Άνοιξαν τη διαφορά οι McCormack-Mitchell
Καταιγιστικοί ήταν οι Martin McCormack-Barney Mitchell στο δεύτερο σκέλος του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, κερδίζοντας όλες τις ειδικές και αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο τη διαφορά από τους αντιπάλους τους.
Το Σάββατο, τα πληρώματα αγωνίστηκαν σε 6 Ειδικές Διαδρομές, καθώς διήλθαν δύο φορές από τον Παρνασσό και το Προσήλιο, μία φορά από τους Βωξίτες, και ολοκλήρωσαν το δεύτερο σκέλος με το νυχτερινό κατέβασμα από τις θρυλικές Καρούτες.
Με τη δυνατή βροχή να κάνει την εμφάνιση της στην πρώτη διαδρομή της ημέρας, οι McCormack-Mitchell, δεν πτοήθηκαν, όντας μαθημένοι από παρόμοιες συνθήκες, πίεσαν και κατάφεραν με το «καλημέρα» να ξεφύγουν στην κατάταξη, οδηγώντας θεαματικά το Ford Escort RS1800 MKII. Η συνέχεια ήταν ανάλογη για το πλήρωμα από το Βρετανικό νησί, το οποίο πέτυχε την καλύτερη επίδοση σε όλες τις υπόλοιπες διαδρομές του Σαββάτου και ετοιμάζεται την Κυριακή να πανηγυρίσει την πρώτη του νίκη επί Ελληνικού εδάφους, σχεδόν πέντε λεπτά μπροστά από τους αντιπάλους τους.
Ένα σπασμένο ημιαξόνιο στην εναρκτήρια Ειδική Διαδρομή του σκέλους «φρέναρε» τους Ιταλούς Valter Pierangioli-Sauro Farnocchia, που έχασαν πολύτιμο χρόνο, βλέποντας παράλληλα τις όποιες ελπίδες τους για νίκη να εξανεμίζονται. Το δίδυμο του Ford Sierra RS Cosworth 4×4 στη συνέχεια, έκοψε ρυθμό και διατηρήθηκε στη δεύτερη θέση, χωρίς ωστόσο να έχει το δικαίωμα συλλογής βαθμών για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ιστορικών αυτοκινήτων. Διατήρησαν την τρίτη θέση οι Βρετανοί Ernie και Karen Graham με Ford Escort MKII που δήλωσαν ενθουσιασμένοι με τις πανέμορφες, όπως τις χαρακτήρισαν, ειδικές του αγώνα, χωρίς να απειλούνται από τους Oldrich Kovarik jnr-Marek Kapic που τους ακολουθούν. Το πλήρωμα του Skoda Favorit 136 L κάνει έναν απροβλημάτιστο αγώνα, εντυπωσιάζει με την απόδοσή του το διήμερο, θυμίζοντας άλλες εποχές και ανέβηκε μία θέση στην κατάταξη εκμεταλλευόμενο την εγκατάλειψη των μέχρι πρότινος τέταρτων, Αλέξανδρου Χαλιβελάκη-Θάνου Παπαγεωργίου. Αν και μέχρι το βράδυ της Παρασκευής ήταν πρώτοι Έλληνες, τέθηκαν εκτός συνέχειας στην πρώτη ειδική του σκέλους, καθώς έσπασε το ακραξόνιο του Ford Escort RS2000 MKII.
Από τους κερδισμένους του Σαββάτου ήταν οι Μάριος Σταφυλοπάτης-Γιώργος Χατζηρήγας που σκαρφάλωσαν έξι θέσεις στην κατάταξη και είναι πρώτοι μεταξύ των Ελληνικών πληρωμάτων. Οδηγώντας το Ford Escort RS2000 MKII, το πλήρωμα δυσκολεύτηκε από την ισχυρή νεροποντή στον Παρνασσό, στη συνέχεια όμως ανέβασε ρυθμό και είναι στην πέμπτη θέση. Οι Γάλλοι Eric Guignard-David Meffre που ακολουθούν ολόκληρο το θεσμό του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος, αν και αντιμετώπισαν προβλήματα με τον κινητήρα του λευκού Renault 5 Turbo, κατάφεραν να αναρριχηθούν τέσσερις θέσεις στην κατάταξη και πλέον βρίσκονται έκτοι γενικής. Μια θέση πιο πίσω στην εθνική κατάταξη βρίσκονται οι Γιώργος Παραδείσης-Πλούταρχος Στεργίου με το λευκό Ford Escort RS2000 MKII και την Κυριακή θα υπάρξει ωραία κόντρα με τους Κωνσταντίνο Αργυρίου-Σταμάτη Λάσκο με Toyota Starlet EP71 που είναι 8 δευτερόλεπτα πίσω τους, στην τρίτη συμμετοχή του οδηγού σε Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις.
Έβδομοι γενικής είναι οι Κωνσταντίνος Παπαδημητρίου-Μάνος Σιγάλας που οδηγούν με το Toyota Starlet EP71, με σκοπό να αποφύγουν τις κακοτοπιές και να τερματίσουν στον αγώνα που έχει αυξημένο συντελεστή 3 για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων. Τους ακολουθούν οι επικεφαλής της βαθμολογίας του πρωταθλήματος, Δημήτρης Αμαξόπουλος-Χαρά Μωραΐτη που πίεσαν περισσότερο το Σάββατο με την Toyota Corolla που έχουν στα χέρια τους. Υποχώρησαν στην κατάταξη οι Δημήτρης Παύλος Μελάς-Στάθης Βαρδαξής (Porsche 911 Carrera RS 3.0) που έχασαν χρόνο στην εναρκτήρια διαδρομή εξαιτίας της νεροποντής, ενώ δυσκολεύτηκαν στο σκέλος του Σαββάτου οι Αλέξανδρος Ρουστέμης-Γρηγόρης Ανδριανόπουλος, χάνοντας θέσεις στη γενική κατάταξη με το Ford Sierra RS Cosworth. Ένα μηχανικό πρόβλημα που αντιμετώπισαν στους Βωξίτες κόστισε πολύτιμο χρόνο στους Γιώργο Δελαπόρτα-Ευάγγελο Παναρίτη. Στη συνέχεια, το πλήρωμα του Volkswagen Golf II GTi ανέκαμψε, πραγματοποιώντας μάλιστα την πέμπτη ταχύτερη επίδοση στη νυχτερινή διαδρομή του Σαββάτου.
Όσον αφορά τους οδηγούς που διεκδικούν βαθμούς για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, στην Κατηγορία 4, οι Ernie και Karen Graham συνεχίζουν να είναι επικεφαλής, εμπρός από τους Oldrich Kovarik jnr–Marek Kapic. Στην Κατηγορία 3, οι πρωτοπόροι του αγώνα Martin McCormack–Barney Mitchell προηγούνται, έχοντας πίσω τους τους Eric Guignard–David Meffre και τους Siegfried και Renate Mayr που οδηγούν ένα Volvo 240. Στην Κατηγορία 2, οι Ιταλοί Paolo Pasutti–Giovanni Battista Campeis είναι οι μοναδικοί που παίρνουν μέρος με μία εντυπωσιακή Porsche 911, ενώ τα καταφέρνει περίφημα στις σκληροτράχηλες Ειδικές Διαδρομές της χώρας μας το Skoda Octavia Super που οδηγούν οι Oldrich Kovarik snr–Petr Dufek που είναι οι μόνοι που προσμετρούν στην Κατηγορία 1 του θεσμού.
Στη γενική κατάταξη, στην Κατηγορία 2, το Ελληνικό πλήρωμα των Αμαξόπουλου-Μωραΐτη είναι στην κορυφή, εμπρός από τους Pasutti–Campeis και τους Μελά-Βαρδαξή. Στην Κατηγορία 3, οι McCormack–Mitchell έχουν το προβάδισμα, ακολουθούμενοι από τους Σταφυλοπάτη-Χατζηρήγα και τους Γάλλους Guignard–Meffre. Οι Ιταλοί Pierangioli–Farnocchia προηγούνται στην Κατηγορία 4, μπροστά από τους συνδυασμούς που ακολουθούν το πρωτάθλημα, Graham–Graham και Kovarik jnr–Kapic.
Στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ιστορικών, στην ανταγωνιστική κλάση των 1300 κυβικών, η κατάσταση παρέμεινε αμετάβλητη, με τους Oldrich Kovarik jnr–Marek Kapic να συνεχίζουν να προηγούνται, εμπρός από τους Κωνσταντίνο Αργυρίου-Σταμάτη Λάσκο και τους Μιχάλη Νομικό-Κωνσταντίνο Τροβά με Toyota Starlet. Οι Αμαξόπουλος-Μωραΐτη είναι επικεφαλής στα 1600 κυβικά, με τους Γρηγόρη Νιώρα-Κώστα Κακαλή (Opel Corsa A GSi) να ανεβαίνουν στη δεύτερη θέση της κλάσης, εμπρός από τους Γιώργο Κασιδόπουλο-Νίκο Κωτσαδάμ (Toyota Corolla AE86).
Επέστρεψαν με τη διαδικασία superrally οι Αλέξανδρος Χριστοδούλου-Αθανάσιος Σαμαράς με τη Lancia 037 Rally, ωστόσο δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν την προσπάθειά τους το Σάββατο από σπασμένο ημιαξόνιο και θα επανέλθουν την Κυριακή. Αν και τερμάτισαν σε όλες τις Ειδικές Διαδρομές του δεύτερου σκέλους, δεν κατάφεραν να φτάσουν στο βραδινό Service, οι Παναγιώτης Παραδείσης-Μιχάλης Φράγκου από πρόβλημα στο διαφορικό του Ford Escort MKII.
Την Κυριακή, το πρόγραμμα περιλαμβάνει τις τελευταίες 4 Ειδικές Διαδρομές του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, συνολικού μήκους 44 αγωνιστικών χιλιομέτρων. Ο τερματισμός του αγώνα θα πραγματοποιηθεί στις 14:37 στην Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2023, την Ελευσίνα και στις 19:30 είναι προγραμματισμένες οι Απονομές του αγώνα και το Gala του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων.
Στο πλευρό της διοργάνωσης βρίσκονται ο Δήμος Ελευσίνας, η Ελευσίνα, η Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2023, η Superfast Ferries, η SP Tableware, η Seajets και η Cosmote TV.
Στην επίσημη ιστοσελίδα του αγώνα (historicacropolis.gr) και στον Ηλεκτρονικό Πίνακα Ανακοινώσεων (https://webapp.sportity.com/channel/2023historicSPO) είναι διαθέσιμες όλες οι πληροφορίες του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, ενώ στα κοινωνικά δίκτυα της διοργάνωσης μπορείτε να ενημερώνεστε για όλα τα τελευταία νέα κατά τη διάρκεια του αγώνα.