Η Ισπανία εξηλεκτρίζεται
- Η μεγαλύτερη βιομηχανική επένδυση στην ισπανική ιστορία
- Η SEAT S.A. και ο Όμιλος Volkswagen σχεδιάζουν να υποβάλουν επίσημα αίτηση στο πρόγραμμα PERTE
- Το project Future: Fast Forward θα περιλαμβάνει ένα εργοστάσιο μπαταριών στο Sagunto της Βαλένθια, το οποίο θα απασχολεί περισσότερους από 3.000 εργαζόμενους
- Η CUPRA ανακοινώνει ένα ολοκαίνουργιο SUV με mild-hybrid και plug-in-hybrid εκδόσεις για το 2024
- Όλα τα σχέδια και οι επενδύσεις υπόκεινται στην τελική έγκριση της υποβολής στο πρόγραμμα PERTE
Η SEAT S.A. και ο όμιλος Volkswagen ανακοίνωσαν την πρόθεσή τους να διαθέσουν περισσότερα από 7 δισεκατομμύρια ευρώ για να εξηλεκτρίσουν την Ισπανία ως μέρος της δέσμευσής τους για τη χώρα καθώς και την εκεί ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη βιομηχανική επένδυση στην ισπανική ιστορία. Το έργο Future: Fast Forward θα περιλαμβάνει ένα νέο εργοστάσιο μπαταριών στο Sagunto της Βαλένθια. Όλα τα σχέδια και οι επενδύσεις υπόκεινται στην τελική έγκριση της υποβολής στο πρόγραμμα PERTE.
«Το έργο αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό για τον όμιλο Volkswagen, για την Ισπανία και για όλη την Ευρώπη. Είναι η φιλοδοξία μας να εξηλεκτρίσουμε την Ισπανία και είμαστε πρόθυμοι να επενδύσουμε περισσότερα από 7 δισεκατομμύρια ευρώ μαζί με εξωτερικούς προμηθευτές και συνεργάτες για τον εξηλεκτρισμό των εργοστασίων μας στο Martorell και στην Παμπλόνα και την εγκατάσταση αλυσίδας παραγωγής ηλεκτρικών μπαταριών στη Βαλένθια», δήλωσε ο Thomas Schmall, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Volkswagen AG υπεύθυνος για την Τεχνολογία και Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της SEAT SA.
Ο Όμιλος Volkswagen στοχεύει σε παραγωγική ικανότητα 40 GWh ετησίως και σχεδιάζει να απασχολήσει περισσότερους από 3.000 ανθρώπους στη Βαλένθια. Το χρονοδιάγραμμα είναι στενό: για να είναι έτοιμο να ξεκινήσει την παραγωγή το 2026, η κατασκευή του πρέπει να ξεκινήσει μέχρι το τέλος του έτους. Το πρώτο ορόσημο πρέπει να είναι το θετικό αποτέλεσμα της υποβολής στο πρόγραμμα PERTE και των οριστικών αδειών. «Στη Βαλένθια, δεν θα δημιουργήσουμε τίποτα λιγότερο από ένα εργοστάσιο επόμενης γενιάς: Ένα τυποποιημένο εργοστάσιο, που θα παράγει μπαταρίες και θα εφοδιάζεται με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, επιτρέποντας μια βιώσιμη παραγωγή», είπε ο Schmall.
Ο Wayne Griffiths, Πρόεδρος της SEAT S.A., δήλωσε: «Το Future: Fast Forward έχει τη δυνατότητα να μεταμορφώσει την ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία και να εκδημοκρατίσει την ηλεκτρική κινητικότητα σε όλη την Ευρώπη. Τα περισσότερα από 7 δισεκατομμύρια ευρώ που ο Όμιλος Volkswagen και η SEAT S.A. θα διαθέσουν για το Future: Fast Forward θα αντιπροσωπεύει τη μεγαλύτερη βιομηχανική επένδυση στην ισπανική ιστορία».
Στρατηγική ανάπτυξης CUPRA
Η εταιρεία παρουσίασε ένα από τα νέα μοντέλα CUPRA, που θα κυκλοφορήσει το 2024: ένα ολοκαίνουργιο εξηλεκτρισμένο SUV με mild-hybrid και plug-in-hybrid εκδόσεις που θα παράγεται στην Ουγγαρία. Με μια πλήρως ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 100 χλμ, θα ηγηθεί μιας νέας γενιάς PHEV.
Το νέο SUV είναι ένα από τα τέσσερα νέα μοντέλα που θα ενταχθούν σύντομα στην γκάμα της CUPRA. Το 2024, το CUPRA Tavascan και το νέο SUV θα βγουν στην αγορά, θα ακολουθήσει το αστικό ηλεκτρικό όχημα το 2025, ενώ αναμένεται ακόμη ένα μοντέλο. Το 2022, η CUPRA σχεδιάζει να διπλασιάσει τις πωλήσεις της, να διπλασιάσει το δίκτυο πωλήσεών της και να διπλασιάσει τον κύκλο εργασιών της στα 5 δισεκατομμύρια ευρώ – καθώς και να διπλασιάσει τον αριθμό των CUPRA Masters και CUPRA City Garages σε όλο τον κόσμο.
Ο Πρόεδρος της SEAT S.A. εξήγησε ότι η εταιρεία πρέπει να μεταμορφωθεί σε έναν πιο ισχυρό και βιώσιμο οργανισμό, αυξάνοντας την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία: «Η μελλοντική βιωσιμότητα της εταιρείας μας είναι η ανάπτυξη της CUPRA. Βλέπουμε την CUPRA ως τον μοχλό βελτίωσης της κερδοφορίας και πρέπει να βάλουμε όλες τις δυνάμεις μας για την ανάπτυξή της», δήλωσε ο Griffiths.
2021: Η απροσδόκητη χρονιά
Τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας για το 2021 προήλθαν από μια χρονιά που χαρακτηρίστηκε από αβεβαιότητα και την παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών που δεν επέτρεψαν στη SEAT S.A. να επιτύχει την ανάκαμψη που ήλπιζε. Αυτό οδήγησε σε σημαντική απώλεια όγκου παραγωγής. Αρνητικό αντίκτυπο στις πωλήσεις και αρνητικό λειτουργικό αποτέλεσμα -371 εκατ. ευρώ (2020: -418 εκατ. ευρώ). Τα κέρδη μετά τους φόρους ήταν -256 εκατ. ευρώ (2020: -194 εκατ. ευρώ) και ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε στα 9.256 εκατ. ευρώ (+5,4%), ενώ το μέσο έσοδο πωλήσεων ανά όχημα έφθασε τα 16.850 ευρώ ανά αυτοκίνητο, σχεδόν 480 ευρώ υψηλότερα από το 2020.
«Παρά το αρνητικό περιβάλλον και τις απώλειες, συνεχίσαμε την επιθετική μας επενδυτική πορεία και επενδύσαμε περισσότερα από 900 εκατομμύρια ευρώ σε δαπάνες R&D και επενδύσεις το 2021, μία αύξηση 7% σε σύγκριση με το 2020. Αυτό δείχνει την ισχυρή και συνεχή δέσμευσή μας να φέρουμε μελλοντικά προϊόντα στην αγορά. Επιπλέον, συνεχίσαμε να κάνουμε σημαντικές επενδύσεις στο χτίσιμο της μάρκας CUPRA», δήλωσε ο David Powels, Αντιπρόεδρος Οικονομικών και Πληροφορικής της SEAT S.A.
Η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών περιόρισε την παραγωγή και την ικανότητα της SEAT S.A. να ανταποκριθεί στην υψηλή ζήτηση τόσο για τη SEAT όσο και για την CUPRA. Οι πωλήσεις της εταιρείας αυξήθηκαν περισσότερο από 10%, από 427.000 σε 471.000 αυτοκίνητα, λόγω της CUPRA και της ζήτησης για ηλεκτροκίνητα μοντέλα.
Η CUPRA τριπλασίασε τις πωλήσεις της, φτάνοντας σχεδόν τα 80.000 αυτοκίνητα και ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε από 932 εκατ. ευρώ το 2020 σε σχεδόν 2,2 δισ. ευρώ το 2021. Οι πωλήσεις για τη μάρκα SEAT ξεπέρασαν τα 391.000 αυτοκίνητα. Αυτό αντιπροσωπεύει μια μείωση 2% από το 2020, η οποία μπορεί να αποδοθεί στην έλλειψη ημιαγωγών. Συνολικά, οι πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων CUPRA και SEAT τετραπλασιάστηκαν από 15.000 σε 61.000 αυτοκίνητα.