Προηγμένοι κινητήρες για το νέο Opel Mokka
Σε συνέχεια του νέου, πλήρως ηλεκτρικού Opel Mokka-e, ο Γερμανός κατασκευαστής ανακοίνωσε το νέο Mokka και με προηγμένους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
«Το νέο Opel Mokka διαθέτει όλα όσα συμβολίζει η μάρκα μας – σήμερα και στο μέλλον», δήλωσε ο CEO της Opel, Michael Lohscheller. «Απολαυστικό, αποδοτικό και καινοτόμο από κάθε άποψη, το Mokka ενσαρκώνει άριστα τις αξίες της μάρκας μας – συναρπαστικό, προσιτό, Γερμανικό. Οι πελάτες μας μπορούν ελεύθερα να παραγγείλουν το Mokka είτε με ηλεκτροκίνηση, είτε με έναν από τους νέους εξαιρετικά αποδοτικούς κινητήρες μας.»
Παρά το ελαφρώς μακρύτερο μεταξόνιο (+2 mm), το νέο Mokka είναι κατά 12,5 cm πιο κοντό συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά, προσφέρει όμως στους πέντε επιβάτες του παρόμοια χωρητικότητα 350 λίτρων στο χώρο αποσκευών. Με συνολικό μήκος μόλις 4,15m ελίσσεται με ευκολία και παρκάρει άνετα σε αστικά και ημιαστικά κέντρα.
Το νέο Mokka εντυπωσιάζει με τις γοητευτικές αναλογίες και τη σχεδιαστική του ακρίβεια, ενώ η συνολική, τολμηρή του εμφάνιση διαμορφώνεται από τους κοντούς προβόλους και το καλοζυγισμένο, φαρδύ αμάξωμα, μελετημένο μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια.
Καινοτόμες τεχνολογίες για όλους: το νέο Mokka συνεχίζει την παράδοση της Opel
Το νέο Mokka παραμένει πιστό στην παράδοση της Opel να εκδημοκρατίζει καινοτόμες τεχνολογίες από ανώτερες κατηγορίες. Μεταξύ αυτών είναι προηγμένα συστήματα όπως το ACC (Advanced Cruise Control) και Active Lane Positioning, που διατηρεί αυτόματα το όχημα στο κέντρο της λωρίδας. Το σύστημα φωτισμού προσφέρει επίσης κορυφαίες τεχνολογίες με το προσαρμοζόμενο και αντιθαμβωτικό σύστημα φωτισμού IntelliLux LED® matrix που περιλαμβάνει 14 στοιχεία, μοναδικό στην κατηγορία. Όλες οι εκδόσεις του Mokka διατίθενται στάνταρ με φώτα LED μπροστά και πίσω, ηλεκτρικό χειρόφρενο και αναγνώριση οδικών σημάτων (traffic sign recognition). Επίσης διατίθεται πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών και αυτόματη υποβοήθηση στάθμευσης (automatic park assist).
Το νέο Mokka βασίζεται σε μία νέα έκδοση της πολύ αποδοτικής multi-energy πλατφόρμας της εταιρείας – CMP (Common Modular Platform). Αυτό το ελαφρύ και αποδοτικό αρθρωτό σύστημα παρέχει μέγιστη ευελιξία στην εξέλιξη οχημάτων και επιτρέπει τόσο τη χρήση αμιγούς ηλεκτροκίνησης με μπαταρία όσο και κινητήρων εσωτερικής καύσης. Ο πελάτης έχει τον τελικό λόγο στην επιλογή του κινητήριου συνόλου.
Η ομάδα μηχανικών του Rüsselsheim αφιέρωσε πολύ χρόνο, αφενός στη μείωση του βάρους εξοικονομώντας έως 120 kg έναντι της προηγούμενης γενιάς και αφετέρου στην αύξηση της ακαμψίας του αμαξώματος. Τα οφέλη είναι εμφανή: ενώ το νέο Mokka είναι πολύ πιο άμεσο σε απόκριση, πιο ευέλικτο και απολαυστικό στην οδήγηση, καταναλώνει αισθητά λιγότερη ενέργεια.
Νέοι κινητήρες: Ιδανική ισορροπία μεταξύ απόδοσης και επιδόσεων
Οι ζωηροί και ταυτόχρονα οικονομικοί κινητήρες βενζίνης και diesel αποδίδουν ισχύ που κυμαίνεται μεταξύ 74W (100hp) και 96kW (130hp). Η ήπια κατανάλωση και οι ανώτερες επιδόσεις είναι κύριο χαρακτηριστικό όλων των κινητήριων συνόλων (προκαταρτικές τιμές κατανάλωσης NEDC: στο μικτό κύκλο 3,8-4,8 l/100km, εκπομπές CO2 100-111 g/km).
- Ο απόλαυση ξεκινά με τον μικρότερο 1.2 Turbo 74kW (100hp) που συνδυάζεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο (προκαταρτικές τιμές κατανάλωσης NEDC: στο μικτό κύκλο 4,6 l/100km, εκπομπές CO2 104 g/km).
- Υψηλότερες επιδόσεις χαρακτηρίζουν τον 1.2 Turbo 96kW (130hp). Παρά την ισχυρή ιπποδύναμη, η κατανάλωση του αλουμινένιου κινητήρα παραμένει μέτρια, είτε με το εξατάχυτο μηχανικό, ή με το οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο (προκαταρτικές τιμές κατανάλωσης NEDC1: στο μικτό κύκλο 4,5-4,8 l/100km, εκπομπές CO2 103-111 g/km).
Ευρύ φάσμα στροφών μέγιστης ροπής για βενζινοκινητήρες: Κορυφαία οδική συμπεριφορά
Η υψηλή απόδοση και οι ζωηρές επιδόσεις είναι τα χαρακτηριστικά των νέων βενζινοκινητήρων. Εσωτερικές τριβές και απώλειες λόγω τριβών έχουν μειωθεί στο ελάχιστο. Ο υπερσυμπιεστής επίσης αντιδρά άμεσα, με ισχυρή απόδοση ροπής ήδη από τις χαμηλές στροφές. Η μέγιστη ροπή του 74kW (100hp) 1.2 είναι 205Nm, ενώ η κορυφαία μονάδα των 96kW (130hp) αποδίδει ακόμα και 230Nm. Με το μεγαλύτερο ποσοστό της μέγιστης ροπής να είναι διαθέσιμο σε μεγάλο εύρος στροφών, και οι δύο κινητήρες διακρίνονται για την εξαιρετική συμπεριφορά τους. Τουλάχιστον το 95% της μέγιστης ροπής αποδίδεται μεταξύ 1.500 και 3.750rpm το οποίο σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου συμβάλλει στην άριστη οδική συμπεριφορά.
Οι επιδόσεις των κινητήρων συνδυάζονται με υψηλή απόδοση. Το νέο Mokka με 96kW (130hp) με μηχανικό κιβώτιο αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 202km/h, με επιτάχυνση 0 – 100km/h σε 9,2 δεύτερα. Εξίσου εντυπωσιακός είναι ο 1.2 Turbo με 74kW (100hp). Με τελική ταχύτητα 182km/h, επιταχύνει από 0 σε 100km/h σε περίπου έντεκα δευτερόλεπτα.
Ο μικρότερος κινητήρας 74kW (100hp) συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Με τον 1.2 100kW (130hp), οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ ενός εξατάχυτου μηχανικού ή ενός αθόρυβου, οκτατάχυτου αυτόματου. Προσαρμοζόμενα προγράμματα αλλαγών και τεχνολογία Quickshift αντιπροσωπεύουν την αιχμή της εξέλιξης στην κατηγορία του Mokka. Οι οδηγοί μπορούν να αλλάζουν οι ίδιοι σχέσεις με τα στάνταρ χειριστήρια (paddles) στο τιμόνι.
Υψηλή τεχνολογία, κορυφαία απόδοση: 1.5 diesel
Οι δύο βενζινοκινητήρες πλαισιώνονται από έναν ζωηρό κινητήρα diesel 1.5L με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, που αποδίδει 81kW (110hp) και μέγιστη ροπή 250Nm (προκαταρτικές τιμές κατανάλωσης NEDC: στο μικτό κύκλο 3,8 l/100km, εκπομπές CO2100 g/km).
Για βέλτιστη μετεπεξεργασία καυσαερίων, το σύστημα μείωσης ρύπων του diesel – που αποτελείται από έναν παθητικό οξειδωτικό καταλύτη/καταλύτη συγκράτησης NOx, σύστημα ψεκασμού AdBlue, καταλύτη SCR και φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου (Diesel Particulate Filter – DPF) – συνδυάζονται ως μία συμπαγής μονάδα, τοποθετημένη όσο το δυνατόν πιο κοντά στον κινητήρα. Το σύστημα παγίδευσης NOx ενεργεί ως καταλύτης κρύων εκκινήσεων, μειώνοντας τις εκπομπές NOx σε θερμοκρασίες κάτω από το όριο ενεργοποίησης του SCR.
Κινητήρες Mokka | 1.2 Turbo | 1.2 Turbo | 1.2 Turbo | 1.5 Diesel |
Ισχύς (kW/hp) σε σ.α.λ. | 74/100 @ 5000 | 96/130 @ 5500 | 96/130 @ 5500 | 81/110 @ 3500 |
Ροπή (Nm σε σ.α.λ.) | 205 @ 1750 | 230 @ 1750 | 230 @ 1750 | 250 @ 1750 |
Εκπομπές Ρύπων | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d |
Κιβώτιο ταχυτήτων | MT6 | MT6 | AT8 | MT6 |
Προκαταρτικές τιμές κατανάλωσης NEDC (l/100 km)1 | ||||
Στην πόληΕκτός πόληςΜικτός κύκλος- CO2 g/km | 5,54,04,6 l/100km104 g/km | 5,34,04,5 l/100km103 g/km | 5,94,24,8 l/100km111 g/km | 4,43,43,8 l/100km100 g/km |
Βεβαίως οι φίλοι της ηλεκτροκίνησης μπορούν να παραγγείλουν το Opel Mokka-e. Χάρη στην κοινή αρθρωτή πλατφόρμα (CMP), διάφορα συστήματα κίνησης μπορούν να προέρχονται από μία κοινή πλατφόρμα.