Audi A6 e-tron concept: η επόμενη ηλεκτρική επανάσταση
- Η Audi παρουσιάζει ένα αμιγώς ηλεκτρικό πολυτελές Sportback πρωτότυπο στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης
- Βασίζεται στην Premium Platform Electric (PPE), μία νέα τεχνολογική πλατφόρμα της Audi για την ηλεκτροκίνηση, διαθέσιμη από το 2022
- Εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση με ισχύ 270 kW – ενέργεια αρκετή για κάλυψη 300 χιλιομέτρων με φόρτιση μόλις 10’, συνολική αυτονομία άνω των 700 χιλιομέτρων
Η Audi έχει εξαγγείλει μία «ηλεκτρική επανάσταση», την οποία υλοποιεί με ταχείς ρυθμούς. Παρουσιάζει στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης, που μόλις άνοιξε τις πύλες της, ένα πρωτότυπο, το Audi A6 e–tron concept. Πρόκειται για ένα πλήρως ηλεκτρικό πολυτελές Sportback, πρόδρομος μιας καινοτόμου γκάμας αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραγωγής. Ίσως το πιο σημαντικό, παρουσιάζεται παράλληλα η “Premium Platform Electric” ήPPE εν συντομία, η νέα τεχνολογική πλατφόρμα της μάρκας για την ηλεκτροκίνηση. Μια εντελώς νέα αρχιτεκτονική, που θα χρησιμεύσει ως η βάση για τα ηλεκτρικά μοντέλα της Audi στο μέλλον. Ξεκινώντας στα τέλη του 2022, τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραγωγής στο C segment – αργότερα και στο B – θα «κτίζονται» στην PPE. Ανάμεσα στα μοντέλα αυτά, δύο ηλεκτρικά SUV με υψηλή απόσταση από το έδαφος αλλά και δυναμικά μοντέλα, με χαμηλότερο ύψος οδήγησης και πιο sport DNA, όπως το επερχόμενο Audi A6 e-tron.
To Audi A6, ως μοντέλο, έχει ένδοξη ιστορία στη γκάμα της μάρκας. Από το 1968 που λανσαρίστηκε, έως και το 1994, ήταν γνωστό ως Audi 100. Αρχικά το Sedan, στη συνέχεια το Avant σε wagon αμάξωμα, στη συνέχεια το περιπετειώδες allroad, με το Sportback – το οποίο παρουσιάστηκε ως το A7 – να ολοκληρώνει τη γκάμα. Μία πλήρως υβριδική έκδοση που κυκλοφόρησε το 2011, ήταν προάγγελος για το τρέχον Audi A6 TFSIe, που έκανε το ντεμπούτο του το 2019, με plug-in υβριδικό κινητήριο σύστημα και μια ηλεκτρική αυτονομία έως και 91 χιλιόμετρα (WLTP).
Σε αντίθεση με το τελευταίο, το concept του Audi A6 e-tron που εκτίθεται στη Σαγκάη βασίζεται αποκλειστικά στην ηλεκτρική ενέργεια, με βάση τη μελλοντική πλατφόρμα PPE που αναπτύχθηκε υπό την ηγεσία της Audi. Ταυτόχρονα, αντιπροσωπεύει επίσης μια εντελώς νέα σχεδιαστική προσέγγιση – το μόνο πράγμα που έχει κοινό με το τρέχον Α6 είναι οι διαστάσεις του. Το αμάξωμα μήκους 4,96 μέτρων, πλάτους 1,96 μέτρων και ύψους 1,44 μέτρων έχει σχεδιαστεί ως Sportback και οι γραμμές του είναι μια προφανής αντανάκλαση της τρέχουσας σχεδιαστικής γλώσσας της Audi.
Το εξωτερικό του Audi A6 e-tron concept δίνει μία σαφή ιδέα για τα μελλοντικά μοντέλα παραγωγής της Audi και παρέχει ξεκάθαρες ενδείξεις για το πόσο δυναμική και κομψή θα είναι η ηλεκτροκίνητη κατηγορία πολυτελείας, από τη μάρκα με τα τέσσερα δαχτυλίδια. Το Α6 πάντα διακρινόταν για την αεροδυναμική του. Το Audi A6 e-tron concept, με αεροδυναμικό συντελεστή Cd μόλις 0,22, προϊδεάζει δυναμικά τόσο για τον προσανατολισμό του μοντέλου σε θέματα επιδόσεων όσο και για τον υψηλό βαθμό ενεργειακής απόδοσης. Το πρωτότυπο μοιάζει να έχει σμιλευθεί σε αεροδυναμική σήραγγα, από ένα ενιαίο κομμάτι μετάλλου.
Από την πλευρά της, η τεχνολογία PPE θα διασφαλίσει ότι αυτό που υπονοούν οι γραμμές του αυτοκινήτου μεταφράζεται πραγματικά σε δυναμική οδήγηση, επιδόσεις και καθημερινή χρηστικότητα, που καθιστούν το μοντέλο ιδανικό ως πρώτο αυτοκίνητο για τον ιδιοκτήτη. Αυτό επιβεβαιώνουν τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, σύμφωνα με τα οποία ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης και την έκδοση του μοντέλου, ένα Audi A6 e-tron αναμένεται να έχει αυτονομία άνω των 700 χιλιομέτρων (με βάση το πρότυπο WLTP) και – τα πιο ισχυρά μέλη της γκάμας – να επιταχύνουν από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από τέσσερα δευτερόλεπτα.
Ειδικά για το πρωτότυπο, η Audi χρησιμοποιεί το “Heliosilver”, ένα ειδικά κατασκευασμένο χρώμα με έντονη “techno” οπτική εντύπωση, που μοιάζει να βγήκε από ένα φουτουριστικό εργαστήριο χημείας και το οποίο με τη σειρά του προσθέτει αισθητική λάμψη και λειτουργικότητα στο Audi A6 e-tron. Το χρώμα χαρίζει τρισδιάστατο εφέ βάθους, το οποίο είναι ιδιαίτερα ορατό στην περιοχή γύρω από τους θόλους των τροχών quattro. Στο μπροστινό μέρος, η μάσκα Singleframe, επίσης βαμμένη στο Heliosilver, σχηματίζει μια εντυπωσιακή αντίθεση με το βαθύ ματ μαύρο χρώμα του σκελετού. Αυτή η έντονη αντίθεση τονίζει επίσης τις οριζόντια προσανατολισμένες γραμμές στα πλαϊνά πάνελ του οχήματος, που υποδεικνύουν έντονα και τον χώρο που φιλοξενείται η μπαταρία, η ενεργειακή καρδιά του μοντέλου.
Στα φωτιστικά σώματα, η τεχνολογία Digital Matrix LED περνάει σε ανώτερο επίπεδο, με χρήση ψηφιακής τεχνολογίας OLED, με τους προβολείς να προβάλλουν βίντεο παιχνίδι εξελιγμένο από την ίδια την Audi σε τοίχο μπροστά από το όχημα, όταν αυτό είναι σταθμευμένο.
Δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 350 kW (476 PS) και ροπής 800 Nm, σε συνδυασμό με τεχνολογία 800 Volt που επιτρέπει φόρτιση με έως και 270 kW, επιτρέπει ανεφοδιασμό με ενέργεια σε χρονική διάρκεια που πλέον προσομοιάζει αντίστοιχη συμβατικών αυτοκινήτων: μόνο 10 λεπτά της ώρας αρκούν, για τη φόρτιση μιας άδειας μπαταρίας με ενέργεια αρκετή για αυτονομία πάνω από 300 χιλιόμετρα, ενώ σε λιγότερο από 25 λεπτά, η 100 kWh μπαταρία του Audi A6 e-tron μπορεί να φορτιστεί από το 5% στο 80% της χωρητικότητάς της.
Το Audi A6 e-tron concept παρουσιάζεται στη Σαγκάη, χωρίς η εταιρεία να αποκαλύπτει ακόμα ακριβείς λεπτομέρειες για τη χρονική στιγμή που το πρωτότυπο θα βγει στην παραγωγή.