Η στρατηγική των ελαστικών στο φινάλε
Την ημέρα που η Pirelli ανακοίνωσε την επέκταση του συμβολαίου της μέχρι το 2023, ο Lewis Hamilton πήρε την τελευταία του νίκη για το 2018. Εκκίνησε από την πρώτη θέση και υιοθέτησε όπως είχαμε προβλέψει, στρατηγική μιας αλλαγής από πάρα πολύ μαλακή σε πολύ μαλακή γόμα.
Ο Hamilton πραγματοποίησε τη μοναδική του αλλαγή πολύ νωρίς, υπό το καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Μετά έκανε 48 γύρους μέχρι την καρό σημαία. Παραταύτα οι Ferrari, Red Bull ήταν ανταγωνιστικές μολονότι δεν εκκίνησαν από την πρώτη σειρά. Τερμάτισαν στην 2η και 3η θέση του αγώνα αντίστοιχα με τους Sebastian Vettel και Max Verstappen. Ο Ολλανδός ήταν ο μόνος οδηγός από τις τρεις μεγάλες ομάδες που εκκίνησε με την εξαιρετικά μαλακή γόμα. Συμπλήρωσε 17 γύρους στην αρχή μ’ αυτό το σετ, με τη βοήθεια του εικονικού αλλά και του κανονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο Hamilton εκτός από το τρόπαιο του νικητή στο Άμπου Ντάμπι, πήρε και έναν ακόμη βραβείο, πριν την παρέλαση των οδηγών: Το 2018 Pirelli Pole Position Award – ένα κανονικού μεγέθους ελαστικό, στο οποίο αναγράφονται οι 11 φετινές του pole.
MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
“Παρότι σχεδόν όλοι ακολούθησαν την αναμενόμενη στρατηγική της μιας αλλαγής, η στρατηγική του αγώνα είχε ενδιαφέρον. Νομίζω ότι όλοι εκπλαγήκαμε βλέποντας μερικές σταγόνες κατά τη διάρκειά του, οι οποίες δεν επηρέασαν τελικά. Ο Lewis Hamilton σταμάτησε πολύ νωρίς και μετά έκανε ένα μεγάλο δεύτερο μέρος με την πολύ μαλακή γόμα. Την ίδια στιγμή ο Daniel Ricciardo που τερμάτισε 4ος έκανε το αντίθετο: Συμπλήρωσε πολλούς γύρους στην αρχή, με την πάρα πολύ μαλακή γόμα και μετά λιγότερους με την πολύ μαλακή στο δεύτερο μέρος. Ανάμεσά τους ο Max Verstappen, που κέρδισε 3 θέσεις εκκινώντας με την εξαιρετικά μαλακή γόμα. Τώρα γυρίζουμε αμέσως σελίδα και επικεντρώνουμε την προσοχή μας στο 2019. Οι οδηγοί θα πάρουν μια γεύση από τα νέα ελαστικά για πρώτη φορά Τρίτη και Τετάρτη: Θα υπάρχουν διαθέσιμα για σύγκριση και ελαστικά του 2018. Εν τέλει είναι η κατάλληλη στιγμή να τιμήσουμε τον Fernando Alonso για την εκπληκτική του καριέρα στη Formula 1: Του ευχόμαστε τα καλύτερα για το μέλλον.”
ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΑΝΑ ΓΟΜΑ
Vettel
1m40.867s |
Bottas
1m40.953s |
Verstappen
1m44.045s |
Ricciardo
1m41.249s |
Magnussen
1m42.822s |
Ocon
1m45.919s |
Sainz
1m41.351s |
Ricciardo
1m43.202s |
Leclerc
1m45.931s |
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
ΓΟΜΑ | ΟΔΗΓΟΣ | ΓΥΡΟΙ |
ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ | Hartley | 53 |
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ | Sainz | 37 |
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΜΑΛΑΚΗ | Ocon | 18 |
Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΟΥ ΝΙΚΗΤΗ
Ο Lewis Hamilton κέρδισε στον αγώνα με τη στρατηγική που είχαμε προβλέψει. Όμως σταμάτησε πιο νωρίς απ’ όλους τους άλλους: Μπήκε μετά από 7 γύρους και άλλαξε από πάρα πολύ μαλακή σε πολύ μαλακή γόμα με την οποία τερμάτισε. Αυτό παρότι ο αγώνας είχε αργό ρυθμό στην αρχή λόγω του αυτοκινήτου ασφαλείας και του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας που το διαδέχτηκε στους πρώτους γύρους.