Το Ford GT τιμά τις ρίζες του
- Μπαίνοντας στο τελευταίο έτος παραγωγής του, το 2022 Ford GT Heritage Edition αποτίει φόρο τιμής στα πρωτότυπα Ford GT του 1964 που αποτέλεσαν τη βάση ώστε το μοναδικό supercar από την Αμερική να διακριθεί στο Le Mans αποσπώντας νίκες από το 1966 έως και το 1969 και ξανά το 2016
- Το Ford GT Heritage Edition αποτελεί μια σύγχρονη εκδοχή του πρωτότυπου μοντέλου που συνδυάζει κλασικά χαρακτηριστικά της Ford Performance – όπως το Wimbledon White χρώμα των εξωτερικών επιφανειών και μια τριπλή, αγωνιστικού τύπου λωρίδα – με σύγχρονες πινελιές, όπως το εκτεθειμένο carbon πίσω από τις ζάντες από ανθρακονήματα με βαφή Antimatter Blue και τα καθίσματα Lightspeed Blue Alcantara® στο εσωτερικό.
- Το Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition πραγματοποίησε την επίσημη πρεμιέρα του στο Monterey Car Week – μαζί με το μοναδικό πρωτότυπο Ford GT του 1964 που έχει διασωθεί, το οποίο διαθέτει αριθμό πλαισίου GT / 105 και το αρχικό εξωτερικό του livery – στο The Quail και στο Pebble Beach Concours d’Elegance.
Ως φόρος τιμής στο Ford GT, το πρωτότυπο όχημα που έδωσε ζωή στο πρόγραμμα εξέλιξης του μοντέλου πριν από μισό και πλέον αιώνα, η Ford παρουσίασε το 2022 Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition. Το όχημα περιορισμένης παραγωγής είναι εμπνευσμένο από το πρωτότυπο Ford GT του 1964 που έκανε το ντεμπούτο του στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης στις 3 Απριλίου του 1964, και έγινε το μοναδικό αμερικάνικο supercar που κέρδισε στο Le Mans.
«Αυτό είναι το πρώτο Ford GT Heritage Edition που πηγαίνει πέρα από τον εορτασμό νικών σε αγώνες – αυτή η έκδοση πηγαίνει ακόμα πιο βαθιά και τιμά την πιο παλιά κληρονομιά του supercar της Ford», δήλωσε ο Mike Severson, Ford GT program manager. «Το Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition είναι μια σύγχρονη εκδοχή του πρωτότυπου, και σίγουρα κανείς δεν μπορεί να κάνει λάθος σε σχέση με το αυτοκίνητο στο οποίο αποτίει φόρο τιμής».
Το Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition μοιράστηκε τα φώτα της δημοσιότητας στο Monterey Car Week, μαζί με το μοναδικό πρωτότυπο Ford GT του 1964 που έχει διασωθεί, το οποίο έχει αριθμό πλαισίου GT / 105 και εξακολουθεί να διαθέτει το αρχικό εξωτερικό του livery.
Μία έκδοση περιορισμένης παραγωγής που τιμά τα πέντε αρχικά πρωτότυπα Ford GT
Το Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition κοσμείται εξωτερικά από τον χρωματισμό Wimbledon White και γραφικά Antimatter Blue, καθώς και από μία τριπλή, αγωνιστικού τύπου λωρίδα που διατρέχει την οροφή του αυτοκινήτου. Τα εκτεθειμένα εξαρτήματα από ανθρακονήματα είναι κάτι παραπάνω από αντιληπτά, συμπεριλαμβανομένων των carbon τροχών, οι οποίοι αποτελούν μία μοναδική πινελιά για το Ford GT διαθέτοντας διάμετρο 20 ιντσών και μπλε βαφή. Από ανθρακονήματα είναι κατασκευασμένα επίσης το εμπρός splitter, τα πλαϊνά μαρσπιέ, το εξωτερικό τμήμα των καθρεπτών, οι περσίδες του καλύμματος του κινητήρα και ο πίσω διαχύτης, ο οποίος διαθέτει γυαλιστερή επίστρωση. Οι δαγκάνες των φρένων της Brembo® είναι λακαρισμένες σε ασημί χρώμα με μαύρα γραφικά, ενώ αισθητή είναι η παρουσία των μαύρων μπουλονιών των τροχών που εκσυγχρονίζουν περαιτέρω την αισθητική.
Το carbon συναντάται ως υλικό και στην καμπίνα του αυτοκινήτου – και συγκεκριμένα στα πλευρικά μαρπιέ, χαμηλά στην κολώνα Α, στην κεντρική κονσόλα, καθώς και στο σχετικό ταμπελάκι. Τα καθίσματα από ανθρακονήματα κοσμούνται με το υλικό Lightspeed Blue Alcantara και ασημί ραφές, ενώ οι επιφάνειες τους καθώς και τα προσκέφαλα διαθέτουν ανάγλυφο το λογότυπο GT. Ο πίνακας οργάνων περιβάλλεται από δέρμα Ebony και Lightspeed Blue Alcantara, ενώ οι κολώνες και το εσωτερικό τμήμα της οροφής από Ebony Alcantara. Τα διακοσμητικά Antimatter Blue στον πίνακα οργάνων, οι χειρολαβές των θυρών και το κάθισμα X-brace ταιριάζουν αισθητικά με τον σχεδιασμό των μοναδικών τροχών του αυτοκινήτου. Το τιμόνι διαθέτει επένδυση από Ebony Alcantara και μαύρες ραφές, ενώ τα paddles του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη είναι για την περίσταση γυαλισμένα.
«Υπάρχουν πολλές σημαντικές στιγμές στην ιστορία του Ford GT που έχουμε γιορτάσει. Όμως, η ομάδα μας ήταν ομόφωνη πιστεύοντας ότι, αυτή τη φορά το αρχικό πρωτότυπο ήταν το κατάλληλο όχημα», δήλωσε ο Severson. «Το πρωτότυπο του 1964 απελευθέρωσε τη δημιουργική ιδιοφυία της ομάδας Ford Advanced Vehicles και άνοιξε το δρόμο για το πρόγραμμα Ford GT. Και έτσι όλα άρχισαν να παίρνουν το δρόμο τους».
Τα πρωτότυπα Ford GT υπογραμμίζουν την εφευρετικότητα και την ταχύτητα
Με στόχο να νικήσει τη Ferrari και να κερδίσει στο Le Mans, η Ford ξεκίνησε την εξέλιξη του δικού της αγωνιστικού αυτοκινήτου το 1963. Μετά από λιγότερο από ένα χρόνο, το πρωτότυπο Ford GT (με αριθμό πλαισίου GT / 101) αποκαλύφθηκε στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης, το 1964.
Κατασκευάστηκαν μόλις πέντε πρωτότυπα του μοντέλου GT – πρόκειται για τα πρώτα οχήματα της Ford που χρησιμοποίησαν την μέθοδο της αεροδυναμικής ανάλυσης προκειμένου να βελτιστοποιηθούν οι επιδόσεις στις υψηλές ταχύτητες. Τα πέντε αυτά πρωτότυπα αποτέλεσαν μερικά από τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα που παρήγαγε ποτέ η Ford και συγχρόνως τον θεμέλιο λίθο για το πρόγραμμα GT που κορυφώθηκε με το «1-2-3» της εταιρείας στο Le Mans το 1966. Τα αυτοκίνητα αυτά συμβολίζουν την πρωτοποριακή μηχανική εξέλιξη που συνεχίζεται σήμερα στους κόλπους της Ford με το 2022 Ford GT Heritage Edition.
Από τα πέντε πρωτότυπα Ford GT που κατασκευάστηκαν, αυτό με τον αριθμό πλαισίου GT / 105 είναι το μόνο που «επέζησε» στο πέρασμα του χρόνου διαθέτοντας μάλιστα το σωστό για την εποχή του εξωτερικό livery.
Τα πρωτότυπα με αριθμό πλαισίου GT / 101 και GT / 102 αποσύρθηκαν μετά τις δοκιμές πρόσκρουσης σε Le Mans και Monza – ωστόσο αυτή η δοκιμή ήταν κρίσιμη για τη σημαντική βελτίωση των πρωτοτύπων με αριθμό πλαισίου GT / 103, GT / 104 και GT / 105. Σημειώνοντας την πρώτη νίκη στην κατηγορία GT, το πρωτότυπο GT / 103 κέρδισε στην Daytona® το 1965 με τους Ken Miles και Lloyd Ruby πίσω από το τιμόνι, ενώ το αυτοκίνητο με αριθμό πλαισίου GT / 104 κατέλαβε την τρίτη θέση με τους Bob Bondurant και Ritchie Ginther. Τόσο το πρωτότυπο με αριθμό πλαισίου GT / 103 όσο και το αντίστοιχο GT / 104, έχουν ξαναβαφτεί και εκτίθενται σήμερα στο Shelby Museum στο Boulder του Κολοράντο.
Δημιουργώντας τη σειρά Heritage Editon
Η σειρά Ford GT Heritage Edition έχει γιορτάσει πολλές σημαντικές στιγμές – και φυσικά αρκετούς τίτλους στο Le Mans. Μέχρι και σήμερα, το νέο Ford GT ’64 Heritage Edition του 2022 αποτελεί την έβδομη πρόταση στη σειρά περιορισμένης παραγωγής του μοντέλου, που περιλαμβάνει:
- 2021 Ford GT ’66 Daytona Heritage Edition
- Τιμώντας το αγωνιστικό Ford GT MK II No. 98
- Σε παραγωγή
- 2020 Ford GT ’69 Gulf Livery Heritage Edition
- Τιμώντας το αγωνιστικό Ford GT40 MK I No. 6 που κέρδισε το 1969 στο Le Mans
- Κατασκευάστηκαν μόλις 50 αντίτυπα
- 2019 Ford GT ’68 Gulf Livery Heritage Edition
- Τιμώντας το αγωνιστικό Ford GT40 MK I No. 9 που κέρδισε το 1968 στο Le Mans
- Κατασκευάστηκαν μόλις 50 αντίτυπα
- 2018 Ford GT ’67 Heritage Edition
- Τιμώντας το αγωνιστικό Ford GT40 MK IV No. 1 που κέρδισε το 1967 στο Le Mans
- Κατασκευάστηκαν μόλις 39 αντίτυπα
- 2017 Ford GT ’66 Heritage Edition
- Τιμώντας το Ford GT40 MK II No. 2 το οποίο οδήγησαν οι Bruce McLaren και Chris Amon στο Le Mans το 1966
- Κατασκευάστηκαν μόλις 27 αντίτυπα
- 2006 Ford GT Gulf Livery Heritage Edition
- Προς τιμή των διαδοχικούς τίτλους του GT40 στις 24 Ώρες του Le Mans το 1968 και το 1969
- Κατασκευάστηκαν μόλις 343 αντίτυπα
Το 2022 Ford GT 2022 είναι διαθέσιμο για παραγγελία για εγκεκριμένους πελάτες Ford GT. Η παραγωγή έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει τον Ιανουάριο.