Μαγευτικά τοπία και αγωνία μέχρι το τέλος!
Το Ιστορικό ράλλυ Ελλάδος – Πίνδος 2020 πέρασε στην ιστορία, µε 19 από τα 23 εκκινήσαντα πληρώµατα να βλέπουν τελικά την καρώ σηµαία του τερµατισµού, το βράδυ του Σαββάτου 12-9, στο γραφικό Μονοδένδρι.
Ο αγώνας δεν ήταν τίποτε λιγότερο – τίποτε περισσότερο από ότι περιμέναμε. Σκληρός, γρήγορος, µε σφιχτά ωράρια, µαγευτικά τοπία,
νυχτερινές ειδικές, ανατροπές στην γενική κατάταξη, εγκαταλείψεις φαβορί και άµεση έκδοση αποτελεσµάτων. Ένας αγώνας που κινήθηκε στο όριο της
Regularity και δεν χαρίστηκε ούτε σε πληρώµατα αλλά ούτε σε αυτοκίνητα.
Ο αγώνας ξεκίνησε την Παρασκευή 11/9, στις 12 το µεσηµέρι από την
πλατεία Μαβίλη µε φόντο την λίµνη των Ιωαννίνων, και κινήθηκε κατευθείαν προς την πρώτη ειδική διαδροµή (Χαροκόπι), όπου μία σκληρή ανάβαση 10 χιλιοµέτρων έφερε τα πληρώµατα στην καρδιά του εθνικού πάρκου των Τζουµέρκων. Οι παγίδες της πρώτης αυτής ειδικής ξαφνιάζουν και “τιµωρούν” κάποια από τα φαβορί του αγώνα.
∆ιασχίζοντας τα χωριά και τις οµώνυµες ειδικές, Χουλιαράδες, Βαπτιστής,
Καταρράκτης, Γραικικό, Πτέρη, Βουργαρέλι, Θεοδώριανα, µε συνεχείς
εναλλαγές στην κατάταξη, κατέληξαν οι αγωνιζόμενοι το απόγευµα στην ανατολική πλευρά της Πίνδου, στο νοµό Τρικάλων, όπου και κινήθηκαν βόρεια, µέσω Ελάτης, Περτουλίου, Καστανιάς, για να φτάσουν στην εκκίνηση της απόλυτης ειδικής διαδροµής στο χωριό Χαλίκι.
Ειδική δυναµόµετρο στα πρώτα 6 χιλιόμετρα, µε µέση κλίση περίπου 8%, σφικτές φουρκέτες και κατάσταση δρόµου όχι στα καλύτερά του που καταλήγει στον αυχένα στα 1650 µέτρα περίπου απ’οπου αρχίζει η κατάβαση, προς το Ανήλιο Μετσόβου, μία διαδροµή συνδυασμός Turini και Γύρου Κορσικής.
Με ατελείωτες κατηφορικές φουρκέτες, ακολουθούµενες από νέα ανάβαση µε ασταµάτητα εσάκια σε ένα δρόµο που µε το ζόρι µπορούν να διασταυρωθούν δύο αυτοκίνητα. Κερασάκι στην τούρτα, το φρεσκοστρωµένο πριονίδι στην κατάβαση, από τη δράση των
υλοτόµων, και φυσικά ότι είναι ήδη 8 η ώρα το βράδυ και έχει πλέον
σκοτεινιάσει.
Από το τέλος της ειδικής µέχρι το Μέτσοβο, όπου και ανασυγκρότηση,
ακολουθούν ελάχιστα χιλιόµετρα, ικανά όµως να “τιµωρήσουν” εκ νέου
απρόσεκτα φαβορί που δεν απέφυγαν το λάθος πλοήγησης και µπήκαν µε
“καπέλο” λεπτού στο οµώνυµο ΣΕΧ.
Μετά την ωριαία ανασυγκρότηση στο γραφικό Μέτσοβο για ανεφοδιασµό
αυτοκινήτων και πληρωµάτων, εκκινούν οι δύο καθαρά νυχτερινές διαδροµές του αγώνα, όπου µέσω Ανθοχωρίου, Χρυσοβίτσας, λίµνης Αωού, Τρίστενου, Μπαλτούµας, θα οδηγήσουν κάπου γύρω στα µεσάνυχτα και πάλι στη λίµνη των Ιωαννίνων, για τον τερµατισµό της πρώτης ηµέρας, µε τους Αρβανίτη Νίκο – Χαραλαµπάκη Ιωάννα µε Lancia Fulvia να φιγουράρουν στην κορυφή της προσωρινής κατάταξης.
Σάββατο πρωί, εκκίνηση και πάλι από τη λίµνη των Ιωαννίνων, µε 22
πληρώµατα να δίνουν το παρόν έχοντας ήδη μία εγκατάλειψη την πρώτη
ηµέρα, µε κατεύθυνση βόρεια αυτή την φορά, και εκκίνηση της πρώτης ειδικής “ΖΑΓΟΡΙ” στο χωριό Περίβλεπτος, μία ανελέητη ανάβαση, ακολουθούµενη από χωµατόδροµο 3 χιλιοµέτρων – εκτός ειδικής διαδροµής, που οδηγεί στο ∆ικόρυφο.
Εδώ έχουµε και την δεύτερη οριστική εγκατάλειψη του αγώνα, από
µηχανική βλάβη, στο ΜΙΝΙ των Κοφινά Κυριάκου – Νασόπουλου Λεωνίδα.
Τα πληρώµατα βρίσκονται πλέον στην καρδιά του εθνικού πάρκου της
Πίνδου, και κατευθύνονται µέσω Φραγκάδων, Βωβούσας, Περιβολίου, Σµίξης στο χιονοδροµικό κέντρο της Βασιλίτσας, για την πρώτη ανασυγκρότηση της ηµέρας. Μια πανοραµική θέα, ένα ελαφρύ γεύµα και ένα δροσερό αεράκι, είναι ότι χρειάζεται για την σύντοµη ανασυγκρότηση. Στην κορυφή της κατάταξης βρίσκονται πλέον µε σηµαντική διαφορά, οι ∆ελαπόρτας Γιώργος – Huffy µε VW Golf GTI.
Εκκίνηση δεύτερου σκέλους της ηµέρας, µε κατεύθυνση προς ∆ίστρατο, όπου στην εκκίνηση της οµώνυµης ειδικής, οι δεύτεροι µέχρι εκείνη τη στιγµή και από τα φαβορί του αγώνα, Κατσαούνης Γιάννης- Μανσόλας Ματθαίος µε VW Golf GTI, εγκαταλείπουν από µηχανική βλάβη.
Ο αγώνας συνεχίζει µέσω των χωριών Παλαιοσέλλι, Βρυσοχώρι, Τσεπέλοβο,
Αρίστη, για να καταλήξει στην γέφυρα του ποταµού Βοϊδοµάτη, όπου εκκινεί και η οµώνυµη ειδική, η ανάβαση προς το χωριό Πάπιγκο όπου και η δεύτερη ανασυγκρότηση της ηµέρας. Στο σηµείο αυτό έχουµε και την τέταρτη εγκατάλειψη του αγώνα, το πλήρωµα Κολιόπουλος Νίκος – Ράλλης Ευάγγελος µε Autobianchi Abarth, τα ελαστικά του οποίου παραδίδουν πνεύµα.
Παράλληλα οι Κονταράτος Θέµης – Ιατρίδης Ιούλιος, µε PORSCHE 911, έχουν
κάνει την αντεπίθεσή τους κι έχουν πλησιάσει σε απόσταση αναπνοής τους
πρώτους ∆ελαπόρτα – Huffy, οι οποίοι πλήρωσαν την επιλογή τους να φέρουν τα ελαστικά µπρός – πίσω κατά την ανασυγκρότηση στη Βασιλίτσα, ενώ την τριάδα της προσωρινής κατάταξης συµπληρώνουν οι Γεωργοσόπουλος Άρης – Κοντοπός Νίκος µε CITROEN AX Sport.
Κατά το τελευταίο σκέλος του αγώνα, τα πληρώµατα κινούνται προς τη
βορειοδυτική πλευρά του νοµού, όπου αγγίζουν τα ελληνοαλβανικά σύνορα,
κι εκτελούν την ειδική “Αετόπετρα” όπου σε ενα στενό και γλυστερό κοµµάτι δύο εκ των κορυφαίων πληρωµάτων, ∆ελαπόρτας – Huffy & Αρβανίτης Χαραλαµπάκη, δείχνουν υπερβάλλοντα ζήλο, κι έχουν την στιγµή τους, τραυµατίζοντας τα Golf & Fulvia αντίστοιχα, συνεχίζοντας όµως κανονικά τον αγώνα.
Περνούν από το -πεσµένο πλέον- Θεογέφυρο όπου μία παγίδα πλοήγησης
καραδοκεί, και ανεβαίνουν µια σφιχτή ανάβαση µέσα από τους αµπελώνες
της Ζίτσας για να ολοκληρώσουν και την τελευταία ειδική διαδροµή του
αγώνα. Μία ανάβαση που θα αποδειχθεί µοιραία για τους Κονταράτο –
Ιατρίδη, οι οποίοι αν και ήδη από την προπροηγούµενη ειδική είχαν
βρεθεί στην κορυφή της κατάταξης, δε θα σταθούν τυχεροί και θα
συναντήσουν µέσα στην ειδική, πολιτικό αυτοκίνητο που τους καθυστερεί
τόσο ώστε να περάσουν τα 2 τελευταία checkpoints µε σηµαντική
καθυστέρηση.
Κάπως έτσι στις 8:30 το βράδυ, οι προβολείς της λαβωµένης Fulvia φωτίζουν
το λιθόστρωτο του Μονοδενδρίου, µε όλα τα υπόλοιπα πληρώµατα να
ακολουθούν ανά λεπτό, και να παραδίδουν καρνέ.
Η κούραση και η ταλαιπωρία είναι εµφανής τόσο στα πρόσωπά τους, όσο και στα ελαστικά τους!
Το γεύµα στην γραφική πλατεία του χωριού, εν αναµονή έκδοσης των τελικών αποτελεσµάτων, άριστα προετοιµασµένο από τον φίλο Άκη Λαδιά, είναι ότι καλύτερο ύστερα από όλα όσα πέρασαν τις τελευταίες δύο ηµέρες.
Μεγάλοι νικητές του Ιστορικού Ραλλυ Ελλάδος – Πίνδος 2020, αναδεικνύονται οι στη φωτογραφία επάνω ∆ελαπόρτας – Huffy (VW Golf GTI), ακολουθούµενοι από τους Κονταράτο -Ιατρίδη (PORSCHE 911), και τους Αρβανίτη – Χαραλαµπάκη (LANCIA Fulvia) να συµπληρώνουν την τριάδα.
Οι οργανωτές ευχαριστούν και
συγχαίρουν όλους τους συµµετέχοντες και όλους τους
χορηγούς – δωροθέτες, τον δήµο Ιωαννιτών για την υποστήριξή του, και
φυσικά τους µεγάλους χορηγούς του αγώνα, την εταιρεία ∆Ω∆ΩΝΗ την
εταιρεία ΧΗΤΟΣ Α.Β.Ε.Ε. – Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΖΑΓΟΡΙ, και την εταιρεία
ΠΡΟΚΟΣ GROUP, που αγκαλιάζοντας την προσπάθειά, έδωσαν την
ευκαιρία να οργανωθεί ένας αγώνας, µέσω του οποίου αναδείχθηκαν οι
οµορφιές της περιοχής, υπό ένα διαφορετικό πρίσµα.
Τέλος ευχαριστούν την ΟΜΑΕ και τα στελέχη της τόσο για την εµπιστοσύνη
που έδειξαν και επέλεξαν έναν νέο αγώνα να την εκπροσωπήσει στο
FIA TROPHY, όσο και για τη βοήθεια που προσέφεραν κατά τη διάρκεια του
αγώνα, όπου δεν περιορίστηκαν απλά στους τυπικούς τους ρόλους, αλλά
αντιθέτως προσέφεραν ουσιαστική βοήθεια όπου και όποτε αυτό τους
ζητήθηκε.