Η ιστορία του ελαστικού πίσω από την ταινία
Κάνοντας πρεμιέρα στους κινηματογράφους σε όλη την Ευρώπη το Νοέμβριο, η ταινία ΚΟΝΤΡΑ ΣΕ ΟΛΑ (Le Mans ’66) αφηγείται την ιστορία της θρυλικής μονομαχίας μεταξύ της Ford και της Ferrari. Ένα από τα βασικά στοιχεία της αναμέτρησης, που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του γαλλικού αγώνα αντοχής, ήταν ο κεντρικός ρόλος που διαδραμάτισαν τα ελαστικά της Goodyear, τα οποία οδήγησαν τον Bruce McLaren και τον Chris Amon στη νίκη.
Όταν οι Bruce McLaren και Chris Amon επικράτησαν στον 24ωρο αγώνα του Le Mans το 1966, η Ford δεν ήταν η μόνη αμερικανική εταιρεία που άφησε το στίγμα της στην παγκόσμια αγωνιστική σκηνή. Το διάσημο μαύρο GT40 Mark II έτρεχε με ελαστικά της Goodyear – ακόμα κι’ αν είχε ξεκινήσει τον αγώνα με ελαστικά από καουτσούκ της Firestone, τον μεγάλο αντίπαλο της εταιρείας στον λεγόμενο «πόλεμο» των ελαστικών.
«Η νίκη του McLaren και του Amon είχε ως αποτέλεσμα να κατακτήσουμε όλες τις θέσεις του βάθρου, πραγματοποιώντας έτσι το δεύτερο σερί θρίαμβό μας στο Le Mans», εξήγησε ο Mike Rytokoski, Αντιπρόεδρος και Chief Marketing Officer Europe για τη Goodyear. «Στη Goodyear αισθανόμαστε ιδιαίτερη περηφάνια που έχουμε διαδραματίσει τόσο σημαντικό ρόλο σε αυτό το ιστορικό γεγονός του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να τιμήσουμε αυτήν την κληρονομιά μέσω μιας ολοκληρωμένης εκστρατείας σύνδεσης με την ταινία ΚΟΝΤΡΑ ΣΕ ΟΛΑ – Le Mans ’66».
Η Ταινία
Οι πρωταγωνιστές του ΚΟΝΤΡΑ ΣΕ ΟΛΑ (Le Mans ’66) είναι οι βραβευμένοι με Όσκαρ ηθοποιοί Matt Damon και Christian Bale. Η ταινία διηγείται την αξιοθαύμαστη αληθινή ιστορία του οραματιστή αμερικανικού σχεδιαστή αυτοκινήτων Carroll Shelby (Damon) και του ατρόμητου βρετανού οδηγού Ken Miles (Bale). Οι δυο τους αψηφούν τους νόμους της φυσικής και τους προσωπικούς τους δαίμονες και κατασκευάζουν ένα επαναστατικό αγωνιστικό αυτοκίνητο για τη Ford Motor Company για να αντιμετωπίσουν τα κυρίαρχα αγωνιστικά αυτοκίνητα του Enzo Ferrari στον 24ωρο αγώνα του Le Mans στη Γαλλία το 1966.
Ο Αγώνας
Ο 24ωρος αγώνας του Le Mans το 1966 ξεκίνησε σε υγρές συνθήκες και γρήγορα έγινε φανερό ότι αυτό ταίριαζε καλύτερα στα ελαστικά της Goodyear από ότι σε αυτά της Firestone. Δύο από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Shelby American που συμμετείχαν – το #1 των Ken Miles/Denny Hulme και το #3 των Dan Gurney/Jerry Grant – δεν παρουσίασαν προβλήματα με τα ελαστικά Goodyear, αλλά ο McLaren, τρέχοντας με πάνω από 210 μίλια/ώρα με ελαστικά Firestone, έχασε κομμάτια από το πέλμα του ελαστικού στην ευθεία του Mulsanne.
Όταν μπήκε στα πιτς για να παραδώσει το αυτοκίνητο στον Amon, απευθύνθηκε στον εκπρόσωπο της Firestone και διαπραγματεύτηκε να αλλάξει ελαστικά σε Goodyear.
Καθώς το τέλος του αγώνα πραγματοποιήθηκε την επόμενη μέρα, τα εναπομείναντα αυτοκίνητα της Ford με αριθμό #2, #1 και #5 – όπου το τελευταίο ήταν το αυτοκίνητο της Holman & Moody του Ronnie Bucknum και του Dick Hutcherson – παρατάχθηκαν για το φινάλε. Η κόντρα μεταξύ των δύο οχημάτων Shelby συνεχίζει να συζητείται μέχρι σήμερα, αλλά η ιστορία έγραψε ότι ο McLaren και ο Amon κέρδισαν, επειδή ξεκίνησαν τον αγώνα πιο πίσω από τους άλλους και ως εκ τούτου διένυσαν στον ίδιο χρόνο μεγαλύτερη απόσταση. Αν δεν είχαν αλλάξει έγκαιρα τα ελαστικά σε Goodyear, δεν θα βρίσκονταν καν στη θέση να διαγωνιστούν.
Οι αγώνες της Goodyear
Τα χρόνια που ακολούθησαν, η Goodyear κατέκτησε συνολικά 14 νίκες στον 24ωρο αγώνα του Le Mans και έγινε μια υπερδύναμη των αγώνων ταχύτητας με 368 νίκες στα Grand Prix της Formula 1 – ένα ρεκόρ που παραμένει αήττητο.
Για την περίοδο 2019-20, η Goodyear επιστρέφει στους διεθνείς αγώνες σπορ αυτοκινήτων του FIA Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής. Το 2020, η εταιρεία θα διαγωνιστεί ξανά στο Le Mans στην κατηγορία LMP2.
«Η ιστορία πίσω από τον 24ωρο αγώνα του Le Mans το 1966 αποτυπώνει απόλυτα το πνεύμα του πάθους, των επιδόσεων και της καινοτομίας της Goodyear», δήλωσε ο Mike Rytokoski, Αντιπρόεδρος και Chief Marketing Officer Europe για την Goodyear. «Με την ίδια σκέψη, αποφασίσαμε νωρίτερα φέτος να γίνουμε και πάλι προμηθευτής ελαστικών για το FIA Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής. Ανυπομονούμε να βρεθούμε και πάλι στο γκριντ του Le Mans τον επόμενο χρόνο».