F1: Δυνατό ξεκίνημα

By  |  0 Comments
  • Το Grand Prix του Μπαχρέιν εξελίχθηκε σε μια πολύ έντονη μάχη στρατηγικής ελαστικών ανάμεσα στον οδηγό της Red Bull, Max Verstappen, που εκκίνησε από την pole και στον οδηγό της Mercedes, Lewis Hamilton, που τελικά κέρδισε τον αγώνα. Το κατάφερε υπερασπιζόμενος το προβάδισμά του, παρότι είχε πιο χρησιμοποιημένα ελαστικά στο τέλος. Ο Hamilton πήρε την πρωτοπορία μπαίνοντας πιο νωρίς στα pit. Ο Verstappen εκμεταλλεύτηκε τα ελαστικά του που ήταν 11 γύρους πιο φρέσκα, στο τελευταίο μέρος. Αμφότεροι υιοθέτησαν στρατηγική δυο αλλαγών, αλλά διαφορετική ο καθένας.
  • Ο οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas τερμάτισε 3ος, μετά από ένα επιπλέον pit stop στο τέλος. Εκεί έβαλε ένα σετ P Zero κίτρινης μέσης γόμας για να πάρει τον ένα εξτρά βαθμό πρωταθλήματος για τον ταχύτερο γύρο αγώνα. Ο Sergio Perez επίσης έκανε τρεις αλλαγές στο ντεμπούτο του με τη Red Bull. Τελικά τερμάτισε 5ος παρότι εκκίνησε τελευταίος από τα pit. Μόνο ένας ακόμη οδηγός έκανε τρεις στάσεις ο Pierre Gasly με την AlphaTauri γιατί είχε επαφή νωρίς στον αγώνα και υποχρεώθηκε σε πρώιμο, πρώτο πιτ στοπ. Οι θερμοκρασίες ήταν πιο χαμηλές τη μέρα του αγώνα σε σχέση με τις προηγούμενες μέρες δοκιμών. Είχαμε δυνατό άνεμο, με  21 βαθμούς Κελσίου στην ατμόσφαιρα και 25 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα.
  • Είδαμε διαφορετικές στρατηγικές στον γεμάτο δράση αγώνα, που μειώθηκε κατά ένα γύρο, μετά τον έξτρα γύρο σχηματισμού. Συνολικά καταγράφηκαν 5 διαφορετικές στρατηγικές στην τελική εξάδα.

ΠΩΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΘΗΚΕ ΤΟ ΚΑΘΕ ΕΛΑΣΤΙΚΟ

  • ΣΚΛΗΡΗ C2: Έπαιξε καθοριστικό ρόλο, στην επιτυχία στο Μπαχρέιν καθώς οι Hamilton, Verstappen τη χρησιμοποίησαν στο τελευταίο, κρίσιμο μέρος. Η Mercedes και η Alpha Tauri ήταν οι μόνες ομάδες που είχαν φυλάξει δυο σετ σκληρής γόμας για τον αγώνα. Ο Hamilton συμπλήρωσε μ’ αυτή τη γόμα 28 γύρους στο τέλος, η οποία διατήρησε άριστη απόδοση ως το φινάλε.
  • MΕΣΗ C3: Αξιοποιήθηκε από την πλειοψηφία των οδηγών στην εκκίνηση, συμπεριλαμβανομένων των τριών πρώτων. Ο Verstappen χρησιμοποίησε αυτή τη γόμα και στο μεσαίο μέρος, ενώ στη Mercedes προτίμησαν τη σκληρή. Η γόμα αυτή είχε λίγο πιο μικρή διαφορά από τη σκληρή, σε σχέση με τα δεδομένα που είχαμε καταγράψει στις ελεύθερες δοκιμές.
  • ΜΑΛΑΚΗ C4: Την είδαμε μόνο στο πρώτο μέρος του αγώνα, εννιά οδηγοί εκκίνησαν μ’ αυτή. Η φθορά της περιορίστηκε από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή και τις πιο χαμηλές θερμοκρασίες που βοήθησαν να μειωθεί η υπερθέρμανση.

FORMULA 2 – ΑΓΩΝΑΣ

Ο οδηγός της UNI-Virtuosi, Guanyu Zhou κέρδισε στον μεγάλο αγώνα των 32 γύρων που ήταν επεισοδιακός με δυο αυτοκίνητα ασφαλείας. Μόνο 3 οδηγοί (ο Theo Pouchaire της ART, ο Guilherme Samaia της Charouz και ο  Gianluca Petecof της Campos) επέλεξαν φρέσκα ελαστικά για την εκκίνηση. Η θερμοκρασία του αέρα παρέμεινε σταθερή στους 24 βαθμούς Κελσίου κατά τη διάρκεια του αγώνα. Το ίδιο και η θερμοκρασία οδοστρώματος που ήταν 41 βαθμούς Κελσίου. Οχτώ από τους 22 οδηγούς εκκίνησαν με την P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα και στην αρχή αυτή φαινόταν η σωστή επιλογή: Οι Christian Lundgaard (ART), Felipe Drugovich (UNI-Virtuosi) και Oscar Piastri (Prema) αξιοποίησαν την επιπλέον ταχύτητα της κόκκινης γόμας για να πάρουν προβάδισμα στο πρώτο μέρος. Σ’ αυτό τους βοήθησε και η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή. Ο Zhou που εκκινούσε πρώτος βρέθηκε 5ος με την Ρ Zero σκληρή γόμα. Όμως η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας για δεύτερη φορά, που περιόρισε το δεύτερο μέρος επέτρεψε στο Zhou να χρησιμοποιήσει λιγότερο την μαλακή γόμα και να ανακτήσει το προβάδισμα λίγο πριν τον τερματισμό. Συνολικά οι τέσσερις πρώτοι υιοθέτησαν στρατηγική σκληρής/μαλακής γόμας. Απ’ όσους εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα πιο ψηλά τερμάτισε ο Marcus Armstrong (DAMS) στην 5η θέση. Εκκινούσε εκτός δεκάδας και έβαλε τη σκληρή γόμα κατά τη διάρκεια της εμφάνισης του δεύτερου αυτοκινήτου ασφαλείας.

MARIO ISOLA, επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου

 “Η στρατηγική ελαστικών ήταν το καθοριστικό σημείο αυτού του συναρπαστικού αγώνα. Ο Hamilton με τη Mercedes και τις δυο φορές σταμάτησε νωρίτερα από το Verstappen με τη Red Bull. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο Hamilton να υποχρεωθεί σε μεγαλύτερο τελευταίο μέρος, το οποίο διαχειρίστηκε περίφημα. Οι τρεις γόμες συμπεριφέρθηκαν δυνατά κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ο Verstappen επίσης είχε ένα δυνατό δεύτερο μέρος με τη μέση γόμα. Είδαμε αρκετές διαφορετικές στρατηγικές, πέντε από τους οδηγούς που τερμάτισαν χρησιμοποίησαν και τις τρεις γόμες. Επίσης στην πρώτη πεντάδα υπήρξαν δυο οδηγοί που έκαναν τρεις αλλαγές.  Οι στρατηγικές επηρεάστηκαν σε μεγάλο βαθμό από τα σετ ελαστικών που είχε ο κάθε οδηγός διαθέσιμα για τον αγώνα. Μια παρόμοια ιστορία είδαμε και στην Formula 2, με το νέο πρόγραμμα αγώνων, να δίνει έμφαση στη στρατηγική ελαστικών. Ήταν ένα σπουδαίο Σαββατοκύριακο αγώνων, στο Μπαχρέιν, σε όλες τις κατηγορίες.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.