Το νέο Honda Jazz Hybrid
Το νέο Honda Jazz Hybrid (από 21.700 ευρώ) προσφέρει μία ξεχωριστή οδηγική εμπειρία με κύρια χαρακτηριστικά την άμεση απόκριση και την αποδοτική λειτουργία της υβριδικής τεχνολογίας e:HEV hybrid. Το νέο compact μοντέλο της μάρκας προσφέρει το πιο συναρπαστικό πακέτο στην κατηγορία του, συνδυάζοντας αυξημένα επίπεδα άνεσης, διαισθητική τεχνολογία με ομαλή συνδεσιμότητα και απομακρυσμένες υπηρεσίες (remote services) που ενσωματώνονται άριστα στην καθημερινή ζωή των χρηστών. Το νέο Jazz e:HEV παίζει πρωταρχικό ρόλο στη δέσμευση της Honda ότι όλα τα mainstream μοντέλα της που πωλούνται στην Ευρώπη θα περιλαμβάνουν ηλεκτροκίνητες εκδόσεις μέχρι το 2022.
Το νέο Jazz Hybrid διατίθεται πλέον για παραγγελίες στην ελληνική αγορά και οι τιμές για την έκδοση Jazz e:HEV ξεκινούν από 21.700 ευρώ ενώ για την έκδοση Crosstar (της φωτογραφίας) ξεκινούν από 29.000 ευρώ. Οι λιανικές τιμές του Jazz e:HEV στην Ελλάδα έχουν συγκρατηθεί με αποτέλεσμα να κυμαίνονται σε κατώτερα επίπεδα από τις τιμές άλλων Ευρωπαϊκών χωρών.
Προηγμένη υβριδική τεχνολογία e:HEV
Για πρώτη φορά, το Jazz θα πωλείται αποκλειστικά στην Ευρώπη με ένα προηγμένο, υβριδικό σύστημα κίνησης. Φέροντας το νέο λογότυπο e:HEV της Honda, το νέο Jazz σχεδιάστηκε για να προσφέρει ένα εξαιρετικό μίγμα ισχυρών επιδόσεων και εντυπωσιακής απόδοσης, σε συνδυασμό με κορυφαία επίπεδα άνεσης και πρακτικότητας.
Το σύστημα e:HEV έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για το Jazz ώστε να προσφέρει μία απολαυστική οδηγική εμπειρία. Αποτελείται από δύο συμπαγείς, ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες, συνδεδεμένους σε ένα βενζινοκινητήρα 1.5L DOHC i-VTEC, μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα πρωτοποριακό κιβώτιο μιας σχέσης μετάδοσης μέσω ευφυούς μονάδας ελέγχου ισχύος. Όλα αυτά συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους ώστε να πετυχαίνουν μία ομαλή, άμεση απόκριση.
Η συνολική ισχύς 109 PS / 80kW επιταχύνει το αυτοκίνητο από στάση στα 100km/h σε 9,4 δεύτερα και μέχρι την τελική ταχύτητα των 175 km/h. Οδηγός και επιβάτες βιώνουν μία αβίαστη και άνετη εμπειρία, είτε κινούνται στους δρόμους της πόλης, είτε ταξιδεύουν με υψηλές ταχύτητες στο αυτοκινητόδρομο. Το αποδοτικό υβριδικό σύστημα παράγει εκπομπές CO2 από 102 g/km (WLTP) με κατανάλωση καυσίμου 4,5l/100km (WLTP) στο στάνταρ μοντέλο και 110 g/km (WLTP) και 4.8l/100km (WLTP) αντίστοιχα στο Crosstar.
Για να επιτυγχάνεται μία τόσο συναρπαστική οδηγική εμπειρία σε συνδυασμό με εξαιρετική απόδοση, το προηγμένο υβριδικό σύστημα e:HEV περιλαμβάνει τρία προγράμματα οδήγησης:
- EV Drive: η μπαταρία ιόντων λιθίου τροφοδοτεί απευθείας με ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα
- Hybrid Drive: ο κινητήρας παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα γεννήτρια που, με τη σειρά του, την τροφοδοτεί στον ηλεκτροκινητήρα
- Engine Drive: ο βενζινοκινητήρας συνδέεται απευθείας με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη
Στα περισσότερα σενάρια οδήγησης στην πόλη, η βέλτιστη απόδοση επιτυγχάνεται με τη χρήση των EV Drive και Hybrid Drive. Στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου, χρησιμοποιείται το Engine Drive, με μία on-demand υποστήριξη ελκτικής ισχύος από τον ηλεκτροκινητήρα για γρήγορη επιτάχυνση.
Στο Hybrid Drive, η περίσσεια ισχύος από το βενζινοκινητήρα μπορεί να μεταφέρεται για επαναφόρτιση της μπαταρίας μέσω του μοτέρ γεννήτριας. Το EV Drive ενεργοποιείται επίσης κατά την επιβράδυνση, ανακτώντας ενέργεια μέσω της αναγεννητικής πέδησης για επαναφόρτιση της μπαταρίας.
Οι αλλαγές μεταξύ των drive modes δεν γίνονται αντιληπτές από τους επιβάτες. Οι μηχανικοί του Jazz ασχολήθηκαν διεξοδικά προκειμένου να ελαχιστοποιήσουν την υστέρηση στις αλλαγές. Οι υψηλόστροφοι ηλεκτροκινητήρας εξελίχθηκαν εσωτερικά από τη Honda. Οι στόχοι που τέθηκαν ήταν το χαμηλό βάρος, οι συμπαγείς διαστάσεις, η αποδοτική λειτουργία και η μέγιστη δυνατή ενεργειακή πυκνότητα (ειδική ισχύς). Στις 13.300 σαλ., ο ηλεκτροκινητήρας παράγει ροπή έως 253 Nm προς όφελος της επιτάχυνσης στις χαμηλές ταχύτητες.
Αντί συμβατικού κιβωτίου, χρησιμοποιείται ένα κιβώτιο μιας σχέσης που προσφέρει άμεση διασύνδεση κινούμενων μερών, με αποτέλεσμα πιο ομαλή μεταφορά ροπής και γραμμική αίσθηση κατά την επιτάχυνση. Αυτό σημαίνει ότι το σύστημα της Honda είναι αφενός πιο συμπαγές από ένα eCVT με πλανητικό μηχανισμό γραναζιών, το οποίο χρησιμοποιείται σε άλλα υβριδικά οχήματα, αφετέρου πιο αθόρυβο.
Εκτός από την ομαλή επιτάχυνση που προσφέρει το e:HEV, η οδηγική άνεση στο νέο Jazz έχει αναβαθμιστεί χάρη στην ανάρτηση χαμηλών τριβών και τη βελτιωμένη ακαμψία του αμαξώματος.
Έξυπνη χωροταξία για απαράμιλλη ευρυχωρία
Κατά την εξέλιξη του νέου Jazz, οι μηχανικοί της Honda συνεργάστηκαν με την ομάδα των σχεδιαστών με σκοπό να διατηρηθούν τα κορυφαία επίπεδα ευρυχωρίας, που ήταν χαρακτηριστικό γνώρισμα των προηγούμενων γενιών. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών (με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση) ξεκινά από 298 λίτρα και φτάνει μέχρι τα 1.203 λίτρα (πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, μέτρηση μέχρι την οροφή). Αυτό επιτεύχθηκε με την έξυπνη διάταξη των εξαρτημάτων του υβριδικού συστήματος στο πλαίσιο και στο χώρο του κινητήρα.
Ιδιαίτερη συμβολή είχε η σύμπτυξη του συστήματος εισαγωγής κινητήρα, του συστήματος μετάδοσης συμπεριλαμβανομένης της γεννήτριας και του ηλεκτροκινητήρα, και της μονάδας ελέγχου ισχύος (PCU) για την εξοικονόμηση πρόσθετου χώρου, με αποτέλεσμα η βοηθητική μπαταρία 12v να χωρέσει στο διαμέρισμα του κινητήρα. Αυτή η έξυπνη διάταξη υλοποιήθηκε με τη χρήση υπερσύγχρονων ημιαγωγών για την μονάδα ελέγχου ισχύος.
Κάτι το οποίο έπαιξε σημαντικό ρόλο στη μεγιστοποίηση του χώρου της καμπίνας ήταν η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ καυσίμου στο κέντρο του πλαισίου κάτω από τα εμπρός καθίσματα – μοναδικό στην κατηγορία. Με τον τρόπο αυτό, το Jazz να διατηρεί τα εξαιρετικά ευέλικτα πίσω καθίσματα Magic Seats που παρέχουν δυνατότητα αναδίπλωσης και αναστροφής, ανάλογα με τα μεταφερόμενα φορτία.
Νέα διαισθητική συνδεσιμότητα
Με το νέο Honda Jazz Hybrid οι επιβάτες απολαμβάνουν άριστη συνδεσιμότητα, διατηρώντας συνεχή επικοινωνία με τον έξω κόσμο. Η εργονομική οθόνη αφής LCD είναι σχεδιασμένη για ελάχιστη διάσπαση της προσοχής του οδηγού. Ο χρόνος λειτουργίας των πιο συνηθισμένων χειριστηρίων μειώνεται κατά 58% συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, προσφέροντας ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια στο ταξίδι.
Η διεπαφή λειτουργεί παρόμοια με ένα smartphone, με έλεγχο ‘swipe’ για περιήγηση σε σελίδες και λίστες. Η οθόνη μπορεί να διαμορφώνεται ανάλογα με τις απαιτήσεις χρήσης, ενσωματώνοντας προσαρμοζόμενα shortcuts για συχνές λειτουργίες και πηγές ήχου.
Η πρόσβαση σε υπηρεσίες Connected infotainment γίνεται μέσω της οθόνης αφής ή φωνητικού ελέγχου. Στο πακέτο περιλαμβάνονται δελτία καιρού, αναζήτηση θέσεων στάθμευσης, μουσική, πλοήγησης, εντοπισμός και τηλεφωνικές υπηρεσίες. Η ολοκληρωμένη γκάμα υπηρεσιών συμπληρώνεται από ‘smartphone mirroring’, μέσω των ενσωματωμένων Android Auto και Apple CarPlay, διαθέσιμα μέσω ασύρματης σύνδεσης είτε χρησιμοποιώντας ένα καλώδιο USB. WiFi Hotspot διατίθεται επίσης για το νέο Jazz για πρώτη φορά.
Οι σχεδιαστές εσωτερικού έδωσαν μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια, όταν δημιουργούσαν το απέριττο ταμπλό και τη διεπαφή. Ανταποκρινόμενη στις επιθυμίες των καταναλωτών, η Honda εγκατέστησε και πάλι φυσικά χειριστήρια ελέγχου βασικών λειτουργιών – όπως οι ρυθμίσεις θέρμανσης και εξαερισμού – ευχάριστα στην αφή και με αίσθηση ακρίβειας.
Honda Personal Assistant
Η πρόσβαση σε συνδεδεμένες υπηρεσίες και εφαρμογές γίνεται μέσω της προηγμένης διεπαφής/οθόνης αφής, αλλά η ενεργοποίησή τους μπορεί να γίνει και μέσω φωνητικών εντολών με το Honda Personal Assistant. Ο ψηφιακός βοηθός Honda Personal Assistant, που τον είδαμε για πρώτη φορά στο Honda e, είναι ένα έξυπνο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης (AI) που χρησιμοποιεί φυσικές συνομιλίες βασισμένες σε έξυπνες εντολές και κατανόηση βάσει περιεχομένου (contextual understanding) για πρόσβαση σε μία γκάμα online υπηρεσιών.
Αυτός ο μοναδικός ψηφιακός βοηθός ενεργοποιείται εύκολα λέγοντας: “OK Honda”, και στη συνέχεια, ακολουθεί ερώτηση ή εντολή. Ένα animation με αφηρημένο πρόσωπο συνοδεύει την απόκριση και αναγνωρίζει οπτικά την όλη επικοινωνία.
Χάρη στην αναγνώριση περιεχομένου (context recognition) οι χρήστες μπορούν να συνομιλούν φυσικά, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη να αντιλαμβάνεται καλύτερα το περιεχόμενο των επόμενων ερωτήσεων και απαντήσεων. Επίσης παρέχει τη δυνατότητα αναζήτησης σε πραγματικό χρόνο, για εντοπισμό υπηρεσιών που διατίθενται σε συγκεκριμένες ώρες.
Τεχνολογία ενεργητικής ασφάλειας ‘Honda SENSING‘
Το νέο Honda Jazz διατίθεται με μία αναβαθμισμένη γκάμα προηγμένων χαρακτηριστικών ασφάλειας και βοηθημάτων οδηγού στάνταρ, χάρη σε μία νέα εμπρός ευρυγώνια κάμερα που αυξάνει το πεδίο ορατότητας. Το Collision Mitigation Braking System της Honda έχει αναβαθμιστεί με νυχτερινή λειτουργία για την ανίχνευση πεζών και δικυκλιστών στο σκοτάδι και τώρα ενεργοποιεί τα φρένα όταν αντίθετα ερχόμενα οχήματα διασχίζουν το δρόμο ή εισέρχονται στην πορεία του αυτοκινήτου.
Για πρώτη φορά σε Jazz, τα Adaptive Cruise Control και Lane Keep Assist System διατίθενται στάνταρ. Το ίδιο ισχύει και για το Road Departure Mitigation System, που εμποδίζει τον οδηγό να απομακρυνθεί από τη λωρίδα του, όταν το σύστημα ανιχνεύσει ότι το όχημα περνά από μία ανιχνευμένη διαγράμμιση ή πλησιάζει το εξωτερικό άκρο ενός πεζοδρομίου ή άλλα οχήματα. Το Blind Spot Information, σε συνδυασμό με Cross Traffic Monitor παραμένει στάνταρ στις executive εκδόσεις.
Το σύστημα Intelligent Speed Limiter αναγνωρίζει πινακίδες με όρια ταχύτητας και ορίζει το όριο ταχύτητας. Εάν στην πινακίδα εμφανίζεται όριο ταχύτητας χαμηλότερο από την πραγματική ταχύτητα του αυτοκινήτου, μία ένδειξη στο ταμπλό αναβοσβήνει συνοδεία ενός προειδοποιητικού σήματος και το σύστημα σταδιακά μειώνει την ταχύτητα του οχήματος. Οι λειτουργίες Auto High-Beam Headlights και Traffic Sign Recognition παραμένουν στο πακέτο τεχνολογιών Honda SENSING που προορίζονται για το νέο Jazz.
Για τη Honda, η παθητική ασφάλεια είναι εξίσου σημαντική με την ενεργητική και είναι αυτή που βοηθά στην προστασία των επιβατών σε περίπτωση ατυχήματος. Το νέο Jazz διαθέτει τώρα δέκα αερόσακους, μεταξύ των οποίων ένας νέος εμπρός κεντρικός αερόσακος. Αυτός ο πρωτοποριακός κεντρικός αερόσακος είναι ενσωματωμένος στο κέντρο της πλάτης του καθίσματος του οδηγού και εκτείνεται από την πλευρά του ατυχήματος, προστατεύοντας τα κεφάλια των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης.