Το πρώτο μικρό της Peugeot
Η ιστορία της Peugeot στα αυτοκίνητα (ξεκίνησε με οικιακούς μύλους για μπαχαρικά και με ποδήλατα) ξεκίνησε το 1889 και θεωρείται μια από τις ελάχιστες αυτοκινητοβιομηχανίες με τόσο μεγάλη παράδοση στην αυτοκίνηση.
Στα μέσα της δεκαετίας του ’60 τα μικρά σε μέγεθος μοντέλα, οικογενειακού χαρακτήρα κυρίως, σταδιοδρομούσαν ήδη στην ευρωπαϊκή αγορά. Αρκετά από αυτά σημείωναν εμπορική επιτυχία, αποδεικνύοντας πως η παρουσία τους ήταν επιβεβλημένη στο αστικό περιβάλλον της γηραιάς ηπείρου. Την εποχή εκείνη η Peugeot δεν διέθετε ανάλογο αυτοκίνητο στη γκάμα της κι ήταν επιτακτική ανάγκη να αποκτήσει, για να διευρύνει την πελατεία, αλλά και τα κέρδη της. Μετά τον 2ο παγκόσμιο πόλεμο όλα τα αυτοκίνητα της Peugeot ήταν μεγάλα. Έτσι λοιπόν, οι άνθρωποι του εργοστασίου άρχισαν να δουλεύουν στο project D12 (όπως ονομάστηκε το πρόγραμμα προετοιμασίας του νέου τους μοντέλου), το οποίο παρουσιάστηκε επίσημα στις 23 Απριλίου 1965. Ήταν το πρώτο μικρό Peugeot και ήταν το μοντέλο 204. Σχεδιασμένο από τον Pininfarina όπως και πολλά άλλα Peugeot έφερε μια μικρή επανάσταση στην εποχή του καθώς ήταν το πρώτο εμπροσθιοκίνητο μοντέλο της εταιρείας και το πρώτο που είχε δισκόφρενα εμπρός.
Παράλληλα, διέθετε διέθετε ανεξάρτητες αναρτήσεις σε κάθε τροχό ένα χαρακτηριστικό που συνόδευσε όλα τα μετέπειτα αυτοκίνητα της Peugeot. To 204 ήταν ένα μοντέλο φινετσάτο με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και διασκεδαστική συμπεριφορά.
Κυκλοφόρησε για 11 χρόνια – από το 1965 έως το 1976 – σε εκδόσεις μικρής μπερλίνας (sedan), hatchback (2θυρη), convertible, estate (wagon) αλλά και σε Van.
Κάτω από το καπό αρχικά υπήρξε ένας 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1130 κυβικών που μόλις το 1974 αντικαταστάθηκε από ένα πιο σύγχρονο και πιο ισχυρό (57 ίππων) μοτέρ στα 1127 κυβικά. Εντούτοις, υπήρχε και κινητήρας diesel 1.255 κυβικών – από το 1968 – όμως μόνο στις εκδόσεις Peugeot 204 Estate και Van.
Αξίζει να σημειωθεί πως η σειρά Peugeot 204 αποτελεί τον μεσαίο κρίκο μεταξύ μιας θρυλικής αλυσίδας μοντέλων που περιλαμβάνει τα μοντέλα 202, 203, 204, 205, 206, 207 και 208. Για τρία συνεχόμενα χρόνια (1969, 1970, 1971) το 204 ήταν το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο της γαλλικής αγοράς. Φυσικά, κυκλοφόρησε σε σημαντικούς αριθμούς και στη χώρα μας. Η συνολική του παραγωγή σε όλα τα είδη αμαξώματος που κατασκευάστηκε ανήλθε στις 1.604.296 μονάδες.