Το εργοστάσιο του νέου FIAT 500 επιταχύνει… ηλεκτρικά!
- Το εργοστάσιο του Mirafiori στο Τορίνο, όπου παράγεται το νέο αμιγώς ηλεκτρικό 500, κάνει ακόμα ένα βήμα προς τη νέα εποχή της αυτοκίνησης με μια σειρά νέων επενδύσεων.
- Μετά τη δημιουργία του καινοτόμου Battery Hub, την εφαρμογή του μεγαλύτερου δικτύου V2G (vehicle-to-grid), αλλά και την εγκατάσταση του ηλιακού πάρκου/χώρου στάθμευσης, η Stellantis ανακοίνωσε νέες επενδύσεις στο Mirafiori για τη δημιουργία μονάδας παραγωγής συστημάτων μετάδοσης υβριδικών οχημάτων και πρωτοβουλιών κυκλικής οικονομίας.
- Η νέα εξέλιξη εντάσσεται στο ευρύτερο στρατηγικό πλάνο της Stellantis, Dare Forward 2030, αλλά και στο στόχο του Ομίλου να επιτύχει την ουδετερότητα άνθρακα μέχρι το 2038.
Με βάση το βιομηχανικό συγκρότημα του Mirafiori, στο Τορίνο της Ιταλίας, η Stellantis πραγματοποιεί ακόμα δύο σημαντικά βήματα στην πορεία εξηλεκτρισμού, αλλά και στην επίτευξη των στόχων μηδενικών ρύπων που έχει θέσει. Οι νέες επενδύσεις στο Mirafiori αφορούν στη δημιουργία -σε συνεργασία με την Punch Powertrain- μονάδας παραγωγής της νέας γενιάς αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (eDCT), τα οποία θα εφοδιάζουν τα υβριδικά και plug-in hybrid (PHEV) μοντέλα του Ομίλου Stellantis, αλλά και τη δημιουργία ενός κέντρου κυκλικής οικονομίας που θα αφορά στη βιώσιμη χρήση οχημάτων και ανταλλακτικών.
Το συγκρότημα του Mirafiori αποτελεί ήδη ένα προηγμένο κέντρο ηλεκτροκίνησης. Εκεί παράγεται το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό FIAT 500, στο χώρο του βρίσκεται η καινοτόμα μονάδα συναρμολόγησης μπαταριών Battery Hub, εκεί έχει δημιουργηθεί το μεγαλύτερο δίκτυο V2G (vehicle-to-grid) στον κόσμο και εκεί υπάρχει ένα ιδιαίτερα εκτεταμένο δίκτυο φωτοβολταϊκών στοιχείων, μέρος των οποίων λειτουργούν και ως προστασία χώρων στάθμευσης του συγκροτήματος. Όλα τα παραπάνω κινούνται γύρω από το νέο ηλεκτρικό 500, ένα μοντέλο που σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και παράγετε στην Ιταλία. Χάρη στην προηγμένη του αρχιτεκτονική, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της FIAT, αποτελεί ιδανική πλατφόρμα για να εξελιχθούν λύσεις που θα καταστήσουν πιο προσιτή και πρακτική την ηλεκτροκίνηση, όπως είναι τα δίκτυα V2G και η επαγωγική φόρτιση. Τα παραπάνω στοιχεία σε συνδυασμό με το ξεχωριστό στιλ και τον προσιτό χαρακτήρα, έχουν φέρει το FIAT 500 στην πρώτη θέση των πωλήσεων στην Ευρώπη στην κατηγορία του.
«Η σημερινή ανακοίνωση επιβεβαιώνει την εστίαση μας στην Ιταλία και την ικανότητά μας να παίρνουμε υπεύθυνες αποφάσεις οι οποίες προβλέπουν τις παγκόσμιες αλλαγές στη βιομηχανία μας, καθώς πιέζουμε ώστε να πετύχουμε τους στόχους του στρατηγικού μας πλάνου DareForward 2030», δήλωσε ο Carlo Tavares, CEO της Stellantis. «Είμαι ευγνώμων σε όσους βοηθούν στην πραγμάτωση των σχεδίων μας ώστε να γίνουμε μια εταιρεία βιώσιμης κινητικότητας και να πετύχουμε το στόχο ουδετερότητας άνθρακα πριν από τους ανταγωνιστές μας.»
Η νέα συνεργασία της Stellantis με την Punch Powertrain , θα ενισχύσει την παραγωγή του καινοτόμου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη eDCT, το οποίο θα εφοδιάζει τα μελλοντικά υβριδικά και Plug-in Hybrid (PHEV) υβριδικά μοντέλα του Ομίλου. Η νέα μονάδα συναρμολόγησης στο Miriafiori αναμένεται να λειτουργήσει στο δεύτερο εξάμηνο του 2024. Αντίστοιχα στον ευρύτερο χώρο του Mirafiori θα αναπτυχθεί μέσα στο 2023 και το Circular Economy Hub, το οποίο εστιάζοντας στην κυκλική οικονομία θα ενισχύσει τις πρωτοβουλίες του Ομίλου στον τομέα της βιώσιμης ανάπτυξης.