Οι πρώτοι αγώνες αυτοκινήτων στην Πίστα Opel Rennbahn (video)
- Μεταξύ των νικητών: Opel 14 PS, Fritz von Opel και ο εργοστασιακός οδηγός της Opel, Carl Jörns
- Η ταχύτερη: Η κεκλιμένη οβάλ πίστα επέτρεπε μέσες ωριαίες ταχύτητες έως και 140 km/h.
- Η πρώτη: Η πίστα Opel Rennbahn προϋπήρχε των Nürburgring, AVUS και Hockenheimring
- “Technisches Kulturdenkmal”: Ότι απέμεινε από την Rennbahn αποτελεί σήμερα ένα μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς
- Αναβίωση των συναισθημάτων: Οι αγώνες της δεκαετίας του ’20 σε ένα βίντεο προσομείωσης στο YouTube
Πριν από 100 περίπου χρόνια, έγιναν οι πρώτοι αγώνες αυτοκινήτων στην πίστα Opel Rennbahn. Αρκετοί διεκδικούν τον τίτλο του ‘1ου Αγώνα’, αλλά πιο τεκμηριωμένο μέχρι σήμερα φαίνεται να είναι το “1. Wiesbadener Automobil-Turnier” (1ο Wiesbaden Automobile Tournament) που έλαβε χώρα στις 21-22 Μάϊου 1921. Χάρη στους λάτρεις της προσομείωσης και το internet, μπορούμε να αναβιώσουμε τη συγκίνηση αυτής της διοργάνωσης σήμερα.
Σύμφωνα με σύγχρονες αναφορές, το “1. Wiesbadener Automobil-Turnier” αποτελείτο από 12 αγώνες διαφόρων αποστάσεων έως 90 χιλιομέτρων, για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες. Οι ‘μηχανές’ της Opel αγωνίστηκαν στις περισσότερες κατηγορίες των δύο και τεσσάρων τροχών, με τον Fritz von Opel – τον εγγονό του ιδρυτή της μάρκας, Adam – και τον εργοστασιακό οδηγό της Opel, Carl Jörns στο τιμόνι. Οδηγώντας το Opel 14 PS, ο Jörns κατέκτησε δύο νίκες, ενώ ο Fritz von Opel – με μέση ωριαία ταχύτητα 113 km/h. – σημείωσε μία νίκη. Ο προγραμματισμένος 13ος αγώνας κατάκτησης νέων ρεκόρ για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες ακυρώθηκε λόγω της ‘επικίνδυνης συμπεριφοράς των θεατών’!
Στις αρχές της δεκαετίας του 1920, η Opel Rennbahn ήταν γνωστή ως η ταχύτερη πίστα στην Ευρώπη. Ευρισκόμενη σε απόσταση λίγων χιλιομέτρων νότια του Rüsselsheim, η πίστα μήκους 1,5χλμ. ήταν στενή και με έντονη κλίση. Τα μέτρα ασφαλείας της εποχής ήταν απλώς… ανύπαρκτα. Σε αντίθεση με τις σύγχρονες πίστες, δεν υπήρχαν μπαριέρες ή χώροι διαφυγής με χαλίκι ώστε να ακινητοποιηθούν ή έστω να μειωθεί η ταχύτητα των αυτοκινήτων αν έβγαιναν εκτός πίστας. Οι θεατές παρακολουθούσαν τους αγώνες στο άκρο της πίστας εντελώς απροστάτευτοι. Σήμερα μπορείτε να βιώσετε λίγη από την αγωνιστική συγκίνηση της εποχής μέσω ενός βίντεο που πρόσφατα ανέβηκε στο YouTube.
Χρησιμοποιώντας το λογισμικό sim racing “Assetto Corsa” και τεχνητή νοημοσύνη (AI), ο YouTuber “GP Laps” αναπαρήγαγε εικονικά τον αγώνα μέσω ενός τρισδιάστατου μοντέλου του Thomas Lächele για την πίστα Rennbahn όπως ήταν το 1920. Οι λεπτομέρειες είναι ιδιαίτερα ρεαλιστικές – από τις αγωνιστικές κερκίδες, τους θεατές και τις διαφημίσεις μέχρι τον ήχο των αυτοκινήτων και τα λογότυπα των μαρκών στην επιφάνεια της πίστας.
Κρίνοντας από την ενθουσιώδη υποδοχή στο YouTube, η εικονική οβάλ πίστα της Opel είναι μοναδική και μία από τις πιο όμορφες που έχουν αναπαραχθεί μέσω αγωνιστικής προσομοίωσης. Η “Opel Rennbahn” ήταν η πρώτη αγωνιστική πίστα τέτοιας μορφής στην ηπειρωτική Ευρώπη, πολύ πριν την εμφάνιση των Nürburgring, AVUS ή Hockenheimring. Κατασκευάστηκε από την Opel το 1919 όταν πλέον είχαν καταστεί αδύνατες οι δοκιμές σε δημόσιους δρόμους (καθόλου δημοφιλείς στους ντόπιους). Χάρη στην οβάλ διάταξη, τα 12 μέτρα πλάτους και τη μεγάλη κλίση των 32 μοιρών, επέτρεπε μέσες ωριαίες ταχύτητες έως και 140 km/h.
Πυραυλοκίνητο όχημα: Ο “Raketen–Fritz” δοκίμασε και το Rak 1 στην Opel Rennbahn
Η πίστα φιλοξένησε αγώνες ποδηλάτων, μοτοσικλετών και αυτοκινήτων, και στις δόξες της προσέλκυε έως και 50.000 θεατές. Διάσημοι οδηγοί αγώνων της εποχής, όπως ο Rudolf Caracciola, ήταν από τους πιο τολμηρούς στη γραμμή εκκίνησης.
Η Opel συνέχισε να χρησιμοποιεί την πίστα ως πεδίο δοκιμών για νέα μοντέλα και τεχνολογίες. Άκρως εντυπωσιακές ήταν και οι δοκιμές του Fritz von Opel με το πυραυλοκίνητο “Rak 1” τον Απρίλιο του 1928, οπότε και απέκτησε το παρατσούκλι “Raketen-Fritz” (ο άνθρωπος-πύραυλος Fritz).
Μετά το 1930, λόγω των ταχύτατων εξελίξεων στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού και των εγκαινίων των Nürburging, AVUS και Hockenheimring, όλο και λιγότεροι αγώνες πραγματοποιούνταν στην “Rennbahn”. Η πίστα έπεσε σε αχρηστία το 1946 αλλά δεν κατεδαφίστηκε.
Σήμερα, ότι απέμεινε από την “Rennbahn” αποτελεί πλέον ένα “Technisches Kulturdenkmal” (Τεχνικό Μνημείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς). Μεγάλο μέρος της πίστας έχει καλυφθεί από δέντρα, θάμνους και χορτάρι, αλλά οι στροφές υπό κλίση είναι ακόμα ορατές. Από το 2013, μία πλατφόρμα για τους επισκέπτες με πίνακες ανακοινώσεων εκτείνεται σε ένα τμήμα της πίστας.