Jaguar: Αμιγώς ηλεκτρικό πολυτελές brand από το 2025
- Reimagine: νέα παγκόσμια στρατηγική ανακοινώθηκε για τη Βρετανική εταιρεία από τον CEO, Thierry Bolloré
- Επαναπροσδιορισμός της σύγχρονης πολυτέλειας με κριτήριο τη βιωσιμότητα, μοναδικές εμπειρίες πελατών και θετικός κοινωνικός αντίκτυπος
- Η αρχή του ταξιδιού στο δρόμο για μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα μέχρι το 2039
- Η Jaguar επαναπροσδιορίζει την ταυτότητά της ως ένα αμιγώς ηλεκτρικό πολυτελές brand από το 2025 με σκοπό την ‘υλοποίηση των μοναδικών δυνατοτήτων της’
- Τα επόμενα πέντε χρόνια, η Land Rover θα λανσάρει έξι αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα καθώς παραμένει παγκόσμιος ηγέτης στην αγορά των πολυτελών SUV
- Όλα τα μοντέλα Jaguar και Land Rover θα διατίθενται σε αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο Land Rover το 2024
- Ανάπτυξη τεχνολογίας κυψελών καυσίμου με καθαρό υδρογόνο ενόψει της προετοιμασίας για τη μελλοντική ζήτηση
- Εκσυγχρονισμένη δομή για μεγαλύτερη ευελιξία και βελτιστοποίηση της στόχευσης
- Διατήρηση, αναδιάρθρωση, επανασχεδιασμός και αναδιοργάνωση του παγκόσμιου δικτύου παραγωγής και συναρμολόγησης
- Συνεργασίες και διαμοιρασμός τεχνογνωσίας με ηγέτες της βιομηχανίας, κυρίως μέσα από τον ίδιο τον Όμιλο Tata, ανοίγουν το δρόμο για πιθανές συνέργειες στους τομείς της καθαρής ενέργειας, των συνδεδεμένων υπηρεσιών, των δεδομένων και της ανάπτυξης λογισμικού
- Στο δρόμο για ένα διψήφιο περιθώριο EBIT και θετικές ταμειακές ροές, με φιλοδοξία να πετύχει θετικό ταμείο καθαρό από χρέος (net-of-debt) μέχρι το 2025 με μία μέθοδο δημιουργίας αξίας, η οποία πετυχαίνει ποιότητα και κερδοφορία έναντι όγκου πωλήσεων
Ένα όραμα σύγχρονης πολυτέλειας βάσει σχεδιασμού
Η Jaguar Land Rover θα επαναπροσδιορίσει το μέλλον της σύγχρονης πολυτέλειας βάσει σχεδιασμού, μέσα από τα δύο διαφορετικά βρετανικά brands.
Βαδίζοντας με βάση τις αρχές τις βιωσιμότητας, η Jaguar Land Rover προτίθεται να γίνει ένας πιο ευέλικτος κατασκευαστής των πιο επιθυμητών πολυτελών μοντέλων στον κόσμο και παγκόσμιος πάροχος υπηρεσιών για τους πιο απαιτητικούς πελάτες. Η στρατηγική της έχει σχεδιαστεί ώστε να δημιουργήσει ένα νέο σημείο αναφοράς στον περιβαλλοντικό, κοινωνικό και κοινοτικό αντίκτυπο μιας πολυτελούς επιχείρησης.
«Η Jaguar Land Rover είναι μοναδική στην παγκόσμια βιομηχανία αυτοκινήτου, με σχεδιαστές ασυναγώνιστων μοντέλων, μία απαράμιλλη αντίληψη των μελλοντικών αναγκών των πελατών της στον τομέα της πολυτέλειας, εμπορικό σήμα με υψηλή συναισθηματική αξία, Βρετανικό πνεύμα και άμεση πρόσβαση σε κορυφαίους παγκόσμιους παίκτες – γνώστες της τεχνολογίας και της βιωσιμότητας στον ευρύτερο Όμιλο Tata.
«Αξιοποιούμε αυτούς τους πόρους σήμερα και επαναπροσδιορίζουμε την επιχειρηματική μας δραστηριότητα, τα δύο brands και την μελλοντική εμπειρία των πελατών. Η στρατηγική Reimagine μάς επιτρέπει να αναδείξουμε και να τιμήσουμε αυτή τη μοναδικότητα, όπως ποτέ πριν. Μαζί, μπορούμε να σχεδιάσουμε ένα ακόμα πιο βιώσιμο και θετικό αντίκτυπο στον κόσμο που μας περιβάλλει» δήλωσε ο κ. Bolloré.
Δύο διαφορετικά, σύγχρονα πολυτελή brands επικεντρωμένα στη βιωσιμότητα
Στην καρδιά του πλάνου Reimagine βρίσκεται ο εξηλεκτρισμός και των δύο brands, Land Rover και Jaguar σε διαφορετικές αρχιτεκτονικές, με δύο σαφείς μοναδικές προσωπικότητες.
Σε ένα Land Rover, όχημα και οδηγός ενώνονται μέσω της περιπέτειας. Εξερευνώντας νέους ορίζοντες, αντιμετωπίζοντας νέες προκλήσεις και χωρίς να αρκείται στο αναμενόμενο, η Land Rover πραγματικά βοηθά τους ανθρώπους να βρεθούν ‘Above and Beyond’. Τα επόμενα πέντε χρόνια, η Land Rover θα υποδεχθεί έξι αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, καθώς παραμένει παγκόσμιος ηγέτης πολυτελών SUV μέσω των τριών οικογενειών της – Range Rover, Discovery και Defender. Η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική έκδοση θα φτάσει το 2024.
Μέχρι το 2025, η Jaguar θα έχει αναγεννηθεί και μεταμορφωθεί σε ένα πλήρως ηλεκτρικό brand πολυτελείας με ένα ιδιαίτερα ελκυστικό νέο portfolio συναρπαστικών σχεδιαστικών προτάσεων και τεχνολογιών επόμενης γενιάς. Η Jaguar υπόσχεται να κάνει τη ζωή εξαιρετική, δημιουργώντας εξαιρετικά όμορφες οδηγικές εμπειρίες που χαρίζουν μοναδικές στιγμές και συναισθήματα στους πελάτες. Αν και η ονομασία θα διατηρηθεί, η εταιρεία δεν προτίθεται να προχωρήσει σε αντικατάσταση της Jaguar XJ, καθώς επιδιώκει να ξεδιπλώσει πλήρως τις μοναδικές δυνατότητές της.
Η Jaguar και η Land Rover θα προσφέρουν όλα τα μοντέλα σε αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις μέχρι το 2030. Μέχρι τότε, εκτός από το 100% των πωλήσεων Jaguar, προβλέπεται ότι το 60% των πωλήσεων Land Rover θα είναι οχήματα με κινητήρες μηδενικών ρύπων.
Στόχος της Jaguar Land Rover είναι η επίτευξη μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, τα προϊόντα και τις δραστηριότητές της μέχρι το 2039. Στο πλαίσιο αυτής της φιλοδοξίας, η εταιρεία προετοιμάζεται επίσης για την υιοθέτηση κυψελών καυσίμου με καθαρή ισχύ, καθώς ωριμάζει η ιδέα μιας ‘οικονομίας υδρογόνου’. Το πρόγραμμα είναι ήδη υπό εξέλιξη και τα πρωτότυπα θα φτάσουν στους δρόμους της Μ. Βρετανίας στους επόμενους 12 μήνες, βάσει ενός μακροπρόθεσμου προγράμματος επένδυσης.
Η βιωσιμότητα που αποτελεί νέο σημείο αναφοράς στον περιβαλλοντικό και κοινωνικό αντίκτυπο του brand είναι θεμελιώδης για την επιτυχία της στρατηγικής Reimagine. Θα συσταθεί μία νέα, κεντρική ομάδα η οποία θα αναλάβει να επιταχύνει τις πρωτοποριακές καινοτομίες σε τομείς όπως υλικά, μηχανολογία, παραγωγή, υπηρεσίες και επενδύσεις κυκλικής οικονομίας.
Ετήσιες κεφαλαιουχικές δεσμεύσεις ύψους £2,5 δις περίπου θα περιλαμβάνουν επενδύσεις στις τεχνολογίες εξηλεκτρισμού και στην ανάπτυξη συνδεδεμένων υπηρεσιών για τη βελτίωση της οδηγικής εμπειρίας, παράλληλα με τεχνολογίες δεδομένων που θα βελτιστοποιήσουν ολόκληρη την εμπειρία ιδιοκτησίας.
Δοκιμασμένες υπηρεσίες όπως το ευέλικτο συνδρομητικό μοντέλο PIVOTAL (που έχει σημειώσει αύξηση κατά 750% στη διάρκεια του οικονομικού έτους), οι οποίες δημιουργήθηκαν στο εκκολαπτήριο και επενδυτικό βραχίονα της Jaguar Land Rover, InMotion, θα επεκταθούν και σε άλλες αγορές μετά το επιτυχημένο λανσάρισμα στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Ποιότητα και απόδοση
Με τη στρατηγική Reimagine, η Jaguar Land Rover θα θέσει νέα πρότυπα ποιότητας και απόδοσης για την πολυτελή κατηγορία, μέσω αναδιάρθρωσης, επανασχεδιασμού και αναδιοργάνωσης.
Στο επίκεντρο αυτής της διαδρομής και για να επιτευχθεί σαφής διαχωρισμός μεταξύ των ξεχωριστών προσωπικοτήτων των δύο brands, βρίσκεται η νέα στρατηγική αρχιτεκτονικής.
Η Land Rover θα χρησιμοποιήσει την προσεχή ευέλικτη αρχιτεκτονική ‘Modular Longitudinal Architecture (MLA)’. Αυτή θα υποστηρίζει εξηλεκτρισμένα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, σύμφωνα με τη μελλοντική εξέλιξη της γκάμας. Επιπλέον, η Land Rover θα χρησιμοποιήσει την ηλεκτρική αρθρωτή αρχιτεκτονική ‘Electric Modular Architecture (EMA)’ με καθαρή ηλεκτρική ενέργεια, η οποία θα υποστηρίζει και προηγμένες εξηλεκτρισμένες εκδόσεις ICE.
Τα μελλοντικά μοντέλα Jaguar θα βασίζονται αποκλειστικά σε μια αμιγώς ηλεκτρική αρχιτεκτονική.
Η στρατηγική Reimagine προβλέπει επίσης την απλοποίηση των διαδικασιών. Με την ενοποίηση του αριθμού των πλατφορμών και των μοντέλων που παράγονται ανά Μονάδα, η εταιρεία θα μπορεί να θέσει νέα πρότυπα απόδοσης και ποιότητας για τον κλάδο των πολυτελών οχημάτων. Μία τέτοια προσέγγιση θα βοηθήσει στον εξορθολογισμό των προμηθειών και στην επιτάχυνση των επενδύσεων σε τοπικές εφοδιαστικές αλυσίδες με κυκλική οικονομία.
Από απόψεως παραγωγής, αυτό σημαίνει ότι η Jaguar Land Rover θα διατηρήσει τις μονάδες παραγωγής και συναρμολόγησης τόσο στην εγχώρια αγορά της Μ. Βρετανίας όσο και σε όλο τον κόσμο. Εκτός από την κατασκευή της αρχιτεκτονικής MLA, η Μονάδα του Solihull, West Midlands θα αναλάβει την παραγωγή της μελλοντικής αμιγώς ηλεκτρικής πλατφόρμας της Jaguar.
Βασικοί εταίροι, όπως τα Συνδικάτα εργαζομένων (Trade Unions), οι έμποροι και οι άνθρωποι της εφοδιαστικής αλυσίδας θα εξακολουθήσουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στο εκτεταμένο, νέο οικοσύστημα της Jaguar Land Rover και στο ‘ταξίδι’ της για τον επαναπροσδιορισμό του μέλλοντος της σύγχρονης πολυτέλειας.
‘ReFocus’ σε έναν πιο ευέλικτο τρόπο λειτουργίας
Όπως επιβεβαιώνεται από τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα, η Jaguar Land Rover έχει μία ισχυρή βάση για να χτίσει μία βιώσιμη και ανθεκτική επιχειρηματική δραστηριότητα για τους πελάτες και τις κοινότητές της, τους εταίρους, τους εργαζόμενους, τους μετόχους της και το περιβάλλον.
‘Οδηγός’ σε αυτό το μετασχηματισμό θα είναι το πρόσφατα λανσαρισμένο πρόγραμμα Refocus, με την ενοποίηση υφιστάμενων πρωτοβουλιών όπως Charge+ με νέες διαλειτουργικές δραστηριότητες.
Μέσω της στρατηγικής Reimagine και των προβλεπόμενων διαδικασιών, η Jaguar Land Rover θα αποκτήσει μεγαλύτερη ευελιξία. Η δημιουργία μιας πιο επίπεδης δομής έχει σκοπό να ενισχύσει την αποτελεσματικότητα και ταχύτητα των εργαζομένων με σαφείς στόχους.
Για να επιταχύνει τη βελτιστοποίηση της στόχευσης, η εταιρεία θα προχωρήσει σε σημαντική μείωση και εξορθολογισμό της εκτός παραγωγής υποδομής της στη Μ. Βρετανία. Το Gaydon θα γίνει το σύμβολο αυτής της προσπάθειας – ο ‘αντιδραστήρας’ της επιχείρησης – με την εκτελεστική ομάδα και άλλες διοικητικές λειτουργίες να συγκεντρώνονται σε μία τοποθεσία με σκοπό την απρόσκοπτη συνεργασία και την ευέλικτη λήψη αποφάσεων.
Αλματώδης εξέλιξη με τον Όμιλο Tata
Προκειμένου να υλοποιήσει το όραμά της για τη σύγχρονη πολυτελή κινητικότητα με αυτοπεποίθηση, η εταιρεία θα επιδιώξει πιο στενές συνεργασίες και ανταλλαγή γνώσεων με εταιρείες του Ομίλου Tata για αύξηση της βιωσιμότητας και μείωση των εκπομπών ρύπων και θα προχωρήσει στο διαμοιρασμό των καλύτερων πρακτικών για τεχνολογίες επόμενης γενιάς, δεδομένα και ανάπτυξη λογισμικού. Η Jaguar Land Rover είναι θυγατρική πλήρους ιδιοκτησίας της Tata Motors, στην οποία η Tata Sons είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος από το 2008.
«Έχουμε τόσους πόρους εκ των έσω. Είναι μία μοναδική ευκαιρία» δήλωσε ο κ. Bolloré. «Άλλοι πρέπει να βασίζονται αποκλειστικά σε εξωτερικές συνεργασίες και να συμβιβάζονται, αλλά εμείς έχουμε ελεύθερη πρόσβαση που μας επιτρέπει να προχωράμε μπροστά με αυτοπεποίθηση και με ταχύτητα.»
Συνδυάζοντας όλους αυτούς τους πόρους, η Jaguar Land Rover βρίσκεται στο σωστό δρόμο για διψήφια περιθώρια EBIT και θετικές ταμειακές ροές, ενώ φιλοδοξεί να πετύχει θετικό ταμείο καθαρό από χρέος (net-of-debt) μέχρι το 2025.
Τέλος, η Jaguar Land Rover στοχεύει να γίνει ένας από τους πιο κερδοφόρους κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο.
Ο κ. N Chandrasekaran, Πρόεδρος των Tata Sons, Tata Motors και Jaguar Land Rover Automotive plc σχολίασε: «Η στρατηγική Reimagine οδηγεί την Jaguar Land Rover σε μία σημαντική πορεία επιτάχυνσης σε αρμονία με το όραμα και τις προτεραιότητες βιωσιμότητας του ευρύτερου Ομίλου Tata. Μαζί, θα βοηθήσουμε τη Jaguar να υλοποιήσει τις δυνατότητές της, θα ενισχύσουμε τη διαχρονική γοητεία της Land Rover και συλλογικά θα γίνουμε σύμβολο μιας πραγματικά υπεύθυνης επιχείρησης για τους πελάτες της, την κοινωνία και τον πλανήτη».
Ο κ. Bolloré κατέληξε: «Ως μία ανθρωποκεντρική εταιρεία, μπορούμε και θα κινηθούμε πολύ ταχύτερα με σαφή στόχο όχι μόνο να επαναπροσδιορίσουμε τη σύγχρονη πολυτέλεια, αλλά να την ορίσουμε μέσα από δύο διαφορετικά brands. Brands τα οποία προσφέρουν σχεδιαστικές προτάσεις μοναδικής συναισθηματικής αξίας, έργα τέχνης αν προτιμάτε, αλλά σε συνδυασμό με συνδεδεμένες τεχνολογίες και υπεύθυνα υλικά που συνολικά θέτουν νέα πρότυπα στην εμπειρία ιδιοκτησίας. Επαναπροσδιορίζουμε τη σύγχρονη πολυτέλεια βάσει σχεδιασμού.»