Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2023: Τελικές δοκιμές στα Μέγαρα
Τα μέλη του δημοσιογραφικού θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», συγκεντρώθηκαν στο Αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων, στις 5 Δεκεμβρίου 2022, όπου οδήγησαν για μια ακόμη φορά και τα 10 υποψήφια νέα μοντέλα της τελικής φάσης: Alfa Romeo Tonale, BMW X1, Dacia Jogger, DS 4, Hyundai Ioniq 5, Kia Sportage, Opel Astra, Peugeot 308, Skoda Fabia,Toyota Yaris Cross.
Οι δημοσιογράφοι – μέλη του Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα συζήτησαν μεταξύ τους, (μεταξύ αυτών ο Διονύσης Λιβέρης) αντάλλαξαν απόψεις, είδαν και πάλι τις λεπτομέρειες των αυτοκινήτων του φετινού top-10 , μελέτησαν τεχνικά στοιχεία, προδιαγραφές και εξοπλισμούς, επιβεβαίωσαν επί τόπου – για μια ακόμα φορά – τις δυνατότητές τους, και τα αξιολόγησαν με γνώμονα – κυρίως – τις ανάγκες και προτεραιότητες του μέσου οδηγού, γιατί πάνω από όλα σε αυτόν απευθύνονται όταν γράφουν ή μιλούν στα μέσα ενημέρωσης στα οποία εργάζονται. Ήταν μια πρώτης τάξης ευκαιρία για να κάνουν άμεσα συγκρίσεις, να δουν κατά το δυνατόν επί ίσοις όροις τα πράγματα, να συνδέσουν το παρελθόν με το παρόν και το μέλλον της αυτοκίνησης.
Μιας αυτοκίνησης που αλλάζει καθώς η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής επιβάλλει μία μεγάλη στροφή στον τομέα της ενέργειας – και αυτό στο χώρο του αυτοκινήτου έχει τη μορφή της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Η νέα πραγματικότητα οποία εκφράζεται πλέον με την προσφορά πολλών πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) και στην ελληνική αγορά. Έτσι, στη φετινή τελική δεκάδα των υποψηφίων για τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα περιλαμβάνεται ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο (το Hyundai IONIQ), ενώ στην ίδια λίστα συναντάμε τρία ακόμα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης τα οποία είναι ή θα είναι σύντομα διαθέσιμα και σε plug in υβριδικές και σε πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις. Άλλα δύο είναι επίσης διαθέσιμα ως plug in hybrid. Ωστόσο είναι αλήθεια ότι η μερίδα του λέοντος στην ελληνική αγορά ανήκει, και θα ανήκει για αρκετά χρόνια ακόμα, στα οχήματα που ως βασική πηγή ισχύος έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Σημειώστε ότι τα δέκα μοντέλα της τελικής φάσης τα οποία επελέγησαν από ένα σύνολο 19 καινούργιων μοντέλων τα οποία λανσαρίστηκαν, φέτος, στην ελληνική αγορά είναι τα εξής:
Α/Α | ΜΟΝΤΕΛΟ |
1 | Alfa Romeo Tonale |
2 | BMW X1 |
3 | Dacia Jogger |
4 | DS 4 |
5 | Hyundai Ioniq 5 |
6 | Kia Sportage |
7 | Opel Astra |
8 | Peugeot 308 |
9 | Skoda Fabia |
10 | Toyota Yaris Cross |
Θυμίζουμε ότι από την ίδρυση του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» το 2006, μέχρι σήμερα τον τίτλο έχουν κατακτήσει τα παρακάτω μοντέλα:
16 ΧΡΟΝΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ της ΧΡΟΝΙΑΣ για την ΕΛΛΑΔΑ | |
2007 | Seat Leon |
2008 | Mazda 2 |
2009 | Honda Jazz |
2010 | Skoda Yeti |
2011 | Volvo S60 |
2012 | Lancia Ypsilon |
2013 | Volvo V40 |
2014 | Renault Clio |
2015 | Opel Corsa |
2016 | Jeep Renegade |
2017 | Citroen C3 |
2018 | Ford Fiesta |
2019 | Skoda Karoq |
2020 | Peugeot 208 |
2021 | Renault Captur |
2022 | Hyundai Tucson |
Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα ευχαριστεί ιδιαιτέρως τον Χρήστο Αναστασιάδη για την ευγενική, όπως πάντα, παραχώρηση του χώρου του Αυτοκινητοδρομίου Μεγάρων για τις τελικές δοκιμές.
Η ψηφοφορία για την ανάδειξη του «Αυτοκινήτου του 2023» και η απονομή του τίτλου θα πραγματοποιηθούν την προσεχή Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2021 στο Domotel Kastri.