω σταθμοί ανασυγκρότησης χρησιμεύουν για να περιορίσουν τον κενό χρόνο που μπορεί να δημιουργηθεί μεταξύ των διαγωνιζομένων αυτοκινήτων . Πρέπει λοιπόν να λαμβάνεται υπόψη η ώρα εκκίνησης από τον σταθμό ανασυγκρότησης και όχι η διάρκεια παραμονής τους σ’ αυτόν.
- Regularity Eιδικές Διαδρομές (Ακριβείας)
9.5.1 Κατά τη διάρκεια του αγώνα θα οργανωθεί ένας αριθμός regularity ειδικών διαδρομών σε δρόμους ανοικτούς στην κυκλοφορία και ένας αριθμός σε δρόμους κλειστούς στην κυκλοφορία από τους οργανωτές. Η Μ.Ω.Τ. σε όλες τις regularity ειδικές δεν θα είναι μεγαλύτερη από 50 χλμ/ώρα.
Στις regularity ειδικές διαδρομές οι αγωνιζόμενοι πρέπει να ακολουθούν σε κάθε περίπτωση τη ΜΩΤ που έχει ορίσει ο οργανωτής στο δελτίο πληροφοριών που θα μοιραστεί πριν την εκκίνηση κάθε σκέλους. Τα πληρώματα πρέπει να τερματίσουν τις regularity ειδικές διαδρομές χωρίς να σταματήσουν, ακολουθώντας τη ΜΩΤ που όρισε ο οργανωτής. Σήματα της τροχαίας ανώτατου ορίου ταχύτητας, εντός της περιοχής των ειδικών διαδρομών, ΔΕΝ επηρεάζουν την μέση ωριαία ταχύτητα (ΜΩΤ) που έχει δοθεί από τον οργανωτή για το σύνολο της κάθε ειδικής διαδρομής. Ο οργανωτής, κατά την κρίση του, θα ορίσει ενδιάμεσα σημεία χρονομέτρησης σε οποιοδήποτε σημείο μιας regularity ειδικής. Στις ειδικές διαδρομές με εκκίνηση από στάση δεν θα υπάρχει ενδιάμεσο σημείο χρονομέτρησης στο πρώτο χιλιόμετρο της ειδικής διαδρομής. Στις Ε.Δ. στις οποίες υπάρχει κοινό σημείο αφετηρίας με διαφορετικά σημεία τερματισμού (και διαφορετικές ΜΩΤ) δεν θα υπάρχει χρονομέτρηση σε απόσταση τουλάχιστον 1 χιλιομέτρου από τον κάθε τερματισμό (πλην του τελευταίου)
Η γραμμή τερματισμού και οποιοδήποτε ενδιάμεσο σημείο χρονομέτρησης δεν θα σημαίνεται.
Σε απόσταση 1000 μέτρων το πολύ μετά τη γραμμή τερματισμού μίας regularity ειδικής διαδρομής, θα τοποθετηθεί από τον οργανωτή μια πινακίδα “τέλους σταθμού”, υποδεικνύοντας έτσι στο πλήρωμα ότι έχει τερματίσει αυτή τη regularity διαδρομή.
Αν η regularity Ειδική διαδρομή πραγματοποιείται σε κλειστό δρόμο τότε ο Οργανωτής πρέπει να προβλέψει για όλα τα προβλεπόμενα [i]μέτρα ασφαλείας.
Η χρονομέτρηση θα γίνεται με χρονόμετρα χειρός.
Οι αγωνιζόμενοι πρέπει να ολοκληρώσουν τις regularity ειδικές διαδρομές σύμφωνα με μία ή και περισσότερες ΜΩΤ που έχει ορίσει ο οργανωτής. Οι ΜΩΤ που ορίζει ο οργανωτής μπορούν να διαφέρουν σε κάθε κατηγορία. Το ελάχιστο μήκος που μπορεί να έχει μία ειδική διαδρομή σε ανοιχτό δρόμο είναι 3 χλμ.
O οργανωτής, κατά την κρίση του, θα ορίσει ενδιάμεσα σημεία χρονομέτρησης σε οποιοδήποτε σημείο μιας regularity ειδικής και θα πρέπει να αναφέρει λεπτομέρειες σχετικά με τον τρόπο διεξαγωγής των regularity ειδικών διαδρομών.
- Δοκιμασίες σε κλειστά αυτοκινητοδρόμια
Ο αριθμός των γύρων σε δοκιμασίες που πραγματοποιούνται σε πίστες αυτοκινητοδρομίων ορίζεται από τον οργανωτή ο οποίος ορίζει και τον ιδανικό χρόνο. Για κάθε γύρο ορίζεται ένας ιδανικός χρόνος. Για κάθε απόκλιση (προς τα άνω ή κάτω) από τον ιδανικό χρόνο σε κάθε γύρο, θα υποβάλλονται ποινές (διευκρινίστε)
9.6 Parc fermé (αν ισχύει)
Απαγορεύεται οποιαδήποτε παρέμβαση στο αυτ/το (επισκευή, ανεφοδιασμός κλπ) όταν το αυτ/το είναι
σε κατάσταση parc ferme εκτός των περιπτώσεων σοβαρών λόγων ασφαλείας που πιστοποιούνται από
τους υπεύθυνους Τεχνικούς εφόρους μετά από άδεια των αγωνοδικών
Οι οργανωτές έχουν τη δυνατότητα να ορίσουν περιοχές όπου εφαρμόζονται οι κανονισμοί του Parcferme.Οι περιοχές αυτές ορίζονται στο road book του αγώνα.
10 ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ & ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ – ΠΟΙΝΕΣ
10.1 Eλεγχος Εξακρίβωσης πριν την εκκίνηση
10.1.1 Kάθε πλήρωμα που συμμετέχει στον αγώνα regularity πρέπει να παρουσιαστεί στον διοικητικό και έλεγχο εξακρίβωσης σύμφωνα με το ωράριο που θα δοθεί με Δελτίο Πληροφοριών
Kατά τη διάρκεια του διοικητικού ελέγχου πρέπει να παρουσιαστούν τα παρακάτω έγγραφα:
– Δίπλωμα οδήγησης (όσων πρόκειται να οδηγήσουν)
– Αγωνιστική Άδεια για regularity rally. (όσων πρόκειται να οδηγήσουν)
– Τα επίσημα έγγραφα του αυτοκινήτου όπως απαιτείται από τον νόμο του κράτους στο οποίο έχει καταχωρηθεί το αυτοκίνητο.
– Βεβαίωση της ασφάλειας του αυτοκινήτου όπως ορίζεται από τους νόμους της χώρας του αυτοκινήτου.(πράσινη κάρτα για τα ξένα πληρώματα)
- O έλεγχος εξακρίβωσης που πραγματοποιείται πριν την εκκίνηση θα είναι γενικής μορφής, (έλεγχος του τύπου και κατασκευαστή του οχήματος, έτος κατασκευής, συμφωνία αυτοκινήτου με τον KOK, κλπ).
Η αντίστοιχη ταυτότητα (βλέπε άρθρο 4.3) πρέπει να παρουσιαστεί στον έλεγχο εξακρίβωσης για κάθε αυτοκίνητο.
Επίσης στον έλεγχο εξακρίβωσης θα ελεγχθούν οι αριθμοί συμμετοχής αν έχουν διανεμηθεί και οι πινακίδες του αγώνα (που θα δοθούν από τον οργανωτή). Οι αριθμοί συμμετοχής και οι πινακίδες του αγώνα που θα δοθούν από το οργανωτή θα πρέπει να τοποθετηθούν στο αυτοκίνητο πριν από τον έλεγχο εξακρίβωσης.
10.2 Τελικός Τεχνικός Έλεγχος
Μετά τον τερματισμό του αγώνα οι αγωνιζόμενοι πρέπει να θέσουν τα αυτοκίνητα στη διάθεση των τεχνικών εφόρων για ένα σύντομο έλεγχο.
10.3 Περίληψη ποινών
ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ
4.1 Μη συμμόρφωση του αυτοκινήτου με το πνεύμα της εποχής.
4.3/10.1.2 Έλλειψη ταυτότητας FIA/FIVA στον τεχνικό έλεγχο
8.4.1 Υπέρβαση του ανώτατου επιτρεπτού ορίου ταχύτητας 2 φορές
ΠΙΘΑΝΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΟΔΙΚΩΝ
8.1 Αποχώρηση μέλος του πληρώματος ή επιβίβαση 3ου, εκτός από “ανωτέρα βία”
8.3.1 Μη χρήση των καρνέ σύμφωνα με τις οδηγίες
8.3.3 Διόρθωση ή τροποποίηση στο καρνέ χωρίς την έγκριση του
Υπεύθυνου κριτή
8.4.1 2η παράβαση του ΚΟΚ
8.4.3 Παρεμπόδιση άλλων αυτοκινήτων, αντιαθλητική συμπεριφορά
9.3.3 Μη διέλευση στο τελευταίο ΣΕΧ του σκέλους
10.1 Μη συμμόρφωση του αυτοκινήτου με την κάρτα FIA/FIVA κατά τον Τεχνικό Έλεγχο ή έλεγχο Εξακρίβωσης
ΠΟΙΝΕΣ ΣΕ ΒΑΘΜΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥ
8.2.1 Καθυστέρηση προσέλευσης στην εκκίνηση του αγώνα ή σκέλους ή τμήματος 120 β.ποινής
8.2.3. Απώλεια πινακίδας του αγώνα ή αριθμού συμμετοχής. 100 β.π
8.4.1 1η παράβαση του ΚΟΚ 600 βαθμοί ποινής.
9.1.2 Μη σφράγιση σε σταθμό με τη σωστή σειρά 600 β.π
9.2.2 Μη διέλευση από ΣΕΔ ή ΣΕΧ ή άφιξη από λάθος κατεύθυνση 600β.π
9.3.1 Έλλειψη σφραγίδας ή/και υπογραφής από ΣΕΔ ποινή 600 βαθμών
9.3.2.2. Καθυστερημένη άφιξη σε ΣΕΧ, για κάθε λεπτό10β.π για κάθε λεπτό ή Κλάσμα λεπτού
9.3.2.2. Προάφιξη σε ΣΕΧ, για κάθε λεπτό λεπτό 60 β.π για κάθε λεπτό ή Κλάσμα λεπτού
9.3.2.2. Μη εγγραφή χρόνου στον ΣΕΧ ή άφιξη μετά τη μέγιστη επιτρεπτή
καθυστέρηση σε ΣΕΧ, ποινή 600 βαθμών.
9.3.3 Σε περίπτωση επανεκκίνησης (catching up) για κάθε σταθμό που έχασε 600 β.π
9.5 Προάφιξη ή καθυστέρηση σε regularity διαδρομή για κάθε 1/10 του δευτερολέπτου ποινή 0.1 βαθμοί
9.5 Μη εκκίνηση σε regularity διαδρομή ,ή μη ολοκληρωμένη regularity διαδρομή 600 β. ποινής.
9.5 Αναμονή ή καθυστέρηση για ολοκλήρωση ιδανικού χρόνου σε τμήμα ή τέλος μίας ειδικής διαδρομής 300 βαθμοί ποινής.
ΧΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΟΙΝΕΣ
8.2.3 Κάλυψη οποιουδήποτε αριθμού κυκλοφορίας 100€
11 KATATAΞEIΣ – EΠAΘΛA – ENΣTAΣEIΣ
11.1 Κατατάξεις
Η κατάταξη που είναι στην ευχέρεια του οργανωτή θα γίνει με τον ακόλουθο τρόπο
α. Οι ποινές εκφράζονται σε βαθμούς
Για τον καθορισμό των αποτελεσμάτων αθροίζονται οι βαθμοί ποινής των regularity διαδρομών, οι ποινές που επιβλήθηκαν στα τμήματα των διαδρομών και οποιεσδήποτε άλλες ποινές που εκφράζονται σε βαθμούς. Το πλήρωμα με το μικρότερο άθροισμα ποινών αναδεικνύεται νικητής. Το πλήρωμα με τους αμέσως λιγότερους βαθμούς ποινής 2ος κοκ. Τα αποτελέσματα ανά κατηγορία καθορίζονται με τον ίδιο τρόπο.
β. Σε περίπτωση ισοβαθμίας προηγείται το αυτοκίνητο παλαιότερης κατηγορίας.
Μεταξύ αυτοκινήτων της ιδίας κατηγορίας προηγείται το αυτοκίνητο μικρότερου κυβισμού.
Μεταξύ αυτοκινήτων του ιδίου κυβισμού προηγείται το παλαιότερο χρονολογικά.
γ. Κατάταξη Ομάδων
Νικήτρια ομάδα είναι αυτή που το άθροισμα των ποινών των 3 πληρωμάτων της είναι το χαμηλότερο.
11.2 Έπαθλα-Κύπελλα
11.2.1 Γενική κατάταξη
1 ος οδηγός και 1 ος συνοδηγός
2 ος οδηγός και 2 ος συνοδηγός
3 ος οδηγός και 3 ος συνοδηγός
11.2.2 Κατάταξη Κατηγοριών Α
Σε κάθε κατηγορία έπαθλα
1 ος οδηγός και 1 ος συνοδηγός
2 ος οδηγός και 2 ος συνοδηγός
3 ος οδηγός και 3 ος συνοδηγός
11.2.3 Κύπελο Κυριών
Απονέμεται στο γυναικείο πλήρωμα με την υψηλότερη θέση στη Γενική Κατάταξη
Οι Οργανωτές διατηρούν το δικαίωμα να απονείμουν και άλλα βραβεία.
11.3 Απονομή
Η τοποθεσία και ο χρόνος της απονομής αναφέρεται στο πρόγραμμα (ή μέσω δελτίου πληροφοριών).
11.4 Ενστάσεις
11.4.1 Oλες οι ενστάσεις πρέπει να κατατεθούν σύμφωνα με τον ΔAK. Μέσα σε 30 λεπτά από την ανακοίνωση των προσωρινών επίσημων αποτελεσμάτων
Κάθε ένσταση πρέπει να κατατεθεί γραπτώς στον Αλυτάρχη ή εκπρόσωπό του από ένα μέλος του πληρώματος μεμονωμένα είτε κατά ενός άλλου πληρώματος ή κατά των οργανωτών.
Το παράβολο ένστασης ορίζεται με το ισόποσο του παραβόλου συμμετοχής
11.4.2 Οι αποφάσεις των αγωνοδικών θεωρούνται τελεσίδικες.