Όπως παλιά…
Θυμάμαι πως ήταν τέλη του 2013, ο γιος μόλις είχε βγει από το “αυγό” όταν ξεκίνησαν οι έμπειροι διοργανωτές να ετοιμάζουν το Τρισκέλιον και το πρώτο Tour du Péloponnèse ή TDP (όπως καθιερώθηκε να λέγεται).
Η ιδέα απλή. Ένας διεθνής αγώνας regularity που θα διέσχιζε την Πελοπόννησο για 7 ημέρες περνώντας από όλα τα ιστορικά μνημεία. Το απόλυτο ταξίδι στο χρόνο, στον τελευταίο ίσως οδηγικό παράδεισο στη φθινοπωρινή Πελοπόννησο!
Κανείς τότε δεν πίστευε πως θα μπορούσε να υπάρξει διεθνής ελληνικός αγώνας regularity που θα κατάφερνε να συγκεντρώσει ξένα πληρώματα. Αυτό που ξεκίνησε σαν ένα προσωπικό στοίχημα του Γιάννη Καράμπελα απέναντι στη μιζέρια της κρίσης, κατέληξε να είναι το μεγαλύτερο event ιστορικού οχήματος της Ελλάδας.
Με 55 συμμετοχές στην 6η του φετινή εκδοχή, από 14 χώρες, μεταξύ αυτών Ιταλία, Αυστρία, Ολλανδία, Αγγλία, Βέλγιο, Γερμανία.
Όλα όφειλαν να υλοποιηθούν με προσοχή από μηδενική βάση. Στοχευμένη στρατηγική μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, συμμετοχή σχεδόν σε όλες τις κλαδικές εκθέσεις στην Ευρώπη, σωστό υλικό και επαφή με όλα τα ξένα ΜΜΕ του χώρου. Επίσης ταξίδια, πολλά ταξίδια ώστε να γίνει η live επαφή κάθε εκπρόσωπο λέσχης για να φανεί ότι είμεθα και μεις εδώ στη ταλαίπωρη Ελλάδα.
“Haters gonna hate” έλεγαν οι οργανωτές και συνέχιζαν συνεχίζαμε παρά τα αρνητικά σχόλια του «χώρου». Από τις 15 συμμετοχές το 2014 στις 55 συμμετοχές το 2019 με υπέροχα ιστορικά οχήματα που «γέμισαν» την Πελοπόννησο.
Πρώτοι νικητές οι Γεωργακόπουλος -Τσιτσιλώνης πίσω στο 2014 και 2015 με BMC Mini 1000. Ακολούθησαν οι Ιταλοί Dalla Rosa-Di Mauro με Fiat Ritmo Abarth το 2016, αγώνας που κρίθηκε κυριολεκτικά στην τελευταία (νυκτερινή) ειδική έναντι των Βρετανών Bush-Rolls. Οι Βρετανοί όμως δεν είχαν πει την τελευταία τους λέξη, επέστρεψαν το 2017 με την γνωστή Jaguar XK150 Coupe και σε μια επική μάχη υπερίσχυσαν των φετινών νικητών από Ολλανδία, Van Zanten-Kaiser. To 2018 ήταν πάλι η χρονιά των Ιταλών. Οι Spuntarelli-Desnouyers με MGA του 1957 κέρδισαν το πολύτιμο έπαθλο εκμεταλλευόμενοι εν μέρει και τον χρονολογικό συντελεστή που εισήχθη εκείνη τη χρονιά.
Κάπως έτσι φθάσαμε στο 2019.
Η Αρχαία Ολυμπία αποτέλεσε την αφετηρία του αγώνα. Εκεί στην κοιτίδα των Ολυμπιακών αγώνων, ο φιλόξενος Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας αγκάλιασε από την αρχή του το TDP, αποτελώντας ιδανική και εντυπωσιακή εκκίνηση της εκδήλωση. Με την ελληνική σημαία έδωσε αφετηρία ο δήμαρχος κος Γεωργιόπουλος με σύσσωμη την δημοτική αρχή και τον αντιδήμαρχο κο Σπηλιωτόπουλο να είναι πανταχού παρόν και να διευκολύνει όλες τις λεπτομέρειες! Ακολούθησε στάση στον Ναό του Επικούριου Απόλλωνα με το καθιερωμένο πικ νικ κάτω από τον αρχαίο ναό και διανυκτέρευση στην Καλαμάτα (όπου και οι πρώτες επισκευές από τους μηχανικούς που έδωσαν τιτάνιο αγώνα για να είναι τα οχήματα στο δρόμο). Ήδη είχαν ξεχωρίσει οι Άγγλοι Papworth-Papworth με MGC, οι Ολλανδοί Van Zanten-Kaiser με Peugeot 504 Coupe και τρίτοι οι Crucifix-Ιατρίδης με Porsche 911.
Εκκίνηση 2ης μέρας με κατεύθυνση προς Μάνη. Καρδαμύλη, Στούπα και μεσημεριανή στάση στο Λιμένι. Στην συνέχεια επίσκεψη στα σπήλαια Δυρού και τερματισμός μετά από την δύσκολη ειδική της Κοίτα στο Γερολιμένα. Έσω Μάνη για την 3η μέρα με προορισμό τη Πλύτρα για μεσημέρι. Ένα τραγικό λάθος πλοήγησης βγάζει τους Βρετανούς Papworth εκτός διεκδίκησης φορτωμένους με 2 600αρια. Μετά το όμορφο γεύμα στη Πλύτρα, άφιξη στη Μονεμβασία όπου η ιδέα της διανυκτέρευσης εντός του κάστρου μάγεψε για μια ακόμη φορά τα ξένα πληρώματα. Για την 4η μέρα, Ιέρακας, και το μαγικό Κυπαρίσσι κρυμμένο μέσα στα βράχια της λακωνικής ακτής. Απογευματινό σκέλος και άφιξη στο Μυστρά όπου η δημοτική αρχή με τον Δήμαρχο Σπάρτης κο Δούκα φρόντισε να είναι όλα άψογα.
Τελευταία μέρα με βροχερό ξεκίνημα! Ελπίδες ήλιου κατά την ανασυγκρότηση στον αρχαιολογικό χώρο της Τεγέας. Στη συνέχεια ηλιοφάνεια και άφιξη στο Ναύπλιο όπου και η προετοιμασία των πληρωμάτων για την διάσημη πλέον νυχτερινή ειδική που παραδοσιακά κλείνει κάθε TDP. Με μήκος 27 χιλιόμετρα και τερματισμό στην πλατεία Αγίου Πέτρου στο Άργος, όπου και εδρεύει το Τρισκέλιον.
Νικητές οι Ολλανδοί Van Zanten-Kaiser μετά από μάχες στο δέκατο του δευτερολέπτου με τους άξιους δεύτερους Crucifix-Ιατρίδη !
Μεγαλύτερη ικανοποίηση, ο κόσμος που συγκεντρωνόταν στα κοντρόλ για να απολαύσει τα οχήματα και τα πληρώματα τους. Ειδικά το βλέμμα των παιδιών, ίδιο με εκείνο του ονειροπόλου!
ΥΓ : Ένα μεγάλο ευχαριστώ των οργανωτών σε φίλους, συμμετέχοντες, συντελεστές του αγώνα και χορηγούς που βοήθησαν στην επίτευξη ενός πολύ δύσκολου εγχειρήματος.