Ξεκάθαρο πλαίσιο για τα Ιστορικά
Το σχέδιο νόμου για την αναμόρφωση της εκπαίδευσης και των εξετάσεων των νέων οδηγών, παρουσίασαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και ο Υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος. Στο ίδιο σχέδιο νόμου, υπάρχουν ρυθμίσεις και για τα Ιστορικά οχήματα!
Ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε ότι το Σχέδιο Νόμου διαμορφώνει ένα ξεκάθαρο πλαίσιο για τα ιστορικά οχήματα. Συνοπτικά: Ο χαρακτηρισμός ενός οχήματος ως όχημα ιστορικού ενδιαφέροντος γίνεται με σχετική βεβαίωση που χορηγείται αποκλειστικά από φορείς που εκπροσωπούν νόμιμα στην Ελλάδα, για οχήματα τουλάχιστον 30 ετών.
Χορηγούνται άδειες και ειδικές πινακίδες κυκλοφορίας από τις Διευθύνσεις Μεταφορών των Περιφερειών. Μετά τη χορήγησή τους, θα γίνεται υποχρεωτική διαγραφή του οχήματος από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του Υπουργείου και εγγραφή του στο Μητρώο Οχημάτων Ιστορικού Ενδιαφέροντος. Θα καταβάλλεται τέλος έκδοσης αδείας και πινακίδων. Περιορίζεται δηλαδή ο ρόλος των νομικών προσώπων που χορηγούσαν μέχρι τώρα πινακίδες. Θα δίνουν απλώς τη βεβαίωση του χαρακτηρισμού.
Η άδεια κυκλοφορίας έχει διάρκεια πέντε έτη.
Τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος θα κυκλοφορούν υπό τους όρους να περνούν ΚΤΕΟ σε ετήσια βάση και να είναι ασφαλισμένα, ενώ καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας, με εξαίρεση τα οχήματα άνω των 45 ετών, και ειδικότερα:
· Επιβατικά αυτοκίνητα έως 999 κυβικά: 50 ευρώ
· Από 1000 έως 1999 κυβικά: 100 ευρώ
· Άνω των 2000 κυβικών: 200 ευρώ
· Μοτοσικλέτες έως 250 κυβικά: 20 ευρώ
· Μοτοσικλέτες πάνω από 250 κυβικά: 50 ευρώ
Καθιερώνεται ένα μεταβατικό στάδιο 18 μηνών ώστε να μην υπάρξει κενό στην κυκλοφορία των ιστορικών αυτοκινήτων. Οχήματα που έχουν ήδη χαρακτηριστεί ως ιστορικού ενδιαφέροντος πριν από την έναρξη ισχύος του νόμου, αποκτούν στοιχεία κυκλοφορίας (ειδικές πινακίδες και άδεια), σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου.