«Πτήση» νίκης της SKODA
- H νέα SKODA Fabia R5 evo κέρδισε τον τέταρτο αγώνα στη σειρά, αυτή τη φορά το φημισμένο Ράλι Φινλανδίας
- Μετά τις νίκες στη Χιλή, την Πορτογαλία και τη Σαρδηνία, μία ακόμα 1η θέση, τέταρτη στη σειρά για τους Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen και τη SKODA Motorsport στο θεσμό FIA WRC 2 Pro
- Ο νεαρός Φινλανδός οδηγός της SKODA κέρδισε και τις 23 Ειδικές Διαδρομές του αγώνα στην κατηγορία WRC 2 Pro
- Kalle Rovanperä και SKODA Motorsport προηγούνται στη βαθμολογία των Οδηγών και Κατασκευαστών αντίστοιχα
- Η SKODA κυριάρχησε και στο Ράλι Φινλανδίας με επτά συνολικά SKODA Fabia R5 να τερματίζουν στην πρώτη δεκάδα της κατηγορίας WRC 2, εκ των οποίων τρεις ήταν οι νέες Fabia R5 evo
Σύμφωνα με το γνωμικό «η καλή ημέρα από το πρωί φαίνεται» και ο Kalle Rovanperä στον αγώνα της πατρίδας του έδειξε από νωρίς τις προθέσεις του, σημειώνοντας τον καλύτερο χρόνο τόσο στο Shakedown όσο και στην πρώτη Ειδική Διαδρομή του Ράλι Φινλανδίας με την εργοστασιακή SKODA Fabia R5 evo, συμμετοχή της SKODA Motorsport. Ο νεαρός Φινλανδός δεν σήκωσε το πόδι του από το γκάζι τις επόμενες τρείς ημέρες του αγώνα, τερματίζοντας πρώτος και στις 23 ειδικές του αγώνα στην WRC 2 Pro! Κέρδισε πανηγυρικά τον αγώνα και εδραιώθηκε στην πρώτη θέση της κατηγορίας WRC 2 Pro στη βαθμολογία των Οδηγών, με τη SKODA Motorsport στην πρώτη θέση στην αντίστοιχη των Κατασκευαστών, μόλις πέντε αγώνες πριν την ολοκλήρωση του παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι!
Εκτός της WRC 2 Pro, ο Rovanperä πήγε εξαιρετικά και σε επίπεδο RC2. Στο δεύτερο σκέλος κέρδισε τις εννέα από τις δέκα Ειδικές Διαδρομές, κάτι που επανέλαβε σε επίπεδο επιδόσεων και στο τρίτο σκέλος, μη παραλείποντας να εξάρει τις προσπάθειες των μηχανικών της SKODA Motorsport στο να του ετοιμάσουν και να στήσουν ένα αυτοκίνητο όπως ακριβώς το ήθελε.
Στο τελευταίο σκέλος, ο Kalle Rovanperäαπλά χρειαζόταν να οδηγήσει συντηρητικά προκειμένου να εξασφαλίσει την νίκη, κάτι που πέτυχε με άνεση, σημειώνοντας παράλληλα τους καλύτερους χρόνους σε επίπεδο WRC 2 pro.
Επόμενος αγώνας, το Ράλι Γερμανίας, που θα διεξαχθεί από 22-25 Αυγούστου, στην περιοχή του Bostalsee.
Το Ράλι Φινλανδίας –που διοργανώνεται από το 1951 και έγινε γνωστό ως «Ράλι 1000 Λιμνών» λόγω του τοπογραφικού του ανάγλυφου- δίκαια αποκαλείται «Formula 1 στο χώμα» με τις ταχύτητες που αναπτύσσονται να είναι ιδιαίτερα υψηλές και για μεγάλο χρονικό διάστημα. Καθόλου τυχαίο που ο 18χρονος Kalle Rovanperä σχολίασε ότι είναι ο μοναδικός αγώνας του WRC στις περισσότερες Ειδικές Διαδρομές του οποίου «βάζεις μία 5η ταχύτητα και πας συνέχεια με το πόδι τέρμα στο γκάζι»… Ωστόσο, το τέρμα-γκάζι σε χωμάτινες επιφάνειες με αμέτρητα «πηδήματα» σε κάθε διαδρομή και μάλιστα με πολλά από αυτά σε στροφές με «χασίματα», καθιστά τη διάκριση ενός πληρώματος σημαντικό γεγονός, πόσω μάλλον όταν αυτή η επίδοση συνδυάζεται με την νίκη σε μία δύσκολη κατηγορία με υψηλό επίπεδο ανταγωνισμού. Τα παρακείμενα δέντρα δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο την προσπάθεια των πληρωμάτων, που έχουν να αξιοποιήσουν σε κορυφαίο βαθμό τις σημειώσεις τους. Αυτές είναι που καθορίζουν και σε μεγάλο βαθμό την τελική έκβαση του αγώνα.
Τελικά αποτελέσματα Finland Rally (WRC 2 Pro)
- Rovanperä/Halttunen (FIN/FIN), SKODA FABIA R5 evo, 2:38:34.4h
- Camilli/Veillas (FRA/FRA), Ford Fiesta R5 MkII, + 4:47.0sec.
Βαθμολογία Οδηγών WRC 2 Pro (μετά από 9/14 αγώνες)
- Kalle Rovanperä (FIN), SKODA, 136 points
- Mads Østberg (NOR), Citroën , 98 points
- Gus Greensmith (GBR), Ford, 85 points
- Lukasz Pieniazek (POL), Ford, 74 points
- Jan Kopecky (CZE), SKODA, 36 points
- Eric Camilli (FRA), Ford, 12 points
Βαθμολογία Κατασκευαστών WRC 2 Pro (μετά από 9/14 αγώνες)
- SKODA, 184 points
- Ford, 177 points
- Citroën, 98 points