Πέντε αστέρια στο Euro NCAP
για το Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV
- Το Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV plug-in hybrid πέτυχε εξαιρετικά αποτελέσματα, αντίστοιχα με αυτά που είχε κατακτήσει το αμιγώς ηλεκτρικό MX-30 στα test του 2020.
- Στην αξιολόγηση προστασίας επιβατών, έλαβε 91% και 87% στην προστασία των επιβαινόντων παιδιών.
- Μοναδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης με μπαταρία 17,8 kWh και περιστροφικό κινητήρα 830 cm³.
- Κινούμενο από τον ηλεκτρικό κινητήρα, η σειρά MX-30 R-EV PHEV προσφέρει αμιγώς αυτονομία EV 85 χλμ. και συνολική αυτονομία έως 680 χλμ.
Το plug-in hybrid της σειράς Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV έλαβε τη μέγιστη βαθμολογία πέντε αστέρων από τo Euro NCAP. Τα εξαιρετικά αποτελέσματα του ηλεκτρικού MX-30 e-Skyactiv EV[2] που πέρασε το test το 2020 ισχύουν επίσημα και για το νέο plug-in υβριδικό μοντέλο.
Και τα δύο μοντέλα MX-30 βαθμολογήθηκαν εντυπωσιακά και στις τέσσερις κατηγορίες δοκιμών του Euro NCAP: Ενήλικος επιβάτης – 91%, Παιδικός επιβάτης – 87%, Ευάλωτος χρήστης του δρόμου (ασφάλεια πεζών) – 68% και Safety Assist – 73%.
Επιπλέον, πέτυχαν μέγιστη βαθμολογία στις δοκιμές πλευρικής πρόσκρουσης και στην απόδοση στα crash test με βάση παιδιά 6 και 10 ετών τόσο για μετωπική όσο και για πλευρική πρόσκρουση.
Το MX-30 ήταν το πρώτο Mazda που πέτυχε συνολική βαθμολογία πέντε αστέρων σύμφωνα με τις αυστηρότερες αξιολογήσεις 2020 Euro NCAP για την αντοχή σε σύγκρουση με μεγαλύτερη έμφαση στην προστασία των επιβατών, την προστασία μετά τη σύγκρουση και την προηγμένη τεχνολογία υποβοήθησης οδηγού.
Αυτή η εξαιρετική απόδοση είναι αποτέλεσμα τριών βασικών παραγόντων: Η πιο πρόσφατη αρχιτεκτονική Skyactiv Vehicle Architecture διαθέτει ένα υψηλής ακαμψίας, απορροφητικό στις κρούσεις αλλά και ελαφρύ αμάξωμα. Ένα ευρύ φάσμα προηγμένων τεχνολογιών ασφάλειας i-Activsense βοηθούν τους οδηγούς να εντοπίζουν πιθανούς κινδύνους και να μειώνουν την πιθανότητα ζημιάς ή τραυματισμού, ενώ τα υψηλά πρότυπα προστασίας των πεζών μετριάζουν τις επιπτώσεις μιας σύγκρουσης με ευάλωτους χρήστες του δρόμου.
Το plug-in υβριδικό της νέας σειράς της Mazda προσφέρει την ίδια οδηγική απόλαυση με το πλήρως ηλεκτρικό MX-30, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει νέους τρόπους χρήσης ενός αυτοκινήτου ως ηλεκτρικού οχήματος με μπαταρία. Με τη χρήση της μπαταρίας 17,8 kWh, το e-Skyactiv R-EV έχει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 85 χλμ. Χρησιμοποιώντας τη μοναδική τεχνολογία περιστροφικού κινητήρα της Mazda, ο ολοκαίνουργιος βενζινοκινητήρας 830 cm³ με ένα ρότορα λειτουργεί ως γεννήτρια για να επιτρέπει διαδρομές σε μεγαλύτερες αποστάσεις. Χωρίς μηχανική σύνδεση μεταξύ του κινητήρα και των τροχών, η περιστροφική μονάδα λειτουργεί απλώς ως γεννήτρια, διασφαλίζοντας ότι το MX-30 e-Skyactiv R-EV κινείται πάντα μέσω του ηλεκτροκινητήρα για να προσφέρει μια απρόσκοπτη εμπειρία οδήγησης EV.
Με περισσότερο από μισό αιώνα τεχνογνωσίας στην ανάπτυξη περιστροφικών κινητήρων, η Mazda επέλεξε τον περιστροφικό κινητήρα για το συγκεκριμένο όχημα λόγω της μοναδικής ικανότητάς του να παράγει την απαιτούμενη απόδοση από μια συμπαγή, ελαφριά και εύκολα συσκευασμένη μονάδα. Ο περιστροφικός κινητήρας είναι τοποθετημένος δίπλα στη γεννήτρια και τον κινητήρα υψηλής απόδοσης στο χώρο του συστήματος κίνησης. Ο συνδυασμός μπαταρίας 17,8 kWh και ρεζερβουάρ καυσίμου 50 λίτρων δημιουργεί ένα μοναδικό υβριδικό plug-in με ευέλικτη συνολική αυτονομία έως και 680 χλμ., ενώ η απόδοση CO2 WLTP μόλις 21 g/km εξασφαλίζει κορυφαίες περιβαλλοντικές επιδόσεις στην κατηγορία.
Ένα ξεχωριστό σχεδιαστικό στοιχείο του MX-30 είναι οι πόρτες Freestyle, ένας κληρονομικός σύνδεσμος με το Mazda RX-8 του 2003. Η πρωτοποριακή αυτή σχεδίαση αποδείχθηκε και ασφαλής. Στην πραγματικότητα, η «ανάλυση του παραμορφωμένου στοιχείου σύνθλιψης από τη δοκιμή μετωπικής μετατόπισης έδειξε ότι η δομή του MX-30 δεν ενέχει κίνδυνο για τους επιβάτες ενός οχήματος που συγκρούεται σε μετωπική πρόσκρουση», είπαν οι ειδικοί. «Τόσο στη δοκιμή πλευρικού φραγμού που επιδεικνύει σύγκρουση από άλλο όχημα, όσο και στη σοβαρότερη πρόσκρουση στον πλευρικό πόλο, η προστασία όλων των κρίσιμων περιοχών του αμαξώματος ήταν εξαιρετικά καλή και το αυτοκίνητο σημείωσε τους μέγιστους βαθμούς για αυτές τις δύο δοκιμές».
Η ιαπωνική εταιρεία εργάζεται συνεχώς για να βελτιώνει τις επιδόσεις ασφαλείας σύμφωνα με τη φιλοσοφία της Mazda Proactive Safety και δεσμεύεται να δημιουργήσει μια μελλοντική κοινωνία χωρίς τροχαία ατυχήματα. Η ανώτερη δυναμική που επιτυγχάνεται ως αποτέλεσμα της Τεχνολογίας Skyactiv της Mazda συμβάλλει επίσης στην οδηγική ασφάλεια του νέου Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV. Κάνοντας το αυτοκίνητο ευκολότερο στην οδήγηση, μειώνουν τις πιθανότητες ατυχημάτων χωρίς να διακυβεύεται ο παραδοσιακός διασκεδαστικός χαρακτήρας της Mazda.
Μετά την παγκόσμια πρεμιέρα του στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών τον Ιανουάριο, το Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV θα κυκλοφορήσει σε όλη την Ευρώπη το δεύτερο εξάμηνο του 2023.