To Citroën C5 Aircross στην Ελλάδα (video)
H Citroën με την έλευση του νέου SUV Citroën C5 Aircross σηματοδοτεί την δυναμική διεύρυνση της γκάμας Citroën, στην κατηγορία των SUV. H νέα ναυαρχίδα της μάρκας, εμπνέεται από τις επιθυμίες των πελατών της, καθιερώνοντας το νέο SUV σε ένα υψηλό επίπεδο έναντι του ανταγωνισμού, χάρη στην τεχνογνωσία και την ασυναγώνιστη οδηγική άνεση που προσφέρει η γαλλική μάρκα, αποπνέοντας μέσω του νέου της μοντέλου, μια σύγχρονη και δυναμική προσωπικότητα. Από 22.550 ευρώ.
Παράλληλα, η ισορροπία της τεχνολογικής υπεροχής, της μοντέρνας σχεδίασης και της ευελιξίας, συμπληρώνονται μέσα από τις πρωτότυπες δυνατότητες εξατομίκευσης, χάρη στους 30 χρωματικούς συνδυασμούς που προσφέρει το νέο SUV Citroën C5 Aircross.
Όντας πρέσβης του προγράμματος Citroën Advanced Comfort®, το νέο SUV Citroën C5 Aircross είναι το πιο modular και το πιο άνετο μοντέλο της κατηγορίας. Εφοδιασμένο με την ανάρτηση με Progressive Hydraulic Cushions® και τα καθίσματα Advanced Comfort, προσφέρει μια νέα και τυπική Citroën εμπειρία ταξιδιού. Η δυνατότητα διαμόρφωσης του εσωτερικού του, χάρη στα τρία ανεξάρτητα συρόμενα, με ρυθμιζόμενη πλάτη και ανακλινόμενα καθίσματα, είναι ασυναγώνιστη ενώ κορυφαίος στην κατηγορία είναι ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα 580 έως 720 λίτρα. Μοντέρνο και high-tech, το νέο SUV Citroën C5 Aircross είναι εξοπλισμένο με 20 συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, συμπεριλαμβανομένης της πορείας υποβοήθησης αυτοκινητόδρομου (Highway Driver Assist), ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου δύο, και του ελέγχου πρόσφυσης με υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα (Grip Control με Hill Assist Descent), για τις εκτός ασφάλτου αναζητήσεις. Διαθέτει επίσης έξι τεχνολογίες συνδεσιμότητας, μεταξύ των οποίων και η ασύρματη φόρτιση κινητού (wireless smartphone charging). Κατασκευάζεται στη Γαλλία, στο εργοστάσιο Rennes-La Janais, και θα είναι το πρώτο μοντέλο της Citroën που θα παρουσιαστεί και σε plug-in υβριδική έκδοση, στα τέλη του 2019.
Μετά το εντυπωσιακά επιτυχημένο λανσάρισμα του Citroën C3 Aircross, για το οποίο παράχθηκαν 80.000 μονάδες, το νέο SUV Citroën C5 Aircross, που ξεκίνησε να πωλείται στην Κίνα και έχει ήδη διατεθεί σε 40.000 μονάδες και το C4 Aircross, που παρουσιάστηκε στα τέλη Απριλίου στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Πεκίνου, η Citroën συνεχίζει τη διεθνή της εδραίωση στην κατηγορία των SUV που επισφραγίστηκε με την παρουσίαση της ευρωπαϊκής έκδοσης του νέου SUV Citroën C5 Aircross.
Λαμβάνοντας υπόψη τις προσδοκίες των πελατών που δεν θέλουν πλέον να θυσιάσουν την πρακτικότητα χάριν του οποιουδήποτε γοήτρου, η Citroën δίνει έμφαση στην διαρκώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των SUV, (μια αγορά που αντιπροσωπεύει το ένα τέταρτο των πωλήσεων αυτοκινήτων παγκοσμίως), προσφέροντας στους οδηγούς μια εναλλακτική πρόταση.
Συγκεκριμένα, στην εμπνευσμένη σχεδίαση του μοντέλου, η Citroën έχει προσθέσει μια εντελώς νέα εμπειρία άνεσης στο αυτοκίνητο. Αυτό αποδεικνύει την επικράτηση της μάρκας στους τομείς της κορυφαίας άνεσης και της τεχνολογικής υπεροχής, ανοίγοντας το δρόμο για μια νέα γενιά SUV έχοντας εμπνευστεί από τις επιθυμίες των πελατών της.
Διαθέτοντας ισχυρή προσωπικότητα, το νέο SUV Citroën C5 Aircross ξεχωρίζει με το μοναδικό, ενεργητικό και δυναμικό χαρακτήρα του. Με μήκος 4,50 μ., το νέο μοντέλο είναι μυώδες, ισχυρό, τεχνολογικά εξελιγμένο, με λεπτομέρειες υψηλής ακρίβειας και έτοιμο να ξεχωρίσει στην κατηγορία των SUV! Χάρη στα ρευστά του σχήματα που φέρουν ισχυρές σχεδιαστικές πινελιές (όπως τα Airbump®), οι μεγάλοι τροχοί διαμέτρου 720 mm, η απόσταση από το έδαφος των 230 mm, οι χαρακτηριστικές μπάρες οροφής και οι ακριβείς καμπύλες, δίνουν την υπόσχεση μιας εξαιρετικής οδηγικής αίσθησης και ενός σπορτιφ χαρακτήρα. Η καμπίνα δίνει αμέσως μια αίσθηση ασφάλειας και ευρυχωρίας, με εμφατικά οριζόντιο ταμπλό και καθίσματα που αγκαλιάζουν τους επιβάτες, ύψος που δίνει την αίσθηση κυριαρχίας στο δρόμο, καθώς και μεγάλη κεντρική κονσόλα και «ζεστά» υλικά. Όπως και τα τελευταία μοντέλα της μάρκας Citroën, το νέο SUV Citroën C5 Aircross διαθέτει ένα ευρύ φάσμα χαρακτηριστικών εξατομίκευσης. Περίπου 30 συνδυασμοί είναι διαθέσιμοι για το εξωτερικό, με επτά διαθέσιμα χρώματα αμαξώματος, μαύρη δίχρωμη οροφή και τρία χρωματικά πακέτα (Color Packs) που περιλαμβάνουν έγχρωμα ένθετα στον μπροστινό προφυλακτήρα, το Airbump® στο κάτω μέρος των μπροστινών θυρών και τις μπάρες οροφής. Έρχεται επίσης με πέντε προτάσεις για το εσωτερικό, των οποίων τα χρώματα και υλικά προσφέρουν ζεστασιά και σαφήνεια σε ένα μοντέρνο και premium “casual chic” στυλ.
Ως πρεσβευτής του προγράμματος Citroën Advanced Comfort®, το νέο SUV Citroën C5 Aircross ξεχωρίζει μέσω του πολιτισμού και της προσέγγισης του εσωτερικού του χώρου. Πρωτοτυπεί λοιπόν με την συνολική, τυπική Citroën άνεση και με δύο σημαντικές καινοτομίες: την ανάρτηση της Citroën με Progressive Hydraulic Cushions® και τα αναπαυτικά καθίσματα Advanced Comfort, που έχουν την απαράμιλλη ικανότητα να φιλτράρουν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και να προσφέρουν ασυναγώνιστη άνεση στην οδήγηση, δημιουργώντας μια εξαιρετική εμπειρία μετακίνησης για όλους τους επιβάτες. Το νέο SUV Citroën C5 Aircross προσφέρει μοναδικές – για την κατηγορία του – δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού, χάρη στην υψηλή τεχνογνωσία της Citroën στον κόσμο των MPV, με τρία ανεξάρτητα, συρόμενα εμπρός-πίσω, με ρυθμιζόμενη πλάτη και πλήρως αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα και κορυφαίο χώρο αποσκευών 580 έως 720 λίτρων.
Στο ρυθμό της εποχής του και εξοπλισμένο με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων TFT 12,3’’ και οθόνη αφής 8’’, το νέο SUV Citroën C5 Aircross διαθέτει 20 συστήματα υποστήριξης του οδηγού τελευταίας γενιάς, συμπεριλαμβανομένου του Highway Driver Assist, ενός συστήματος αυτόνομης οδήγησης επιπέδου δύο, καθώς και έξι προηγμένες τεχνολογίες συνδεσιμότητας. Το νέο, υπερσύγχρονο μοντέλο είναι εξοπλισμένο με ασύρματη φόρτιση smartphone ή το Citroën® ConnectedCAM. Κινείται από οικονομικούς και υψηλής απόδοσης βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες, ισχύος 130 έως 180 ίππων και εφοδιάζεται επίσης με το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων EAT8.
Το C5 Aircross θα είναι το πρώτο Citroën που θα διατεθεί με τεχνολογία plug-in hybrid (PHEV) στα τέλη του 2020.
Το στυλ του νέου SUV Citroën C5 Aircross πηγάζει από τα πρόσφατα μοντέλα της Citroën, ανανεώνοντας τις καθιερωμένες προσεγγίσεις της κατηγορίας, μέσω του ισχυρού και αποφασιστικού, αλλά όχι επιθετικού, χαρακτήρα του και της προσφερόμενης πολύχρωμης δυνατότητας εξατομίκευσης, η οποία έχει γίνει μια αληθινή υπογραφή της μάρκας Citroën. Πρόκειται για μοντέλο που βρίσκεται στον πυρήνα της γκάμας των SUV όσον αφορά το στυλ και τις διαστάσεις του αμαξώματος, με μήκος 4.500 mm, πλάτος 1.840 mm, ύψος 1.670 mm και απόσταση από το έδαφος 230 mm. Πατώντας σε μεγάλους τροχούς διαμέτρου 720 mm, διατίθεται με μια σειρά ζαντών 17 “, 18” και 19 “με έντονη και δυναμική εμφάνιση.
Το ευρύ και επιβλητικό μπροστινό τμήμα είναι χαρακτηριστικό της μάρκας Citroën, με το περίτεχνο έμβλημα της μάρκας – τα γνωστά “chevrons” – και τα υψηλής τεχνολογίας full-LED φώτα δύο επιπέδων, που τοποθετούνται σε μια επιβλητική μάσκα. Οι ψηλότερα τοποθετημένες μονάδες φωτισμού που περιλαμβάνουν τα φώτα ημέρας και τα φλας, ξεκινούν από τα chevrons και εκτείνονται σε όλο το πλάτος του οχήματος, εναρμονίζονται δε με τις χαμηλότερα τοποθετημένες μονάδες, που εκτείνονται από τη μάσκα και ακολουθούν παράλληλη πορεία. Μαζί προσφέρουν στο C5 Aircross μία μοντέρνα και εκφραστική όψη. Το μακρύ και υψηλό καπό ξεχωρίζει, υπογραμμίζοντας την δύναμη και την ανθεκτικότητα του SUV, ενώ το πλάτος του αυτοκινήτου τονίζεται από τους πλευρικούς αεραγωγούς. Επίσης, οι διακοσμητικές χρωματικές ενθέσεις ζωντανεύουν το πρόσθιο άκρο και υπογραμμίζουν τον χαρακτήρα του, όπως και στα πρόσφατα Citroën C3, C3 Aircross, C4 Cactus και Berlingo. Αυτά τα ισχυρά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά αποτελούν ξεχωριστούς δείκτες της νέας γκάμας της Citroën.
Οι ισχυρές και καμπύλες πλευρές του νέου μοντέλου καταλήγουν σε μια «αιωρούμενη» οροφή, που δείχνει να πλέει πάνω από τη γυάλινη επιφάνεια που περιβάλλει γύρω-γύρω, 360°, το αυτοκίνητο. Σε αυτήν εντάσσονται οι μαύρες γυαλιστερές κολώνες Α και Β και τα επίσης μαύρα γυαλιστερά παραθυράκια στις πίσω κολώνες. Η συνεχής επιφάνεια γυαλιού τονίζεται από ένα στοιχείο χρωμίου σχήματος “C” που αντικατοπτρίζει ένα ευρύχωρο εσωτερικό. Οι κομψές δίχρωμες μπάρες οροφής προσδίδουν στο προφίλ μια πρωτότυπη εμφάνιση, αλλά και μια αίσθηση καθαρότητας στην αιωρούμενη οροφή. Το αμάξωμα διαθέτει προστατευτικά στους θόλους των τροχών και στο κατώτερο τμήμα του, σε κλασικό στυλ SUV – και τονίζεται εδώ σχεδιαστικά από τα Airbump® με τις διακοσμητικές χρωματικές ενθέσεις που προσδίδουν ακόμα πιο ισχυρή προσωπικότητα.
Το πίσω, ευρύ και κάθετο τμήμα, παραπέμπει σε άπλετους χώρους για επιβάτες και ένα μεγάλο πορτμπαγκάζ. Τα ψηλά τοποθετημένα πίσω φώτα με τέσσερις μονάδες 3D LED σε κάθε πλευρά του οχήματος αποτελούν μια σχεδιαστική και υψηλής τεχνολογίας φωτεινή υπογραφή. Η τελευταία είναι άμεσα αναγνωρίσιμη, προσελκύοντας αμέσως το μάτι και τονίζοντας το πλάτος του αυτοκινήτου. Οι αεραγωγοί του προφυλακτήρα και του spoiler στην πέμπτη πόρτα δίνουν έμφαση στην αεροδυναμική σχεδίαση του αμαξώματος. Ο πίσω προφυλακτήρας τονίζεται από τις διπλές χρωμιωμένες απολήξεις εξάτμισης δεξιά-αριστερά, που προσδίδουν επιπλέον κύρος.
Η καμπίνα του SUV Citroën C5 Aircross προσφέρει από την πρώτη στιγμή άνεση με υψηλή θέση οδήγησης για εξαιρετική ορατότητα και έλεγχο του δρόμου και ένα ευρύχωρο και κομψό περιβάλλον, σύμφωνο με το εξωτερικό στυλ, όπου οι επιβάτες αισθάνονται προστατευμένοι.
Η αίσθηση αυτή ενισχύεται από την σταυροειδή σχεδίαση του εσωτερικού με το ταμπλό να διαθέτει μία λωρίδα που εκτείνεται σε ολόκληρο το πλάτος του αυτοκινήτου και μια λωρίδα χρώματος στο πάνω μέρος των καθισμάτων να οριοθετούν τη βάση των γυάλινων επιφανειών, προσθέτοντας μια ακόμη πινελιά διαφοροποίησης. Απόλυτα high-end, το εσωτερικό του νέου SUV Citroën C5 Aircross συνδυάζει στυλ, απτή ποιότητα και αίσθηση ηρεμίας.
Το ταμπλό οριζόντιας διάταξης ενισχύει την αίσθηση της ευρυχωρίας στο εσωτερικό και τονίζεται από μια σχεδιαστική λωρίδα εμπνευσμένη από τον κόσμο του ταξιδιού και των αποσκευών. Επιπλέον, χαρακτηρίζεται από ρέοντα και καμπύλα σχήματα, τονίζεται δε από μια μαλακή λωρίδα που οριοθετείται από τους διπλούς αεραγωγούς που τονίζουν τη μυώδη όψη του SUV. Ισχυρό, ευρύ και δυναμικό, το χαρακτηριστικό ταμπλό ταυτίζεται και με την άνεση και με την περιπέτεια. Από την πλευρά του οδηγού, ο πίνακας οργάνων που είναι ενσωματωμένος σε ένα μαλακό περίβλημα, περιλαμβάνει μια προσαρμόσιμη ψηφιακή οθόνη TFT 12,3″ με τρία διαφορετικά στυλ γραφικών. Οι επιλεγμένες πληροφορίες οδήγησης βρίσκονται απευθείας στο οπτικό πεδίο του οδηγού, βελτιώνοντας την άνεση και την ασφάλεια. Το τιμόνι με τα ενσωματωμένα χειριστήρια διαθέτει μία και μια επίπεδη βάση με φινίρισμα σε γυαλιστερό μαύρο και σατέν χρώμιο – και σε μερικές εκδόσεις δερμάτινη “full-grain” διχρωμία. Στο κέντρο, οι αεραγωγοί και η οθόνη αφής 8’’ δημιουργούν μια μοναδική και απόλυτα ολοκληρωμένη μονάδα, υπογραμμίζοντας περαιτέρω την ανθεκτικότητα και τον μοντέρνο χαρακτήρα του ταμπλό. Συνδυάζοντας μαύρη λάκα και χρώμιο, οι αεραγωγοί υπόσχονται άψογη θερμική άνεση και αποτελούν μια πραγματική υπογραφή των SUV της Citroën.
Η ψηλά τοποθετημένη, μεγάλου πλάτους κεντρική κονσόλα, απαραίτητη στην κατηγορία των SUV, διαθέτει φινίρισμα από μαλακά υλικά. Άνετη, τόσο στην όψη όσο και στην αφή, περιλαμβάνει ένα πλατύ υποβραχιόνιο με ένα δίφυλλο πορτάκι που προσφέρει πρόσβαση σε ένα μεγάλο ψυχώμενο αποθηκευτικό χώρο, φωτιζόμενες ποτηροθήκες και ένα ειδικό χώρο για ασύρματη φόρτιση smartphone.
Τα τυπικά χρώματα και τα διακοσμητικά στοιχεία της Citroën προσαρμόζονται στις προσδοκίες των πελατών SUV που αναζητούν το κύρος και τη φινέτσα. Ευχάριστα στην όψη και στην αφή τα υλικά ντύνουν τις περιοχές με τις οποίες έρχονται σε επαφή οδηγός και επιβάτες – μπράτσα, κεντρική κονσόλα, ένθετο κάλυμμα ταμπλό. Το νέο SUV Citroën C5 Aircross διατίθεται με μια ευρεία επιλογή υλικών, από ύφασμα έως δέρμα Nappa, για ένα εξατομικευμένο εσωτερικό περιβάλλον σύμφωνα με τις casual ή εκλεπτυσμένες προτιμήσεις του πελάτη. Για την ταπετσαρία των καθισμάτων Advanced Comfort προτιμήθηκαν απαλά και θερμά υλικά που προσφέρουν εξαιρετική άνεση για βελτιωμένη ευεξία στο ταξίδι. Πηγή έμπνευσης για τους σχεδιαστές τους υπήρξε ο κόσμος των ταξιδιών και των παραδοσιακών αποσκευών. Έχοντας κάνει το ντεμπούτο του στο C4 Cactus και έχοντας βρει εφαρμογή με διάφορες μορφές σε διάφορετικές κατηγορίες μοντέλων, αυτή η σχεδιαστική προσέγγιση αντικατοπτρίζεται τώρα στο νέο SUV Citroën C5 Aircross στις λαβές στις πόρτες και στον ιμάντα στο ένθετο κάλυμμα του ταμπλό στην πλευρά του συνοδηγού.
Όπως και τα πρόσφατα C3 Aircross, C4 Cactus και Berlingo, το νέο SUV Citroën C5 Aircross είναι πολύ ισχυρό στον τομέα της εξατομίκευσης με συνολικά 30 εξωτερικούς συνδυασμούς, επιτρέποντας στους αυτοκινητιστές να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο με βάση τη δική τους αντίληψη:
- Η παλέτα επτά χρωμάτων αμαξώματος τονίζει την προσωπικότητα του αυτοκινήτου με αποχρώσεις που είναι διαχρονικές (Λευκό Banquise, Μαύρο Perla Nera, Γκρί Platinium και Γρι Acier), φρέσκες (Κόκκινο Volcano) και εκλεπτυσμένες (Μπλέ Tijuca, Λευκό Pearl). Αυτοί οι τόνοι μπορούν να συνδυαστούν με οροφή σε Μαύρο Perla Nera για επιπλέον ζωτικότητα και διαφοροποίηση.
- Τρία χρωματικά πακέτα είναι διαθέσιμα για πελάτες που θέλουν να προσθέσουν ακόμη περισσότερη προσωπικότητα και κομψότητα: Ασημί, Λευκό και Κόκκινο. Αυτές οι συγκρατημένες πινελιές ανοδιωμένου χρώματος, δημιουργώντας αντίθεση με το χρώμα του αμαξώματος, τονίζουν με ακρίβεια το Airbump® στο κάτω μέρος των μπροστινών θυρών, το κάτω μέρος του μπροστινού προφυλακτήρα και το κάτω μέρος των μπαρών οροφής.
- Για επιπλέον εξατομίκευση, το νέο SUV Citroën C5 Aircross διατίθεται με τέσσερις ζάντες αλουμινίου που χαρακτηρίζονται από high-end και γραφικό στυλ: 17” ELLIPSE, 18” SWIRL μαύρο, δίχρωμο “diamond-cut”, 19” ART μαύρο, δίχρωμο και 19 ” ART μαύρο.
Το εσωτερικό μπορεί να εξατομικευθεί με πέντε θερμά και κομψές εσωτερικές επενδύσεις που επιλέχθηκαν ειδικά για τους Ευρωπαίους οδηγούς:
- Το εσωτερικό του βασικού εξοπλισμού είναι καθαρό και απλό: Τα υφασμάτινα καθίσματα Silica Grey ενισχύονται από μια ανοιχτή γκρι λωρίδα στο επάνω μέρος, μια γκρι κονσόλα και ένα γκρι περίγραμμα στον πίνακα οργάνων.
- Το εσωτερικό Wild Grey εκφράζει περισσότερη ζωντάνια: ύφασμα σε γκρι της πέτρας και μαύρα υφασμάτινα καθίσματα με εφέ δέρματος, με μια πορτοκαλί λωρίδα στην κορυφή και μία γκρι κονσόλα και ένθετο ταμπλό.
- Το εσωτερικό Metropolitan Beige προσδίδει premium αίσθηση και φινέτσα στο χώρο της καμπίνας: γκρι καθίσματα από “κοκκώδες” δέρμα και ύφασμα σε χρώμα γραφίτη τονίζονται από μια σκούρα γκρι λωρίδα στην κορυφή και μια μπέζ-γκρι κονσόλα και περίγραμμα ταμπλό.
- Το εσωτερικό Metropolitan Grey παίζει με τον εκλεπτισμό των αποχρώσεων: καθίσματα σε χρώμα γραφίτη από “κοκκώδες” δέρμα και ύφασμα τονίζονται από μια σκούρα γκρι λωρίδα στην κορυφή και μια γκρι κονσόλα και ένθετο ταμπλό.
- Το εσωτερικό Hype Brown εκφράζει μια ιδιαίτερη high-end προσέγγιση: καθίσματα από καφέ δέρμα Nappa και μαύρο ύφασμα με εφέ δέρματος και μια γκρι ανοιχτή λωρίδα Alcantara στην κορυφή για επιπλέον αντίθεση, καφέ κονσόλα, περίγραμμα ταμπλό και πλαίσιο πίνακα οργάνων και ένα “αριστοκρατικό” δίχρωμο μαύρο / καφέ δερμάτινο τιμόνι.
Παρόν σε κάθε στάδιο της σχεδίασης, το πρόγραμμα Citroën Advanced Comfort® υπογραμμίζει την σημασία της ευεξίας του σώματος και του νου και τονίζει τον πρακτικό και γενναιόδωρο χαρακτήρα του νέου C5 Aircross SUV. Αξιοποιώντας την αποδοτική, ελαφριά και υψηλής τεχνολογίας σπονδυλωτή πλατφόρμα EMP2 του Groupe PSA, το νέο SUV Citroën C5 Aircross προσφέρει κορυφαία άνεση και οδηγική απόλαυση και προσθέτει πολλά αποκλειστικά χαρακτηριστικά της Citroën, μεταξύ των οποίων είναι η ανάρτηση με Progressive Hydraulic Cushions® και τα καθίσματα Advanced Comfort – δύο καινοτομίες στον τομέα της άνεσης που έκαναν την εμφάνισή τους στην Ευρώπη στο νέο C4 Cactus.
Όλες οι εκδόσεις του νέου SUV Citroën C5 Aircross στην Ευρώπη είναι εφοδιασμένες με την ανάρτηση με Progressive Hydraulic Cushions® της Citroën, για επιπλέον άνεση, δυναμισμό και οδηγική απόλαυση, προσφέροντας την αίσθηση που δίνει ένα μαγικό χαλί.
Η ανάρτηση με Progressive Hydraulic Cushions® – μια καινοτομία της Citroën η οποία ενσωματώνεται στον εξοπλισμό του συνόλου της γκάμας Citroën – σηματοδοτεί την αποκορύφωση της εμπειρίας της μάρκας στην εξέλιξη μηχανικών συστημάτων. Για σχεδόν 100 χρόνια, η άνεση της ανάρτησης έχει ενσωματωθεί στο DNA της μάρκας, ενώ με τα χρόνια, οι πελάτες έχουν συνδεθεί με την άνεση της Citroën, η οποία είναι μοναδική στην αγορά. Η τεχνολογία που χρησιμοποιείται στο νέο SUV Citroën C5 Aircross προέρχεται από την εμπειρία της Citroën στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Με την παροχή αυξημένης απόστασης από το έδαφος, τα hydraulic cushions (υδραυλικοί αναστολείς) απορροφούν καλύτερα τις δονήσεις, ιδιαίτερα μετά από άλματα. Παρουσιάστηκε, δοκιμάστηκε και έδειξε τις δυνατότητές της σε αγώνες ράλι cross-country τοποθετημένη στις ZX που θριάμβευσαν στο Παρίσι-Ντακάρ του 1994, ενώ τώρα το σύστημα χρησιμοποιείται τώρα στο C3 WRC. Εξασφαλίζει αποτελεσματικότητα, διασφαλίζοντας τη σταθερότητα και την αντοχή των οχημάτων. Χάρη στην τεχνογνωσία και την εξειδίκευση των μηχανικών της, η Citroën ανέπτυξε το νέο σύστημα ανάρτησης για να βελτιώσει την ποιότητα φιλτραρίσματος που χαρακτηρίζει την Citroën και είναι τόσο αγαπητή στους πελάτες της.
Περίπου 20 διπλώματα ευρεσιτεχνίας κατατέθηκαν κατά την ανάπτυξη της νέας ανάρτησης. Ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί είναι αρκετά απλός. Ενώ τα συμβατικά συστήματα ανάρτησης περιλαμβάνουν αποσβεστήρα κραδασμών, ελατήριο και μηχανικό στοπ, το σύστημα Progressive Hydraulic Cushions® προσθέτει δύο υδραυλικά στοπ (αναστολείς) σε κάθε πλευρά, το ένα για συμπίεση και το άλλο για αποσυμπίεση. Η ανάρτηση λειτουργεί συνεπώς σε δύο στάδια για να ταιριάζει με τον τρόπο χρήσης του αυτοκινήτου:
- Για ελαφριά συμπίεση και αποσυμπίεση, το ελατήριο και το αμορτισέρ ελέγχουν τις κατακόρυφες κινήσεις χωρίς να χρειάζονται βοήθεια από τα υδραυλικά στοπ. Αλλά αυτά τα στοπ έδωσαν στους μηχανικούς περισσότερη ελευθερία σε σχέση με την απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος, που προσφέρει την αίσθηση του “μαγικού χαλιού” δίνοντας την εντύπωση ότι πραγματοποιεί χαμηλή πτήση πάνω από ανώμαλο έδαφος.
- Κατά τη διάρκεια μεγαλύτερων αναταράξεων, το ελατήριο και το αμορτισέρ λειτουργούν μαζί με τα υδραυλικά στοπ συμπίεσης ή αποσυμπίεσης, που σταδιακά επιβραδύνουν την κίνηση του συστήματος για να αποτρέψουν το τράνταγμα στο τέλος της διαδρομής του. Σε αντίθεση με ένα παραδοσιακό μηχανικό στοπ, το οποίο απορροφά μεν ενέργεια αλλά επιστρέφει και ένα μέρος της, το υδραυλικό στοπ απορροφά και διαχέει αυτή την ενέργεια. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει αναπήδηση.
Τα ευρύχωρα και φιλόξενα καθίσματα του νέου SUV Citroën C5 Aircross προσφέρουν στους επιβάτες μια νέα εμπειρία ταξιδίου με εξαιρετική άνεση. Υψηλά τοποθετημένα ώστε να προσφέρουν μια πλήρη άποψη του δρόμου, παρέχουν επίσης κορυφαία άνεση και στήριξη, προσφέροντας στους επιβάτες την εντύπωση ότι βρίσκονται σε μια πολυθρόνα που είναι απομονωμένη από το δρόμο. Τα καθίσματα αυτά είναι διαθέσιμα με την ταπετσαρία Advanced Comfort για τα προαιρετικά περιβάλλοντα (Wild Grey, Metropolitan Beige, Metropolitan Gray και Hype Brown), κάτι που αποτελεί νέο στοιχείο για την κινεζική έκδοση, προσφέροντας ένα σύνολο βελτιώσεων για ακόμα μεγαλύτερη συνολική άνεση:
- Η οπτική άνεση διαμορφώθηκε με ιδιαίτερη προσοχή και χάρη στον πάχους 15 mm αφρό τα καθίσματα δείχνουν “γεμάτα”. Εμπνευσμένο από τα θρυλικά οικογενειακά αυτοκίνητα της μάρκας, συμπεριλαμβανομένων των CX και Xantia, το «φούσκωμα» του καθίσματος δημιουργεί μια πραγματική οπτική υπογραφή, με τελικό στόχο την άνεση. Η υπογραφή αυτή ενισχύεται από τις ραφές και τα άλλα σχεδιαστικά στοιχεία που μοιράζονται την ίδια επίσημη γλώσσα με τα πιο πρόσφατα μοντέλα της μάρκας, συμπεριλαμβανομένου και του C4 Cactus.
- Η άνεση της υποδοχής έχει επίσης βελτιωθεί, χάρη στην απαλότητα και τη στήριξη που παρέχονται κατά την αρχική επαφή με τον πάχους 15 mm αφρό.
- Η άνεση κατά την κίνηση, απαραίτητη για τη σωστή στήριξη του σώματος, ειδικά σε μεγάλες διαδρομές, ενισχύεται από τον μεγαλύτερου πάχους αφρό στην επιφάνεια του καθίσματος που συνδυάζεται με ένα στρώμα υψηλής πυκνότητας στο κέντρο του καθίσματος. Ο νέος αφρός υψηλής πυκνότητας εξασφαλίζει επίσης τη βέλτιστη άνεση με την πάροδο του χρόνου, αποτρέποντας την καθίζηση μετά από πολλές ώρες στο τιμόνι καθώς και την παλαίωση του καθίσματος μετά από αρκετά χρόνια χρήσης.
- Η αναπαυτικότητα είναι εξαιρετική, με μεγάλων διαστάσεων μεγάλου πλάτους βάσεις και πλάτες καθισμάτων, ενισχυμένη στήριξη, ρύθμιση ύψους για τον οδηγό και τον συνοδηγό και πλήρως ρυθμιζόμενα σε ύψος και απόσταση υποβραχιόνια. Το κάθισμα του οδηγού μπορεί να εφοδιαστεί με ηλεκτρικό σύστημα ρύθμισης με μνήμη οκτώ θέσεων.
Για ακόμα μεγαλύτερη ευεξία και για να ενισχυθεί η αίσθηση του «κουκουλιού» (cocoon) ακόμη και στις πιο αγχωτικές συνθήκες, στα μπροστινά καθίσματα μπορεί να τοποθετηθεί, εκτός από τη θέρμανση, ένα σύστημα μασάζ πολλαπλών σημείων που βασίζεται σε οκτώ αεροθαλάμους οι οποίοι βρίσκονται στην πλάτη κάθε καθίσματος. Ο οδηγός και ο συνοδηγός μπορούν να επιλέξουν ένα από τα πέντε προγράμματα που συνδυάζουν μασάζ οσφυϊκής μοίρας, πλάτης και ώμου.
Ένα άλλο ειδικό χαρακτηριστικό που αποτελεί κάτι νέο σε σχέση με την κινεζική έκδοση το νέο SUV Citroën C5 Aircross διαθέτει τρία ανεξάρτητα, συρόμενα μπρος-πίσω, πλήρως αναδιπλούμενα και με ρυθμιζόμενη σε κλίση πλάτη, πίσω καθίσματα, γεγονός που το καθιστά το πιο πρακτικό (modular) SUV της κατηγορίας. Εκτός από την άνεση, το προωθημένο design και τον ειδικό αφρό που περιέχουν τα καθίσματα αυτά προσφέρουν μια σειρά πλεονεκτήματα:
- Έχοντας το ίδιο πλάτος, παρέχουν την ίδια άνεση στους τρεις επιβάτες της δεύτερης σειράς και ο μεσαίος επιβάτης κάθεται το ίδιο άνετα, όπως οι άλλοι
- Μετακινούνται μπρος-πίσω κατά περισσότερο από 150 mm, επιτρέποντας την αναδιαμόρφωση της καμπίνας και του πορτμπαγκάζ
- Ρυθμίζονται σε κλίση σε πέντε θέσεις (από 19° έως 26,5°),
- Αναδιπλώνονται προσφέροντας ένα εντελώς επίπεδο πάτωμα στο χώρο φόρτωσης, χάρη στο δύο επιπέδων πάτωμα του πορτμπαγκάζ.
Με χώρο αποσκευών ρεκόρ, από 580 έως 720 λίτρα έως την εταζέρα, με τη δεύτερη σειρά καθισμάτων στη θέση τους, και μέχρι 1.630 λίτρα έως την οροφή με τη δεύτερη σειρά καθισμάτων αναδιπλωμένη, το νέο SUV Citroën C5 Aircross έχει το μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ της κατηγορίας. Το πλατύ άνοιγμα (1.017 mm) και το ορθογώνιο σχήμα του (μήκος 999 mm έως 1.907 mm με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα – ύψος έως την εταζέρα 583 mm) καθιστούν ευκολότερη τη φόρτωση των μεγαλύτερων αντικειμένων.
Για ακόμα πιο εύκολη πρόσβαση στο πορτμπαγκάζ, το C5 Aircross είναι εξοπλισμένο με μια πόρτα “hands free”, η οποία ανοίγει ηλεκτρικά – οδηγός απλά περνά το πόδι του κάτω από τον προφυλακτήρα για να την ανοίξει.
Ένα άλλο στοιχείο που συμβάλλει ουσιαστικά στην άνεση των μετακινήσεων είναι οι χώροι για μικροαντικείμενα. Το νέο SUV Citroën C5 Aircross διαθέτει έξυπνες και λειτουργικές θήκες για πολλές χρήσεις, με την κεντρική, μεταξύ των εμπρός καθισμάτων, κονσόλα να είναι αρκετά μεγάλη για ένα μπουκάλι του 1,5 λίτρου και τον μεγάλο χώρο στο μπροστινό μέρος της να χρησιμεύει για την ασύρματη φόρτιση smartphones μεγάλου μεγέθους.
Το νέο SUV Citroën C5 Aircross διαθέτει προηγμένη ηχομόνωση με μειωμένο θόρυβο από το δρόμο και από τον άνεμο, χάρη στα μπροστινά παράθυρα που διαθέτουν διπλή επικάλυψη και ένα μονωτικό φύλλο, για να προσφέρουν στους επιβάτες εξαιρετική προστασία από τους θορύβους, σαν κουκούλι. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην ηχομόνωση του χώρου του κινητήρα.
Το νέο SUV Citroën C5 Aircross είναι επίσης εξοπλισμένο με ένα κορυφαίο σύστημα ποιότητας αέρα καμπίνας (AQS – Air Quality System).Ο αυτόματος κλιματισμός διαθέτει ένα φίλτρο ενεργού άνθρακα υψηλής απόδοσης που κατακρατά τα σωματίδια και καθαρίζει αποτελεσματικά τον αέρα για την προστασία των επιβατών από εξωτερική ρύπανση. Εξοπλισμένο με αισθητήρα που ανιχνεύει την εξωτερική ρύπανση, το AQS ρυθμίζει αυτόματα την κυκλοφορία του αέρα μέσα στην καμπίνα.
Εκτός από τη μεγάλη γυάλινη επιφάνεια που προσφέρει θέα 360° στον εξωτερικό κόσμο, το νέο SUV Citroën C5 Aircross διαθέτει μία πανοραμική ανοιγόμενη ηλιοροφή εντυπωσιακών διαστάσεων, 1120 Χ 840 mm. Το σαλόνι είναι λουσμένο στο φως, προσφέροντας μια αίσθηση ευεξίας με την οροφή ανοιχτή ή κλειστή και κάνοντας κάθε διαδρομή μια νέα και μοναδική εμπειρία. Δύο διαισθητικοί ηλεκτρικοί διακόπτες με λειτουργία anti-pinch επιτρέπουν στους επιβάτες να ανοίξουν την οροφή ή να ρυθμίσουν την κουρτίνα για να τροποποιήσουν το επίπεδο φωτεινότητας μέσα στην καμπίνα.
Το νέο SUV Citroën C5 Aircross προσφέρεται με ένα ευρύ φάσμα κορυφαίων συστημάτων υποστήριξης οδηγού, με 20 τεχνολογίες για την οδική ασφάλεια, την άνεση και την απλοποίηση της οδήγησης ανεξάρτητα από τις εξωτερικές συνθήκες.
Εξοπλισμένο με μια φωτογραφική μηχανή στο πάνω μέρος του παρμπρίζ και έναν αισθητήρα ραντάρ ενσωματωμένο στον μπροστινό προφυλακτήρα, το νέο SUV Citroën C5 Aircross διαθέτει μία πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης που φέρνει τους οδηγούς πιο κοντά στην αυτόνομη οδήγηση.
- Active Safety Brake – Ενεργό φρένο ασφαλείας: για την αποφυγή συγκρούσεων, το σύστημα ανιχνεύει και αναλύει στάσιμα ή κινούμενα εμπόδια, πεζούς ή οχήματα και φρενάρει αυτόματα σε περίπτωση οποιουδήποτε κινδύνου σύγκρουσης.
- Active Blind Sport Monitoring System – Ενεργό σύστημα προειδοποίησης απόκλισης: μια φωτεινή ένδειξη στους καθρέπτες των θυρών προειδοποιεί τους οδηγούς εάν υπάρχει όχημα στο τυφλό τους σημείο. Αν το ενεργό σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα είναι ενεργοποιημένο και ο οδηγός αρχίζει να στρέφεται προς αυτή την πλευρά στο τιμόνι εφαρμόζεται ροπή προς την αντίθετη κατεύθυνση για να αποτραπεί η σύγκρουση.
- Active Lane Keeping Assist – Ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας: Το σύστημα αναγνωρίζει την οδική σήμανση, αναλύει συνεχώς την εικόνα και ερμηνεύει την κατάσταση. Διορθώνει την πορεία του οχήματος προειδοποιώντας τον οδηγό κάθε φορά που ανιχνεύει πιθανή αλλαγή λωρίδας χωρίς τη χρήση των φλας. Αν ο οδηγός επιθυμεί να διατηρήσει την τροχιά του οχήματος, μπορεί να αποτρέψει τη διόρθωση κρατώντας σταθερό το τιμόνι.
- Adaptive Cruise Control – Προσαρμοζόμενο έλεγχος ταχύτητας: επιτρέπει στον οδηγό να αφήνει το όχημα να προσαρμόζεται αυτόματα στην ταχύτητα του προπορευόμενου αυτοκινήτου.
- Adaptive Cruise Control with Stop & Go – Προσαρμοζόμενος έλεγχος ταχύτητας με Stop & Go: το σύστημα ανιχνεύει το αυτοκίνητο μπροστά και διατηρεί αυτόματα την απόσταση ασφαλείας που έχει επιλέξει προηγουμένως ο οδηγός μέχρι να σταματήσει το όχημα. Αυτό γίνεται με το φρένο και το γκάζι, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να ξεκινήσει αυτόματα χωρίς την παρέμβαση του οδηγού. Το σύστημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ρυθμίσει την ταχύτητα του οχήματος μεταξύ 30 km/h και 180 km/h, να ελέγξει την ταχύτητα και την απόσταση μεταξύ των οχημάτων και να περιορίσει την επιτάχυνση στις στροφές.
- Collision Risk Alert – Προειδοποίηση κινδύνου σύγκρουσης: αυτό το σύστημα προειδοποιεί τους οδηγούς ότι το αυτοκίνητό τους κινδυνεύει να συγκρουστεί με το προπορευόμενο όχημα μπροστά, σε ταχύτητες άνω των 30 km/h. Το σύστημα ενεργοποιείται λίγο πριν την ενεργοποίηση της αυτόματης πέδησης.
- Coffee Break Alert – Προειδοποίηση διαλείμματος για καφέ: ενημερώνει τους οδηγούς όταν είναι ώρα να κάνουν ένα διάλειμμα αφού έχουν οδηγήσει για δύο ώρες σε ταχύτητες πάνω από 70 km/h.
- Driver Attention Alert – Προειδοποίηση προσοχής οδηγού: ειδοποιεί τους οδηγούς σε περίπτωση μειωμένης επαγρύπνησης. Το σύστημα αυτό αξιολογεί την εγρήγορση του οδηγού προσδιορίζοντας αποκλίσεις της τροχιάς του αυτοκινήτου σε σχέση με την οδική σήμανση. Το χαρακτηριστικό είναι ιδιαίτερα κατάλληλο για λωρίδες ταχείας κυκλοφορίας, με ταχύτητα άνω των 65 km/h.
- Extended Traffic Sign Recognition and Recommendation – Εκτεταμένη αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και σύσταση: αναγνωρίζει τα σήματα ταχύτητας και τα εμφανίζει στον πίνακα οργάνων. Η ταχύτητα μπορεί να καταγραφεί ως μια οδηγία για τον περιοριστή ταχύτητας/σύστημα ελέγχου ταχύτητας με μία απλή κίνηση. Εκτός από τα όρια της ταχύτητας, το σύστημα αυτό ανιχνεύει και ορισμένα άλλα οδικά σήματα (“Stop”, απαγορευτικό εισόδου, απαγόρευση προσπεράσματος) και τα εμφανίζει για τον οδηγό στον πίνακα οργάνων. Αυτό βελτιώνει τον σεβασμό των κανόνων οδικής κυκλοφορίας και αυξάνει την ασφάλεια.
- Highway Driver Assist – Υποβοήθηση οδηγού στον αυτοκινητόδρομο: διαθέσιμο αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, συνδυάζει τον προσαρμοζόμενο έλεγχο ταχύτητας με Stop & Go και το ενεργό σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, για να διαχειρίζεται ημιαυτόνομα την οδήγηση σε συγκεκριμένες συνθήκες. Ο οδηγός επιλέγει την ταχύτητα και ενεργοποιεί το ενεργό σύστημα προειδοποίησης απόκλισης, σε ταχύτητες άνω 30 km/h. Το σύστημα παρακολουθεί τη θέση του αυτοκινήτου στη λωρίδα (στο κέντρο, πιο αριστερά ή δεξιά ανάλογα με τις συνήθειες οδήγησης) και ο οδηγός δεν χρειάζεται πλέον να διαχειρίζεται ταχύτητα ή τροχιά, καθώς το όχημα διαχειρίζεται αυτές τις λειτουργίες. Ιδιαίτερα ρυθμισμένο για επαρχιακές οδούς και αυτοκινητόδρομους, το σύστημα επιτρέπει τη μερική μεταβίβαση της οδήγησης, με μόνη υποχρέωση από πλευράς οδηγού να έχει την προσοχή του εστιασμένη στο δρόμο. Ο οδηγός πρέπει να κρατά τα χέρια του στο τιμόνι (παρόλο που δεν χρειάζεται να κατευθύνει το αυτοκίνητο) για να έχει το σύστημα ενεργοποιημένο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Ο οδηγός μπορεί να αναλάβει και πάλι τον έλεγχο ανά πάσα στιγμή πιέζοντας το κουμπί του συστήματος προειδοποίησης απόκλισης της ενεργής λωρίδας, ασκώντας δύναμη στο τιμόνι ή φρενάροντας.
- Intelligent Beam Headlights – Προβολείς με ευφυή δέσμη: διασφαλίζει την άνετη και ασφαλή οδήγηση τη νύχτα με την αυτόματη εναλλαγή μεταξύ φώτων διασταυρώσεως και πορείας (μεσαία / υψηλή σκάλα).
- Keyless Entry and Start – Είσοδος και εκκίνηση χωρίς κλειδί: οι οδηγοί μπορούν να ξεκλειδώσουν το αυτοκίνητό τους τοποθετώντας το χέρι τους σε μία από τις λαβές των μπροστινών θυρών ή κοντά στο χειριστήριο ανοίγματος του πορτμπαγκάζ. Οι οδηγοί μπορούν να ανοίξουν και να κλείσουν την ηλεκτρική πόρτα του χώρου αποσκευών, κουνώντας το πόδι τους κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα.
- Electric Parking Brake – Ηλεκτρικό φρένο στάθμευσης: ενεργοποιεί αυτόματα το φρένο στάθμευσης όταν ο κινητήρας είναι σβηστός και το απελευθερώνει όταν το αυτοκίνητο ξεκινά. Ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει και να απελευθερώσει το φρένο στάθμευσης ανά πάσα στιγμή μέσω χειριστηρίου στην κεντρική κονσόλα.
- Park Assist – Υποβοήθηση παρκαρίσματος: Ένα ενεργό σύστημα υποβοήθησης οδηγού που κάνει πιο ασφαλή, πιο εύκολη και πιο χαλαρή την παράλληλη (είσοδο και έξοδο) αλλά και την κάθετη στάθμευση (είσοδο). Κατόπιν αιτήματος του οδηγού, το σύστημα ανιχνεύει αυτόματα χώρο στάθμευσης και οδηγεί το αυτοκίνητο μέσα και έξω από το χώρο αυτό. Ο οδηγός διαχειρίζεται το γκάζι και το φρένο – το σύστημα φροντίζει τα υπόλοιπα.
- Reversing camera with Top Rear Vision – Κάμερα οπισθοπορείας με Top Rear Vision: όταν ο οδηγός βάζει όπισθεν, η κάμερα δείχνει τι υπάρχει πίσω από το όχημα, στην οθόνη αφής, συμπληρώνοντας την εικόνα με έγχρωμα σημεία αναφοράς που δείχνουν την εγγύτητα με τυχόν εμπόδια, καθώς και μια ανασυσταθείσα εικόνα που δείχνει σε γωνία 180 ° τον πίσω χώρο.
- 360 Vision: υποβοήθηση μέσω βίντεο για όλους τους ελιγμούς χαμηλής ταχύτητας, η οποία ενεργοποιείται αυτόματα όταν ο οδηγός βάζει όπισθεν ή χειροκίνητα από τον οδηγό. Παρέχει πανοραμική θέα 360° του αυτοκινήτου και του περιβάλλοντος, από ψηλά. Η προβολή ενημερώνεται καθώς το όχημα κινείται προς τα εμπρός ή προς τα πίσω. Το σύστημα μεταβαίνει αυτόματα στις διάφορες επιλογές προβολής σύμφωνα με τους ελιγμούς που πραγματοποιεί ο οδηγός.
- Grip Control with Hill Assist Descent – Έλεγχος πρόσφυσης με υποβοήθηση κατάβασης: ευφυής, αυξημένη πρόσφυση ανεξάρτητα από την επιφάνεια του δρόμου για καλύτερο έλεγχο του οχήματος σε δύσκολα οδοστρώματα. Το σύστημα χρησιμοποιεί προηγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (ενσωματωμένο στην υπολογιστική μονάδα του ESP), το οποίο διαχειρίζεται την πρόσφυση των εμπρός τροχών και διαθέτει διαφορετικές λειτουργίες που μπορούν να προσαρμοστούν σε διαφορετικό έδαφος. Σε κανονική λειτουργία, το Grip Control λειτουργεί αυτόματα. Αλλά οι οδηγοί μπορούν επίσης να ορίσουν το επιθυμητό mode χρησιμοποιώντας τον περιστροφικό διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, για να επιλέξουν μεταξύ Sand, All-Road, Snow ή ESP OFF. Το νέο SUV Citroën C5 Aircross προσφέρει εντυπωσιακή ευελιξία προσαρμοζόμενο σε όλους τους τύπους δρόμων ανεξάρτητα από τις συνθήκες. Σε συνδυασμό με το Grip Control, η το Hill Assist Descent διατηρεί το αυτοκίνητο με μειωμένη ταχύτητα ακόμα και σε απότομες κλίσεις. Η τεχνολογία διατηρεί το όχημα στη σωστή τροχιά, περιορίζοντας παράλληλα τον κίνδυνο ολίσθησης ή επιτάχυνσης όταν το αυτοκίνητο κινείται σε κατηφόρα, είτε προς τα εμπρός ή προς τα πίσω. Το Hill Assist Descent ελέγχει πλήρως και με ασφάλεια το όχημα, διατηρώντας πολύ χαμηλή ταχύτητα (3 km/h), παρέχοντας έλεγχο και ασφάλεια σε καταστάσεις που σε διαφορετική περίπτωση είναι αγχωτικές. Οι δύο λειτουργίες είναι διαθέσιμες με όλα τα μεγέθη των τροχών και τα καλοκαιρινά ελαστικά. Η αποτελεσματικότητά τους ενισχύεται από εξειδικευμένα ελαστικά που είναι κατάλληλα για τις τοπικές συνθήκες, ιδιαίτερα από τα 18″ λάστιχα λάσπης & χιονιού (Mud & Snow), που είναι προαιρετικά διαθέσιμα.
- Hill-Start Assist – Υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα: Για να γίνουν ευκολότερες οι εκκινήσεις σε δρόμους με μεγάλη κλίση, το σύστημα αυτό εμποδίζει οποιαδήποτε ανεπιθύμητη κίνηση του οχήματος προς τα πίσω όταν απελευθερώνεται το πεντάλ του φρένου. Η λειτουργία ενεργοποιείται σε κλίσεις άνω του 3%, ακινητοποιώντας το όχημα για δύο δευτερόλεπτα.
- Cornering Lights Function – Λειτουργία φώτων στροφής: ανάλογα με τη γωνία του τιμονιού, εκτός από τα κυρίως φώτα, ανάβει είτε ο αριστερός είτε ο δεξιός προβολέας ομίχλης για να φωτίσει μέχρι και σε γωνία 75° το χώρο εμπρός αριστερά ή δεξιά από το όχημα. Το σύστημα λειτουργεί σε ταχύτητες άνω των 40 km/h.
- Trailer Stability Control – Έλεγχος ευστάθειας ρυμουλκούμενου: Αυτό το σύστημα σταθεροποιεί ρυμουλκούμενα σε οχήματα εξοπλισμένα με σύστημα ρυμούλκησης (εργοστασιακή επιλογή). Συμπληρώνοντας το σύστημα ESP, ο έλεγχος ευστάθειας ρυμουλκούμενου μειώνει οποιαδήποτε ταλάντωση ή επιβραδύνει το ρυμουλκούμενο σε κρίσιμες ταχύτητες. Το ρυμουλκούμενο ανιχνεύεται όταν η ηλεκτρική του σύνδεση είναι συνδεδεμένη με το όχημα. Η σταθεροποίηση του ρυμουλκούμενου με ESP χρησιμοποιεί τους αισθητήρες του συστήματος ESP για να λάβει τα απαραίτητα μέτρα. Μειώνει δραστικά την ταλάντωση, επενεργώντας μεμονωμένα και εναλλάξ στα φρένα κάθε τροχού στον μπροστινό άξονα. Στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτό αρκεί για να εξαλείψει τελείως την ταλάντωση και έτσι αποτρέπει κάθε κίνδυνο. Σε περίπτωση σημαντικής ταλάντευσης, το σύστημα μειώνει τη ροπή του κινητήρα και φρενάρει το αυτοκίνητο (επενεργώντας στα φρένα και των 4 τροχών) για να μειώσει γρήγορα την ταχύτητά του.
Το νέο SUV Citroën C5 Aircross προσφέρει στους επιβάτες διαισθητικά και πρωτοποριακά συστήματα για να εξασφαλίσουν τη συνέχεια μεταξύ του ψηφιακού τους κόσμου και του αυτοκινήτου τους και έτσι να τους επιτρέψουν να παραμένουν συνδεδεμένοι, να συζητήσουν, να πλοηγηθούν ή απλά να χαλαρώσουν.
- Προσφέροντας εύκολο έλεγχο μέσω της αφής και της αναγνώρισης φωνής, το 8″ tablet είναι το πραγματικό κέντρο του νευρικού συστήματος του νέου C5 Aircross SUV.
- Οι οδηγοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν το tablet για να διαμορφώσουν το όχημά τους και να έχουν πρόσβαση στο σύστημα πολυμέσων μαζί με το τηλέφωνο, τον κλιματισμό και την πλοήγηση.
- Με τη λειτουργία Mirror Screen, που είναι συμβατή με τα Android Auto, Apple CarPlay ™ και MirrorLink®, οι χρήστες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα smartphone apps στο tablet με απόλυτη ασφάλεια.
- Το Citroën Connect Nav, ένα σύστημα πλοήγησης 3D τελευταίας γενιάς, συνοδεύεται από συνδεδεμένες υπηρεσίες όπως TomTom Traffic, για πληροφορίες σχετικά με την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο, εντοπισμό και τιμές πάρκινγκ και συνεργείων αυτοκινήτων, πληροφορίες για τον καιρό και για σημεία τοπικού ενδιαφέροντος.
- Οι χρήστες θα εκτιμήσουν επίσης την επιλογή Ζωνών κινδύνου.
- Το Citroën Connect Box με SOS & assistance, μια κλήση επείγοντος γεωεντοπισμού και υπηρεσίας βοήθειας, χωρίς χρέωση, χωρίς συνδρομή και διαθέσιμη 24-7, αποστέλλει τις σχετικές πληροφορίες στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης είτε αυτόματα είτε όταν ο οδηγός σπρώχνει το κουμπί SOS (έκτακτης ανάγκης) ή το κουμπί με τα διπλά “Chevron” (βοήθεια).
- Ασύρματη φόρτιση smartphone: Αυτό το σύστημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επαγωγική φόρτιση μιας μεγάλης γκάμας smartphones ή συσκευών που είναι συμβατές με το πρότυπο Qi με επιφάνεια φόρτισης ενσωματωμένη σε ένα ειδικό χώρο στην κεντρική κονσόλα. Η ασύρματη μετάδοση ηλεκτρικής ενέργειας βασίζεται στην αρχή της μαγνητικής επαγωγής. Πολυάριθμα smartphones είναι συμβατά, συμπεριλαμβανομένων των Samsung Galaxy S6, S7 και S8, και το iPhone 8 και X.
- Το ConnectedCAM Citroën® είναι ένα σύστημα κάμερας ενσωματωμένο στο στέλεχος του εσωτερικού καθρέφτη, ανεξάρτητο από το σύστημα πολυμέσων του αυτοκινήτου, το οποίο χρησιμοποιεί τεχνολογία GPS Full HD. Η ενσωματωμένη κάρτα μνήμης 16 GB μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αποθήκευση φωτογραφιών. Μέσω της σύνδεσης WiFi, τα δεδομένα που καταγράφονται από την κάμερα μπορούν να μεταφερθούν σε ένα smartphone. Η κάμερα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να τραβήξει φωτογραφία ή βίντεο του εξωτερικού περιβάλλοντος μπροστά από το όχημα. Το περιεχόμενο μπορεί να μεταφορτωθεί μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μέσω κοινωνικών δικτύων. Καταγράφει επίσης συνεχώς το δρόμο εμπρός από το παρμπρίζ και αποθηκεύει αυτόματα εγγραφές βίντεο σε περίπτωση ατυχήματος.
Το νέο SUV Citroën C5 Aircross διατίθεται με μια γκάμα από υψηλής απόδοσης, τελευταίας γενιάς κινητήρες Euro 6.2, που είναι ιδανικοί για τις καθημερινές μετακινήσεις, καθώς και για τις διακοπές και τις αποδράσεις του Σαββατοκύριακου. Είναι εξοπλισμένοι με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 ταχυτήτων ή αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων EAT8, για απόλυτη οδηγική απόλαυση και εξαιρετική απόδοση:
- 2 εκδόσεις βενζίνης: PureTech 130 S & S 6-sp manual και PureTech 180 S & S EAT8,
- 3 εκδόσεις πετρελαίου: BlueHDi 130 6-sp manual, BlueHDi 130 S & S EAT8 και BlueHDi 180 S & S EAT8.
Στα τέλη του 2019, το νέο SUV Citroën C5 Aircross θα είναι το πρώτο Citroën που θα εξοπλιστεί με ένα υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης plug–in hybrid (PHEV), με εξαιρετικά μειωμένες εκπομπές CO2 και αυτονομία 60 km σε καθαρά ηλεκτρική λειτουργία – ZEV.
Το νέο SUV Citroën C5 Aircross διαθέτει την πιο πρόσφατη έκδοση του αυτόματου κιβωτίου 8 ταχυτήτων EAT8 (“Efficient Automatic Transmission”) με “Shift & Park by Wire” σύστημα ελέγχου της λειτουργίας του, σχεδιασμένο και κατασκευασμένο από τον εξειδικευμένο ιαπωνικό οίκο Aisin. Στην καθημερινή χρήση, ο ευέλικτος μετατροπέας ροπής προσφέρει την αληθινή οδηγική άνεση κατά την εκκίνηση και το παρκάρισμα.
Το εξελιγμένο κιβώτιο EAT8 προσφέρει στον οδηγό υψηλές αποδόσεις και οδηγική ευχαρίστηση, χάρη:
- Μειωμένη κατανάλωση καυσίμου έως και 7% σε σύγκριση με το EAT6 χάρη στις δύο πρόσθετες ταχύτητες, καλύτερη απόδοση με την επέκταση του Stop & Start έως τα 20 km/h στο BlueHDi 180 και βελτιώσεις όσον αφορά το βάρος και τον όγκο (έως 2 kg σε σύγκριση με το EAT6)
- Ομαλότερες αλλαγές ταχυτήτων μέσω των βελτιστοποιημένης ανταλλαγής ροπής μεταξύ του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων. Η μετάβαση σε οκτώ ταχύτητες συμβάλλει στη μείωση του κενού μεταξύ των σχέσεων μετάδοσης.
Το νέο σύστημα αυτόματου και ηλεκτρικού ελέγχου του κιβωτίου ταχυτήτων, Shift και Park by Wire, είναι εύκολο στη χρήση, διαισθητικό και εργονομικό. Ο οδηγός μπορεί να αλλάζει ταχύτητες χειροκίνητα με τις χειριστήρια στο τιμόνι, του τιμονιού χωρίς να χάνει την αυτόματη λειτουργία. Όσον αφορά την ασφάλεια, η λειτουργία Park ενεργοποιείται αυτόματα όταν σβήνουμε τον κινητήρα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Μήκος: 4,500 mm
Πλάτος: 1,840 mm
Ύψος: 1,670 mm (με μπάρες οροφής)
Μεταξόνιο: 2,730 mm
Απόσταση από το έδαφος: 230 mm
Διάμετρος τροχών: 720 mm
Χωρητικότητα πορτμπαγκάζ: 580 l έως 720 l και έως 1.630 l με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα
ΤΙΜΕΣ ΚΑΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ
Βενζίνη
1.2 PureTech 130 Live από 22.550
1.2 PureTech 130 Inspire από 24.800
1.2PureTech 130 Feel από 27.000
1.2 PureTech 130 Shine από 31.050
1.6 PureTech 180 EAT8 Inspire από 30.800
1.6 PureTech 180 EAT8 Feel από 33.100
1.6 PureTech 180 EAT8 Shine από 35.950
Diesel
1.5 BlueHDi 130 Live από 25.000
1.5 BlueHDi 130 Inspire από 26.700
1.5 BlueHDi 130 Feel από 29.750
1.5 BlueHDi 130 Shine από 32.600
1.5 BlueHDi 130 EAT8 Inspire από 29.850
1.5 BlueHDi 130 EAT8 Feel από 32.150
1.5 BlueHDi 130 EAT8 Shine από 35.000
2.0 BlueHDi 180 EAT8 Feel από 36.750
2.0 BlueHDi 180 EAT8 Shine από 42.500