Ο πιο διάσημος αγώνας
Το Μονακό (στη φωτογραφία ο αξέχαστος Lauda, νικητής το 1976) είναι κάτι ξεχωριστό στο ημερολόγιο της Formula 1 – όμως, είναι επίσης, ο πιο διάσημος αγώνας της χρονιάς. Τα χαρακτηριστικά του δεν έχουν αλλάξει από το 1920, μια αργή, στενή διαδρομή που διασχίζει το κέντρο του Πριγκιπάτου. Οι διάσημες μπαριέρες δεν αφήνουν κανένα λάθος ατιμώρητο. Ως συνήθως η Pirelli επέλεξε τις τρεις πιο μαλακές γόμες για το Μονακό: Η C3 είναι η P Zero λευκή, σκληρή, η C4 είναι η P Zero κίτρινη, μέση, και η C5 είναι η P Zero κόκκινη, μαλακή.
Χαρακτηριστικά πίστας
- Το Μονακό είναι ένας αγώνας με αρνητικά ρεκόρ, όπως η χαμηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα ενώ διαθέτει και την πιο αργή στροφή της σεζόν. Πρώτη προτεραιότητα είναι η μεγιστοποίηση της μηχανικής πρόσφυσης γι’ αυτό και επιλέγονται οι πιο μαλακές γόμες.
- Σημαντικά τμήματα της διαδρομής έχουν νέο οδόστρωμα φέτος, όμως στρώθηκαν με την ίδια άσφαλτο δημόσιων δρόμων που προϋπήρχε, οπότε δεν αναμένουμε μεγάλη διαφοροποίηση.
- Η στρατηγική μιας αλλαγής είναι αναμενόμενη στο Μονακό και πρέπει να συμβεί κάτι ασυνήθιστο για να αλλάξει αυτό φέτος. Το χρονικό σημείο που θα επιλέξει κανείς να μπει στα pit είναι σημαντικό καθότι τα προσπεράσματα είναι εξαιρετικά δύσκολα.
- Η πρόσφυση στο Μονακό είναι χαμηλή και η διαδρομή βελτιώνεται σχετικά λίγο (παίζει ρόλο ότι είναι ανοικτή στην κυκλοφορία την Παρασκευή). Αυτό σε συνδυασμό με τα στενά περάσματα καθιστά πιθανή την εμφάνιση αυτοκινήτου ασφαλείας.
- Αντίθετα με τον προηγούμενο αγώνα στους δρόμους του Μπακού, τα ελαστικά στο Μονακό δουλεύουν συνεχώς καθώς η μια στροφή διαδέχεται την άλλη. Αυτό διευκολύνει τους οδηγούς να φέρουν τη γόμα στην κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας.
Mario Isola – Επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου
“Δεν αποτελεί έκπληξη ότι επιλέξαμε τις πιο μαλακές γόμες της γκάμας μας για το Μονακό. Η C5 είναι σε μεγάλο βαθμό ανάλογη της περσινής εξαιρετικά μαλακής γόμας αλλά έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να παρουσιάζει λιγότερη παραμόρφωση στις χαμηλές θερμοκρασίες. Οπότε επιτρέπει στους οδηγούς να πιέζουν οριακά από την αρχή ως το τέλος της διάρκειας ζωής της. Κατά συνέπεια δεν χρειάζεται την προσεκτική διαχείριση που απαιτούσε η εξαιρετικά μαλακή γόμα πέρυσι, ενώ ταυτόχρονα διατηρείται η εξαιρετική της απόδοση. Πιθανόν λοιπόν ο ρυθμός αγώνα να είναι ταχύτερος από τον περσινό. Το Μονακό δε μοιάζει με τίποτα άλλο, είναι όμως ένα grand prix που πρέπει να είσαι έτοιμος ν’ αδράξεις, οιαδήποτε ευκαιρία, ειδικά αν εμφανιστεί το αυτοκίνητο ασφαλείας. Καθώς τα προσπεράσματα είναι πρακτικώς αδύνατα, όπως απέδειξε ο Daniel Ricciardo που κέρδισε από την pole πέρυσι παρά το τεχνικό πρόβλημα που αντιμετώπισε, ο χρόνος που θα κερδίσεις ή θα χάσεις στα pit είναι καθοριστικός ”.
Άλλα νέα της Pirelli
- Οι πιο μαλακές γόμες κυριαρχούν στο Μονακό οι περισσότεροι οδηγοί πήραν το μέγιστο δυνατό αριθμό σετ (11) της πιο μαλακής γόμας.
- Όλα τα μονοθέσια συμπλήρωσαν δυο μέρες δοκιμών εξέλιξης στη Βαρκελώνη την προηγούμενη βδομάδα. Η Mercedes του Valtteri Bottas ήταν ταχύτερη όλων. Επιπρόσθετα οι Ferrari και Racing Point διέθεσαν αμφότερες ένα δεύτερο μονοθέσιο για τη δοκιμή πρωτότυπων ελαστικών Pirelli για το 2020.
- Έγιναν δοκιμές στα νέα ελαστικά 18 ιντσών που θα χρησιμοποιηθούν στη Formula 2 από τη νέα χρονιά στο Μουτζέλο της Ιταλίας. Προγραμματίζονται περισσότερες δοκιμές τις επόμενες εβδομάδες.
- Το πρώτο τεστ βρόχινων πρωτότυπων ελαστικών Pirelli F1, θα διεξαχθεί μετά το Grand Prix του Μονακό. Οι Ferrari, Red Bull θα δοκιμάσουν ενδιάμεσα και βρόχινα ελαστικά την ερχόμενη βδομάδα στο Πολ Ρικάρντ της Γαλλίας στις 28 & 29 Μαΐου. Η Ferrari θα κάνει δοκιμές μόνο την πρώτη μέρα ενώ η Red Bull και τις δυο μέρες.