F1: Η στρατηγική στην Κίνα
Ο Lewis Hamilton πήρε το προβάδισμα στην πρώτη στροφή και ηγήθηκε του τρίτου 1-2 για τη Mercedes στα πρώτα τρία Grand Prix της σεζόν. Η πλειοψηφία των οδηγών πραγματοποίησε δυο αλλαγές κατά τη διάρκεια του 1000στου αγώνα στην ιστορία της Formula 1. Οι πέντε πρώτοι στην τελική κατάταξη υιοθέτησαν πανομοιότυπη στρατηγική δυο αλλαγών μέσης/σκληρής/μέσης γόμας. Οι θερμοκρασίες ήταν πιο χαμηλές από το αναμενόμενο και αυτό επηρέασε την απόδοση των ελαστικών στον αγώνα.
ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ
- Η τακτική έπαιξε πρωτεύοντα ρόλο στον αγώνα καθεμιά από τις κορυφαίες ομάδες παρατηρούσε προσεκτικά τις υπόλοιπες και αντιδρούσε ανάλογα.
- Σε συνέχεια ενός πολύ ζεστού Σαββάτου οι συνθήκες την Κυριακή ήταν πιο κρύες με συννεφιά, θερμοκρασία αέρα στους 21 βαθμούς και θερμοκρασία οδοστρώματος στους 29 βαθμούς.
- Σε κάθε σειρά pit stop, η Red Bull του Max Verstappen έμπαινε πρώτη στα pit υποχρεώνοντας τους αντιπάλους της να κάνουν το ίδιο. Οι πέντε πρώτοι στην εκκίνηση είχαν μέση γόμα. Οι ίδιοι τερμάτισαν στις πέντε πρώτες θέσεις με διαφορετική όμως σειρά.
- Ο οδηγός της Red Bull, Pierre Gasly που τερμάτισε 6ος ήταν ο οδηγός που βρέθηκε πιο ψηλά απ’ όλους όσοι εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα. Εκκίνησε 6ος και τερμάτισε 6ος χρησιμοποιώντας όλες τις γόμες (όλες τις γόμες χρησιμοποίησαν άλλοι επτά οδηγοί). Ο Gasly μπήκε για 3η φορά στα pit ένα γύρο πριν το τέλος, έβαλε τη μαλακή γόμα και πήρε το βαθμό του ταχύτερου γύρου.
- Ο οδηγός της Toro Rosso, Alex Albon κατάφερε να πάρει τον ένα βαθμό της 10ης θέσης παρότι εκκινούσε από τη γραμμή των pit: Έκανε μια αλλαγή από μαλακή σε σκληρή γόμα (την ίδια στρατηγική ακολούθησε ο οδηγός της Renault, Daniel Ricciardo).
ΠΩΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΘΗΚΕ ΤΟ ΚΑΘΕ ΕΛΑΣΤΙΚΟ
- ΣΚΛΗΡΗ C2: Χρησιμοποιήθηκε απ’ όλους τους οδηγούς στον αγώνα εκτός από τον Antonio Giovinazzi της Alfa Romeo που εκκίνησε τελευταίος καθότι είχε πρόβλημα στις δοκιμές. Καθότι η θερμοκρασία ήταν χαμηλή, προκλήθηκε φθορά στα εμπρός ελαστικά που επηρέασε την απόδοση περισσότερο απ’ ότι στις πιο υψηλές θερμοκρασίες της Παρασκευής και του Σαββάτου.
- MEΣΗ C3: Μολονότι θεωρητικά ήταν ένα δευτερόλεπτο πιο αργή από τη μαλακή γόμα, αποδείχτηκε πολύ καλή για τον αγώνα. Είχε εξαιρετική ισορροπία μεταξύ απόδοσης και φθοράς και αξιοποιήθηκε τόσο στην εκκίνηση όσο και στο φινάλε του αγώνα από τους πέντε πρώτους στην κατάταξη.
- ΜΑΛΑΚΗ C4: Χρησιμοποιήθηκε στο τέλος του αγώνα για να επιτευχθεί ο ταχύτερος γύρος από τον Gasly. Τόσο ο Γάλλος όσο και ο Alex Albon της Toro Rosso συμπλήρωσαν πολλούς γύρους στην αρχή του αγώνα μ’ αυτή τη γόμα.
MARIO ISOLA, ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ F1 ΚΑΙ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
“Σήμερα η θερμοκρασία ήταν πιο χαμηλή από χτες, αυτό επηρέασε την απόδοση του σκληρού ελαστικού και οδήγησε τους πρωτοπόρους να βάλουν τη μέση γόμα στο τελευταίο μέρος για να έχουν καλύτερη απόδοση. Η στρατηγική ήταν καθοριστικός παράγοντας στον αγώνα. Οι ομάδες παρατηρούσαν τι έκαναν οι υπόλοιποι και όριζαν τα pit stop τους αντιδρώντας στις κινήσεις των αντιπάλων τους. Είδαμε και τα δυο μονοθέσια της Mercedes να σταματούν στον ίδιο γύρο. Η πλειοψηφία των οδηγών σταμάτησε δυο φορές είδαμε όμως μια ενδιαφέρουσα μίξη στρατηγικών ενός ή δυο αλλαγών. Μέχρι και 3 αλλαγές πραγματοποιήθηκαν από τον Pierre Gasly, ο οποίος αξιοποίησε ένα έξτρα σετ μαλακής γόμας για να πάρει το βαθμό του ταχύτερου γύρου. Συγχαρητήρια και στον Alex Albon, που κατάφερε αντιδρώντας σε μια δύσκολη κατάσταση το Σάββατο να βαθμολογηθεί την Κυριακή.”