Ήρθε η ώρα των πολλών!
Μία πρόσκληση για να οδηγήσεις τη νέα Porsche 911 (992), δεν χωρά δεν ξέρω, θα δούμε, να το σκεφτώ! Δηλώνεις παρόν στις εξελίξεις, οπλίζεσαι με θάρρος, οπλίζεις και πυροβολάς! Ήρθε η ώρα των πολλών ίππων!
Η 911 είναι το μόνο νέο αυτοκίνητο, στο οποίο το κοινό, ο υποψήφιος αγοραστής ας πούμε, δεν θέλει νεωτερισμούς και αλλαγές. Κάθε υπερβολή είναι ρίσκο, για τον λόγο αυτό τόσα ίδια στοιχεία συναντάς από το 1963. Φυσικά ο εκσυγχρονισμός βρίσκεται παντού αλλά δεν το φωνάζει. Π.χ. το αλουμίνιο από 37% κατέχει πλέον το 70% του αυτοκινήτου. Όμως τούτο δεν φαίνεται!
Αντικειμενικά το νέο μοντέλο είναι γεμάτο από μικρές βελτιώσεις σε κάθε επιμέρους τομέα. Έχει φορέσει έξυπνη τεχνολογία, εντυπωσιάζουν οι υψηλής ανάλυσης ψηφιακές οθόνες και το πρόγραμμα οδήγησης σε βρεγμένο, που δοκιμάσαμε στην πίστα, αλλά κράτησε το ίδιο μεταξόνιο με την 991. Γενικά δεν είναι εύκολο να διακρίνεις τις διαφορές, άλλωστε δεν είναι ένα αυτοκίνητο που βλέπεις συχνά στο δρόμο. Φυσικά υπάρχουν. Αυτό που αμέσως φαίνεται είναι τα εντυπωσιακά πίσω φώτα που συνδέονται με μία φωτεινή γραμμή LED. Αν δεις το αυτοκίνητο προσεκτικά, θα καταλάβεις ότι οι ειδικοί της μάρκας, ανάμεσα τους και ο Matthias Hofstetter, που τελικά γίναμε φίλοι, δούλεψαν κάπου 8 χρόνια να ετοιμάσουν κάτι πολύ καλό. Ιδανικό για ακόμη μεγαλύτερους ηλικιακά οδηγούς, που δεν φοβούνται πλέον να βάλουν τέτοιες δυνάμεις στο δρόμο.
Η 911 είναι πιο μυώδης μα και πιο παραδοσιακή. Βοηθούν εδώ τα φαρδύτερα φτερά και οι μεγάλοι τροχοί, 20 μπροστά και 21 πίσω! Έχει φαρδύτερο μετατρόχιο και ίσως το πιο σημαντικό είναι ο μαγικός αριθμός 30. Τόσα περισσότερα είναι τα άλογα (450) και η ροπή (530). O boxer 6κύλινδρος 3λιτρος turbo έχει διάφορες αναβαθμίσεις (νέους πιο αποδοτικούς στροβιλοσυμπιεστές, σύστημα ψεκασμού, ψύξης κ.α.) και η νέα 911 (992) προσφέρεται με νέο 8άρι διπλόδισκο PDK (αργότερα αναμένονται οι manual εκδόσεις με νέο 7άρι κιβώτιο). Να τονίσουμε εδώ ότι ο κινητήρας παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην 991, η διάμετρος και η διαδρομή παρέμειναν αμετάβλητες, όμως τα έμβολα είναι καινούργια με διαφορετική διαμόρφωση κεφαλής, ώστε να αυξηθεί η συμπίεση. Αλλά ο Matthias, που είναι διευθυντής εξέλιξης κινητήρων, στέκεται και στην έξυπνη εξάτμιση και πιο συγκεκριμένα στις πολλαπλές εξαγωγής. Φτιάχνονται από αλουμίνιο πλέον, τέλος το ατσάλι με όλα τα πλεονεκτήματα (χύτευση) που αυτό σημαίνει.
Τη στιγμή που τούτος ο κινητήρας ζωντανεύει, καταλαβαίνεις ότι μόνο η 911 έχει αυτό το μαγευτικό γουργουρητό. Στην πίστα ξεδιπλώνει ήρεμα και αισθησιακά το ταλέντο της και αν η διάθεση το επιβάλει αποδεικνύει ότι είναι πιο αποτελεσματική και συναρπαστική από ποτέ. Με τα προγράμματα Sport και Sport Plus, η ηδονή κορυφώνεται.
Οι νέες Porsche 911 είναι ταχύτερες κατά 0,4 δλ. για το 0-100. Συγκεκριμένα, η Carrera S έχει το 0-100 σε 3,7 δλ. και η τετρακίνητη Carrera 4S σε 3,6. Η διαφορά αυξάνεται αντίστοιχα κατά 0,6 δλ. με το πακέτο Sport Chrono με τελικές στα 308 και 306 χλμ./ώρα, αντίστοιχα.
Οι τιμές πώλησης για την κουπέ 911 S ξεκινούν από τις 178.000 ευρώ όταν η Cabriolet ξεκινά από τις 199.100 ευρώ. Η 911 4S εκκινεί από τις 180.700 ευρώ και η ανοιχτή της εκδοχή από τις 210.600 ευρώ.