Η μεγάλη regularity περιπέτεια
Το μακρινό 1998 το ελληνικό regularity ήταν ακόμα στα σπάργανα. Ο ιδρυτής του ΣΙΣΑ Στέλιος Βαρθολομαίος είχε τη θεότρελη ιδέα ενός 24ωρου αγώνα ακριβείας, στα πρότυπα των αντίστοιχων μεγάλων αγώνων του εξωτερικού. Μέσα σε αυτά τα 25 χρόνια εκτυλίχθηκαν επικές στιγμές αλλά και διάφορα ευτράπελα, που όμως έχτισαν τη φήμη αυτού του μοναδικού αγώνα.
Συνολικά 87 πληρώματα δήλωσαν συμμετοχή για το επετειακό, 25ο Ράλλυ αντοχής «24 ‘Ωρες Ελλάδα». Το Σάββατο 22 Οκτωβρίου η Μαρίνα Κορίνθου γέμισε ιστορικά αυτοκίνητα, τα λαμπερά κορίτσια της ΕΚΟ στάθηκαν για ακόμα μία χρονιά δίπλα στην αψίδα ομορφαίνοντας τον χώρο της εκκίνησης και το φορτηγό της Wurth μοίρασε προϊόντα φροντίδας αυτοκινήτου στους αγωνιζομένους.
Στις 10 το πρωί δόθηκε η εκκίνηση της αργυρής 25ης έκδοσης του Ράλλυ «24 Ώρες Ελλάδα». Οι μάχες ξεκίνησαν με τις πρώτες ειδικές Ρυτό & Άγιο Ιωάννη και συνεχίστηκαν με Λύρκεια, Δούκα Βρύση, Καρτέρι και Μάτι ως τη Βυτίνα. Μονόωρη ξεκούραση και συνέχεια με τις ειδικές Μαγουλιανά, Βαλτετσινίκο, Τρόπαια & Κοντοβάζαινα ώς τον 111 με κατεύθυνση προς Πάτρα. Η φαινομενικά εύκολη αλλά τεχνική ειδική «Σταυροδρόμι» ανάγκασε το πλήρωμα Νο 60-Ιωάννου/Τσουχλαράκη να βγουν εκτός δρόμου, αλλά με την βοήθεια των Λεύκαρου/Θ. Μελανίτη κατάφεραν να φέρουν το πληγωμένο 106 Rallye ως την Πάτρα. Η μεγάλη τρίωρη ανασυγκρότηση έγινε στην Πλατεία «Γεωργίου» της αχαϊκής πρωτεύουσας, όπου πλήθος κόσμου θαύμασε τα «πολεμικά» ιστορικά αυτοκίνητα & youngtimer. Εδώ έπεσε η αυλαία του καθιερωμένου επάθλου «12 Ώρες Ελλάδα» με νικητές τους Δ. Κουνέλη/ Α. Κουνέλη/Toyota Starlet, δεύτερους τους Λαλούση/Καστανιώτη/Toyota Corolla GTi-16 και τρίτους τους Μαλάκη/Καλλιανιώτη/Toyota Celica STi. Οι Γεωργοσόπουλος/Κοντοπός /VW Golf GTi αναρριχήθηκαν στην προσωρινή κορυφή της βαθμολογίας, καταδιωκόμενοι από τους Huffy-Σταυρόπουλο/Χατζή/VW Golf GTi και τους νικητές του 2021, Μητσιά/Πανόπουλο/Peugeot 205 GTi.
Στις 11 το βράδυ άναψαν οι προβολείς και οι μονομάχοι ξεχύθηκαν για τη συστάδα ειδικών διαδρομών, Πιτσινάικα, Ανάληψη & Ριγάνι, συνολικού μήκους 40 χιλιομέτρων. Ακολούθησε η Υπερειδική «Tihio Race» μήκους 45 χιλιομέτρων, που η φωτεινή εκκίνηση της στη μέση της νύχτας υποδέχθηκε τα πληρώματα με δώρα και αναψυκτικά, αλλά τελικά σημάδεψε τον αγώνα. Αρχικά τα πληρώματα 7-Γεωργακόπουλος/ Μπινάκου και 30-Κολιόπουλος/Ράλλης έφυγαν εκτός δρόμου στη θέση «Άγιος Αθανάσιος» λίγο μετά τα Στίλια, αλλά αλληλοβοηθήθηκαν & κατάφεραν να ξαναμπούν στον αγώνα με δικές τους δυνάμεις, ευτυχώς χωρίς σοβαρές ζημιές. Λίγα λεπτά μετά, το πλήρωμα 27-Γεωργοσόπουλος/Κοντοπός, που μέχρι εκείνη τη στιγμή ήταν πρώτοι στη γενική κατάταξη, είχε έξοδο στο ίδιο σημείο. Δευτερόλεπτα μετά ακολούθησε το πλήρωμα 42-Μπαρουξής/Κοτζιάς, πού χτύπησαν πάνω στο προπορευόμενο αυτοκίνητο. Τα πληρώματα 38-Πικόπουλος/Αυδής και 36-Ματσάγκος/Μάρκος ήταν οι πρώτοι που σταμάτησαν να βοηθήσουν. Ευτυχώς τα πληρώματα 27 & 42 δεν είχαν τραυματισμούς και τελικά συνέχισαν με τη βοήθεια πολλών αγωνιζομένων που ανιδιοτελώς σταμάτησαν, παρόλο που οι τελευταίοι κατέστρεψαν τον αγώνα τους. Το πλήρωμα 42- Μπαρουξής/Κοτζιάς εγκατέλειψε στο Γαλαξίδι, ενώ το πλήρωμα 27-Γεωργοσόπουλος/ Κοντοπός ολοκλήρωσε τον αγώνα του και τερμάτισε στην Ακρόπολη.
Στις 2μιση το πρωί άνοιξε η ειδική «έκπληξη» Πεντεόρια και ακολούθησε ανασυγκρότηση στο Γαλαξίδι. Στις 5 το πρωί ξεκίνησε το 4ο & τελευταίο σκέλος με την σφιχτή ειδική «Δεσφίνα» και ακολούθησαν το Κυριάκι, η Αγία Άννα και η κατηφορική Φυλή. Με την συμπλήρωση 24 ωρών, 800 αγωνιστικών χιλιομέτρων και 21 ειδικών διαδρομών ολοκληρώθηκε το 25ο Ράλλυ «24 Ώρες Ελλάδα». Τα 53 πληρώματα που διέσχισαν την γραμμή του τερματισμού είναι όλοι ήρωες!
Η αυλαία του 25ου Ράλλυ «24 Ώρες Ελλάδα» έπεσε το βράδυ της Δευτέρας 24/10 με την δεξίωση προς την τιμήν των νικητών στο Ναυτικό Όμιλο Βουλιαγμένης. Μεγάλος νικητής είναι ο «Huffy» Δ. Σταυρόπουλος με συνοδηγό το νικητή του 2017 Χρ. Χατζής και VW Golf GTi. Στη δεύτερη θέση του βάθρου ανέβηκαν οι μαχητικοί (συμμαθητής μου ο Μάκης) Κατοχιανός/Χριστακέας/Ford Fiesta XR2, ενώ στην τρίτη θέση τερμάτισε με ρεσιτάλ οδήγησης ο νικητής του 2005 Γ. Λάγγας με συνοδηγό τον Σ. Πετρόγιαννη & Alfa Romeo 75. Οι νικητές των επί μέρους ιστορικών κατηγοριών της Regularity είναι αναρτημένοι στην ιστοσελίδα αποτελεσμάτων του www.sisa.gr . Στην κατηγορία GT – Youngtimer νικητές ήταν για άλλη μια χρονιά οι Πιταράκης/Μελανίτης/Ford Escort RS2000. Στην κατηγορία Touring Trophy νικητές ήταν Μαλάκης/Καλλιανιώτης/Toyota Celica STi, δεύτεροι οι Λαλούσης/Καστανιώτης/Toyota Corolla GTi-16 και τρίτος ο νικητής του 2017 Δ. Τρίκαρδος με συνοδηγό τον επί σειρά 6 ετών πρόεδρο του ΣΙΣΑ, Ηλ. Μανιάτη & Porsche 944. Οι νικητές των επί μέρους κατηγοριών της Touring Trophy είναι επίσης αναρτημένοι στην ιστοσελίδα αποτελεσμάτων του www.sisa.gr
Η Οργανωτική Επιτροπή του 25ου Ράλλυ “24 Ώρες Ελλάδα” ευχαριστεί τους χορηγούς EKO, DEKRA, WURTH & Οικογένεια Στεργίου για την ευγενική χορηγία τους. Ο διοργανωτής ευχαριστεί τους 4 Τροχούς και όλους τους χορηγούς επικοινωνίας για την προβολή του αγώνα και το ΙΚΤΕΟ «Κόμβος» για την διάθεση του χώρου του τεχνικού ελέγχου. Ευχαριστήρια στις πόλεις της Πάτρας, Κορίνθου, Βυτίνας & Γαλαξιδίου για τη φιλοξενία τους, καθώς και στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, στο Επιμελητήριο Αχαΐας, στον Εμπορικό-Εισαγωγικό Σύλλογο Πάτρας και στους διοργανωτές του Tihio Race για τη συνδρομή τους. Τέλος θερμά ευχαριστήρια στους κριτές, χρονομέτρες, στη γραμματεία του αγώνα και στην Anube Sport για την άμεση και ομαλή έκδοση των αποτελεσμάτων.
Ο μύθος του 24 «Ώρες Ελλάδα» έκλεισε 25 χρόνια και στον ΣΙΣΑ με υπερηφάνεια βλέπουμε ότι έχει καθιερωθεί σαν το μεγάλο ετήσιο ραντεβού στην ελληνική σκηνή του ιστορικού αυτοκινήτου. Ραντεβού στο 26ο «24 Ώρες Ελλάδα» στις 21-22 Οκτωβρίου 2023!