Η BMW στα esports
Η BMW επεκτείνει τώρα σημαντικά την εμπλοκή της στον κόσμο των esports (ηλεκτρονικά παιχνίδια μέσω υπολογιστή, διαδικτύου και προσομοίωσης), έναν τομέα με συνεχώς αυξανόμενη δημοτικότητα, κυρίως στο target group της επόμενης γενιάς.
Ήδη το 2017, η BMW πρώτη προσέλκυσε την προσοχή στο χώρο των εικονικών αθλημάτων (virtual sports), ως επίσημος εταίρος στους τελικούς του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος League of Legends στο Παρίσι. Μέσα σε δύο χρόνια και με την επιτυχημένη ολοκλήρωση της σεζόν SIM Racing 2019 στα πλαίσια της πρεμιέρας του BMW SIM LIVE στο BMW Welt στο Μόναχο, η BMW είχε εξελιχθεί σε σημαντικό παίκτη των esports. Αλλά πρωτίστως, η BMW υποστηρίζει τώρα μερικές από τις πιο επιδραστικές και επιτυχημένες ομάδες esports και προσπαθεί να προωθήσει τα esports συνολικά.
Τα esports είναι από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους τα τελευταία χρόνια. Όλο και περισσότεροι gamers από διάφορες χώρες αναμετρώνται online σε αθλητικές ή μη προσομοιώσεις – καθώς και σε δημοφιλείς offline διοργανώσεις που πραγματοποιούνται σε όλο τον κόσμο.
«Τα Esports αποδεικνύουν ότι η αθλητική ψυχαγωγία μπορεί να συνεχίσει να ευδοκιμεί και να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο, λαμβάνοντας υπόψη τις προκλήσεις του σήμερα. Το κίνητρο για την είσοδό μας στον κόσμο των esports αποτελεί η δέσμευσή μας να γίνουμε βιώσιμος, παγκόσμιος εταίρος, υποστηρίζοντας τις ομάδες και το άθλημα γενικότερα, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από αυτή την εποχή της αβεβαιότητας», δήλωσε ο Jens Thiemer , Ανώτερος Αντιπρόεδρος Πελατών και Μάρκας BMW. «Ενώνοντας τις δυνάμεις μας με τις καλύτερες ομάδες στον κόσμο, στοχεύουμε να αξιοποιήσουμε τις δεξιότητές μας στη σχεδίαση και την καινοτομία, ώστε να συμβάλλουμε στη διαμόρφωση του αθλήματος μακροπρόθεσμα. Η εμπλοκή μας στα esports είναι ένα σημαντικό ορόσημο, που προσφέρει, για πρώτη φορά, μία νέα διαθεματικότητα με μία δυναμική και ταχέως αναπτυσσόμενη κοινότητα. Θεωρούμε τα esports μία υποσχόμενη, φιλόδοξη προσθήκη στις προωθητικές μας δραστηριότητες, που θα προσδώσει στη μάρκα BMW το στοιχείο της ‘ενσυναίσθησης’».
Η BMW συνεργάζεται με πέντε από τις πιο επιτυχημένες ομάδες esports .
Προσβλέποντας σε μία θέση στην ελίτ των esports, η BMW θα συνεργαστεί με πέντε από τις σημαντικότερες διοργανώσεις esports. Cloud 9 (ΗΠΑ), Fnatic (Μ.Βρετανία), Funplus Phoenix (Κίνα), G2 Esports (Γερμανία) και T1 (Ν. Κορέα) κάθε μία από τις οποίες περιλαμβάνει μέχρι 200 παίκτες, με τον ανταγωνισμό να κορυφώνεται στο απαράμιλλο League of Legends. Έχοντας λανσαριστεί στα τέλη του 2009, αυτό το παιχνίδι φαντασίας πολλαπλών παικτών είναι αναμφίβολα το πιο δημοφιλές και επιδραστικό online παιχνίδι διεθνώς, με συνολικό αριθμό έως οκτώ εκατομμυρίων παικτών από όλο τον κόσμο συνδεδεμένων ταυτόχρονα. Για αναρίθμητους οπαδούς, το League of Legends (LoL) είναι η Premier League των esports. Οι τελικοί του περσινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος LoL στο AccorHotels Arena στο Παρίσι, προσέλκυσαν ένα ‘διαδικτυακό’ κοινό περίπου 44 εκατομμυρίων οπαδών από όλο τον κόσμο που το παρακολούθησαν σε live streaming από το σπίτι. Πέραν αυτού, υπάρχουν και άλλα παιχνίδια όπως τα Dota 2, FIFA, Fortnite ή Rocket League στα οποία ομάδες από όλο τον κόσμο αγωνίζονται σε τουρνουά παρόμοιου μεγέθους που επίσης θα υποστηρίξει και θα προωθήσει η BMW. Η BMW, εκτός από ισχυρός χορηγός αυτών των κορυφαίων ομάδων, θα λειτουργήσει και ως δυναμικός εταίρος που θα λανσάρει τα esports σε ένα ακόμα ευρύτερο κοινό. «Μακροπρόθεσμος στόχος μας είναι να κάνουμε ευρέως γνωστό το portfolio της ομάδας μας γενικά στο χώρο των σπορ και στη βιομηχανία της ψυχαγωγίας», δήλωσε ο Jens Thiemer.
Είμαστε “ United in Rivalry ” (Ενωμένοι στον Ανταγωνισμό) και “ United at Home ” (Ενωμένοι στο Σπίτι).
Το αγωνιστικό πνεύμα και οι ιστορικές αντιπαλότητες των ομάδων ήταν ανέκαθεν μέρος της παράδοσης στη σκηνή των esports. Ταυτόχρονα, οι ομάδες μοιράζονται το απεριόριστο πάθος για το gaming και τις σχετικές δραστηριότητες. Είναι αυτό που συμβολίζει το “United in Rivalry”, πόσο μάλλον σε αυτή την εποχή της αβεβαιότητας και των παγκόσμιων προκλήσεων. Στο πλαίσιο της συνεργασίας με την BMW και σύμφωνα με την κουλτούρα των esports, οι ομάδες θα αναμετρηθούν και θα προσπαθήσουν να ξεπεράσουν η μία την άλλη πριν από τα τουρνουά, χρησιμοποιώντας το hashtag #unitedinrivalry σε κανάλια όπως τα Instagram, Twitter, Facebook, WeChat και διάφορες πλατφόρμες streaming σε όλο τον κόσμο. Οι αναμετρήσεις αναμένεται να αυξήσουν το κίνητρο κάθε ομάδας, αλλά πάνω απ’ όλα στόχο έχουν να διασκεδάσουν τους οπαδούς. Εξυπακούεται ότι κατά τη διάρκεια των παιχνιδιών, που γίνονται διαδικτυακά από το σπίτι, οι ομάδες ακολουθούν πάντα τον κώδικα δεοντολογίας των esports, επιδεικνύοντας σεβασμό προς τον αντίπαλο. Επομένως, θα χρησιμοποιούν το hashtag #unitedathome σε συνδυασμό με το #unitedinrivalry.
Ο διαμοιρασμός πληροφοριών και η μεταφορά τεχνολογίας στην υπηρεσία των esports .
Η συνεργασία μεταξύ της BMW και των ομάδων esports είναι ευρείας κλίμακας και δεν περιορίζεται σε μία απλή χορηγία. Μεταξύ άλλων, η BMW μοιράζεται τις γνώσεις και την εμπειρία των μηχανικών και σχεδιαστών της, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη προϊόντων hardware και software που είναι άριστα προσαρμοσμένα στις ανάγκες των gamers.
Εντυπωσιακά μοντέλα BMW χρησιμοποιούνται ως μελλοντικά οχήματα των ομάδων.
Η δέσμευση της BMW περιλαμβάνει επίσης την παροχή επίσημων οχημάτων των ομάδων. Στο πλαίσιο αυτό, κάθε διοργάνωση θα έχει ένα team car που υιοθετεί εξατομικευμένη εμφάνιση με εντυπωσιακά χρώματα, συνδυάζοντας μοτίβα εμπνευσμένα από περιοδικά κόμικς με το λογότυπο κάθε διοργάνωσης. Οι εντυπωσιακές εμφανίσεις αποτελούν ένα ακόμα στοιχείο αυτής της στενής συνεργασίας και αναπτύχθηκαν από τις ομάδες και την BMW. Επομένως, τα οχήματα γίνονται άμεσα το αναγνωρίσιμο στοιχείο κάθε ομάδας. Αυτά τονίζουν τα πλεονεκτήματα των ομάδων και προσαρμόζονται τέλεια σε υψηλού κύρους εμφανίσεις από τους παίκτες και τις διοργανώσεις – περιλαμβάνοντας θεαματικές φωτογραφίες που χρησιμοποιούνται στις δραστηριότητες των #unitedinrivalry και #unitedathome.
Όλα το υλικό των ομάδων και διοργανώσεων δημιουργήθηκε πριν το ξέσπασμα του Covid-19.