Δέκα χρόνια κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Honda
- Η τεχνολογία – ορόσημο της Honda, εμφανίστηκε για πρώτη φορά στα καταστήματα των Ευρωπαίων εμπόρων το 2010
- Πάνω από 140.000 μοτοσυκλέτες εφοδιασμένες με Dual Clutch Transmission (DCT) έχουν πουληθεί στην Ευρώπη
- Αυτή η ‘εύκολη και άμεση’ τεχνολογία έχει χρησιμοποιηθεί σε δέκα μοντέλα Honda στην Ευρώπη από τότε που λανσαρίστηκε
Μία δεκαετία έχει περάσει από τότε που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά η τεχνολογία Κιβωτίου Διπλού Συμπλέκτη – Dual Clutch Transmission (DCT) της Honda στη γκάμα μοτοσυκλετών της.
Το Ευρωπαϊκό ντεμπούτο του έγινε με την VFR1200F sports tourer, και από τότε, το DCT της Honda παραμένει μοναδικό στο χώρο της μοτοσυκλέτας. Συνολικά, πάνω από 140.000 μοτοσυκλέτες με DCT έχουν πουληθεί στην Ευρώπη, και το 2019, το 45% των Africa Twins, το 52% των NC750X και το 67% των Gold Wings που ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη ήταν έκδοση DCT.
Η επιτυχία οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη συνεχή εξέλιξη της τεχνολογίας, με βελτιώσεις στη ομαλή διαδικασία και συγχρονισμό των αλλαγών και τις απαραίτητες προσαρμογές σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά οδήγησης μίας ευρείας γκάμας διαφορετικών μοντέλων. Ενδεικτικό παράδειγμα είναι η προσθήκη ενός ‘διακόπτη G’ για συνθήκες εκτός δρόμου στην Africa Twin και το X-ADV, και ο συγχρονισμός με τα Hill Start Assist, Walking Mode και Idling Stop στην τουριστική ναυαρχίδα GL1800 Gold Wing.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την εξέλιξη της τεχνολογίας DCT, διαβάστε τη συνέντευξη με τον Dai Arai, Επικεφαλής Μηχανικό και υπεύθυνο εξέλιξης της τεχνολογίας DCT από την πρώτη VFR1200F.
Τι είναι το DCT;
Το DCT είναι ένα αυτοματοποιημένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το σύστημα αποτελείται από ένα ζεύγος ανεξάρτητων σετ συμπλεκτών τοποθετημένων σε μία μονάδα. Ο κάθε συμπλέκτης ελέγχεται ανεξάρτητα από το δικό του ηλεκτροϋδραυλικό κύκλωμα και είναι συνδεδεμένος με διαφορετικά σετ σχέσεων. Ο ένας συμπλέκτης χρησιμοποιείται για την εκκίνηση και ελέγχει τη μετάδοση για τις σχέσεις 1, 3 και 5, ενώ ο άλλος αντίστοιχα τη 2η, 4η και 6η σχέση. Αυτό σημαίνει ότι η «επόμενη» σχέση είναι ήδη «κομπλαρισμένη», και απλά με την αλλαγή «αναλαμβάνει» ο ανάλογος συμπλέκτης.
Οι αλλαγές σχέσεων γίνονται είτε στο Μηχανικό πρόγραμμα από τον αναβάτη χρησιμοποιώντας τους διακόπτες τύπου ‘paddle-shift’ αριστερά στο τιμόνι, ή στο Αυτόματο πρόγραμμα, σύμφωνα με χαρτογράφηση που λαμβάνει υπόψη ενημερωμένες παραμέτρους, όπως ταχύτητα οχήματος, στροφές κινητήρα και γωνία ανοίγματος γκαζιού. Σε κάθε περίπτωση, καταργούνται η μανέτα συμπλέκτη και το λεβιέ ταχυτήτων στο πόδι. Κατά τη διάρκεια μιας αλλαγής, καθώς αποσυνδέεται ένας συμπλέκτης, ο άλλος εμπλέκει την επιθυμητή σχέση, διασφαλίζοντας μία συνεχή, ταχύτατη και ομαλή διαδικασία, χωρίς να διακόπτεται η μετάδοση ισχύος στον πίσω τροχό.
Πέρα από τα φυσικά πλεονεκτήματα στη σπορ οδήγηση, το DCT επιτρέπει επίσης στον αναβάτη να εστιάζει περισσότερο στη γραμμή οδήγησης, στα σημεία φρεναρίσματος, στις στροφές και την επιτάχυνση.
Επιπλέον, η κόπωση του αναβάτη μειώνεται, η οδήγηση στη πόλη είναι πιο άνετη , δεν υπάρχει το άγχος τους σβησίματος, ενώ περιορίζονται και οι διαμήκεις κλίσεις της μοτοσυκλέτας κατά τις αλλαγές σχέσεων.