Mercedes-AMG SL 43: Το «βασικό» μοντέλο της SL με καινοτόμο τεχνολογία κινητήρων

By  |  0 Comments

Για πρώτη φορά, χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητο παραγωγής ηλεκτρικός στροβιλοσυμπιεστής καυσαερίων κατευθείαν από τη Formula 1™

Μετά τις δύο εκδόσεις με κινητήρες V8, η Mercedes-AMG παρουσιάζει και στη χώρα μας την SL 43 ένα ακόμα τεχνολογικά πρωτοποριακό μοντέλο του νέου, εμβληματικού roadster. Κάτω από το καπό του βρίσκεται ένας εν σειρά τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας με κυβισμό δύο λίτρων που παρέχει αντίστοιχη δύναμη πρόωσης. Είναι η πρώτη φορά παγκοσμίως που χρησιμοποιείται ηλεκτρικός στροβιλοσυμπιεστής καυσαερίων σε αυτοκίνητο παραγωγής. Πρόκειται για τεχνολογία δανεισμένη από τη Formula 1™. Το σύστημα της SL 43 έχει προκύψει αυτό που αναπτύχθηκε και χρησιμοποιείται με επιτυχία από την ομάδα Mercedes-AMG Petronas F1 εδώ και πολλά χρόνια στην κορυφαία κατηγορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Αυτή η νέα μορφή υπερπλήρωσης εγγυάται ιδιαίτερα άμεση απόκριση στο γκάζι σε όλο το εύρος στροφών, προσφέροντας ακόμη πιο δυναμική εμπειρία οδήγησης και αυξάνοντας συγχρόνως και την αποδοτικότητα. Ο στροβιλοσυμπιεστής λειτουργεί μέσω του ηλεκτρικού συστήματος 48 Volt, το οποίο τροφοδοτεί επίσης την κινούμενη με ιμάντα μίζα-δυναμό (RSG). Αυτό έχει αποτέλεσμα, η Mercedes-AMG SL 43 να αποδίδει 280 kW (381 hp) και μέγιστη ροπή 480 Nm συν την πρόσθετη ισχύ των 10 kW (14 hp) που παρέχει στιγμιαία η κινούμενη με ιμάντα μίζα-δυναμό (RSG) σε ορισμένες συνθήκες οδήγησης. Επιπλέον, το νέο βασικό μοντέλο της οικογένειας SL διακρίνεται για τον πλούσιο βασικό εξοπλισμό, ενώ τα πολυάριθμα προαιρετικά στοιχεία προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα δυνατοτήτων εξατομίκευσης ενισχύοντας την άνεση και την ασφάλεια.

Στα 70 έτη της ιστορίας της, η SL μεταμορφώθηκε από καθαρόαιμο αγωνιστικό αυτοκίνητο σε ανοιχτό, πολυτελές sportscar – και αυτός είναι ένας από τους λόγους που έχει αναδειχθεί σε θρύλο. Σήμερα, η νέα Mercedes-AMG SL θέτει άλλο ένα ορόσημο στην ιστορία του μοντέλου. Συνδυάζει τον αγωνιστικό χαρακτήρα της αρχικής SL με τη μοναδική πολυτέλεια και την

τεχνολογική υπεροχή που χαρακτηρίζουν τα σύγχρονα μοντέλα Mercedes-AMG. Η SL 43, ως το νέο βασικό μοντέλο της σειράς παραγωγής, αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα. Είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής παγκοσμίως, στο οποίο τοποθετείται ηλεκτρικός στροβιλοσυμπιεστής καυσαερίων. Αυτή η τεχνολογία προέρχεται απευθείας από τη Formula 1™ και βάζει τέλος στον συμβιβασμό ανάμεσα σε έναν μικρό υπερσυμπιεστή ταχείας απόκρισης που επιτυγχάνει συγκριτικά χαμηλή μέγιστη ισχύ και έναν μεγάλο υπερσυμπιεστή με υψηλή μέγιστη ισχύ αλλά αργή απόκριση. Με τον πρωτοποριακό σχεδιασμό του κινητήρα, το νέο βασικό μοντέλο του roadster 2+2 θέσεων απευθύνεται κυρίως σε όσους είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία. Με τον συνδυασμό ενός σχετικά ελαφρού τετρακύλινδρου κινητήρα στον μπροστινό άξονα και της κίνησης στου πίσω τροχούς, η SL 43 επιδεικνύει μια σαφώς μοναδική οδική συμπεριφορά.

«Στη μακρά ιστορία της, η SL έχει επανειλημμένως θέσει τεχνολογικά ορόσημα. Για παράδειγμα, η θρυλική 300 SL Gullwing το 1954 ήταν το πρώτο επιβατικό αυτοκίνητο σειράς παραγωγής παγκοσμίως με σύστημα άμεσου ψεκασμού βενζίνης και, σήμερα, η νέα Mercedes-AMG SL 43 είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με ηλεκτρικό στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων. Χάρη σε αυτή την τεχνολογία, η SL έχει εκπληκτικές επιδόσεις ακόμη και στη βασική της έκδοση. Αυτό σημαίνει ότι η, φαινομενικά, πολύ μικρή SL συνδυάζει τις χαρακτηριστικές οδηγικές επιδόσεις της AMG με πολυτέλεια και άνεση κορυφαίου επιπέδου. Επιπλέον, με αυτόν τον καινοτόμο κινητήρα, αναμφισβήτητα απευθυνόμαστε σε ένα πιο διευρυμένο πελατολόγιο», λέει ο Philipp Schiemer, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Mercedes‑AMG GmbH.

«Ο ηλεκτρικός στροβιλοσυμπιεστής καυσαερίων αποτελεί ένα εκπληκτικό παράδειγμα της εκτεταμένης μεταφοράς τεχνολογίας από τη Formula 1 στην ανάπτυξη οχημάτων παραγωγής. Στο πλαίσιο αυτό, με τον πανίσχυρο τετρακύλινδρο M139 καταφέραμε επίσης να αξιοποιήσουμε την τεράστια εμπειρία των συναδέλφων μας στη Mercedes-AMG High Performance Powertrains. Η τεχνολογία αυξάνει την ευκινησία, άρα και την οδηγική απόλαυση, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνει την αποδοτικότητα του συστήματος κίνησης. Επιδιώκουμε φιλόδοξους στόχους με το βλέμμα στραμμένο στο ηλεκτρικό μέλλον μας. Καινοτόμα εξαρτήματα, όπως ο ηλεκτρικός στροβιλοσυμπιεστής καυσαερίων, μας βοηθούν να τους πετύχουμε», λέει ο Jochen Hermann, Επικεφαλής Τεχνικός Διευθυντής της Mercedes‑AMG GmbH.

Ο ηλεκτρικός στροβιλοσυμπιεστής καυσαερίων βελτιώνει την απόκριση του κινητήρα

Η αρχή λειτουργίας του ηλεκτρικού στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων βασίζεται στην ίδια τεχνολογία που χρησιμοποιεί η ομάδα Mercedes-AMG Petronas F1. Ένας ηλεκτροκινητήρας πάχους σχεδόν τεσσάρων εκατοστών ενσωματώνεται απευθείας στον άξονα του στροβιλοσυμπιεστή ανάμεσα στον στρόβιλο στην πλευρά εξαγωγής και τη φτερωτή συμπιεστή στην πλευρά εισαγωγής. Είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενος και κινεί απευθείας τον άξονα του στροβιλοσυμπιεστή, επιταχύνοντας τη φτερωτή του συμπιεστή προτού αρχίσει να την κινεί συμβατικά το ρεύμα καυσαερίων.

Αυτό βελτιώνει σημαντικά την άμεση απόκριση από τις στροφές στο ρελαντί και σε όλο το φάσμα στροφών του κινητήρα. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αποκρίνεται ακόμη πιο άμεσα στο πάτημα του πεντάλ γκαζιού, ενώ η συνολική εμπειρία οδήγησης είναι πιο δυναμική. Επιπρόσθετα, ο εξηλεκτρισμός του στροβιλοσυμπιεστή επιτρέπει υψηλότερη ροπή σε χαμηλές στροφές, αυξάνοντας έτσι την ευελιξία και βελτιώνοντας την επιτάχυνση από τη στάση. Ακόμη κι όταν ο οδηγός απομακρύνει το πόδι του από το πεντάλ γκαζιού ή πατήσει το φρένο, η τεχνολογία του ηλεκτρικού στροβιλοσυμπιεστή είναι σε θέση να διατηρεί διαρκώς την πίεση υπερπλήρωσης. Αυτό διασφαλίζει συνεχή, άμεση απόκριση.

Ο στροβιλοσυμπιεστής, ο οποίος λειτουργεί μέσω του ηλεκτρικού κυκλώματος οχήματος 48 Volt, φτάνει σε ταχύτητες έως 170.000 σ.α.λ., γεγονός που επιτρέπει πολύ υψηλό ρυθμό ροής αέρα. Ο στροβιλοσυμπιεστής, ο ηλεκτροκινητήρας και το ηλεκτρονικό σύστημα ισχύος συνδέονται με το κύκλωμα ψύξης του κινητήρα εσωτερικής καύσης δημιουργώντας συνεχώς τη βέλτιστη θερμοκρασία. Σε συνδυασμό με τον δίλιτρο, εν σειρά τετρακύλινδρο κινητήρα με την εσωτερική ονομασία M139, η καινοτόμα τεχνολογία της SL 43 αποδίδει 280 kW (381 hp) στις 6750 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή των 480 Nm είναι διαθέσιμη ανάμεσα στις 3250 και 5000 σ.α.λ. Ανάλογα με την περίσταση, το σύστημα εγγυάται πρόσθετη ισχύ 10 kW (14 hp) για σύντομο διάστημα από την κινούμενη με ιμάντα μίζα-δυναμό (RSG).

Η δεύτερη γενιά RSG λειτουργεί και ως ήπιο υβριδικό σύστημα στο ηλεκτρικό κύκλωμα οχήματος 48 Volt, το οποίο, εκτός από την προσωρινή αύξηση ισχύος, επιτρέπει λειτουργίες όπως η ελεύθερη κύλιση και η ανάκτηση ενέργειας για μέγιστη αποδοτικότητα. Ταυτόχρονα, η τεχνολογία 48 Volt αυξάνει την άνεση, καθώς οι μεταβάσεις ανάμεσα στη λειτουργία start/stop και τη λειτουργία ελεύθερης κύλισης είναι σχεδόν ανεπαίσθητες.

Κιβώτιο ταχυτήτων AMG SPEEDSHIFT MCT 9G με υγρό συμπλέκτη εκκίνησης και κίνηση στους πίσω τροχούς

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας, γνωστός ως M139, ο οποίος εδώ και χρόνια τοποθετείται εγκάρσια στα κόμπακτ μοντέλα Mercedes‑AMG χωρίς ηλεκτρικό στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων, στην SL 43 τοποθετείται κατά μήκος. Στο βασικό μοντέλο της SL, που διαθέτει κίνηση στους πίσω τροχούς, συνδυάζεται για πρώτη φορά με το κιβώτιο ταχυτήτων AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (MCT = Multi-Clutch Transmission). Ένας υγρός συμπλέκτης εκκίνησης αντικαθιστά τον μετατροπέα ροπής. Μειώνει το βάρος και, λόγω της χαμηλότερης αδράνειας, βελτιστοποιεί την απόκριση στις εντολές του οδηγού με το πεντάλ επιτάχυνσης, ιδιαίτερα κατά την επιτάχυνση και τη μεταβολή φορτίου. Το προσεκτικά βαθμονομημένο λογισμικό εγγυάται εξαιρετικά σύντομους χρόνους αλλαγής και γρήγορα, πολλαπλά κατεβάσματα ταχυτήτων, εφόσον χρειάζεται. Επιπλέον, η ενδιάμεση λειτουργία γκαζιού στα προγράμματα οδήγησης «Sport» και «Sport+» προσφέρει έντονες συγκινήσεις κατά την οδήγηση με αλλαγή ταχυτήτων. Υπάρχει επίσης η λειτουργία RACE START, η οποία εξασφαλίζει βέλτιστη επιτάχυνση από στάση.

Οι οδηγικές επιδόσεις είναι εκπληκτικές: από στάση, η SL 43 επιταχύνει στα 100 km/h σε μόλις 4,9 δευτερόλεπτα, και η τελική ταχύτητα είναι 275 km/h. Εκτός από τις επιδόσεις που προσφέρει, το βασικό μοντέλο της σειράς διακρίνεται και από συγκριτικά χαμηλά στοιχεία κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων.

Αρχιτεκτονική roadster με σύνθετη κατασκευή αλουμινίου για χαρακτηριστικές οδηγικές επιδόσεις AMG

Η νέα SL της κατασκευαστικής σειράς R232 είναι βασισμένη σε μια εντελώς νέα αρχιτεκτονική οχήματος, που αναπτύχθηκε από τη Mercedes‑AMG. Ο νέος σχεδιασμός επιτρέπει μια διαμόρφωση 2+2 καθισμάτων για πρώτη φορά μετά το 1989 (Mercedes SL κατασκευαστική σειρά R129). Αυτό κάνει τη νέα SL ακόμη πιο χρηστική. Τα πίσω καθίσματα ενισχύουν την καθημερινή πρακτικότητα και προσφέρουν χώρο για άτομα ύψους έως 1,50 μέτρο (έως 1,35 μέτρα με παιδικό κάθισμα). Όταν δεν χρησιμοποιούνται τα επιπλέον καθίσματα, εκτείνεται ένα πρόσθετο αλεξήνεμο πίσω από τα πίσω καθίσματα που προστατεύει τους μπροστινούς επιβάτες από ρεύματα στον αυχένα τους. Η δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πρόσθετος αποθηκευτικός χώρος και να χωρέσει, για παράδειγμα, μια τσάντα του γκολφ.

Κατασκευασμένο από ελαφρύ αλουμίνιο, το πλαίσιο οχήματος αποτελείται από ένα περιμετρικό πλαίσιο αλουμινίου με αυτοφερόμενη δομή. Η σχεδίαση εγγυάται μέγιστη ακαμψία και, επομένως, αποτελεί την τέλεια βάση για δυναμική οδήγησης ακριβείας, υψηλή άνεση, βέλτιστη ασφάλεια και σπορ αναλογίες αμαξώματος. Στόχος της αρχιτεκτονικής του αμαξώματος είναι να επιτευχθούν οι χαρακτηριστικές οδηγικές επιδόσεις AMG, με έμφαση στην πλευρική και διαμήκη δυναμική, και ταυτόχρονα να τηρηθούν οι υψηλές προδιαγραφές άνεσης και ασφάλειας.

Στη νέα SL, ο έξυπνος συνδυασμός υλικών εξασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή ακαμψία με μικρό βάρος. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται περιλαμβάνουν αλουμίνιο, μαγνήσιο, συνθετικό υλικό ανθρακονημάτων και χάλυβα, από τον οποίο κατασκευάζεται, για παράδειγμα, το πλαίσιο του παρμπρίζ. Σε συνδυασμό με το σύστημα προστατευτικής μπάρας ανατροπής πίσω από τα πίσω καθίσματα, που αν χρειαστεί εκτείνεται αστραπιαία, λειτουργεί ως προστασία από ανατροπή.

Σε σύγκριση με την προηγούμενη κατασκευαστική σειρά, η στρεπτική ακαμψία της κατασκευής του αμαξώματος αυξήθηκε κατά 18 τοις εκατό. Η εγκάρσια ακαμψία είναι 50% υψηλότερη από την ήδη εξαιρετική της AMG GT Roadster. Η διαμήκης ακαμψία είναι 40% μεγαλύτερη. Το βάρος του ίδιου του σκελετού είναι μόνο περ. 270 κιλά. Μαζί με το χαμηλό κέντρο βάρους, η στοχευμένα ελαφριά κατασκευή εξασφαλίζει βέλτιστη δυναμική οδήγησης.

Βασικό μοντέλο με διακριτικά χαρακτηριστικά στην εξωτερική σχεδίαση

Η εξωτερική σχεδίαση της SL 43 διαφέρει σε επιμέρους λεπτομέρειες από τα δύο οκτακύλινδρα μοντέλα. Για παράδειγμα, έχει διαφοροποιημένες μπροστινές και πίσω ποδιές, καθώς και στρογγυλό αντί για ορθογώνιο διπλό πλαίσιο συγκράτησης απολήξεων. Χαρακτηριστικές λεπτομέρειες της σχεδίασης του αμαξώματος είναι το μακρύ μεταξόνιο, οι κοντοί πρόβολοι, το μακρύ καπό κινητήρα, η μετατοπισμένη προς τα πίσω καμπίνα επιβατών με έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ και το δυναμικό πίσω τμήμα. Όλα μαζί συνθέτουν τις χαρακτηριστικές αναλογίες της SL και χαρίζουν στο roadster την επιβλητική, δυναμική του εμφάνιση – μαζί με τους διογκωμένους θόλους των τροχών και τις μεγάλες ζάντες αλουμινίου που βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο με το εξωτερικό περίβλημα. Η SL 43 διατίθεται με ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών στον βασικό εξοπλισμό. Επιπλέον, διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός η ίδια γκάμα με τα οκτακύλινδρα μοντέλα: αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες ζάντες αλουμινίου με διάμετρο 20 ή 21 ιντσών, που μειώνουν την αντίσταση του αέρα λόγω μειωμένων στροβιλισμών. Ιδιαίτερα μελετημένες είναι οι ζάντες 20 ιντσών με πλαστικούς αεροδυναμικούς δακτυλίους που εξοικονομούν επιπλέον βάρος.

Ενεργή αεροδυναμική για αύξηση της δυναμικής και της αποδοτικότητας

Το ενεργό σύστημα ελέγχου αέρα AIRPANEL αποτελεί ένα τεχνολογικό κορυφαίο χαρακτηριστικό που βελτιώνει την αεροδυναμική. Οι οριζόντιες γρίλιες πίσω από την επάνω εισαγωγή αέρα ελέγχονται ηλεκτρονικά και μπορούν να ανοιγοκλείνουν με ρυθμιστικά μοτέρ. Με αυτόν τον τρόπο, η ροή του αέρα ρυθμίζεται βάσει ανάγκης, βελτιώνοντας έτσι τις αεροδυναμικές επιδόσεις.

Κανονικά οι γρίλιες είναι κλειστές – ακόμη και στη μέγιστη ταχύτητα. Αυτή η θέση μειώνει την αντίσταση του αέρα. Μόνο όταν ορισμένα εξαρτήματα έχουν φτάσει σε συγκεκριμένες θερμοκρασίες και η ανάγκη για αέρα ψύξης είναι ιδιαίτερα υψηλή, ανοίγουν οι γρίλιες και επιτρέπουν τη ροή της μέγιστης ποσότητας αέρα ψύξης στους εναλλάκτες θερμότητας. Αυτό απαιτεί εξαιρετικά έξυπνο και γρήγορο έλεγχο.

Το ίδιο ισχύει και για ένα άλλο ενεργό στοιχείο της αεροδυναμικής: την πτυσσόμενη πίσω αεροτομή που είναι πλήρως ενσωματωμένη στο προφίλ του αυτοκινήτου και αλλάζει θέση ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης. Το λογισμικό ελέγχου λαμβάνει υπόψη διάφορες παραμέτρους: συνυπολογίζει την ταχύτητα οδήγησης, τη διαμήκη και πλευρική επιτάχυνση, καθώς και την ταχύτητα διεύθυνσης. Από ταχύτητα 80 km/h, η αεροτομή ρυθμίζεται σε πέντε διαφορετικές ρυθμίσεις κλίσης, είτε για βελτίωση της ευστάθειας είτε για μείωση της οπισθέλκουσας.

Το προαιρετικό πακέτο αεροδυναμικής για τη Mercedes-AMG SL 43 περιλαμβάνει μεγαλύτερα flics στον μπροστινό και τον πίσω προφυλακτήρα και έναν μεγαλύτερο πίσω διαχύτη. Αυτό βελτιώνει ακόμη περισσότερο την κάθετη δύναμη και την αεροδυναμική αντίσταση. Σε αυτό συμβάλλουν και τα τροποποιημένα όρια ταχύτητας της πίσω αεροτομής και η πιο κάθετη γωνία πρόσπτωσης 26,5 μοιρών (αντί 22 μοιρών) στη θέση Dynamic.

Υφασμάτινη κουκούλα για μικρότερο βάρος και χαμηλότερο κέντρο βάρους

Λόγω της πιο σπορ τοποθέτησης της νέας SL, επιλέχθηκε μια ηλεκτρική κουκούλα αντί για την προηγούμενη μεταλλική οροφή Vario. Η μείωση του βάρους κατά 21 κιλά και το χαμηλότερο κέντρο βάρους επιδρούν θετικά στη δυναμική οδήγησης και στο κράτημα στον δρόμο. Η πτύχωση Z (Z-fold), η οποία εξοικονομεί χώρο και βάρος, επιτρέπει την κατάργηση του συμβατικού καλύμματος στον χώρο της κουκούλας. Το μπροστινό κάλυμμα οροφής διασφαλίζει ότι η ανοιχτή κουκούλα είναι απολύτως ευθυγραμμισμένη στην τελική της θέση. Ταυτόχρονα, η ομάδα ανάπτυξης ανέλαβε την αποστολή να διατηρήσει την υψηλή καθημερινή πρακτικότητα και υποδειγματικά αθόρυβη λειτουργία. Η σχεδίαση τριών στρώσεων περιλαμβάνει ένα καλά τεντωμένο εξωτερικό κέλυφος, μια εσωτερική επένδυση οροφής με αριστοτεχνικό φινίρισμα και, ενδιαμέσως, μία ηχομονωτική στρώση από υψηλής ποιότητας PES fleece βάρους 450 g/m².

Το άνοιγμα και κλείσιμο διαρκεί περίπου 15 δευτερόλεπτα μόνο και είναι εφικτό σε ταχύτητες έως 60 km/h. Ο χειρισμός της κουκούλας πραγματοποιείται από τον πίνακα διακοπτών στην κεντρική κονσόλα ή την οθόνη αφής πολυμέσων, όπου η εξέλιξη της διαδικασίας προβάλλεται με κινούμενη εικόνα.

Εσωτερικό με «υπεραναλογικό» κόκπιτ και πολυτελή καθίσματα στον βασικό εξοπλισμό

Το εσωτερικό της Mercedes-AMG SL 43 διαθέτει επίσης έναν συναρπαστικό συνδυασμό αναλογικής γεωμετρίας και ψηφιακού κόσμου – γνωστό ως «υπεραναλογικό» κόκπιτ. Παράδειγμα αποτελεί το πλήρως ψηφιακό όργανο πολλαπλών ενδείξεων, το οποίο είναι ενσωματωμένο σε ένα τρισδιάστατο σκίαστρο. Το σύστημα infotainment MBUX, το οποίο περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό, προσφέρει διάφορα ειδικά στυλ ενδείξεων και διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας. Το συμμετρικό ταμπλό οργάνων έχει σχεδιαστεί σαν δυναμική φτερούγα και διαρθρώνεται σε επάνω και κάτω τμήμα. Αποκορύφωμα αποτελούν τα τέσσερα γαλβανισμένα ακροφύσια σε σχήμα στροβίλου. Οι επιφάνειές τους συγχωνεύονται στο ταμπλό οργάνων και μοιάζουν με επιβλητικά power dome. Το κάτω τμήμα του ταμπλό οργάνων εκτείνεται ομαλά από την κεντρική κονσόλα, συνενώνοντας αρμονικά τα δύο στοιχεία.

Παρά τη συμμετρία, ο σχεδιασμός του κόκπιτ είναι σαφώς προσανατολισμένος στον οδηγό: Η οθόνη LCD 12,3 ιντσών υψηλής ανάλυσης του ταμπλό οργάνων δεν έχει σχεδιαστεί να είναι ανεξάρτητη, αλλά ενσωματωμένη σε ένα σκίαστρο υψηλής τεχνολογίας που αποτρέπει τις αντανακλάσεις από το ηλιακό φως. Για να αποφεύγονται οι ενοχλητικές αντανακλάσεις φωτός που προκαλούνται από τον ήλιο όταν είναι ανοιχτή η κουκούλα, η κλίση της οθόνης αφής στην κεντρική κονσόλα μπορεί επίσης να ρυθμιστεί ηλεκτρικά από 12 μοίρες έως 32 μοίρες.

Το MBUX (Mercedes-Benz User Experience) τελευταίας γενιάς προσφέρει διαισθητικό χειρισμό και μπορεί να μαθαίνει. Διαθέτει πολυάριθμα χρηστικά περιεχόμενα και τη δομή λειτουργίας του συστήματος MBUX δεύτερης γενιάς, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του στη νέα Mercedes-Benz S-Class. Στην SL, έχουν προστεθεί πλούσια ειδικά περιεχόμενα AMG σε πέντε στιλ ενδείξεων. Τα αποκλειστικά στοιχεία μενού, όπως τα «AMG Performance» και «AMG TRACK PACE» εντείνουν επίσης τον σπορτίφ χαρακτήρα.

Ο βασικός εξοπλισμός της SL 43 περιλαμβάνει μια μεγάλη γκάμα από ηλεκτρικά και χειροκίνητα ρυθμιζόμενα, πολυτελή καθίσματα επενδυμένα με συνθετικό δέρμα ARTICO και ύφασμα. Προαιρετικά διατίθενται καλύμματα καθισμάτων από δέρμα, δέρμα νάπα και δέρμα νάπα AMG, όπως και τα σπορ καθίσματα AMG και τα καθίσματα AMG Performance με τη σμιλευμένη σχεδίασή τους. Οι προαιρετικές επενδύσεις σε χρώματα MANUFAKTUR macchiato beige/titanium grey ή MANUFAKTUR truffle brown/black προσθέτουν μια ιδιαίτερα αποκλειστική πινελιά. Τα καθίσματα AMG Performance μπορούν επίσης να επενδυθούν με συνδυασμό δέρματος νάπα και μικροϊνών DINAMICA με κίτρινες ή κόκκινες διακοσμητικές ραφές.

Εκτός από το πολύ γυαλιστερό μαύρο του βασικού εξοπλισμού, τα διακοσμητικά στοιχεία και η κεντρική κονσόλα διατίθενται επίσης σε αλουμίνιο ή ανθρακονήματα και σε μαύρο χρώμιο MANUFAKTUR. Το τιμόνι AMG Performance με προαιρετικό σύστημα θέρμανσης τιμονιού διατίθεται σε δέρμα νάπα και δέρμα νάπα/μικροΐνες MICROCUT.

Νέο πλαίσιο οχήματος με μπροστινό άξονα πολλαπλών συνδέσμων και καινοτόμα ελαφριά κατασκευή

Στον βασικό εξοπλισμό της SL 43 περιλαμβάνεται μια νέας σχεδίασης χαλύβδινη ανάρτηση AMG RIDE CONTROL με ιδιαίτερα ισχυρούς αποσβεστήρες κραδασμών από αλουμίνιο και σπειροειδή ελατήρια μικρού βάρους. Η νέα SL είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής της Mercedes-AMG που διαθέτει μπροστινό άξονα πολλαπλών συνδέσμων με πέντε συνδέσμους τοποθετημένους εξ διατεταγμένους μέσα στη ζάντα. Έτσι, βελτιώνεται σημαντικά η κινηματική. Οι τροχοί στον πίσω άξονα επίσης ελέγχονται από ένα σύστημα 5 συνδέσμων.

Για να μειωθούν οι μη αναρτημένες μάζες, όλοι οι σύνδεσμοι ανάρτησης, τα ακραξόνια και οι φορείς τροχών στον μπροστινό και τον πίσω άξονα της νέας SL είναι κατασκευασμένοι από σφυρήλατο αλουμίνιο. Ο σχεδιασμός πολλαπλών συνδέσμων ελέγχει κάθε τροχό με ελάχιστες ελαστικές κινήσεις. Η υψηλή ευστάθεια γωνίας κάμπερ και σύγκλισης τροχών όχι μόνο επιτρέπει υψηλές ταχύτητες στις στροφές, αλλά παρέχει επίσης στον οδηγό βέλτιστη επαφή με τον δρόμο κατά την γρήγορη οδήγηση σε στροφές. Αυτό αντικατοπτρίζεται στην εξαιρετική πλευρική δυναμική και την οδηγική ευστάθεια σε υψηλές ταχύτητες, καθώς και στην καλή αντίδραση σε εξωτερικές επιδράσεις, όπως πλευρικοί άνεμοι, ανωμαλίες του εδάφους ή απότομες μεταβολές των συντελεστών τριβής.

Τα σπειροειδή ελατήρια μικρού βάρους αποτελούν μια νέα εξέλιξη: η ειδική κατεργασία επέτρεψε τη μείωση του βάρους τους χωρίς να μειωθεί η απόδοσή τους. Στη διαδικασία κατασκευής, το επίθεμα ελατηρίου για πρώτη φορά επικολλάται στο ελατήριο. Αυτή η σταθερή σύνδεση αποτρέπει τη φθορά που προκαλείται από ξένα σωματίδια, όπως άμμος, στη διάρκεια της ζωής του αυτοκινήτου. Το ελατήριο δεν διαβρώνεται στη διάρκεια του κύκλου ζωής και το μέγιστο φορτίο μπορεί συνεπώς να αυξηθεί με μικρότερο βάρος. Με αυτό τον τρόπο εξοικονομείται περίπου 0,2 κιλό ανά ελατήριο.

Ένα άλλο μέτρο ελαφριάς κατασκευής αφορά τις αντιστρεπτικές ράβδους στον μπροστινό και τον πίσω άξονα της SL 43. Το βάρος τους μπορεί να μειωθεί χάρη στο μεταβλητό πάχος τοιχώματος. Το μέγιστο πάχος τοιχώματος χρησιμοποιείται πλέον μόνο όπου απαιτείται λόγω του μέγιστου φορτίου, σε αυτήν την περίπτωση στην περιοχή των ελαστικών βάσεων.

Στην SL 43 διατίθεται προαιρετικά η τελευταία γενιά προσαρμοζόμενης ρυθμιζόμενης απόσβεσης AMG. Ο εγκέφαλος ανάρτησης χρησιμοποιεί ανάλυση δεδομένων – συμπεριλαμβανομένων αισθητήρων επιτάχυνσης και διαδρομής τροχού – για να προσαρμόσει τη δύναμη απόσβεσης για κάθε τροχό σε λίγα χιλιοστά του δευτερολέπτου ανάλογα με την κατάσταση. Ο οδηγός μπορεί να προεπιλέξει τη βασική ρύθμιση μέσω των προγραμμάτων οδήγησης AMG DYNAMIC SELECT: με το πάτημα ενός κουμπιού, τα χαρακτηριστικά οδικής συμπεριφοράς αλλάζουν, για παράδειγμα, από πλήρως δυναμική οδήγηση στη λειτουργία «Sport+» σε σταθερή πορεία στη ρύθμιση «Comfort». Επιπλέον, η ρύθμιση προσαρμόζεται σε τρία στάδια ανεξάρτητα από τα προγράμματα οδήγησης μέσω ενός ειδικού κουμπιού.

Σύστημα σύνθετων φρένων υψηλής απόδοσης AMG για σύντομες αποστάσεις πέδησης

Το νέο σύστημα σύνθετων φρένων υψηλής απόδοσης AMG εγγυάται άριστες τιμές επιβράδυνσης και έλεγχο ακριβείας. Εντυπωσιάζει με τις σύντομες αποστάσεις πέδησης, την άμεση απόκριση και, βεβαίως, την υψηλή σταθερότητα και ανθεκτικότητα – ακόμη και σε συνθήκες ακραίας καταπόνησης. Οι λειτουργίες ανέσεων περιλαμβάνουν το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Start Assist), καθώς και την προπλήρωση και το στέγνωμα των φρένων κατά την οδήγηση σε βρεγμένο οδόστρωμα. Όταν η μίζα είναι απενεργοποιημένη και το όχημα σταματημένο, ενεργοποιείται επίσης η θέση στάθμευσης «P». Κατά την εκκίνηση, το ηλεκτρικό φρένο στάθμευσης απελευθερώνεται αυτόματα.

Οι σύνθετοι δίσκοι φρένων είναι ιδιαίτερα ελαφρού βάρους: Η δυναμική οδήγηση και η συμπεριφορά στις στροφές επωφελούνται από τις μειωμένες μη αναρτημένες μάζες. Ο δίσκος φρένου (από χυτό χάλυβα) και ο φορέας δίσκου φρένου (από αλουμίνιο) συνδέονται πλέον με ειδικούς πείρους. Αυτή η σχεδίαση εξοικονομεί χώρο, ο οποίος αξιοποιείται για ακόμα καλύτερη ψύξη των φρένων. Άλλο ένα νέο χαρακτηριστικό είναι η «κατευθυντική» διάτρηση: εκτός από την εξοικονόμηση βάρους και τη αποτελεσματικότερη αποβολή θερμότητας, η συγκεκριμένη λύση εντυπωσιάζει με την ταχύτερη απόκριση σε βρεγμένο οδόστρωμα, καθώς και με τον βελτιωμένο καθαρισμό των φερμουίτ μετά το φρενάρισμα.

Το προαιρετικό σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα συνδυάζει ευκινησία και σταθερότητα

Η Mercedes-AMG SL 43 μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά με ενεργό σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα. Ανάλογα με την ταχύτητα, οι πίσω τροχοί στρίβουν είτε προς την αντίθετη (έως τα 100 km/h) είτε προς την ίδια κατεύθυνση (πάνω από τα 100 km/h) με τους μπροστινούς τροχούς. Έτσι, το σύστημα επιτρέπει ευέλικτα και σταθερά χαρακτηριστικά οδήγησης. Η σχέση μετάδοσης του συστήματος διεύθυνσης μπροστινών τροχών είναι πιο άμεση, καθιστώντας ευκολότερη την οδήγηση του οχήματος σε οριακές συνθήκες απαιτώντας λιγότερη δύναμη χειρισμού.

Έξι προγράμματα οδήγησης και AMG DYNAMICS: από άνετη μέχρι δυναμική οδήγηση

Τα πέντε προγράμματα οδήγησης του AMG DYNAMIC SELECT «Slippery», «Comfort», «Sport», «Sport +», «Individual» και «RACE» περιλαμβάνονται στο προαιρετικό πακέτο AMG DYNAMIC PLUS και επιτρέπουν ένα ευρύ φάσμα χαρακτηριστικών οχήματος για άνετη μέχρι δυναμική οδήγηση. Κάθε πρόγραμμα οδήγησης προσφέρει μια εξατομικευμένη εμπειρία οδήγησης, που είναι ακριβώς προσαρμοσμένη στις διάφορες συνθήκες. Μια λειτουργία των προγραμμάτων οδήγησης AMG DYNAMIC SELECT στα μοντέλα SL είναι και το AMG DYNAMICS. Το ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου δυναμικής οχήματος επεκτείνει τις λειτουργίες σταθεροποίησης του ESP® με επεμβάσεις που ενισχύουν την ευελιξία κατά τη διεύθυνση του αυτοκινήτου και τις πρόσθετες λειτουργίες του ESP®.

Πρόγραμμα εξοπλισμού SL: μεγάλη ποικιλία για εξατομικευμένες εμφανίσεις

Με τον πλούσιο βασικό εξοπλισμό της, καθώς και πολυάριθμα στοιχεία προαιρετικού εξοπλισμού, η Mercedes-AMG SL 43 προσφέρει μια πληθώρα επιλογών εξατομίκευσης που καλύπτει ένα μεγάλο φάσμα επιθυμιών των πελατών – από σπορ και δυναμική έως πολυτελώς κομψή. Περιλαμβάνονται δώδεκα χρώματα βαφής, μεταξύ των οποίων τα δύο αποκλειστικά χρώματα της SL Hyper Blue μεταλλικό και MANUFAKTUR Monza Grey magno, τρεις χρωματικές παραλλαγές οροφής και πολλά νέα σχέδια ζαντών.

Διατίθενται τρία πακέτα Design εξωτερικού που αναβαθμίζουν ακόμη περισσότερο την εμφάνιση προσθέτοντας κομψότητα ή δυναμισμό.

  • Το εξωτερικό πακέτο χρωμίου AMG περιλαμβάνει κομψές, πολύ γυαλιστερές λεπτομέρειες χρωμίου στην μπροστινή ποδιά, στην επένδυση πλευρικών μαρσπιέ και στο πίσω μέρος.
  • Στο πακέτο AMG Night, επιλεγμένα στοιχεία του εξωτερικού αποκτούν φινίρισμα σε πολύ γυαλιστερό μαύρο, όπως το μπροστινό splitter, οι επενδύσεις πλευρικών μαρσπιέ, τα καλύμματα καθρεφτών και το διακοσμητικό στοιχείο του πίσω διαχύτη. Εκτός από τα παραπάνω, διατίθενται σκούρα διακοσμητικά πλαίσια συγκράτησης απολήξεων. Ανάλογα με το επιλεγμένο χρώμα βαφής, προκύπτουν εντυπωσιακές αντιθέσεις ή ρέουσες μεταβάσεις.
  • Το πακέτο AMG Night II περιλαμβάνει πρόσθετα στοιχεία σε πολύ γυαλιστερό μαύρο, όπως την επένδυση ψυγείου, την επιγραφή και το αστέρι Mercedes στο πίσω μέρος.

Πακέτο AMG DYNAMIC PLUS για μέγιστη οδηγική απόλαυση

Το πακέτο AMG DYNAMIC PLUS, το οποίο συνδυάζει διάφορα στοιχεία υψηλών επιδόσεων, διατίθεται προαιρετικά για την SL 43:

  • Δυναμικά έδρανα κινητήρα AMG προσφέρουν μια πιο άκαμπτη ή πιο ελαστική σύνδεση του κινητήρα με το αμάξωμα, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την καλύτερη δυνατή ισορροπία ανάμεσα στη δυναμική και την άνετη οδήγηση ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης.
  • Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης AMG κατανέμει την απαιτούμενη ισχύ στους τροχούς ακόμα πιο άμεσα και με μεγαλύτερη ακρίβεια στη διάρκεια δυναμικής οδήγησης σε στροφές και γρήγορης επιτάχυνσης, εξασφαλίζοντας έτσι τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση.
  • Το πρόγραμμα οδήγησης «RACE» προσφέρει αγωνιστικές επιδόσεις με το πάτημα ενός κουμπιού – με ακόμη πιο άμεση απόκριση του κινητήρα και πιο ευέλικτα χαρακτηριστικά πεντάλ γκαζιού. Μπορεί να επιλεγεί ως πρόσθετο πρόγραμμα οδήγησης από τα πλήκτρα τιμονιού AMG.
  • Το χαμήλωμα κατά δέκα χιλιοστά χαμηλώνει το κέντρο βάρους και επιπλέον σταθεροποιεί το όχημα.

Συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και MBUX: έξυπνοι βοηθοί στο παρασκήνιο

Τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, μερικά εκ των οποίων είναι προαιρετικά, επιβλέπουν την κυκλοφορία και το περιβάλλον της νέας SL 43 με τη βοήθεια πολυάριθμων αισθητήρων, καμερών και ραντάρ. Εάν χρειαστεί, οι έξυπνοι βοηθοί επεμβαίνουν αστραπιαία. Όπως στις τρέχουσες γενιές της Mercedes C-Class και της Mercedes S-Class, πολλά νέα και βελτιωμένα συστήματα υποστηρίζουν τον οδηγό σε καθημερινές καταστάσεις, όπως η προσαρμογή της ταχύτητας, ο έλεγχος της απόστασης, η διεύθυνση του αυτοκινήτου και η αλλαγή λωρίδας. Έτσι διευκολύνεται η αντίδρασή του σε επικείμενες συγκρούσεις. Η λειτουργία των συστημάτων προβάλλεται στο όργανο πολλαπλών ενδείξεων με έναν νέο σχεδιασμό.

Η νέα ένδειξη υποβοήθησης στο όργανο πολλαπλών ενδείξεων δείχνει σε πλήρη οθόνη, με κατανοητό και ξεκάθαρο τρόπο, τον τρόπο λειτουργίας των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης. Εκεί, ο οδηγός μπορεί να βλέπει το αυτοκίνητο, τις λωρίδες, τις διαγραμμίσεις λωρίδας και άλλους χρήστες του δρόμου, π.χ. αυτοκίνητα, φορτηγά και δίκυκλα, σε μια αφαιρετική τρισδιάστατη προβολή. Η κατάσταση του συστήματος και η λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης προβάλλεται σε αυτήν την απεικόνιση του περιβάλλοντος χώρου. Η νέα κινούμενη ένδειξη υποβοήθησης βασίζεται σε μια τρισδιάστατη σκηνή που δημιουργείται σε πραγματικό χρόνο. Η δυναμική, υψηλής ποιότητας αναπαράσταση κάνει εύκολα κατανοητή τη λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης προσφέροντας μία εμπειρία οδήγησης με επαυξημένη πραγματικότητα.

Διαθεσιμότητα πολλών υπηρεσιών συνδεσιμότητας

Το σύστημα infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) προσφέρει διάφορες επιλογές χειρισμού και πολλές ψηφιακές υπηρεσίες του Mercedes me connect. Στα δυνατά του σημεία του περιλαμβάνεται η φιλοσοφία διαισθητικού χειρισμού μέσω της οθόνης αφής ή των πλήκτρων ελέγχου αφής στο τιμόνι, η ενσωμάτωση smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto, η λειτουργία ανοικτής ακρόασης μέσω σύνδεσης Bluetooth και το ψηφιακό ραδιόφωνο (DAB και DAB+). Σε συνδυασμό με το MBUX, οι πελάτες έχουν ήδη πρόσβαση σε υπηρεσίες συνδεσιμότητας όπως το Live Traffic Information. Με το Mercedes me connect, η νέα SL γίνεται ακόμη ευφυέστερη, επιτρέποντας τη χρήση πρόσθετων λειτουργιών πριν και μετά τη διαδρομή ή καθ’ οδόν. Το μόνο που χρειάζεται είναι η σύνδεση του roadster με έναν λογαριασμό Mercedes me στο Mercedes me Portal και η αποδοχή των Όρων χρήσης. Χάρη στην πλοήγηση με Live Traffic Information και επικοινωνία Car-to-X, ο πελάτης οδηγεί με δεδομένα για την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο. Έτσι, μπορεί να αποφεύγει κυκλοφοριακές συμφορήσεις και να εξοικονομεί πολύτιμο χρόνο. Δικτυωμένα οχήματα ανταλλάσσουν πληροφορίες για κυκλοφοριακά συμβάντα μέσω της επικοινωνίας Car-to-X.

Η νέα SL στην Ελλάδα – Τιμή και βασικός εξοπλισμός

To νέο αυτό μοντέλο είναι πλέον διαθέσιμο για παραγγελία και στη χώρα μας στην ακόλουθη τιμή:  

Προτεινόμενη λιανική τιμή μετά φόρων                              169.250,00 €

Βασικός εξοπλισμός οχήματοςMercedes-AMG SL 43
Εξωτερικά 
Ανάρτηση AMG RIDE CONTROL με αλουμινένια διπλά ψαλίδια, έλεγχο βύθισης πίσω και μπροστινής ανάρτησης (anti-squat και anti-dive), σπειροειδή ελατήρια μικρού βάρους και αντιστρεπτική ράβδο
Ανάρτηση AMG RIDE CONTROL με αλουμινένια διπλά ψαλίδια, έλεγχο βύθισης πίσω και μπροστινής ανάρτησης (anti-squat και anti-dive), σπειροειδή ελατήρια μικρού βάρους και αντιστρεπτική ράβδο
Υδραυλικό σύστημα φρένων διπλού κυκλώματος, σύνθετοι δίσκοι φρένων 390 mm μπροστά, αεριζόμενοι και διάτρητοι, αλουμινένια σταθερή δαγκάνα 6 εμβόλων, σύνθετοι δίσκοι φρένων 360 mm πίσω, αεριζόμενοι και διάτρητοι, αλουμινένια πλευστή δαγκάνα 1 εμβόλου, ηλεκτρικό φρένο στάθμευσης, ABS, Brake Assist, ESP® 3 σταδίων
Ηλεκτρομηχανικό παραμετρικό σύστημα σερβοδιεύθυνσης με κρεμαγιέρα, μεταβλητή σχέση μετάδοσης συστήματος διεύθυνσης (12.8:1 στο νεκρό σημείο) και μεταβλητή υποβοήθηση
Διαστάσεις ζάντας : μπροστά: 9.5 J x 19, πίσω: 11 J x 19
Διαστάσεις ελαστικών : μπροστά: 255/45 ZR 19, πίσω: 285/40 ZR 19
Δαγκάνες φρένων σε ασημί χρώμα για ζάντες 19″
Εσωτερικά 
Ταπετσαρία συνθετικού δέρματος ARTICO / υφάσματος
Διάκοσμος εσωτερικού σε ασημί
AMG performance τιμόνι με επένδυση δέρμα nappa
AIRSCARF
Τεχνικός εξοπλισμός 
AMG RIDE CONTROL
AMG SPEEDSHIFT MCT 9G κιβ. ταχυτήτων

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Mercedes-AMG SL 43

Κινητήρας
Αριθμός κυλίνδρων/διάταξη 4 εν σειρά
Κυβισμόςcc1991
Ονομαστική ισχύςkW/hp280/381
σε αριθμό στροφών κινητήρασ.α.λ.6750
Πρόσθετη ισχύς (boost)kW/hp10/14
Ονομαστική ροπήNm480
σε αριθμό στροφών κινητήρασ.α.λ.3250-5000
Σχέση συμπίεσης 10,0
Σχηματισμός μίγματος Συνδυαστικός άμεσος ψεκασμός βενζίνης και ψεκασμός πολλαπλής εισαγωγής, υπερπλήρωση χάρη στον ηλεκτρικό στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων
Μετάδοση ισχύος
Διάταξη συστήματος μετάδοσης κίνησης Πίσω κίνηση
Κιβώτιο ταχυτήτων AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με υγρό συμπλέκτη εκκίνησης πολλαπλών δίσκων)
Σχέσεις μετάδοσης
1η/2η/3η/4η/5η/6η/7η/8η/9η ταχύτητα 5,35/3,24/2,25/1,64/1,21/1,00/0,87/0,72/0,60
Όπισθεν 4,80
Διαστάσεις και βάρη
Μεταξόνιοmm2700
Μετατρόχιο εμπρός/πίσωmm1665/1629
Μήκος/ύψος/πλάτοςmm4705/1359/1915
Κύκλος στροφήςm12,84
Χωρητικότητα χώρου αποσκευώνl213-240
Μάζα άνευ φορτίου σύμφωνα με ΕΕkg1810
Ωφέλιμο φορτίοkg335
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ/εφεδρικό καύσιμοl70/10
Επιδόσεις, κατανάλωση, εκπομπές
Επιτάχυνση 0-100 km/hδευτ.4,9
Τελική ταχύτηταkm/h275 (ηλεκτρονικός περιορισμός)
Κατανάλωση καυσίμου σε συνδυασμένο κύκλο, WLTPl/100 km9,4-8,9
Εκπομπές CO2 σε συνδυασμένο κύκλο, WLTPg/km214-201

[1] Οι αναγραφόμενες τιμές είναι οι μετρηθείσες «τιμές WLTP CO₂», σύμφωνα με το άρθρο 2 αριθ. 3 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1153. Τα στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου υπολογίστηκαν με βάση αυτές τις τιμές.


[1] Οι αναγραφόμενες τιμές είναι οι «τιμές WLTP CO₂», σύμφωνα με το άρθρο 2 αριθ. 3 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1153. Τα στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου υπολογίστηκαν με βάση αυτές τις τιμές.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.