Το νέο Volkswagen Golf GTI TCR
- Νέο Golf GTI TCR, η έκδοση δρόμου του αγωνιστικού Golf GTI που κυριαρχεί στο πρωτάθλημα TCR (Touring Car Racing)
- Το πιο ισχυρό GTI από το λανσάρισμα του μοντέλου το 1976, αποδίδει 290 ίππους και 380 Nm που μεταφέρονται στους μπροστινούς τροχούς μέσω κιβωτίου DSG και μπλοκέ διαφορικού
- Δίχως τον περιοριστή ταχύτητας η μέγιστη τελική του Golf GTI TCR αγγίζει τα 260 χλμ./ ώρα
- Εφοδιάζεται με στάνταρ σύστημα φρένων υψηλών προδιαγραφών και απαιτήσεων
- Το νέο Golf GTI TCR είναι άμεσα διαθέσιμο στην ελληνική αγορά έναντι 48.700 €
Το Golf GTI είναι το πιο πετυχημένο σπορ χάτσμπακ στον κόσμο, ένα πραγματικό icon της γρήγορης καθημερινής οδήγησης. Από το αρχέτυπο GTI του 1976 έχουν περάσει 7 γενιές και 2,3 εκατομμύρια πωλήσεις, με το DNA του μοντέλου να παραμένει αυθεντικό, με συμπαγείς διαστάσεις, χαμηλό βάρος, ισχυρό κινητήρα, καλοζυγισμένη ανάρτηση και φυσικά δυναμική εμφάνιση.
Και επειδή η φαντασία και οι δυνατότητες των μηχανικών της Volkswagen δεν γνωρίζουν όρια, εγένετο Golf GTI TCR! Μία ειδική έκδοση βγαλμένη από το Motorsport και τον δύο φορές κατακτητή του πρωταθλήματος TCR (Touring Car Racing, διάδοχο του διάσημου WTCC), που διεξάγεται με υπερτροφοδοτούμενα, δίλιτρα/τετρακύλινδρα χάτσμπακ ή σεντάν παραγωγής, με κίνηση μόνο εμπρός.
Το κορυφαίο πλέον GTI έχει όλα εκείνα τα στοιχεία που το κάνουν ασυναγώνιστο. Ο υπερτροφοδοτούμενος δίλιτρος TSI αποδίδει 290 PS (213 kW) από τις 5.400 έως τις 6.400 σ.α.λ. προσφέροντας 45 PS (33 kW ) επιπλέον από το Golf GTI Performance. Ακόμη και χαμηλά, το Golf GTI TCR είναι σε θέση να προσφέρει 200 Nm από τις μόλις 1.000 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή του αγγίζει τα 380 Nm σε ευρεία περιοχή στροφών (από τις 1.950 έως τις 5.300 σ.α.λ.) προσφέροντας τη δύναμη που ζητά ο οδηγός κάθε φορά που πατά το δεξί πεντάλ.
7-τάχυτο DSG και επιπλέον ψύξη – Η ισχύς μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός στάνταρ αυτόματου DSG κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις και συνδυάζεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό. Για τη βέλτιστη διαχείριση της μεταφοράς ισχύος και της θερμότητας, το Golf GTI TCR εφοδιάζεται με δύο επιπλέον ψυγεία νερού που βρίσκονται μπροστά και είναι ίδια με εκείνα του τετρακίνητου Golf R.
Τελική έως 260 χλμ./ώρα – Ο στάνταρ, πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων Active Info Display δείχνει τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα, η οποία αυξάνεται στα 260 χλμ./ώρα με την αφαίρεση του ηλεκτρονικού περιοριστή (Vmax limit) ενώ μία αεροτομή στο πίσω μέρος της οροφής διασφαλίζει το απαιτούμενο κάθετο αεροδυναμικό φορτίο. Το Golf GTI TCR ολοκληρώνει τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,6 δευτερόλεπτα. Ο 16-βάλβιδος turbo 4-κύλινδρος TSI εφοδιάζεται με φίλτρο μικροσωματιδίων και έχει μέση κατανάλωση 6,7 λίτρων/100 χλμ. (κατά NEDC).
Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό και τέσσερα οδηγικά προφίλ – Στον εμπρός άξονα υπάρχει το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που προέρχεται από το Golf GTI Performance και συνδυάζεται με τα οδηγικά προφίλ “ECO”, “NORMAL”, “SPORT” και “INDIVIDUAL”. Το τελευταίο, προσφέρει προσωποποιημένη ρύθμιση του τιμονιού, της απόδοσης του κινητήρα, του κιβωτίου και της προαιρετικής ανάρτησης Dynamic Chassis Control (DCC).
Με Dynamic Chassis Control (DCC) και δυνατότητα αφαίρεσης του Vmax limit – Το προφίλ του κορυφαίου Golf GTI TCR αναδεικνύεται από τις στάνταρ σφυρήλατες ζάντες Belvedere διάστασης 18”. Προαιρετικά, το μοντέλο εξοπλίζεται με ζάντες 19” Reifnitz και Pretoria. Αυτές μπορούν να είναι μέρος ενός ευρύτερου δυναμικού πακέτου εξοπλισμού.
Δυναμικό Πακέτο 1: Με τροχούς Reifnitz 19’’ σε Black matt με ελαστικά 235/35 R 19. Σε αυτή την περίπτωση συμπεριλαμβάνονται η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση Dynamic Chassis Control (DCC), η αφαίρεση του περιοριστή ταχύτητας (Vmax limit), η μικρότερη κατά 20 χιλιοστά απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος σε σχέση με το νορμάλ Golf (5 χιλιοστά σε σχέση με το GTI) και ειδικά ρυθμισμένα αμορτισέρ εμπρός-πίσω τα οποία με το πάτημα ενός διακόπτη προσαρμόζονται βάσει των προγραμμάτων για σπορ, άνετη ή νορμάλ οδήγηση.
Δυναμικό Πακέτο 2: Με τροχούς Pretoria 19’’ σε glossy Black και σπορ (ημί-σλικ) ελαστικά 235/35 R 19 για χρήση σε πίστα. Αυτή η επιλογή περιλαμβάνει επιπρόσθετα την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση Dynamic Chassis Control (DCC), αφαίρεση του Vmax limit, σπορ πίσω αμορτισέρ με πιο σφιχτή ρύθμιση και αντικλεπτικό σύστημα τροχών.
Με αγωνιστική σχεδίαση – Η δυναμική εμφάνιση του Golf GTI TCR είναι εμπνευσμένη από το μαγικό κόσμο των αγώνων. Μπροστά υπάρχουν μεγαλύτερες εισαγωγές και διαχωριστικά αέρα όπως και στα αγωνιστικά, ενώ νέα είναι η γρίλια όπως και τα πλαστικά, χαμηλότερα, ώστε να τονίζουν τον προφυλακτήρα. Στο πίσω μέρος, το μοτίβο των LED αναδεικνύει τον TCR χαρακτήρα ενώ δεξιά και αριστερά του αποκλειστικής σχεδίασης διαχύτη, δεσπόζουν οι εξατμίσεις R “Performance” τιτανίου εξελιγμένες από τον Akrapovic, με 4 απολήξεις.
Με το νέο Golf GTI TCR προστίθεται η χρωματική επιλογή “Pure Grey”. Οι υπόλοιπες επιλογές αφορούν τα κλασικά GTI χρώματα: τα “Pure White”, “Tornado Red”, “Deep Black Pearl Effect” και “Oryx White Pearl Effect”. Με τα “Pure Grey”, “Pure White” και “Tornado Red”, συνδυάζεται προαιρετικά η βαμμένη σε “Black” οροφή. Επίσης μαύρα είναι τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεφτών (προαιρετικά σε Carbon look) και τα TCR λογότυπα πάνω από τα μαρσπιέ. Ανοίγοντας την πόρτα το κορυφαίο GΤΙ προσκαλεί τους επιβάτες του προβάλλοντας το λογότυπο TCR στην άσφαλτο, ενώ από την εικόνα του δεν λείπουν φυσικά οι θρυλικές κόκκινες ρίγες στη μάσκα.
Στο εσωτερικό επικρατεί η αγωνιστική αύρα του Golf TCR που κυριαρχεί στις πίστες. Τα κορυφαία σε στήριξη και άνεση σπορ καθίσματα έχουν ειδική επένδυση που έχει δημιουργηθεί ειδικά για αυτή την έκδοση. Με την απόχρωση του γραφίτη έρχονται σε πολύ όμορφη αντίθεση οι κόκκινες ραφές στα καθίσματα, στο κεντρικό υποβραχιόνιο, στις πόρτες, στον επιλογέα του DSG και στο σπορ, εμπνευσμένο από το TCR τριάκτινο τιμόνι με τις περφορέ λεπτομέρειες.
Το νέο Volkswagen Golf GTI TCR είναι άμεσα διαθέσιμο για παραγγελία, με προτεινόμενη τιμή λιανικής 48.700 €. Ενδεικτικά και εκτός των προαναφερθέντων, ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει:
- Προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης (Progressive Steering)
- Σύστημα Infotainment DISCOVER MEDIA
- Adaptive Cruise Control & Speed Limiter
- Αυτόματο κλιματισμό Air Care Climatronic
- Motorsport splitter σε γυαλιστερό μαύρο που εκτείνεται περιμετρικά του αυτοκινήτου
- Προβολείς LED και πίσω φώτα LED σε σκούρο κόκκινο χρώμα με δυναμικό φλας
- Κορυφαία σε στήριξη και άνεση σπορ καθίσματα που φέρουν επένδυση ύφασμα/microfiber αποκλειστικής σχεδίασης TCR
- Εσωτερικό ambient φωτισμό σε κόκκινο χρώμα
- Park Pilot
Το πρωτάθλημα TCR ξεκίνησε το 2015 με την συμμετοχή ιδιωτών με 4-θυρα ή 5-θυρα αγωνιστικά με δίλιτρους κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου. Το Golf GTI TCR είναι ένα από τα πιο πετυχημένα του θεσμού με τους Stefano Comini (2016) και Jean-Karl Vernay (2017) να κατακτούν τους τίτλους των οδηγών.
Κάτω από το καπό υπάρχει η αγωνιστική εκδοχή του 2.0 TSI που χρησιμοποιείται στα Golf GTI Performance και Golf GTI TCR. Αποδίδει 350 PS (257 kW) με τη μέγιστη ροπή να φτάνει τα 420 Nm. Το αγωνιστικό Golf GTI TCR επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,2 δευτερόλεπτα και λόγω της κλιμάκωσης του κιβωτίου η τελική περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα. Οπτικά υπάρχει αγωνιστικό αεροδυναμικό πακέτο με 15 χιλιοστά μεγαλύτερο πλάτος αμαξώματος και ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή. Στο εσωτερικό υπάρχουν μπάκετ καθίσματα, κλωβός ασφαλείας ενώ τηρούνται οι προβλεπόμενοι από την FIA κανονισμοί ασφαλείας.
H Volkswagen Motorsport έχει κατασκευάσει περισσότερα από 100 αγωνιστικά που είναι διαθέσιμα από το 2016 σε ιδιώτες πελάτες, με τιμή από 95.000 € (προ φόρων).