Με βελτιώσεις στα σημεία!
Στα χνάρια του περσινού αγώνα, με βελτιώσεις στα σημεία, αλλά διατηρώντας τον σκληρό χαρακτήρα του, η δεύτερη έκδοση του Pindos Historic Rally πέρασε κι αυτή στην ιστορία.
Από τα 40 πληρώματα που δήλωσαν συμμετοχή, 36 τελικώς κατάφεραν να περάσουν τον τεχνικό έλεγχο που διεξήχθη την Πέμπτη το απόγευμα στο φιλόξενο parking του ξενοδοχείου The Lake και να εμφανισθούν στην αφετηρία του αγώνα την Παρασκευή το πρωί στο μώλο της υπέροχης λίμνης Παμβώτιδας.
Ο αγώνας ξεκίνησε στις 10 ακριβώς το πρωί, με τον Δήμαρχο Ιωαννιτών Μωυσή Ελισάφ να τιμά με την παρουσία του την εκδήλωση και να δίνει εκκίνηση στον περσινό νικητή του αγώνα Γιώργο Δελαπόρτα, που εκκινούσε φέτος με το Νο 1 στις πόρτες του.
Βόρεια κατεύθυνση, μιας και σε 15 χλμ αναμένει η πρώτη ΕΔΑ του αγώνα, “ΖΑΓΟΡΙ”. Εκκίνηση από την έξοδο του χωριού Περίβλεπτος με μια ανελέητη ανάβαση να περιμένει τα πληρώματα, βάζοντας κάποια εξ αυτών σε σκέψεις για το κατά πόσο ήταν σωστή η επιλογή αδύναμου αυτοκινήτου προκειμένου να επωφεληθούν από τον χαμηλό συντελεστή ποινών.
Καταλήγοντας στο χωριό Δίκορφο στην δυτική πλευρά του Μιτσικελίου, όπου κι εκκινεί η ομώνυμη ΕΔΑ, ήδη τρία πληρώματα, δύο από την κατηγορία Regularity κι ένα από την SportTouring αντιμετωπίζουν τεχνικά προβλήματα, που τους αναγκάζουν να καθυστερήσουν και να φορτωθούν με ποινές.
Στο κατηφορικό κομμάτι της ΕΔΑ, το άκρως ανταγωνιστικό LADA των Καλογερά – Καλογερά (πατέρας και γιός) με το Νο 3 στις πόρτες, ύστερα από απώλεια μπροστινού δεξιού τροχού, καταλήγει εκτός δρόμου, με μόνο υλικές ζημιές ευτυχώς.
Ακολουθεί η 50+ χιλιομέτρων τρίτη ΕΔΑ, η οποία μέσω των χωριών, Φραγκάδες – Ελατοχώρι – Φλαμπουράρι, ανεβάζει τα πληρώματα στην λίμνη Αωού κι από εκεί προς Μέτσοβο κι Ανήλιο όπου και η τελευταία ΕΔΑ του πρώτου σκέλους. ΕΔΑ που σε πρώτη ανάγνωση ξαφνιάζει τα πληρώματα, μιας και οι οδηγίες εκτέλεσης δίνονται με “κλασικό πινακάκι” με αποτέλεσμα κάποια εξ αυτών, αφιερώνοντας υπερβολικό χρόνο στη μελέτη να καθυστερήσουν τελικά και να μπουν “καπελωμένοι” στο ΣΕΧ Ανηλίου.
Μικρή ανάπαυλα κατά την ωριαία ανασυγκρότηση στο φιλόξενο σαλέ του Anilion Adventure Park, όπου προσφέρεται ελαφρύ γεύμα με υπέροχες τοπικές λιχουδιές, σε συνδυασμό με πανοραμική θέα. Στην προσωρινή κατάταξη του πρώτου αυτού σκέλους, στις τρείς πρώτες θέσεις της κατηγορίας REGULARITY βρίσκονται οι Δελαπόρτας – Χατζής με VW GOLF GTi, Μητσιάς – Huffy με PEUGEOT 205 GTi και Γεωργοσόπουλος – Κοντοπός επίσης με VW GOLF GTi, ενώ στην κατηγορία Sport Touring προηγούνται οι Βαξεβανίδης – Βαξεβανίδης με LANCIA DELTA, ακολουθούμενοι από τους Λαγάκη – Τσαλίκη με SUBARU LEGACY και τους Λιάκο – Λιάκο με FORD ESCORT MK1.
Εκκινώντας το δεύτερο σκέλος του αγώνα, ακολουθεί μια από τις πιο όμορφες και απαιτητικές ειδικές διαδρομές αυτού, η οποία φέρνει τα πληρώματα στο χωριό Χαλίκι του νομού Τρικάλων. Μηχανική βλάβη εντός της ΕΔΑ θα αναγκάσει τους ως τότε δεύτερους στη γενική κατάταξη, Μητσιά και Huffy να εγκαταλείψουν την προσπάθεια τους. Εν συνεχεία τα πληρώματα θα περάσουν τον αυχένα του Μπάρου, απολαμβάνοντας πανοραμική θέα από τα 1900 μέτρα, και θα πέσουν στα μαγευτικά αλλά και άγρια Τζουμέρκα, για να συνεχίσουν προς Καλαρρύτες, Πράμαντα, Κτιστάδες και να καταλήξουν, αφού διασχίσουν απ’ το γεφύρι της Πολιτσάς τον Αραχθο ποταμό, στη Λάζαινα, όπου και η δεύτερη ανασυγκρότηση της ημέρας.
Στο σημείο αυτό, ύστερα από 250 απαιτητικά χιλιόμετρα, είναι κι ο τερματισμός ημέρας για την κατηγορία Sport Touring, όπου βρίσκει τους Βαξεβανίδη πατέρα και γιό, τους αδελφούς Λιάκου και τους συνήθεις “ύποπτους” Κατσαούνη – Μανσόλα, στην κορυφή της προσωρινής κατάταξης. Δύο ακόμη απογευματο-βραδυνές ειδικές διαδρομές τύπου “roller coaster” αναμένουν τα πληρώματα της κατηγορίας Regularity, προκειμένου να μπορέσουν να αντικρίσουν και πάλι, γύρω στις 8 το βράδυ, την μαγευτική λίμνη Παμβώτιδα.
Στον τερματισμό της πρώτης μέρας, ύστερα από 330 χιλιόμετρα με 200 εξ αυτών να αποτελούν ειδικές διαδρομές, στην κορυφή βρίσκονται οι Δελαπόρτας – Χατζής, ακολουθούμενοι από τους Γεωργοσόπουλο – Κοντοπό, Κονταράτο Ιατρίδη (PORSCHE 911), Crucifix – Caldeira (FORD ANGLIA), Κατοχιανό – Χριστακέα (FORD FIESTA) και Κουνέλη – Κουνέλη (TOYOTA STARLET).
Η δεύτερη ημέρα
Σαββάτο πρωί στην πλατεία Μαβίλη, με 30 πλέον αυτοκίνητα να δίνουν το παρόν στην εκκίνηση της δεύτερης μέρας. Πρώτη ΕΔΑ της ημέρας η “Μπαλντούμα”, στο 3,42 χιλιόμετρο της οποίας, πολλά πληρώματα κάνουν λάθος πλοήγησης, με αποτέλεσμα να φορτωθούν τόσους βαθμούς ποινής στα επόμενα σημεία χρονομέτρησης, που τους στερούν κάθε ελπίδα διάκρισης. Εν συνεχεία μέσω διαδρομών στην καρδιά του εθνικού πάρκου της Πίνδου, όσα πληρώματα συνεχίζουν, καταλήγουν για μεσημεριανή ανασυγκρότηση στο μαγευτικό Βραδέτο με την περίφημη “σκάλα” του.
Μεσημεριανή συνέχεια, με 4 ακόμη ΕΔΑ, μέσα από διαδρομές άγριας ομορφιάς, γύρω από τον ορεινό όγκο της Τύμφης, για να καταλήξουν τελικά το απόγευμα στην Πωγωνιανή, μια ανάσα από τα ελληνοαλβανικά σύνορα. Στο σημείο αυτό, ο αγώνας τελειώνει για την κατηγορία Sport Touring, βρίσκοντας στις τρείς κορυφαίες θέσεις τους Βαξεβανίδη – Βαξεβανίδη, Λιάκο – Λιάκο και Λαγάκη – Τσαλίκη. Το τελευταίο σκέλος του αγώνα που αφορά μόνο την κατηγορία Regularity, περιλαμβάνει διαδρομές στη βορειοδυτική πλευρά του νομού, περνώντας από Δελβινάκι, Κουκλιούς, και Θεογέφυρο καταλήγει τελικά στη Ζίτσα.
Μικρά ή μεγάλα λάθη, προκαλούν ανατροπές στην κατάταξη, ενώ πρόβλημα μέσα στην τελευταία ΕΔΑ, για τους μέχρι τότε πρώτους, παραλίγο να τους στερήσει τη θέση τους. Επιστρέφοντας προς τα Ιωάννινα, μια ακόμη ΕΔΑ έκπληξη περιμένει τα πληρώματα. Πρόκειται για την Super Stage Ροδοτόπι, που περιλαμβάνει πλοήγηση με χάρτη εντός της Βι.Πε. Η ειδική αυτή, λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα της, είχε ελάχιστη βαθμολογική σημασία. Κάπως έτσι, γύρω στις 8:30 το βράδυ, 28 τελικά πληρώματα θα αντικρύσουν την καρό σημαία του τερματισμού, και πάλι στη λίμνη των Ιωαννίνων, όπου και ο τερματισμός του φετινού αγώνα. Χάρη στην άμεση έκδοση των αποτελεσμάτων, από την ANUBE Sport, μία μόλις ώρα μετά, κατά τη διάρκεια του δείπνου στον φιλόξενο χώρο του εστιατορίου Filippas Gastronomy, ακολουθεί η τελετή βράβευσης των διακριθέντων, με την πρώτη εξάδα της κατάταξης της κατηγορίας Regularity να αποτελούν οι: 1. Δελαπόρτας – Χατζής με VW GOLF GTi, 2. Κονταράτος – Ιατρίδης με PORSCHE 911, 3. Γεωργοσόπουλος – Κοντοπός με VW GOLF GTi, 4. Κουνέλης – Κουνέλης με TOYOTA STARLET, 5. Δούρος – Γεωργακόπουλος με SUZUKI SWIFT GTi και 6. Κοφινάς – Κοφινάς με MINI COOPER, (με τον μικρό Νικόλα να είναι πανευτυχής γι’ αυτή τους τη διάκριση).
Παρά την κούραση των 700+ δύσκολων χιλιομέτρων, τα χαμόγελα και τα θετικά σχόλια των συμμετεχόντων, επιβεβαιώνουν την πεποίθησή των διοργανωτών, ότι υπάρχει ένα κοινό που επιθυμεί δύσκολους αγώνες ιστορικών αυτοκινήτων. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου ότι στη δεύτερη του μόλις έκδοση, και εν μέσω υγειονομικών περιορισμών και προβλημάτων, το Pindos Historic Rally κατάφερε να προσελκύσει 6 πληρώματα από το εξωτερικό, με τέσσερα από αυτά να καταφέρνουν τελικά να εκκινήσουν και να επιστρέφουν στις πατρίδες τους με τις καλύτερες εντυπώσεις, από την άγρια ομορφιά των τοπίων, τους παραδοσιακούς οικισμούς και την φιλοξενία που τους προσφέρθηκε.
Ξεχωριστή αναφορά εξάλλου αξίζει στο ηρωικό πλήρωμα Hiver Christian – Hiver Aurelia, που πάλεψαν στους στριφνούς δρόμους της Πίνδου, με ένα ανοικτό Austin Healey του 1961. Κλείνοντας οι διοργανωτές, η Regularity Master κι ο ΣΙΣΑ, ευχαριστούν όλους τους χορηγούς – δωροθέτες, τον δήμο Ιωαννιτών για την υποστήριξή του, τους χορηγούς επικοινωνίας 4ΤΡΟΧΟΙ και Autoholix για την προβολή της εκδήλωσης, αλλά και μια ξεχωριστή αναφορά στους τρείς μεγάλους χορηγούς του αγώνα, την εταιρεία ΔΩΔΩΝΗ την εταιρεία ΧΗΤΟΣ Α.Β.Ε.Ε. – Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΖΑΓΟΡΙ, και την εταιρεία ΠΡΟΚΟΣ ΑΒΕΕ, που για δεύτερη χρονιά αγκάλιασαν την προσπάθειά δίνοντάς μας τη δυνατότητα να οργανωθεί ένας αγώνας υψηλών προδιαγραφών με διαφορετικό χαρακτήρα.
Η σχεδίαση του Pindos Historic Rally 2022, έχει ήδη ξεκινήσει, μείνετε συντονισμένοι στο www.pindos.org