Γιόρτασε τα 60 (video)
Το αρχέτυπο μοντέλο της πολυτελούς κατηγορίας μικρών οχημάτων γιόρτασε τα 60α του γενέθλια – αποπνέοντας μία ακαταμάχητα νεανική αύρα. Πριν από εξήντα χρόνια, για να ακριβολογούμε στις 26 Αυγούστου 1959, η British Motor Corporation (BMC) αποκάλυψε με υπερηφάνεια το αποτέλεσμα των δημιουργικών προσπαθειών της για ένα νέο, επαναστατικό compact αυτοκίνητο. Και πραγματικά, από την πρώτη στιγμή, το κοινό βρέθηκε έκπληκτο μπροστά σε, ούτε λίγο ούτε πολύ, δύο νέα μοντέλα: Το Morris Mini-Minor και το Austin Seven. Αυτή η διπλή πρεμιέρα των σχεδόν ίδιων τετραθέσιων οφειλόταν βεβαίως στην ευρεία γκάμα εμπορικών σημάτων της BMC στην αγορά, αλλά παράλληλα ήταν ιδιαίτερα συμβολικής σημασίας.
Άφθονοι χώροι στο εσωτερικό με ελάχιστο εξωτερικό αποτύπωμα, καθίσματα για τέσσερις επιβάτες, άψογα οδηγικά χαρακτηριστικά, ανώτερη οικονομία καυσίμου, και μία πολύ προσιτή τιμή – ακριβώς αυτές ήταν οι οδηγίες που έλαβε ο δημιουργός του Mini, μηχανικός και σχεδιαστής αυτοκινήτων Άλεκ Ισηγόνης, από τους ιθύνοντες της BMC. Και οι ευφυείς ιδέες που εφάρμοσε στην εξέλιξη αυτού του δίθυρου οχήματος για μία τετραμελή οικογένεια επηρέασαν όχι μόνο την πρώτη αλλά και τις επόμενες εκδόσεις του μοντέλου.
Γι’ αυτό ακριβώς το λόγο τα Mini Van και Mini Station εμφανίζονταν επίσης στην αγορά την πρώτη χρονιά παραγωγής του κλασικού Mini. Και από την ‘αναγέννηση’ της μάρκας με το λανσάρισμα του MINI το 2001, η αρχή που ήδη εφαρμοζόταν με επιτυχία πριν από εξήντα χρόνια απέδειξε για μία ακόμα φορά όλη την αξία της: μία προηγμένη φιλοσοφία είναι πάντα πειστική σε πολλές διαφορικές εκδόσεις και εκδοχές. Σήμερα, εξακολουθεί να εφαρμόζεται για τα μικρά 3-θυρα & 5-θυρα MINI και MINI Cabrio, για τα MINI Clubman και MINI Countryman στην πολυτελή compact κατηγορία, και σύντομα για το πλήρως ηλεκτρικό MINI Cooper SE. Το καθένα αποδεικνύει τη δική του δύναμη και το μοναδικό χαρακτήρα του, ενώ εσωτερικά είναι ένα και το αυτό αυτοκίνητο: ένα MINI.
Από την πρώτη στιγμή, οι πρώτες μπροσούρες πωλήσεων που παρουσίαζαν περήφανα το Morris Mini-Minor υπογράμμιζαν έναν σαφή και σταθερό προσανατολισμό του αυτοκινήτου στο μέλλον. Αλλά σε ποιο βαθμό αυτές οι προφητείες έμελλαν να γίνουν πραγματικότητα, σχεδόν κανείς δεν ήταν σε θέση να γνωρίζει τότε.
Σήμερα, εξήντα χρόνια αργότερα, ξέρουμε ότι πολύ λίγα πρωτότυπα αυτοκίνητα έχουν επιβιώσει σε βάθος χρόνου, και κανένα από αυτά δεν έχει αποφέρει τέτοια συγκομιδή εκδόσεων όπως το Mini.
Ένας ακόμα λόγος αυτής της τεράστιας επιτυχίας είναι ότι από την αρχή, το Mini πληρούσε όλες τις απαιτήσεις της εποχής του, προσφέροντας παράλληλα και άλλα πλεονεκτήματα. Με μήκος 3,05 m ή 120″ και τιμή λιανικής £ 496, το Mini ήταν απλά τέλειο για μικρούς χώρους στάθμευσης και χαμηλά budget. Μέσα από τις οδηγικές αρετές και τις γοητευτικές αναλογίες του και μόνο, το Mini προσέλκυσε την προσοχή οδηγών που εκτός από συμπαγείς διαστάσεις και οικονομική κατανάλωση, αναζητούσαν και σπορ επιδόσεις, κυρίως στις στροφές και ένα ξεχωριστό στυλ στο δρόμο.
Αυτό το μίγμα διαφορετικών στοιχείων παραμένει δημοφιλές σήμερα όσο ποτέ πριν, με μία φιλοσοφία επίσης πιο νεανική από ποτέ. Γι’ αυτό, το τρέχον MINI είναι πιο σύγχρονο και, ταυτόχρονα, πιο συναρπαστικό και αναγνωρισμένο από οποιονδήποτε ανταγωνιστή του, συνδυάζοντας απαράμιλλη απόδοση, κορυφαία διαχρονική αξία, και απίστευτη ευελιξία στις σύγχρονες μεγαλουπόλεις με ασυναγώνιστο σπορ στυλ και εκφραστική, απόλυτα αναγνωρίσιμη σχεδίαση.
Μακρύτερες, ισχυρότερες, πιο προηγμένες, πιο ευπροσάρμοστες: οι πρώτες εκδόσεις του κλασικού Mini .
Λανσάροντας το κλασικό Mini, ο Άλεκ Ισηγόνης, δημιουργός του μοναδικού αυτοκινήτου, εκπλήρωσε την αποστολή του. Το Morris Mini-Minor και το Austin Seven, με τις διαφορές τους να συνοψίζονται αποκλειστικά στη μάσκα, τα καπάκια των τροχών και το χρώμα του αμαξώματος, χρησιμοποιούσαν έναν τετρακύλινδρο κινητήρα εγκάρσια τοποθετημένο μπροστά, που απέδιδε μέγιστη ισχύ 34 hp από 848 κυβ. εκ.
Οι επιδόσεις και των δύο μοντέλων ήταν ίδιες, όπως και η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών των 195 λίτρων πίσω. Όλοι ήταν ενθουσιασμένοι με την τεράστια ευρυχωρία, τους αποδοτικούς αλλά ισχυρούς κινητήρες, την αξιόπιστη συμπεριφορά και την άνετη ανάρτηση. Αλλά ο Ισηγόνης οραματιζόταν κιόλας το μέλλον – και δεν ήταν ο μόνος.
Ήδη από το 1960, η BMC πρόσθεσε ένα Mini Van στο κλασικό Mini. Στη συνέχεια, εξελίσσοντας αυτή τη δομή van με τα κλειστά πλαϊνά πάνελ, η BMC λανσάρισε μία έκδοση Station με κρυστάλλινα παράθυρα παντού και δύο πίσω πόρτες, όπως το Van.
Αντίστοιχα με τα sedan, αυτή η έκδοση κυκλοφόρησε όπως τα Morris Mini-Traveller και Austin Seven Countryman με τα ίδια ακριβώς τεχνικά χαρακτηριστικά. Και τελικά, το 1961, το κλασικό Mini ξεδίπλωσε τις δυνατότητές του, με τη χρονιά να ξεκινά με το λανσάρισμα του μικρότερου οχήματος μεταφορών, του Mini Pick-Up. Μετά από έξι μήνες αποκαλύφθηκαν δύο ακόμα Mini, αυτή τη φορά στο άλλο άκρο της κλίμακας, το πιο αριστοκρατικό: το Wolseley Hornet και το Riley Elf.
Τώρα, δύο ακόμα μάρκες της BMC μπορούσαν να επωφεληθούν από τη φιλοσοφία του κλασικού Mini: κάθε όχημα με τη δική του ξεχωριστή εμφάνιση, με μία αρχοντική μάσκα, μεγάλο χώρο αποσκευών και κάθετο πίσω τμήμα. Μία πολύ ειδική έκδοση, η οποία έμελλε να διαδραματίσει το σημαντικότερο ρόλο στη θρυλική καριέρα του κλασικού Mini εμφανίστηκε το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς: ήταν το Mini Cooper. Ο John Cooper, ο διάσημος μηχανικός και κατασκευαστής σπορ αυτοκινήτων, ήδη στενός φίλος του σερ Άλεκ Ισηγόνη, είχε αναγνωρίσει τις σπορ δυνατότητες του νέου, μικρού μοντέλου από την αρχή, όταν τα πρώτα πρωτότυπα εμφανίστηκαν στην πίστα. Γι’ αυτό έλαβε το πράσινο φως από την ανώτερη ηγεσία της BMC για μία μικρή παρτίδα 1.000 Mini Cooper με μεγαλύτερο κινητήρα 1.000 κυβ. εκ. και μέγιστη ισχύ 55 hp.
Η απόκριση σε αυτό το αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε στην αγορά το Σεπτέμβριο του 1961 ήταν απλά καταιγιστική, με τους ενθουσιώδεις φίλους σε όλο τον κόσμο να έχουν μόνο ένα αίτημα: ακόμα περισσότερη ισχύ! Γι’ αυτό ο Ισηγόνης και ο Cooper αύξησαν τη χωρητικότητα του κινητήρα σε 1.071 κυβ. εκ, και την ισχύ του σε 70 ίππους.
Αυτό έκανε το Mini Cooper S έναν πραγματικά εξαιρετικό ‘παίκτη’ στο δρόμο και όχι μόνο, με τη νίκη κατηγορίας του Φιλανδού οδηγού Rauno Aaltonen στο 1963 Monte Carlo Rally να σηματοδοτεί την έναρξη ενός πρωτοφανούς σερί επιτυχιών στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Εκείνη που ξεχώρισε, ασφαλώς, ήταν οι τρεις νίκες γενικής κατάταξης στο Monte Carlo Rally το 1964, 1965, και 1967.
Βέλτιστη προσαρμοστικότητα: από το Mini Moke μέχρι το Mini Clubman .
Τον Αύγουστο του 1964, η BMC παρουσίασε μία ακόμα έκδοση το κλασικού Mini που αρχικά προοριζόταν για στρατιωτική χρήση: το Mini Moke, ένα τετραθέσιο ανοιχτό από παντού που έμελλε να παραμείνει στον τιμοκατάλογο για τέσσερα χρόνια.
Το αμάξωμα του μοναδικού αυτοκινήτου αποτελούσαν, για πρακτικούς λόγους, το πάτωμα με ογκώδη κυβοειδή μαρσπιέ, το διαμέρισμα του κινητήρα και το παρμπρίζ. Σε περίπτωση βροχής, ένα αναδιπλούμενο soft top που έφερε την ονομασία “ragtop” παρείχε στοιχειώδη προστασία. Χρησιμοποιώντας το σύστημα κίνησης και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του απλού Mini, το Mini Moke έγινε μεγάλη επιτυχία, κυρίως στις ηλιόλουστες περιοχές των ΗΠΑ και της Αυστραλίας. Το 1967 ήρθε η ώρα για μία προσεκτική ανανέωση το κλασικού Mini, το οποίο απέκτησε ισχυρότερο κινητήρα με 38 hp από 998 κυβ. εκ.
Δύο χρόνια αργότερα, το Mini Clubman πλαισίωσε τη γκάμα, ως ένα ελαφρώς μεγαλύτερο μοντέλο με κάπως διαφορετικό εμπρός τμήμα συγκριτικά με το κλασικό Mini. Ήταν περίπου 11 cm μακρύτερο από το αρχικό, με την έκδοση Station να αντικαθιστά το Morris Mini-Traveller και το Austin Seven Countryman με μήκος ακριβώς 3,4 m, ενώ το πλάτος, το ύψος και το μεταξόνιο παρέμειναν ίδια. Ταυτόχρονα, το Mini Cooper σταμάτησε να παράγεται, και αντικαταστάθηκε από το κορυφαίο μοντέλο της σειράς Clubman, το Mini 1275 GT που απέδιδε 59 hp από 1.300 κυβ. εκ. Αρκετές λεπτομέρειες άλλαξαν το 1969, με τα εμπρός συρόμενα παράθυρα που ήταν τυπικό χαρακτηριστικό του κλασικού Mini, αρχικά, να αντικαθίστανται σε όλα τα μοντέλα από ανοιγόμενα προς τα κάτω παράθυρα, τους μεντεσέδες θυρών στην εξωτερική πλευρά να μεταφέρονται στο εσωτερικό, και ένα ειδικό λογότυπο “Mini” να φιγουράρει περήφανα στο καπό του κινητήρα.
Διαχρονικό Mini και η επιστροφή του Mini Cooper .
Πολυάριθμες ειδικές εκδόσεις του κλασικού Mini με όλα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά – σπορ, μοντέρνα, ξεχωριστά και φρέσκα – έκαναν την είσοδό τους στην αγορά από τα μέσα τις δεκαετίας του 1970. Μεταξύ 1980 και 1983 η γκάμα εκσυγχρονίστηκε, με διακοπή της παραγωγής των Clubman, Station και Van. Το “μοναδικό” αυτοκίνητο που απέμεινε, ήταν το κλασικό Mini με κινητήρα 1.000 κυβ. εκ. που απέδιδε 40 hp. Και οι πελάτες, απλά αγαπώντας το αυτοκίνητο, παρέμειναν πιστοί σε αυτό το μικρό σπορ μοντέλο για τα επόμενα χρόνια, με το 5.000.000ό κλασικό Mini να περνά από τη γραμμή παραγωγής του Εργοστασίου του Longbridge το 1986.
Το 1990 φίλοι του αυτοκινήτου από όλο τον κόσμο γιόρτασαν την επιστροφή του Mini Cooper εκ νέου στην οικογένεια του Mini. Αυτό το πολύ ιδιαίτερο μοντέλο είχε κινητήρα 1.3 λίτρων. Η παραγωγή του χιλιάρη κινητήρα του Mini διακόπηκε το 1992 λόγω των αυξανόμενων απαιτήσεων για τη διαχείριση καυσαερίων. Από τότε και μετά, όλα τα μοντέλα, χρησιμοποιούσαν τον κινητήρα 1.275 κυβ. εκ. και ψεκασμό καυσίμου.
Μία νέα έκδοση του κλασικού Mini έκανε την εμφάνισή της το 1991 ως το τελευταίο νέο μοντέλο της γκάμας. Και ήταν το μοναδικό μοντέλο με καταγωγή όχι από τη Βρετανία αλλά από τη Γερμανία: Όπως μερικοί βελτιωτές αμαξωμάτων (tuners) πριν από αυτόν, ένας έμπορος Mini στην περιοχή του Baden (Γερμανία) είχε κόψει την οροφή του κλασικού Mini μετατρέποντας το αυτοκίνητο σε ένα άκρως ελκυστικό Cabrio. Και αντίθετα με προηγούμενες απόπειρες, το αποτέλεσμα ήταν τόσο ποιοτικό αυτή τη φορά, ώστε το Rover Group, που ήταν πλέον υπεύθυνο για το κλασικό Mini, αποφάσισε να αγοράσει τα εργαλεία και τον εξοπλισμό παραγωγής για το Mini Cabrio, το οποίο από το 1993 έως το 1996 κατέγραψε πωλήσεις 1.000 μονάδων.
Η παραγωγή του κλασικού Mini τελικά σταμάτησε οριστικά το 2000. Αθροιστικά, η παραγωγή του ξεπέρασε τα 5,3 εκατομμύρια μονάδες σε πολλές διαφορετικές εκδόσεις, μεταξύ των οποίων περίπου 600.000 αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν στο εργοστάσιο της Οξφόρδης μεταξύ 1959 και 1968. Αλλά ακόμα και μετά από 41 χρόνια, υπήρχε ακόμα πολύς δρόμος. Γιατί μετά από διακοπή ενός έτους περίπου, ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της παγκοσμίου φήμης Βρετανικής μάρκας ξεκίνησε το 2001.
Νέο ξεκίνημα το 2001 – πρωταγωνιστής το MINI Cooper από την πρώτη στιγμή.
Καθώς από τις αρχές του 1994 ανέλαβε τον έλεγχο του Rover Group, η BMW άνοιξε επίσης νέες προοπτικές για τη μάρκα Mini. Πρώτο βήμα ήταν η παρουσίαση μιας πρωτότυπης έκδοσης του MINI Cooper στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης 1997 με μία νέα ερμηνεία του μοναδικού μικρού αυτοκινήτου από τη Μ. Βρετανία. Μία σύγχρονη εκδοχή της φιλοσοφίας Mini με την πλούσια παράδοση, για πρώτη φορά, συνδύαζε τις κλασικές αξίες του προκατόχου του με τις απαιτήσεις που έπρεπε να πληροί ένα σύγχρονο αυτοκίνητο στο κατώφλι του 21ου αιώνα. Η έκδοση μαζικής παραγωγής του MINI Cooper έκανε την πρώτη της επίσημη εμφάνιση το Νοέμβριο του 2000 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Βερολίνου, με τη σύγχρονη εκδοχή να φτάνει στα καταστήματα των εμπόρων μόλις ένα χρόνο αργότερα με τα μορφή των MINI Cooper (85 kW/115 hp) και MINI One (66 kW/90 hp). Διαθέτοντας εμπρόσθια κίνηση (FWD), τετρακύλινδρους κινητήρες εγκάρσια τοποθετημένους μπροστά, κοντούς προβόλους και άφθονο χώρο για τέσσερα άτομα, τα νέα μοντέλα υιοθέτησαν με επιτυχία στοιχειώδη χαρακτηριστικά του κλασικού Mini. Και ενώ οι εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου ήταν μεγαλύτερες, για να ικανοποιούν τις σύγχρονες απαιτήσεις εσωτερικών χώρων, διατηρούσε τις αναλογίες που αποτελούσαν σήμα κατατεθέν της μάρκας καθώς και τα μοναδικά στοιχεία σχεδιαστικής ταυτότητας μπροστά, πίσω και στο πλάι, διαμορφώνοντας μία αναγνωρίσιμη οπτική σχέση μεταξύ του MINI και των κλασικών προκατόχων του.
Το MINI που κατασκευαζόταν στην Οξφόρδη ήταν αναμφίβολα το πρώτο πολυτελές μοντέλο της compact κατηγορίας, με το κύρος του να αντανακλάται στο υψηλό επίπεδο ασφάλειας και στα ασυμβίβαστα πρότυπα ποιότητας της BMW. Το νέο MINI έθεσε επίσης νέα πρότυπα μέσω της ευέλικτης συμπεριφοράς του, που είναι το μυστικό για κορυφαία διασκεδαστική οδήγηση. Αυτό σημαίνει ότι το νέο μοντέλο ακολούθησε τα χνάρια του κλασικού Mini, αλλά διέθετε πολύ περισσότερη ισχύ και ανώτερες επιδόσεις χάρη στην πιο προηγμένη τεχνολογία συστημάτων κίνησης και ανάρτησης.
Συνέχιση της επιτυχίας σε όλο τον κόσμο – από το 2004 και με το MINI Cabrio .
Σχεδόν εν μια νυκτί, η νέα εκδοχή του κλασικού μικρού αυτοκινήτου έγινε παγκόσμια ιστορία επιτυχίας που συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Η υιοθέτηση νέων εκδόσεων κινητήρων, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό, ενίσχυσε την πορεία ανάπτυξης. Το MINI Cooper S με μηχανικό υπερσυμπιεστή και 120 kW/163 hp έκανε την είσοδό του στην αγορά ως ένα αποκλειστικό οδηγικό εργαλείο τον Ιούνιο του 2002, ενώ το MINI One D μόλις ένα χρόνο αργότερα, θέτοντας νέα πρότυπα σε επίπεδο συνολικής οικονομίας και απόδοσης, ως το πρώτο diesel στην ιστορία της μάρκας.
Τέλος, η επιθυμία για ένα ανοιχτό MINI υλοποιήθηκε πολύ ταχύτερα σε σχέση με το κλασικό μοντέλο, με το MINI Cabrio να κάνει ντεμπούτο την άνοιξη του 2004. Τα τέσσερα χρόνια που ακολούθησαν, διάφορες εκδόσεις του cabrio με ηλεκτροϋδραυλικό soft top κατασκευάστηκαν στο εργοστάσιο της MINI στην Οξφόρδη με τη μορφή των MINI Cooper S Cabrio, MINI Cooper Cabrio, και MINI One Cabrio.
“From the original to the original” : η νέα έκδοση MINI ακολουθεί το 2006.
Σημειώνοντας τεράστια επιτυχία στην αγορά, το MINI ξεπέρασε ακόμα και τις πιο τρελές προσδοκίες. Πραγματικά, γρήγορα προήγαγε τη συνέχιση αυτής της φιλοσοφίας, προσφέροντας πρόσθετες δυνατότητες ως μία νέα έκδοση που διατήρησε τα πιο επιτυχημένα χαρακτηριστικά και βελτίωσε άλλα.
Περαιτέρω βελτιωμένο μέσω μια πρωτοποριακής διαδικασίας σχεδίασης και τεχνικής εξέλιξης, το νέο MINI εισήλθε στην αγορά το Νοέμβριο του 2006. Σύμφωνα με το motto “From the Original to the Original”, η σχεδίαση του MINI που ήδη λάμβανε παντού διθυραμβικές κριτικές, βελτιώθηκε σε πολλές λεπτομέρειες, ώστε να αναδεικνύει ακόμα περισσότερο τις σπορ αρετές αυτού του compact και ευέλικτου μοντέλου. Η εμφάνιση του αυτοκινήτου μετάφερε πραγματικά ένα σαφές μήνυμα που επιβεβαιωνόταν από την αρχή της οδηγικής εμπειρίας.
Νέοι, ακόμα πιο ισχυροί και, ταυτόχρονα, πολύ πιο αποδοτικοί κινητήρες, σε συνδυασμό με αναβαθμισμένη τεχνολογία ανάρτησης, ανέβασαν ακόμα ψηλότερα τον πήχη της διασκεδαστικής οδήγησης – τυπικό χαρακτηριστικό MINI. Τόσο το MINI Cooper S με κινητήρα 128 kW/175 hp όσο και το MINI Cooper 88 kW/120 hp που λανσαρίστηκαν από την αρχή, ενθουσίασαν τους θιασώτες της μάρκας σε όλο τον κόσμο με τις αυξημένες οδηγικές επιδόσεις τους, σε συνδυασμό με τις βελτιωμένες τιμές κατανάλωσης και ρύπων.
Σύγχρονη ευελιξία: το MINI Clubman και το νέο MINI Cabrio .
Ένα χρόνο σχεδόν από τότε που λανσαρίστηκε η νέα γενιά του μοντέλου, η οικογένεια MINI αναβαθμίστηκε με μία καινοτόμα νέα φιλοσοφία το φθινόπωρο του 2007. Το MINI Clubman προσέφερε μία νέα εκδοχή της παραδοσιακής φιλοσοφίας ‘shooting-brake’ (station) με ένα αμάξωμα μακρύτερο κατά 24 cm, αεροδυναμική εκτεταμένη οροφή και πίσω πόρτα. Το αυξημένο κατά οκτώ εκατοστά μεταξόνιο αύξησε το χώρο για τα πόδια των εμπρός επιβατών. Στις πόρτες οδηγού και συνοδηγού στο MINI Clubman προστίθεται μία πόρτα στη δεξιά πλευρά του αυτοκινήτου και δύο πίσω που ανοίγουν στο πλάι (Splitdoor). Η δίφυλλη αυτή πόρτα είναι εμπνευσμένη από τους κλασικούς προγόνους του αυτοκινήτου – Morris Mini-Traveller και Austin Mini Countryman – της δεκαετίας του 1960.
Μία ακόμα πιο σπορ σχεδίαση, βελτιστοποιημένη ενεργητική και παθητική ασφάλεια, μεγαλύτερη γκάμα λειτουργιών και η τελευταία γενιά κινητήρων, με μία νέα έκδοση του MINI Cabrio πλαισίωσε τη γκάμα το 2009. Το άνοιγμα και κλείσιμο της υφασμάτινης οροφής του αυτοκινήτου λειτουργούσε τώρα με έναν ηλεκτροϋδραυλικό μηχανισμό – ακόμα και εν κινήσει με ταχύτητες έως 30 km/h – όλα εντός 15 δευτερολέπτων. Το μονοκόμματο rollbar διευκόλυνε επίσης την ενσωμάτωση ενός μεγάλου ανοίγματος φόρτωσης μεταξύ χώρου αποσκευών και καμπίνας επιβατών.
Μετάβαση στην πολυτελή compact κατηγορία.
Στην 50ή επέτειο της μάρκας, οι προετοιμασίες για τη μετάβαση σε μία άλλη κατηγορία οχημάτων ήταν ήδη σε εξέλιξη. Και το 2010, το MINI Countryman λανσαρίστηκε με στόχο να μυήσει ακόμα περισσότερους πελάτες στην έννοια της διασκεδαστικής οδήγησης και το μοναδικό στυλ της μάρκας – στους δρόμους όλου του κόσμου, αλλά και σε μη συμβατικές διαδρομές. Το νέο μοντέλο της πολυτελούς compact κατηγορίας ήταν το πρώτο MINI όλων των εποχών με μήκος μεγαλύτερο των τεσσάρων μέτρων, πέντε καθίσματα και μία πίσω πόρτα και προαιρετική τετρακίνηση. Το επιβλητικό εμπρός τμήμα και οι εντυπωσιακοί νέοι προβολείς του MINI Countryman αποτελούσαν εξατομικευμένες πινελιές. Χάρη στην εξαγωνική μάσκα, τους κοντούς προβόλους, την ψηλή γραμμή ώμου και το δυναμικό στήσιμο, το όχημα αυτό ήταν άμεσα αναγνωρίσιμο ως το απόλυτο MINI.
Ο επαναπροσδιορισμός κλασικών χαρακτηριστικών και αρετών συνεχίστηκε το 2013 με το MINI Paceman. Δυναμικά εκτεταμένες γραμμές coupé, δύο πόρτες και μία μεγάλη πίσω πόρτα προσέδιδαν μια ξεχωριστή εικόνα. Το MINI Paceman διέθετε επίσης προαιρετική τετρακίνηση ALL4.
Η τελευταία γενιά του μοντέλου: Το MINI επαναπροσδιορίζεται και πάλι.
Το ξεκίνημα του 2014 προανήγγειλε τις αλλαγές στην τελευταία γενιά του μοντέλου MINI. Η νέα γκάμα μικρών πολυτελών αυτοκινήτων περιλάμβανε το 3θυρο MINI, το 5θυρο MINI που παρουσιάστηκε το 2014 και το MINI Cabrio, η τελευταία έκδοση του οποίου κυκλοφόρησε στις αρχές του 2016. Η νέα γενιά συνέχισε την παγκόσμια ιστορία επιτυχίας με μία ακόμα επαναστατική εξέλιξη της προηγμένης σχεδίασης, βελτιστοποιημένης λειτουργικότητας, αναβαθμισμένης διασκεδαστικής οδήγησης και πληθώρας καινοτομιών στους τομείς ελέγχου, συστημάτων υποβοήθησης και συνδεσιμότητας. Νέοι τρικύλινδροι και τετρακύλινδροι κινητήρες με τεχνολογία MINI TwinPower Turbo και εύρος ισχύος από 55 kW/75 hp έως 141 kW/192 hp βελτιστοποιούν τη σχέση μεταξύ διασκεδαστικής οδήγησης και κατανάλωσης.