Volvo EX30: Ένα μικρό αυτοκίνητο με μεγάλες δυνατότητες (video)
Μερικές φορές, η πρώτη εντύπωση μπορεί να είναι παραπλανητική. Ναι, το νέο Volvo EX30 είναι το πιο μικρό SUV της μάρκας. Και, ναι, έρχεται με μία ελκυστική τιμή. Στα 37.572 ευρώ. Όμως, μπορεί να έχει τεράστιο αντίκτυπο, αντιπροσωπεύοντας μία από τις μεγαλύτερες επιχειρηματικές ευκαιρίες της μάρκας στα χρόνια που έρχονται.
Το Volvo EX30, διαθέσιμο πλέον για παραγγελία σε επιλεγμένες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, είναι ακρογωνιαίος λίθος για τον στρατηγικό μετασχηματισμό της εταιρείας. Ήδη έως τα μέσα της δεκαετίας, οι μισές από τις πωλήσεις Volvo παγκοσμίως θα προέρχονται από αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και με λειτουργικό περιθώριο κέρδους της τάξης του 8%-10%. Μέχρι το 2030, θα διαθέτει στην αγορά μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Τα επόμενα χρόνια το EX30 θα είναι ένα από τα μοντέλα με τις υψηλότερες πωλήσεις, εντός Volvo.
Με το Volvo EX30, η μάρκα μπαίνει σε μία νέα, ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία . Σε παγκόσμιο επίπεδο, υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση από τους πελάτες για αμιγώς ηλεκτρικά, μικρά premium SUV. Για παράδειγμα, πολλοί άνθρωποι που ζουν στην πόλη αναζητούν ένα αυτοκίνητο που θα τους διευκολύνει και θα τους επιτρέπει να μεταφέρονται στην εργασία τους και σε άλλες δραστηριότητες, με τρόπο που αντανακλά την προσωπικότητά τους.
Το EX30 είναι επίσης σχεδιασμένο για να είναι όσο ασφαλές θα περιμένατε από ένα Volvo και για να προσέχει τόσο εσάς όσο και τους άλλους, στα πολυσύχναστα αστικά περιβάλλοντα. Για παράδειγμα, διαθέτει ένα ειδικό χαρακτηριστικό ασφαλείας για δίκυκλα που βοηθά στην πρόληψη των αποκαλούμενων «ατυχημάτων πόρτας» (dooring accidents), προειδοποιώντας όταν πρόκειται να ανοίξετε την πόρτα στην πορεία ενός ποδηλάτη, οδηγού σκούτερ η δρομέα. Η μοναδική τεχνολογία στην ασφάλεια είναι ένα επιπλέον δείγμα του πώς εφαρμόζουν εκεί στη Volvo τα υψηλά πρότυπα ασφαλείας στο EX30.
Με μήκος 4,23 μέτρα, πλάτος 1,84 μέτρα και ύψος 1,55 μέτρα, το EX30 διαθέτει μια συμπαγή και ευέλικτη σιλουέτα. Το μεταξόνιο φτάνει τα 2.650 χιλιοστά, παρέχοντας μεγάλο εσωτερικό χώρο για έως και πέντε επιβάτες.
Το EX30 προσφέρεται στους οδηγούς ως ένα αληθινό και ικανό SUV, γεννημένο ηλεκτρικό και με όλη την έξυπνη τεχνολογία που χρειάζονται. Αυτό, σε συνδυασμό με την ελκυστική εισαγωγική τιμή των 37.572 € στην Ελλάδα, σημαίνει ότι οι πελάτες αποκτούν ένα premium αμιγώς ηλεκτρικό SUV σε παρόμοια τιμή με αυτή ενός αντίστοιχου αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Επιπλέον, σαν να μην ήταν αρκετά τα παραπάνω, δεδομένα από τις αρχικές αναλύσεις σε δύο αγορές δείχνουν ότι το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας του είναι αυτή τη στιγμή χαμηλότερο σε σχέση με κάθε άλλο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο Volvo – και πολύ πιο χαμηλό σε σχέση με τους περισσότερους ανταγωνιστές στην κατηγορία των μικρών ηλεκτρικών SUV.
«Γνωρίζουμε ότι η τιμή και το κόστος ιδιοκτησίας εξακολουθούν να είναι από τις μεγαλύτερες προκλήσεις όταν οι άνθρωποι σκέφτονται τη μετάβαση σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο», δήλωσε ο Jim Rowan (Τζιμ Ρόουαν), ο Διευθύνων Σύμβουλός . «Με το Volvo EX30, σκοπεύουμε να φέρουμε την premium, αμιγώς ηλεκτρική κινητικότητα σε ένα πολύ ευρύτερο κοινό, προωθώντας και επιταχύνοντας τη μετάβαση στον πλήρη εξηλεκτρισμό που χρειάζονται ο κλάδος μας και η κοινωνία».
Με τον τρόπο που το θέλετε
Με το πρακτικό του μέγεθος, την έξυπνη τεχνολογία του και διαφορετικές διαμορφώσεις για να επιλέξετε ανάμεσά τους, το Volvo EX30 είναι σχεδιασμένο για να απευθυνθεί σε ένα μεγάλο εύρος πελατών – εκ των οποίων ο καθένας έχει τις δικές του προτιμήσεις, ανάγκες και τρόπο ζωής.
Η ίδια ευελιξία και πρακτικότητα αντανακλάται στον τρόπο με τον οποίο δομήθηκε η εμπορική προσφορά. Είναι σχεδιασμένη με άξονα την ευκολία και την ελευθερία επιλογής. Εσείς αποφασίζετε το πώς θέλετε να έχετε πρόσβαση σε ένα Volvo EX30: για παράδειγμα, μέσω ιδιοκτησίας ή μίσθωσης.
«Πιστεύουμε ακράδαντα ότι το EX30 θα είναι μία ελκυστική επιλογή για πολλούς πελάτες – όχι μόνο για τους υπάρχοντες πελάτες μας, αλλά και για εκείνους που είναι νέοι στο brand της Volvo», δήλωσε ο Björn Annwall (Μπγιορν Άνβαλ), Επικεφαλής Εμπορικός Διευθυντής και Αναπληρωτής CEO. «Αυτό θα μας επιτρέψει να δημιουργήσουμε νέες σχέσεις με τους πελάτες και να ενισχύσουμε τη διατήρηση των πελατών μας στην πάροδο του χρόνου.»
Η Volvo προσφέρει το EX30 με τρεις επιλογές στα συστήματα κίνησης και δύο διαφορετικούς τύπους μπαταριών.
Εάν περνάτε το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου σας στην πόλη ή διανύετε κυρίως σύντομες αποστάσεις ανάμεσα σε δύο φορτίσεις, υπάρχει η επιλογή με έναν ηλεκτροκινητήρα με μπαταρία LFP. Η μπαταρία LFP για την έκδοση με στάνταρ αυτονομία χρησιμοποιεί τεχνολογία φωσφορικού σιδήρου λιθίου, είναι περισσότερο αποδοτική από πλευράς κόστους και απαιτεί λιγότερους πόρους για την παραγωγή της, κάτι το οποίο σημαίνει ότι αποτελεί την καλύτερη επιλογή εφόσον δεν χρειάζεστε τη μέγιστη αυτονομία.
Εάν προτιμάτε να μεγιστοποιήσετε την αυτονομία, η έκδοση Single Motor Extended Range του EX30, με μπαταρία NMC για εκτεταμένη αυτονομία, είναι η κατάλληλη επιλογή για εσάς.
Η μπαταρία NMC χρησιμοποιεί λίθιο, νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο και παράγει την ενέργειά της πιο αποδοτικά σε σχέση με την μπαταρία LFP. Η έκδοση του EX30 με έναν κινητήρα και εκτεταμένη αυτονομία σας παρέχει αυτονομία έως και 480 km ανάμεσα σε δύο φορτίσεις.
Τέλος, εάν προτεραιότητά σας είναι οι επιδόσεις, επιλέξτε την έκδοση Twin Motor Performance, στην οποία συνδυάζεται η μπαταρία NMC με έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα. Αυτή η AWD εκδοχή του EX30 αποδίδει 315 kW (428 ίππους) και προσφέρει επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 3,6 δευτερόλεπτα. Με όρους επιτάχυνσης, είναι το πιο γρήγορο αυτοκίνητο Volvo!
Η φόρτιση είναι ακόμη ένα πράγμα στο οποίο το EX30 είναι γρήγορο. Η έκδοση Twin Motor με εκτεταμένη αυτονομία έχει ικανότητα φόρτισης έως και 153 kW. Η αντίστοιχη τιμή για την έκδοση με τη στάνταρ αυτονομία είναι 134 kW. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να φορτίζετε την μπαταρία σας από το 10% έως το 80% σε κάτι περισσότερο από 25 λεπτά. Μέσω της κεντρικής οθόνης του αυτοκινήτου και της σχετικής εφαρμογής, μπορείτε να ορίσετε την ένταση του ρεύματος, το μέγιστο επίπεδο φόρτισης και την ώρα που θέλετε να ξεκινήσει η φόρτιση.
Στη βασική του έκδοση, το Volvo EX30 θα εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 272 ίππων και με μπαταρίες ενεργειακής χωρητικότητας 49 kWh.
- Το Volvo EX30 είναι διαθέσιμο για παραγγελίες από σήμερα σε όλη την Ευρώπη και σε άλλες επιλεγμένες αγορές.
- Οι υπολογισμοί για το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας από τρίτα μέρη βασίστηκαν σε οδήγηση 36 μηνών και 60.000 km ενός EX30 Single Motor Core, στη γερμανική και τη γαλλική αγορά. Αναμένουμε παρόμοια αποτελέσματα και σε άλλες αγορές.