Προς έγκριση το deal
Η Fiat Chrysler (FCA) και η Peugeot (PSA) αναμένεται να κερδίσουν την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη συγχώνευση, ύψους 38 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με στόχο τη δημιουργία της Νο 4 αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο, ανέφεραν άτομα που ασχολούνται με το θέμα, καθώς οι δύο εταιρείες προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τις διπλές προκλήσεις του κλάδου για τη χρηματοδότηση καθαρότερων οχημάτων και την πανδημία του νέου κορονοϊού.
Το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επισημοποιήσει τη δημιουργία του Stellantis, ενός ομίλου αυτοκινήτων που θα μπορούσε να αξιοποιήσει τεράστια κέρδη από την πώληση φορτηγών Ram και Jeep SUV σε οδηγούς των ΗΠΑ για τη χρηματοδότηση των πολυδάπανης ανάπτυξης οχημάτων μηδενικών εκπομπών αερίων για πώληση στην Ευρώπη και την Κίνα.
Η 50-50 συγχώνευση που ανακοινώθηκε στα τέλη του περασμένου έτους θα ενώσει μάρκες όπως οι Fiat, Jeep, Dodge, Ram και Maserati με τις Peugeot, Opel και DS – ενώ στοχεύει σε ετήσιες περικοπές κόστους 5 δισεκατομμυρίων ευρώ (6 δισεκατομμύρια δολάρια), χωρίς να κλείσει εργοστάσια.
Η Κομισιόν και ο ιταλοαμερικανικός όμιλος Fiat Chrysler Automobiles FCA FCHA.MIFCAU.N αρνήθηκαν να σχολιάσουν, ενώ και η PSA PEUP.PA της Γαλλίας απέφυγε να απαντήσει αμέσως σε ανάλογο αίτημα.
Οι μετοχές των PSA και FCA αντιστρέφουν τις απώλειες, μετά τη δημοσίευση του ρεπορτάζ του Reuters. Η μετοχή της PSA σημείωσε αύξηση 2% στα 16,83 ευρώ, ενώ και οι μετοχές της FCA παρουσίασαν άνοδο κατά 1,9%, στα 11,31 ευρώ.
Για να μετριάσει τις αντιμονοπωλιακές ανησυχίες της Ε.Ε., η PSA προσφέρθηκε να ενισχύσει την ιαπωνική αντίπαλη Toyota Motor Corp 7203.T, με την οποία έχει μια κοινή επιχείρηση με van, αυξάνοντας την παραγωγή και πουλώντας τα φορτηγά κοντά στις τιμές κόστους, ανέφεραν οι ίδιες πηγές.
Η FCA και η PSA θα επιτρέψουν επίσης στους εμπόρους τους σε ορισμένες πόλεις να επισκευάζουν ανταγωνιστικές μάρκες.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, μετά τις αντιδράσεις αντιπάλων και πελατών, οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες έπρεπε μόνο να τροποποιήσουν τη διατύπωση των όρων τους, χωρίς αλλαγές επί της ουσίας.
Οι εταιρείες δε χρειάστηκε να χρησιμοποιήσουν την πανδημία COVID-19 για να υποστηρίξουν τη συγχώνευση, τόνισαν.
FCA και PSA δήλωσαν ότι ελπίζουν να την ολοκληρώσουν, το πρώτο τρίμηνο του 2021.
Η πρόκληση της μετάβασης σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα περιπλέχθηκε από την πανδημία COVID-19.
Μόλις τον περασμένο μήνα, η FCA και η PSA αναδιάρθρωσαν τους όρους της συμφωνίας τους για να εξοικονομήσουν χρήματα και αύξησαν τη στοχευμένη εξοικονόμηση κόστους λόγω της οικονομικής επιρροής από την κρίση υγείας.
Οι εταιρείες δήλωσαν ότι περίπου το 40% της εξοικονόμησης θα προέρχεται από έξοδα που σχετίζονται με προϊόντα, 40% από αγορές και 20% από άλλους τομείς, όπως μάρκετινγκ, πληροφορική και logistics.
Πηγή: https://www.efsyn.gr/node/265867