Το νέο Range Rover Sport SV
Το νέο Range Rover Sport SV είναι το ισχυρότερο και πιο δυναμικό Range Rover Sport που κατασκευάστηκε ποτέ, συνδυάζοντας κορυφαίες επιδόσεις και δυναμισμό με τις απαράμιλλες ικανότητες, τη φινέτσα και τη λιτή σχεδίαση των μοντέλων Range Rover. Μεταξύ των τεχνολογιών που βελτιώνουν τις επιδόσεις ξεχωρίζει το πιο προηγμένο σύστημα ανάρτησης στην κατηγορία7 και ένα αισθητηριακό σύστημα ήχου με οφέλη άμεσα συνδεδεμένα με την ευεξία των επιβατών.
Ο πρωταθλητής επιδόσεων και εκφραστής της σύγχρονης πολυτέλειας παίρνει τη θέση του στην κορυφή της ανανεωμένης οικογένειας Range Rover Sport, προάγοντας τη σπορ συμπεριφορά, τη δυναμική ικανότητα και την επιβλητική σχεδίαση στο επόμενο επίπεδο.
Αλληλένδετα συνδεδεμένη με τις υψηλές επιδόσεις του νέου Range Rover Sport SV είναι η αποκλειστική του σχεδίαση που προσφέρει βελτιωμένη ροή αέρα γύρω από το αμάξωμα και μία πιο επιβλητική και γειωμένη αισθητική, με μειωμένο βάρος και επιλογές υλικών υψηλής τεχνολογίας που ενισχύουν περαιτέρω τις δυνατότητες του.
Το νέο Range Rover Sport SV τροφοδοτείται αποκλειστικά από έναν νέο βενζινοκινητήρα V8 Twin-Turbo MHEV 4,4 λίτρων που αποδίδει 635 PS και 750 Nm – 60 PS και 50 Nm παραπάνω από τον Supercharged V8 κινητήρα των 5,0 λίτρων της προηγούμενης γενιάς Range Rover Sport SVR – και μπορεί να επιταχύνει από τα 0-100 km/h σε μόλις 3,6 δευτερόλεπτα και να αναπτύξει τελική ταχύτητα 290 km/h. Οι εκπομπές CO2 είναι επίσης κατά 15% χαμηλότερες σε σχέση με τον V8 των 575 PS του προηγούμενου μοντέλου.
Αυτές οι εξαιρετικές επιδόσεις είναι αποτέλεσμα ενός συνδυασμού χαρακτηριστικών που εξοικονομούν βάρος έως και 76 kg, μεταξύ των οποίων η πρώτη στον κόσμο επιλογή ζάντας 23 ιντσών από ανθρακονήματα σε αυτοκίνητο παραγωγής, τα Carbon Ceramic φρένα (για πρώτη φορά σε Range Rover) και οι στάνταρ αεροδυναμικές βελτιώσεις, όπως το καπό από ανθρακονήματα.
Εκφράζοντας τη φιλοσοφία σύγχρονης πολυτέλειας του Range Rover, το νέο Range Rover Sport SV προορίζεται αρχικά για επιλεγμένους πελάτες σε όλο τον κόσμο, σε έκδοση SV EDITION ONE που διατίθεται μόνο με πρόσκληση και είναι η επιτομή των καλύτερων συνδυασμών χαρακτηριστικών, χρωμάτων και φινιρισμάτων. Κάθε Range Rover Sport SV EDITION ONE περιλαμβάνει αποκλειστικά λογότυπα στο εμπρός splitter, την κεντρική κονσόλα, τα διακοσμητικά των μαρσπιέ και τον φωτισμό δαπέδου εκτός του αυτοκινήτου. Κάθε Range Rover Sport SV EDITION ONE αντιστοιχείται ήδη σε σε έναν πελάτη της Range Rover.
Το σύστημα ανάρτησης 6D Dynamics του νέου Range Rover Sport SV είναι το πιο εξελιγμένο στην κατηγορία του, εισάγοντας για πρώτη φορά ένα συνδυασμό υδραυλικά διασυνδεδεμένων αμορτισέρ, ρυθμιζόμενων σε ύψος ελατηρίων αέρα και συστήματος ελέγχου κλίσεων. Αυτό το επαναστατικό ημι-ενεργό σύστημα, το οποίο καταργεί την ανάγκη για συμβατικές αντιστρεπτικές δοκούς, εξαλείφει σημαντικά τις κλίσεις τόσο κατά τον διαμήκη όσο και κατά τον εγκάρσιο άξονα διατηρώντας σταθερό το αμάξωμα ως προς το οριζόντιο επίπεδο κατά την έντονη επιτάχυνση και το στρίψιμο, ενώ παράλληλα μειώνει το βάρος, αυξάνει την πρόσφυση και προάγει τα επίπεδα άνεσης και φινέτσας.
Χαμηλωμένη από 10mm έως 25mm σε σχέση με άλλα μοντέλα Range Rover Sport, ανάλογα με το επιλεγμένο drive mode, η ανάρτηση 6D Dynamics του νέου Range Rover Sport SV συνεργάζεται άψογα με τη σουίτα προηγμένων συστημάτων πλαισίου και ανάρτησης. Μοναδικές ρυθμίσεις προσαρμοσμένες στο SV εφαρμόζονται στο Intelligent All-Wheel Drive, το σύστημα τετραδιεύθυνσης (All-Wheel Steering), το Torque Vectoring by Braking, το Configurable Dynamics και το Ενεργό Πίσω Μπλοκέ Διαφορικό (Active Locking Rear Differential) προσφέροντας μία πιο εστιασμένη, σπορ οδηγική εμπειρία – ειδικά στο ολοκαίνουργιο, επιλέξιμο από τον οδηγό SV Mode.
Το νέο Range Rover Sport SV διαθέτει επίσης ειδικά εξελιγμένα εξαρτήματα πλαισίου, όπως ένα νέο πίσω υποπλαίσιο και νέους συνδέσμους ανάρτησης με αναθεωρημένη γεωμετρία και συμβατότητα. Ένα νέο τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση έχει τον ταχύτερο λόγο υποπολλαπλασιασμού από οποιοδήποτε Range Rover μέχρι σήμερα, για βελτιωμένη ευελιξία και αίσθηση.
Για πρώτη φορά σε Range Rover, τοποθετούνται πίσω ελαστικά με πλάτος πέλματος 305 χιλιοστά, τα οποία είναι 20 χιλιοστά φαρδύτερα από τα μπροστινά ελαστικά με πλάτος πέλματος 285 χιλιοστών. Αυτή η διάταξη, με τα στάνταρ ελαστικά Michelin Pilot Sport All Season 4, επιτρέπει μια δυναμική ρύθμιση που δίνει έμφαση πίσω βελτιώνοντας έτσι το κράτημα, τη σταθερότητα και την πρόσφυση. Η αυξημένη διαμήκης ακαμψία του πίσω μέρους συμβάλλει επίσης στην άμεση απόκριση του τιμονιού.
Αξιοποιώντας τα συνδυασμένα οφέλη αυτών των τεχνολογιών, το νέο Range Rover Sport SV είναι ικανό να αναπτύσσει πλευρική επιτάχυνση πάνω από 1,1G με ελαστικά all-season. Αυτό αντιπροσωπεύει μια αύξηση 22% σε σχέση με την προηγούμενη γενιά Range Rover Sport SVR με θερινά ελαστικά και είναι συγκρίσιμη με την αντίστοιχη των σπορ, αγωνιστικών αυτοκινήτων.
Κάθε νέο Range Rover Sport SV επωφελείται από ένα ειδικά σχεδιασμένο σύστημα πέδησης υψηλών επιδόσεων που ενισχύει τις δυναμικές του ικανότητες στο δρόμο. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ των στάνταρ Dual-Cast δίσκων από κράμα μετάλλου και των προαιρετικών Carbon Ceramic.
Τα Carbon Ceramic Φρένα (CCB), που διατίθενται για πρώτη φορά σε Range Rover, προσφέρουν την απόλυτη απόδοση πέδησης με βελτιωμένη αντίσταση στις υψηλές θερμοκρασίες, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και μείωση του συνολικού μη αναρτώμενου βάρους κατά 34 κιλά σε σχέση με τα αναβαθμισμένα σιδερένια δισκόφρενα Dual-Cast που περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό του Νέου Range Rover Sport SV. Αυτή η μείωση της μάζας σε κάθε σημείο του αυτοκινήτου έχει ως αποτέλεσμα μεγαλύτερη ευελιξία στο χειρισμό, ταχύτερη επιτάχυνση και βελτιωμένη ποιότητα κύλισης.
Όποια τεχνολογία πέδησης και αν επιλεγεί, οι μοναδικές οκταπίστονες εμπρός δαγκάνες Brembo Octyma είναι οι μεγαλύτερες που έχουν τοποθετηθεί ποτέ σε Range Rover. Οι δαγκάνες αναπτύχθηκαν αποκλειστικά για το νέο Range Rover Sport SV και είναι σχεδιασμένες στο πνεύμα της απέριττης αισθητικής του Range Rover Sport SV, ενώ ενσωματώνουν μια μοναδική διάταξη εμβόλων σε σχήμα σταυρού για τη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας της πέδησης. Τα αποκλειστικά παραμετροποιήσιμα χρώματα των δαγκάνων περιλαμβάνουν Κίτρινο, Κόκκινο, Carbon Bronze και Μαύρο.
Οι πελάτες του νέου Range Rover Sport SV μπορούν να επιλέξουν τις πρώτες, εξαιρετικά ελαφριές ζάντες 23” από ανθρακονήματα που τοποθετούνται σε όχημα παραγωγής, συνεισφέροντας την περαιτέρω μείωση βάρους. Αυτές οι προαιρετικές, καινοτόμες ζάντες πέντε ακτίνων εξοικονομούν συνολικά 35,6 κιλά (9 έκαστη) σε σύγκριση με τις αντίστοιχες συμβατικές 23” από χυτό κράμα, με αποτέλεσμα τη βελτίωση των απόλυτων επιδόσεων, του χειρισμού και της ποιότητας κύλισης. Αν και απίστευτα ελαφριές, εν τούτοις έχουν σχεδιαστεί και δοκιμαστεί σύμφωνα με τα αυστηρότερα κριτήρια ανθεκτικότητας και στιβαρότητας – όπως ακριβώς οι χυτές ή οι σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου του Range Rover.
Αξιοποιώντας το αναβαθμισμένο hardware του νέου Range Rover Sport SV που σχετίζεται με τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, οι οδηγοί μπορούν να εντείνουν τη σπορ συμπεριφορά του αυτοκινήτου πατώντας το νέο πλήκτρο SV Mode στο τιμόνι. Ως το επόμενο επίπεδο σε σχέση με το Dynamic mode του Range Rover Sport, το SV Mode βελτιστοποιεί το σύστημα διεύθυνσης, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων, την απόκριση του γκαζιού, τον ήχο της εξάτμισης και το σύστημα ανάρτησης 6D Dynamics – συμπεριλαμβανομένης της μείωσης της απόστασης από το έδαφος κατά 15 χιλιοστά επιπλέον – προκειμένου να προσφέρει την πιο δυναμική και ενστικτώδη εμπειρία. Το SV Mode επιτρέπει επίσης την ενεργοποίηση του προγράμματος ελέγχου ευστάθειας TracDSC που προορίζεται για την πίστα, ώστε να μπορεί ο οδηγός να εξερευνά πιο ελεύθερα τη δυναμική ισορροπία του Νέου Range Rover Sport SV.
ΕΠΙΒΛΗΤΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ
Η βελτιστοποιημένη με γνώμονα τις υψηλές επιδόσεις εξωτερική σχεδίαση του Νέου Range Rover Sport SV περιλαμβάνει ένα αποκλειστικό εμπρός μέρος με βελτιωμένη ροή αέρα, νέας σχεδίασης κάτω πλαϊνά τμήματα του αμαξώματος και λειτουργικές τετραπλές απολήξεις από ανθρακονήματα για το ενεργό σύστημα εξαγωγής, που αποτελούν τα σημεία εστίασης της πίσω όψης. Λεπτομέρειες από ανθρακονήματα στην επιγραφή Range Rover, στα αεροδυναμικά στοιχεία του εμπρός προφυλακτήρα, στο πλαίσιο της μάσκας, στους αεραγωγούς του καπό και στους πλαϊνούς αεραγωγούς μπορούν να συμπληρώνονται με ένα carbon καπό με γυμνό ανθρακόνημα στο κεντρικό του τμήμα3.
Στην καμπίνα που μοιάζει με πιλοτήριο, τα αποκλειστικά καθίσματα SV Performance με επένδυση από σατινέ ανθρακονήματα διαθέτουν ενσωματωμένα προσκέφαλα, πιο σμιλεμένα στηρίγματα στο πλάι και φωτιζόμενα λογότυπα SV στην πλάτη. Διατίθεται μια νέα επένδυση Ultrafabrics™ PU, με ελαφρύ, χωρίς ραφές, ύφασμα “3D Knit to form”. Τα πρώτα σε παγκόσμιο επίπεδο ημιδιαφανή paddles αλλαγής ταχυτήτων με φωτιζόμενες άκρες βρίσκονται πίσω από ένα τιμόνι με πιο έντονες λαβές για τον αντίχειρα, ενώ το black ceramic του επιλογέα ταχυτήτων που βρίσκεται στην κονσόλα δίνει μια ωραία αίσθηση αφής.
Προάγοντας την αίσθηση σύνδεσης, το νέο Range Rover Sport SV εισάγει το Body and Soul Seat (BASS), μια πολυδιάστατη ηχητική εμπειρία που συντελεί στην ευεξία καθώς επιτρέπει στους επιβάτες των εμπρός καθισμάτων να αισθάνονται τον ήχο. Πρόκειται για το πρώτο όχημα παραγωγής που ενσωματώνει ένα απτικό σύστημα ήχου από την ηγέτιδα στον κλάδο εταιρεία SUBPAC™ – μια τεχνολογία που χρησιμοποιείται από τους κορυφαίους καλλιτέχνες και συνθέτες στον κόσμο.
Ενσωματώνοντας το λογισμικό βελτιστοποίησης SUBPAC™ AI και μετατροπείς ευθυγραμμισμένους με την πλάτη των επιβατών των εμπρός καθισμάτων, το Body and Soul Seat αναλύει τα media σε πραγματικό χρόνο, δημιουργώντας ηχητικές δονήσεις υψηλής πιστότητας για τη δημιουργία του πιο ελκυστικού και καθηλωτικού ήχου στο αυτοκίνητο. Αυτό λειτουργεί σε συνδυασμό με το ηχοσύστημα Meridian Signature των 1430W που διαθέτει 29 ηχεία.
Πέρα από την καθηλωτική μουσική εμπειρία, τα προγράμματα Body and Soul Seat Wellness μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση της ψυχικής και σωματικής ευεξίας των επιβατών του Nέου Range Rover Sport SV στα εμπρός καθίσματα, επηρεάζοντας τη μεταβλητότητα του καρδιακού παλμού (HRV) – τη χρονική διακύμανση μεταξύ κάθε καρδιακού παλμού. Το υψηλό HRV είναι ενδεικτικό του μειωμένου στρες και της χαλάρωσης.
Προϊόντα συνεργασίας με το Εθνικό Κέντρο Σχεδιασμού Μεταφορών του Πανεπιστημίου Coventry και τη Σχολή ΜΜΕ και Παραστατικών Τεχνών, έξι ειδικά σχεδιασμένα κομμάτια – Poise, Soothe, Serene, Cool, Tonic και Glow – δύνανται να επηρεάσουν το HRV των επιβατών, είτε συμβάλλοντας στη μείωση του άγχους είτε βελτιώνοντας τη γνωστική ανταπόκριση, όπως έδειξαν μελέτες.
ΤΟ SV ΕΙΣΑΓΕΙ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΣΤΗ ΓΚΑΜΑ ΤΟΥ Range Rover Sport
Εκτός από την είσοδο του Νέου Range Rover Sport SV, η γκάμα επωφελείται από μια σειρά αναβαθμίσεων, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου plug-in ηλεκτρικού υβριδικού συστήματος με διευρυμένη ηλεκτρική αυτονομία και την ενσωμάτωση της τεχνολογίας ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Pivi Pro4 τελευταίας γενιάς.
Οι επιδόσεις και η αποδοτικότητα αυξάνονται με ένα ανανεωμένο plug-in ηλεκτρικό υβριδικό σύστημα κίνησης: το νέο P550e – αντικαταστάτης του P510e – προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία έως 121km για ταχύτερες και πιο χαλαρές μετακινήσεις, καθώς και εκπομπές CO2 από 15g/km.
Το νέο ηλεκτρικό υβριδικό P550e με τη νέα ρύθμιση του κιβωτίου εντάσσεται στην εκτενή γκάμα κινητήριων μονάδων του Range Rover Sport. Σε συνδυασμό με τον εξακύλινδρο βενζινοκινητήρα Ingenium 3,0 λίτρων, το ηλεκτρικό υβριδικό μοντέλο παράγει ισχύ 550PS και ροπή 800Nm.
Ο βελτιωμένος ηλεκτροκινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων καθιστούν το ηλεκτρικό υβριδικό μοντέλο πιο άμεσο σε απόκριση από ποτέ, μειώνοντας το χρόνο επιτάχυνσης 0 – 100km/h στα 5,0 δευτερόλεπτα με αμιγώς ηλεκτρική ισχύ. Αξιοποιώντας και τις δύο πηγές ενέργειας, το P550e μπορεί να επιταχύνει από τα 0-100km/h σε 4,9 δευτερόλεπτα, έναντι των 5,4 δευτ. του προκατόχου του.
Επιπλέον, το σύστημα κίνησης P530 V8 χρησιμοποιεί για πρώτη φορά την τεχνολογία MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle). Το σύστημα MHEV προσφέρει αυξημένη αποδοτικότητα με τη συλλογή ενέργειας κατά την επιβράδυνση και το φρενάρισμα και βελτιωμένη απόκριση καθώς η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται εκ νέου κατά την επιτάχυνση. Σε συνδυασμό με άλλα οφέλη του συστήματος, όπως η ομαλότερη λειτουργία του start/stop, τα χαρακτηριστικά αυτά προσφέρουν βελτίωση των εκπομπών CO2.
Το περίτεχνο και απέριττο εσωτερικό του Range Rover Sport έχει επίσης εμπλουτιστεί με νέες διαισθητικές τεχνολογίες. Συνδυάζοντας αβίαστη συνδεσιμότητα και την πιο πρόσφατη οθόνη αφής, το σύστημα infotainment Pivi Pro παρέχει διαισθητικό έλεγχο όλων των λειτουργιών του οχήματος μέσω της κομψής, αιωρούμενης και γυάλινης οθόνης των 13,1 ιντσών.
Ο νέες πλευρικές μπάρες με εύχρηστα sliders για τον έλεγχο της έντασης του ήχου και του κλιματισμού παρέχουν άμεση και ακριβή χειρισμό των βασικών λειτουργιών, ανεξάρτητα από την οθόνη του μενού, ενώ περίπου το 80% των εργασιών εκτελούνται με δύο πατήματα από την αρχική οθόνη. Η απτική ανάδραση παρέχει βελτιωμένη αίσθηση αφής και επικοινωνία με τον χρήστη.
Τα ενσωματωμένα συστήματα φωνητικού ελέγχου Amazon Alexa AI και Land Rover βοηθούν τους οδηγούς να παραμένουν προσηλωμένοι στο δρόμο, πραγματοποιώντας παράλληλα αλλαγές στο περιβάλλον της καμπίνας. Η δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού Advanced Software Over The Air εξασφαλίζει ότι το Range Rover Sport είναι πάντα ενημερωμένο με το πιο πρόσφατο λογισμικό.
Η νέα τεχνολογία Country Road Assist διατίθεται για πρώτη φορά στο Range Rover Sport για να βελτιώσει την άνεση των επιβατών κατά τη χρήση του Adaptive Cruise Control. Το έξυπνο σύστημα χρησιμοποιεί δεδομένα πλοήγησης για να προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα που έχει ορίσει ο οδηγός, λαμβάνοντας υπόψη τις στροφές του δρόμου και τις αλλαγές στο όριο ταχύτητας, επιταχύνοντας ή επιβραδύνοντας αβίαστα το όχημα.