Το BMW Group παραμένει σε τροχιά επιτυχίας το 2022
Το BMW Group πούλησε 2.399.636 μονάδες (-4,8%). +++ Η μάρκα BMW διατήρησε τη No. 1 θέση στην παγκόσμια πολυτελή κατηγορία. +++ Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων υπερδιπλασιάστηκαν φτάνοντας τις 215.755 μονάδες (+107,7%). +++ Αύξηση πωλήσεων +10,6% το τέταρτο τρίμηνο του 2022. +++ Το MINI Electric είναι η best-seller έκδοση του MINI. +++ Pieter Nota: «Το επόμενο ορόσημο για το 2023: το 15% των συνολικών πωλήσεων θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα».
Το BMW Group επιτάχυνε σημαντικά την αύξηση της ηλεκτροκίνησης για μία ακόμα φορά το 2022. Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, το BMW Group κατάφερε να υπερδιπλασιάσει τις πωλήσεις BEV μοντέλων του από το 2021 (+107,7%) με συνολικές παραδόσεις στους πελάτες 215.755 αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων BMW και MINI. Ένα σημαντικό ορόσημο επιτεύχθηκε όταν το BMW Group παρέδωσε το 500.000ό αμιγώς ηλεκτρικό όχημα στον νέο του ιδιοκτήτη προς το τέλος της περσινής χρονιάς.
«Η ισχυρή γκάμα προϊόντων μας είναι η καλύτερη απάντηση σε ένα περιβάλλον προκλήσεων – και μας επέτρεψε να υπερδιπλασιάσουμε τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων μας και πάλι το 2022», δήλωσε ο Pieter Nota, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG, υπεύθυνος για τους τομείς Πελατών, Μαρκών, Πωλήσεων. «Είμαστε βέβαιοι ότι μπορούμε να βασιστούμε σε αυτή την επιτυχία το 2023, καθώς συνεχίζουμε να βλέπουμε ιδιαίτερα υψηλή εισροή νέων παραγγελιών για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μας», πρόσθεσε ο Nota.
Το BMW Group παρέδωσε συνολικά 2.399.636 οχήματα BMW, MINI και Rolls-Royce σε πελάτες σε όλο τον κόσμο το 2022 (-4,8%), μια χρονιά κατά την οποία όλοι οι κλάδοι αντιμετώπισαν αντίξοες συνθήκες από τα προβλήματα εφοδιασμού, τα lockdowns λόγω πανδημίας στην Κίνα και τον πόλεμο στην Ουκρανία. Ο κύριος αντίκτυπος έγινε αισθητός τους πρώτους έξι μήνες της χρονιάς, με τις παραδόσεις να είναι μειωμένες σε σχέση με αυτές του προηγούμενου έτους. Οι πωλήσεις ανέκαμψαν δυναμικά το δεύτερο εξάμηνο του 2022. Το τέταρτο τρίμηνο, το BMW Group κατέγραψε σημαντική αύξηση πωλήσεων +10,6%, με 651.798 οχήματα να παραδίδονται σε πελάτες.
Το BMW Group είναι αισιόδοξο για τη νέα χρονιά. «Θα παραμείνουμε σε πορεία κερδοφόρας ανάπτυξης το 2023. Σαφής στόχος θα είναι η συνέχιση της αύξησης της ηλεκτροκίνησης. Το επόμενο ορόσημο για το 2023 είναι το 15% των συνολικών μας πωλήσεων να προέρχεται από αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Με το λανσάρισμα της BMW i5 αργότερα φέτος, πραγματοποιούμε ένα ακόμα σημαντικό βήμα στο δρόμο για το εξηλεκτρισμό της προϊοντικής γκάμας μας», όπως δήλωσε ο Nota.
Το μέλλον του BMW Group είναι ηλεκτρικό, κυκλικό και ψηφιακό. Μία ενδιαφέρουσα ιδέα στο δρόμο προς τη NEUE KLASSE παρουσιάστηκε στην έκθεση CES στο Λας Βέγκας την περασμένη εβδομάδα: Το BMW i Vision Dee αντιπροσωπεύει το όραμα του BMW Group για τη μελλοντική ψηφιακή εμπειρία, τόσο μέσα όσο και έξω από το όχημα. Το BMW Group θα δημοσιεύσει περαιτέρω πληροφορίες και εικόνες από το επαναστατικό πρωτότυπο όχημα της NEUE KLASSE κατά τη διάρκεια του 2023.
Την ίδια στιγμή, η εταιρεία προωθεί την περαιτέρω ψηφιοποίηση των καναλιών πωλήσεων και μάρκετινγκ. Στο μέλλον, το BMW Group θα βασίζεται σε ένα μοντέλο άμεσων πωλήσεων (direct sales) σε 24 Ευρωπαϊκές αγορές, με εκπροσώπους που θα λειτουργούν ως αντιπρόσωποι πωλήσεων. Με αυτό τον τρόπο δημιουργούνται οι απαραίτητες προϋποθέσεις για απρόσκοπτη μετάβαση μεταξύ της online και offline εμπειρίας του πελάτη. Ξεκάθαρος στόχος του νέου μοντέλου αντιπροσωπείας είναι η ενίσχυση της ικανοποίησης των πελατών και της εμπειρίας της πολυτελούς μάρκας, καθώς και η προσέγγιση νέων, target groups πελατών εξοικειωμένων με το διαδίκτυο. Το νέο μοντέλο αντιπροσώπευσης του BMW Group θα δημιουργήσει επίσης διαφάνεια στις τιμές και θα διασφαλίσει ότι οι πελάτες θα βιώνουν την ίδια, συνεπή προσφορά σε όλα τα κανάλια πωλήσεων. Φέτος, θα τεθούν σε εφαρμογή τα προαπαιτούμενα που θα επιτρέψουν στη MINI να ξεκινήσει το 2024, με την BMW να ακολουθεί το 2026. Η υλοποίηση θα πραγματοποιηθεί σε στενή συνεργασία με το δίκτυο λιανικής.
Η εφαρμογή My BMW/MINI αποτελεί βασικό στοιχείο της αναπροσαρμογής του μοντέλου πωλήσεων. Με τις πολλές λειτουργίες της και τη διαισθητική διεπαφή χρήστη, καθοδηγεί τους χρήστες μέσα από την καλύτερη εμπειρία πελάτη στη βιομηχανία. Η εφαρμογή My BMW/MINI χρησιμεύει ως διεπαφή για εξατομικευμένο διάλογο με τους πελάτες, με περίπου δύο εκατομμύρια χρήστες σε περίπου 50 αγορές την κάθε μέρα.
Η μάρκα BMW διατηρεί τη No . 1 θέση στην παγκόσμια κατηγορία πολυτελών αυτοκινήτων.
Η μάρκα BMW πούλησε συνολικά 2.100.692 μονάδες (-5,1%) σε όλο τον κόσμο την περσινή χρονιά και διατηρεί την πρωτοκαθεδρία της στην παγκόσμια πολυτελή κατηγορία. Η μάρκα BMW σημείωσε επίσης ισχυρή άνοδο στον τομέα ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Οι συνολικές, ετήσιες πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων (συμπεριλαμβανομένων των plug-in υβριδικών) αυξήθηκαν κατά +35,6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, φτάνοντας τα 372.956 οχήματα.
Το ελκυστικό χαρτοφυλάκιο προϊόντων της μάρκας αποδεικνύεται εξαιρετικά δημοφιλές στους πελάτες. Αυτό αντικατοπτρίζεται στις υψηλές νέες παραγγελίες για μοντέλα όπως οι BMW X1, iX1, i4, iX και i7. Αργότερα τη φετινή χρονιά, το BMW Group θα επεκτείνει την ηλεκτρική του γκάμα με την BMW i5.
Η BMW M σηματοδοτεί την 50ή επέτειό της με μία χρονιά ρεκόρ.
Παρά τις προκλήσεις λόγω ελλείψεων της εφοδιαστικής αλυσίδας, η BMW M GmbH έκλεισε την επετειακή χρονιά της με νέο ιστορικό υψηλό. Η BMW M κατέγραψε αύξηση +8,4% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, με πωλήσεις 177.257 μονάδων. Παράλληλα, η BMW M σημείωσε σημαντική πρόοδο με τον εξηλεκτρισμό της προϊοντικής γκάμας της. Το λανσάρισμα των δύο πρώτων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων BMW M Performance, i4 M50 και iX M60, του πρώτου ηλεκτροκίνητου μοντέλου στην κατηγορία υψηλών επιδόσεων, BMW XM, και της νέας M240i Coupé συνέβαλαν σημαντικά σε αυτό το επιτυχημένο κλείσιμο της χρονιάς. Η νέα έκδοση της BMW M2 και η BMW M3 Touring που κυκλοφόρησε πρόσφατα συνέβαλαν επίσης σημαντικά στην αύξηση των πωλήσεων.
Παράλληλα με αυτές τις νέες προσθήκες στη γκάμα προϊόντων, η BMW M είδε επίσης την ισχυρή ζήτηση να συνεχίζεται κατά την επετειακή χρονιά της για τις κορυφαίες εκδόσεις υψηλών επιδόσεων, M3 και M4, και τα καθιερωμένα πλέον μοντέλα X. Ως αποτέλεσμα, οι προοπτικές για το 2023 είναι πολύ θετικές για την BMW M GmbH, με την υπόσχεση να σημειωθούν περαιτέρω ρεκόρ στο μέλλον.
Το MINI Electric παραμένει η best – seller έκδοση του μοντέλου MINI .
Η πολυτελής μάρκα MINI πούλησε 292.923 μονάδες την περασμένη χρονιά (-3,0%). Οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων μοντέλων MINI αναπτύχθηκαν θετικά: Ο αριθμός πωλήσεων ηλεκτροκίνητων μοντέλων MINI (συμπεριλαμβανομένων των plug-in υβριδικών) αυξήθηκε κατά +14,3% φτάνοντας τα 60.839 οχήματα, με αποτέλεσμα να συγκεντρώνουν ποσοστό περίπου 21% επί των συνολικών πωλήσεων MINI σε όλο τον κόσμο το 2022.
Το αμιγώς ηλεκτρικό MINI Cooper SE παρέμεινε η best-seller έκδοση του μοντέλου το 2022. Συνολικά 43.744 οχήματα MINI Cooper SE πουλήθηκαν πέρσι σε όλο τον κόσμο – αύξηση +25,5% συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά.
Το 2023 θα είναι μία πολύ σημαντική χρονιά για τη MINI. Η μάρκα γιορτάζει 110 χρόνια στην παραγωγή αυτοκινήτων στο κύριο εργοστάσιό της στην Οξφόρδη και θα αποκαλύψει τα πρώτα δύο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της νέας οικογένειας MINI.
Η Rolls – Royce Motor Cars πέτυχε τις υψηλότερες ετήσιες πωλήσεις στην 118χρονη ιστορία της.
Τη χρονιά κατά την οποία η Rolls-Royce Motor Cars αποκάλυψε την Spectre, το πρώτο στον κόσμο υπερπολυτελές, ηλεκτρικό super coupé, η εταιρεία κατέγραψε επίσης τις υψηλότερες πωλήσεις στην 118χρονη ιστορία της, με 6.021 αυτοκίνητα να παραδίδονται σε πελάτες σε όλο τον κόσμο (+7,8%). Πολλές περιοχές πέτυχαν τις υψηλότερες πωλήσεις όλων των εποχών.
Κάθε ένα από αυτά τα αυτοκίνητα ήταν ‘Bespoke’, διαμορφωμένο με ακρίβεια σύμφωνα με τις επιθυμίες των πελατών, μέχρι και την παραμικρή λεπτομέρεια. Η αξία που δημιουργήθηκε από την απαράμιλλη προσφορά μοντέλων κατά παραγγελία (Bespoke) της μάρκας ήταν υψηλότερη από ποτέ, με τους πελάτες να πληρώνουν πλέον κατά μέσο όρο περίπου μισό εκατομμύριο ευρώ για τη μοναδική Rolls-Royce τους.
Η παγκόσμια ζήτηση παραμένει ισχυρή σε ολόκληρο το χαρτοφυλάκιο προϊόντων, με τις Cullinan και Ghost να αποτελούν την αιχμή του δόρατος. Το βιβλίο παραγγελιών για όλα τα μοντέλα καλύπτει ήδη μεγάλο μέρος της παραγωγής του 2023, με πολύ ισχυρές προ-παραγγελίες για τη νέα αμιγώς ηλεκτρική Spectre, μετά την άκρως επιτυχημένη παγκόσμια πρεμιέρα της τον Οκτώβριο. Η εξαιρετικά θετική απόκριση των πελατών στην Spectre έρχεται καθώς η μάρκα ετοιμάζεται για την αποκλειστική παραγωγή αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το τέλος του 2030.
Η BMW Motorrad σημειώνει τις υψηλότερες πωλήσεις στην ιστορία της εταιρείας.
Με συνολικές παραδόσεις 202.895 μοτοσικλετών και scooters – αύξηση +4,4% έναντι της προηγούμενης χρονιάς – η BMW Motorrad κατέγραψε τις υψηλότερες πωλήσεις στην ιστορία της εταιρείας. Οι περιοχές της Ευρώπης, της Αμερικής και της Ασίας, ειδικότερα, όλες κατέγραψαν νέα υψηλά πωλήσεων και συνέβαλαν σημαντικά στις πωλήσεις ρεκόρ της BMW Motorrad. Η ασυναγώνιστη γκάμα της μάρκας, με επιτυχημένα προϊόντα που διαμορφώνουν τις αντίστοιχες κατηγορίες τους και ο ερχομός δημοφιλών νέων μοντέλων, όπως το αμιγώς ηλεκτρικό BMW CE 04, ήταν ισχυροί παράγοντες επιτυχίας για το 2022.
Πωλήσεις BMW & MINI στις διάφορες περιοχές/αγορές.
Το BMW Group παρέδωσε συνολικά 791.985 οχήματα BMW και MINI στους πελάτες (‑6,4%) στην Κίνα την περσινή χρονιά. 199.112 οχήματα πωλήθηκαν το τέταρτο τρίμηνο – αύξηση +12,7%.
Οι πωλήσεις BMW και MINI στις Ηνωμένες Πολιτείες από τον Ιανουάριο μέχρι το Δεκέμβριο ανήλθαν στις 361.892 μονάδες (-1,3%). Οι πωλήσεις ακολούθησαν θετική πορεία το τέταρτο τρίμηνο: οι παραδόσεις του BMW Group σημείωσαν αύξηση +11,1% έναντι της προηγούμενης χρονιάς, αγγίζοντας τις 112.057 μονάδες.
Στην Ευρώπη, το BMW Group πούλησε συνολικά 877.369 οχήματα BMW και MINI το 2022 (‑7,5%). Το τέταρτο τρίμηνο, η εταιρεία παρέδωσε 247.551 μονάδες στους πελάτες. Αυτό αντιπροσωπεύει μία αύξηση της τάξεως του +10,9%.
Στη Γερμανία, 252.087 οχήματα BMW και MINI ταξινομήθηκαν ολόκληρη τη χρονιά.
Πωλήσεις του BMW Group το 4ο τρίμηνο/όλο το 2022 με μια ματιά.
4ο Τρίμηνο 2022 | Συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά % | Ιαν – Δεκ 2022 | Συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά % | |
BMW Group Αυτοκίνητα | 651.798 | +10,6% | 2.399.636 | -4,8% |
BMW | 566.826 | +11,0% | 2.100.692 | -5,1% |
– BMW M GmbH | 52.801 | +30,2% | 177.257 | +8,4% |
MINI | 83.652 | +8,2% | 292.923 | -3,0% |
BMW Group ηλεκτροκίνητα 1 | 150.511 | +55,6% | 433.795 | +32,1% |
BMW Group BEV | 87.560 | +98,3% | 215.755 | +107,7% |
Rolls-Royce | 1.320 | +4,1% | 6.021 | +7,8% |
BMW Motorrad | 43.562 | +15,7% | 202.895 | +4,4% |
1BEVs και PHEVs
Πωλήσεις BMW & MINI ανά περιοχή/αγορά.
4ο Τρίμηνο 2022 | Συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά % | Ιαν – Δεκ 2022 | Συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά % | |
Ευρώπη | 247.551 | +10,9% | 877.369 | -7,5% |
Γερμανία 2 | 67.401 | +6,9% | 252.087 | -6,0% |
Ασία | 260.355 | +12,1% | 1.028.105 | -3,5% |
Κίνα | 199.112 | +12,7% | 791.985 | -6,4% |
Αμερικές | 131.632 | +8,9% | 439.585 | -2,3% |
ΗΠΑ | 112.057 | +11,1% | 361.892 | -1,3% |
2Ταξινομήσεις σύμφωνα με τα πρώτα ανεπίσημα στοιχεία.