Σκληρός νόμος αλλά νόμος με wild card!
Μία πολύ ενδιαφέρουσα επιστολή λάβαμε από τον πρόεδρο του ΣΙΣΑ Μιχάλη Μουζούκη. Αφορά τη μη (τελικά) συμμετοχή των Σπύρου και Νικόλα Μουστάκα στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις, παρότι η δήλωση συμμετοχής έγινε δεκτή!
Προς: τον πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής
του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις Regularity 2022
κ. Δ. Βερναρδάκη.
Αξιότιμε κ. Πρόεδρε.
Με την ιδιότητα μου ως επί εικοσαετία διοργανωτής αγώνων ιστορικού αυτοκινήτου και ως στέλεχος της ΕΟ.ΦΙΛΠΑ απευθύνομαι σε εσάς, ως Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής και συνδιοργανωτής του ΙΡΑ 2022. Δεν απευθύνομαι στην ΟΜΑΕ, της οποίας δεν είμαι ούτε αθλητής, ούτε στέλεχος.
Επέλεξα αυτήν τη στιγμή να σας στείλω αυτήν την επιστολή, διότι δεν συνηθίζω να κριτικάρω εκδηλώσεις την ώρα που βρίσκονται σε εξέλιξη. Επίσης εντός αυτής της επιστολής δεν θα ασκήσω καμία κριτική προς εσάς και προς την Ομοσπονδία μας για την εμπλοκή της ΕΟ.ΦΙΛΠΑ σε αυτήν τη συνδιοργάνωση. Αυτά θα συζητηθούν στην επερχόμενη Γενική Συνέλευση της 27ης Ιουνίου 2022.
Ο μόνος λόγος που αποφάσισα να απευθυνθώ σε εσάς, είναι η κατάφορη αδικία που διαπράχθηκε κατά του κυρίου Σπύρου Μουστάκα και του υιού του, Νικόλα Μουστάκα (15μιση ετών). Το εν λόγω πλήρωμα δήλωσε συμμετοχή, συμπληρώνοντας πλήρη στοιχεία (άρα και ημερομηνία γέννησης του Νικόλα Μουστάκα), κατέβαλε το παράβολο, η συμμετοχή του έγινε δεκτή, και ανακοινώθηκε επίσημα από την ΟΜΑΕ. Κατά τον τεχνικό & διοικητικό έλεγχο διαπιστώθηκε ότι ο Νικόλας Μουστάκας για λίγους μήνες δεν είχε συμπληρώσει τα 16 έτη, που ορίζει ο κανονισμός του αγώνα.
Εδώ τίθεται το πρώτο μείζον ερώτημα: Γιατί η Οργανωτική Επιτροπή αρχικά δέχθηκε την αίτηση συμμετοχής των Σ. Μουστάκα – Ν. Μουστάκα και δεν έλεγξε την δηλωθείσα ημερομηνία γέννησης του δεύτερου, ώστε να μην υποβληθούν στην ταλαιπωρία άρνησης της συμμετοχής μετά τον τεχνικό & διοικητικό έλεγχο;
Να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν αμφισβητούμε τον κανονισμό, επισημαίνουμε όμως ότι ο εθνικός κανονισμός πρωταθλήματος regularity της ΟΜΑΕ θέτει ως κατώτατο όριο συνοδηγών τα 12 έτη, γεγονός που έρχεται σε αντίθεση με τον κανονισμό του ΙΡΑ, παρόλο που το ΙΡΑ προσμετρά σε αυτό το πρωτάθλημα. Διαβάζοντας όμως τo άρθρο 5 του κανονισμού του FIA Trophy for Historic Regularity Rallies προσέξαμε το εξής:
Αναγράφεται μεν: “The Co-driver must be at minimum16 years old at the start of the rally.”
περιέχει όμως και την εξαίρεση: “Exceptionally, a «Wild Card» may be issued by the FIA Historic Rally Sub-Commission on the basis of an exceptional performance or participation outside of the framework of the above-listed conditions.”, γεγονός που ερμηνεύεται ότι εσείς, ως πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής μπορούσατε να κινήσετε τις διαδικασίες και είχατε το δικαίωμα να δώσετε Wild Card στον Νικόλα Μουστάκα βάσει των παλμαρέ του. Ο Νικόλας Μουστάκας μεταξύ άλλων επιτυχιών, έχει νικήσει στο Ιστορικό Ράλλυ Ελλάδας της ΟΜΑΕ το 2016 και έχει στεφθεί πρωταθλητής συνοδηγός την ίδια χρονιά.
Ερώτηση: Είχε διαβάσει κάποιος από την Οργανωτική Επιτροπή τον εν λόγω κανονισμό; Προσπάθησε να δώσει κάποιος λύση βάσει του εν λόγω άρθρου;
Τέλος να υπενθυμίσουμε ότι ο Σπύρος Μουστάκας μαζί με τον Γιώργο Δελαπόρτα έφερε στην Ελλάδα το 2018 το βαρύτιμο τρόπαιο της 2ης θέσης του Ιστορικού Μόντε Κάρλο (τεράστια επιτυχία του Ελληνικού Μηχανοκίνητου Αθλητισμού) και δεν του άξιζε μία τέτοια συμπεριφορά από τους άρχοντες ΙΡΑ 2022.
Κύριε πρόεδρε, γνωρίζουμε ότι προτείνατε στον κ. Μουστάκα να συμμετέχει μόνο στην κατάταξη FIVA (που επιτρέπει τα 12 έτη για τους συνοδηγούς), δεν ήταν όμως δυνατόν να γίνει δεκτή μία τέτοια πρόταση, τη στιγμή που τα παλμαρέ και η ιστορία του κ. Μουστάκα υποδήλωναν ότι αγωνίζεται για την πρωτιά στη γενική κατάταξη. Μάλιστα ο ίδιος πρότεινε, να συμμετέχει στη Γενική Κατάταξη για το Ελληνικό Πρωτάθλημα, αλλά να εξαιρεθεί από την Κατάταξη FIA, πρόταση που δεν έγινε δεκτή.
Κύριε πρόεδρε, σας δόθηκε η ευκαιρία να κάνετε το σωστό παίρνοντας μία γενναία απόφαση, σαν ισότιμος συνδιοργανωτής. Δυστυχώς όχι μόνο δεν το πράξατε, αλλά οι ενέργειες της οργανωτικής επιτροπής της οποίας προεδρεύσατε, στέρησαν τη συμμετοχή σε ένα από τα κορυφαία πληρώματα του χώρου και ίσως να αποθαρρύνουν στο μέλλον την εμπλοκή ενός εφήβου με το ιστορικό αυτοκίνητο, που έχει τόσο ανάγκη από νέα παιδιά και ανανέωση.
Με θλίψη,
Μιχάλης Μουζούκης
Πρόεδρος ΣΙΣΑ