EMA A.E. : Έμφαση στην ανάπτυξη και στην επέκταση των δραστηριοτήτων
Συνεπής στον στρατηγικό της σχεδιασμό, έχοντας υψηλή εξειδίκευση και βασικό στόχο την ανάπτυξη και τη διεύρυνση των δραστηριοτήτων της, στην ελληνική αγορά, η EMA AE παρουσίασε το αναβαθμισμένο εταιρικό της πρόσωπο και τις εμπλουτισμένες επιχειρηματικές της δράσεις, σε δημοσιογραφικό γεύμα, με θέμα: «Εταιρικός μετασχηματισμός, σε μια νέα εποχή επιχειρηματικότητας, καινοτομίας και αειφόρου ανάπτυξης».
Καλλιεργώντας σχέσεις κοινής προόδου για μια γόνιμη επιχειρηματικότητα
Η ΕΜΑ Α.Ε. δραστηριοποιείται στον χώρο των aftermarket προϊόντων αυτοκινήτου, για 50 χρόνια ως ΑΕ. Διατηρεί μακρόπνοες στρατηγικές συνεργασίες με κορυφαίους διεθνείς οίκους ελαστικών και λιπαντικών, προσφέροντας κορυφαίες υπηρεσίες και ποιοτικά προϊόντα, που στοχεύουν στην προάσπιση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση των οδικών ατυχημάτων. Παράλληλα, η αξιοπιστία και η υπευθυνότητά της, οι συνεχείς επενδύσεις σε ανθρώπινο δυναμικό και υποδομές, με στόχο τη βελτίωση των υπηρεσιών της, οι σταθερές σχέσεις με τα καταστήματα λιανικής αλλά και η προσφορά της στην κοινωνία και στο περιβάλλον, την έχουν καταστήσει έναν από τους προτιμητέους προμηθευτές στον χώρο των ειδών αυτοκινήτου στην Ελλάδα.
Εταιρική εξέλιξη
Το 1998, ορόσημο στην εξέλιξη της ΕΜΑ ΑΕ, αποτέλεσε η έναρξη πολυετούς συνεργασίας με τον Γερμανικό Όμιλο ελαστικών και τεχνολογιών αυτοκινήτου, “Continental”. Αντικείμενο ήταν η διανομή των κορυφαίων brands αυτού του Group στην ελληνική αγορά (Continental, Uniroyal, General Tire, Barum, Viking). Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα αποτελεί την μοναδική χώρα στην Ευρώπη, στην οποία η Continental δεν έχει δική της θυγατρική εταιρεία αλλά αντιπροσωπεύεται, τουλάχιστον έως το 2028, από την ΕΜΑ Α.Ε., απόφαση που οφείλεται στην εξαιρετική πορεία και εμπορικά αποτελέσματα της ελληνικής εταιρείας, όλα τα χρόνια λειτουργίας της.
Αντίστοιχος σημαντικός σταθμός στην επιχειρηματική πορεία της ΕΜΑ ΑΕ στην ελληνική αγορά, ήταν η συμφωνία με την “BP”, για τη διανομή της μάρκας λιπαντικών “Castrol” (2009). Επίσης, πρόσφατα (2022), η συμφωνία με την Κορεάτικη “Kumho Tire”, για τη διανομή της μάρκας ελαστικών “Kumho” και η συμφωνία με την κορυφαία εταιρεία
παραγωγής ελαστικών στην Κίνα, την “Zc-Rubber”, για τη διανομή των ελαστικών “Trazano” και “Bison”. Τέλος, το 2023, συνάφθηκε συμβόλαιο με τις Κινεζικές εταιρείες ελαστικών, “HaoHua” για τη διανομή της μάρκας “Aplus” και με την “SNCTire”, για τη διανομή της μάρκας “Comforser” που αποτελεί την νούμερο ένα μάρκα ελαστικών για οχήματα 4×4 στην Κίνα.
Συνολικά, σήμερα, το χαρτοφυλάκιο μαρκών της EMA AE, που διακινούνται στην Ελλάδα είναι στα ελαστικά τα brands: Continental, Uniroyal, Barum, Viking, GENERAL TIRE, KUMHO TIRE, TRAZANO, APLUS & Comforser Tires και στα λιπαντικά, τα brands Castrol, Aral, 77 lubricants & padoc lubricants.
Υποδομές, πληροφοριακά συστήματα και e-business
Στον τομέα των υποδομών, η ΕΜΑ ΑΕ διαθέτει ιδιόκτητα κτίρια γραφείων, στην Κηφισιά της Αττικής, μια αποθήκη στην Αθήνα, εμβαδού 5.500 m2, μια αποθήκη στη Θεσσαλονίκη, εμβαδού 3.000 m2, ενώ διαθέτει ιδιόκτητο στόλο 8 φορτηγών, για τη διανομή προϊόντων στον αστικό ιστό Αθήνας και Θεσσαλονίκης, με συχνότητα κίνησης 2 φορές ημερησίως.
Σε επίπεδο ψηφιακών υποδομών η εταιρεία έχει επενδύσει, μεταξύ άλλων, σε υπερσύγχρονα και ιδιαίτερα αξιόπιστα συστήματα τηλεματικής, ηλεκτρονικών παραγγελιών, ρομποτικής αυτοματοποίησης των διαδικασιών λειτουργίας, προστασίας δεδομένων, συστημάτων e-truck – SW με GPS για την ενημέρωση των συνεργατών – εμπόρων, σχετικά με την κίνηση των φορτηγών διανομής, ενώ οι σύμβουλοι πωλήσεων έχουν διαρκή πρόσβαση σε δεδομένα business intelligence.
Ως αποτέλεσμα, το όφελος για τον τελικό καταναλωτή είναι μεγάλο, καθώς εξασφαλίζεται
η άμεση και πλήρης ενημέρωση των συνεργατών – εμπόρων, η ασφάλεια και εγκυρότητα των δεδομένων, τα υψηλά επίπεδα εξυπηρέτησης για τους καταναλωτές, οι αυτοματισμοί για μείωση του εταιρικού κόστους λειτουργίας, η αύξηση της παραγωγικότητας, η αειφόρος εταιρική λειτουργία και η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, άρα και η προστασία του πλανήτη.
Η θέση της ΕΜΑ ΑΕ στην ελληνική αγορά – Μια υπερήφανη ιστορία επιχειρηματκής επιτυχίας
Σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο, ρευστό γεωπολιτικό και πολυδιασπασμένο περιβάλλον, το οποίο δυσχεραίνει το εμπόριο και τη λειτουργία των εφοδιαστικών αλυσίδων, ο πληθωρισμός επηρεάζει, όχι μόνο τις τιμές των βασικών αγαθών αλλά και την ψυχολογία των καταναλωτών. Έχοντας μόλις εξέλθει από την κρίση της πανδημίας της Covid-19, η ΕΜΑ ΑΕ έχει καταφέρει να έχει σήμερα ηγετική θέση στην ελληνική αγορά ελαστικών.
Συγκεκριμένα η ΕΜΑ ΑΕ αποτελεί κορυφαίο προμηθευτή επιβατικών ελαστικών στην Ελλάδα (για τις κατηγορίες Passenger and Light Truck Tires / Passenger Car Radial Τires), ενώ το brand “Continental Tires” κατέχει ηγετική θέση στις πωλήσεις premium ελαστικών για επιβατικά, 4Χ4 και ελαφρά φορτηγά. Επιπλέον, αξίζει να αναφερθεί ότι η ΕΜΑ ΑΕ είναι η εταιρεία ελαστικών που καταλαμβάνει την υψηλότερη θέση στην ικανοποίηση των πελατών σύμφωνα με έρευνες αγοράς που έχουν πραγματοποιηθεί από ανεξάρτητο φορέα.
Αναφορικά με τις οικονομικές της επιδόσεις, αξιοσημείωτο γεγονός αποτελεί το ότι η ΕΜΑ ΑΕ αύξησε περισσότερο από 60% το Μερίδιο Αγοράς της στα Ελαστικά (PLT), το 2023, ενώ ο κύκλος εργασιών της αναμένεται να αυξηθεί κατά 80%, σε σύγκριση με το 2008, παρά την κρίση. Ο τζίρος για το 2023 εκτιμάται στα 45 εκατομμύρια € και το μερίδιο αγοράς πάνω από 15%. Επιπλέον, ας τονιστεί ότι η ΕΜΑ ΑΕ δραστηριοποιείται στον κλάδο με μηδενικό δανεισμό τα τελευταία 10 χρόνια, ενώ βρίσκεται ανάμεσα στις κορυφαίες ελληνικές εταιρείες σε οικονομική σταθερότητα.
Το μυστικό αυτών των επιτυχημένων αποτελεσμάτων είναι πολυπαραγοντικό. Έγκειται στην οικοδόμηση νικηφόρων συνεργατικών σχέσεων, στην επιλογή κορυφαίων προϊόντων, στην προσήλωση στις εταιρικές αξίες, στον σαφή επιχειρηματικό σχεδιασμό και στην επιχειρηματική ηθική καθώς και στο αξιόλογο και ικανό ανθρώπινο δυναμικό της. Ακόμη, βασίζεται στις πολυποίκιλες δράσεις επικοινωνίας, marketing και εξυπηρέτησης πελατών, στην ακεραιότητα και στην συνέπεια, στον ανθρωποκεντρικό εταιρικό προσανατολισμό που «αποδίδει» σε παραγωγικούς και ικανοποιημένους εργαζόμενους, στο πρόγραμμα επιστροφής μέρους των κερδών στην κοινωνία και το περιβάλλον αλλά και στο «συνετό» μετοχικό σχήμα που δίνει μακροπρόθεσμη προοπτική και υπεραξία στην ΕΜΑ ΑΕ.
Σε επίπεδο Κοινωνικής Ευθύνης, είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι φέτος, η ΕΜΑ ΑΕ προσέφερε το ποσό των 20.000 ευρώ, προς ενίσχυση των πολιτών που επλήγησαν από τις καταστροφικές πλημμύρες στη Θεσσαλία. Επιπλέον, το 2021 η εταιρεία προσέφερε επίσης 20.000 ευρώ στον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό, για την ενίσχυση των πληγέντων από τις πυρκαγιές εκείνου του καλοκαιριού. Παράλληλα, η ΕΜΑ ΑΕ στηρίζει αδιάλειπτα και άλλους Οργανισμούς, όπως το «Χαμόγελο του Παιδιού», για το οποίο καλύπτει, από το 2012, απολύτως δωρεάν, τις ανάγκες δεκάδων οχημάτων του Οργανισμού σε ελαστικά, ώστε τα παιδιά και οι εργαζόμενοι να απολαμβάνουν ασφαλείς μετακινήσεις, ενώ, μεταξύ άλλων, υλοποιεί και δράσεις εκπαίδευσης σε θέματα ΚΟΚ και οδηγικής συμπεριφοράς, για παιδιά και ενήλικες.
Ο Δ/νων Σύμβουλος της ΕΜΑ ΑΕ, Θανάσης Τσούκας, δήλωσε σχετικά: «Η ΕΜΑ ΑΕ έχει αναμφίβολα διαγράψει μια μακρά και ιδιαίτερα επιτυχημένη πορεία ανάπτυξης, με συνέπεια, στρατηγική και όραμα. Διαβλέποντας τις νέες, ιδιαίτερες παγκόσμιες και τοπικές κοινωνικοοικονομικές συνθήκες και διερευνώντας με προσοχή τις προοπτικές εξέλιξης στον τομέα των aftermarket προϊόντων αυτοκινήτου, αποφασίσαμε μια σειρά κινήσεων και συνεργασιών, ώστε να δημιουργήσουμε ένα ακόμη πιο δυνατό προϊοντικό πορτοφόλι
μαρκών και ένα αναβαθμισμένο επιχειρηματικό σχήμα, που θα διαθέτει, όχι μόνο τα κατάλληλα αντισώματα για να αντέχει στις κρίσεις αλλά και τη δύναμη να συνεχίσει να ηγείται στην ελληνική αγορά, με εντυπωσιακά αποτελέσματα και συμβολή στην εθνική οικονομία. Στόχος της ΕΜΑ AE είναι να παραμείνει κορυφαίος προμηθευτής επιβατικών ελαστικών στη χώρα μας, επενδύοντας στη βιώσιμη ανάπτυξη, άρα και στον Άνθρωπο. Όραμά μας, να συμβάλλουμε στη δημιουργία προϋποθέσεων ασφαλών, άνετων και οικονομικά προσιτών οδικών μετακινήσεων και στο κτίσιμο μοντέλων υγιούς επιχειρηματικότητας, μέσω της διάθεσης κορυφαίων προϊόντων στην αγορά, πρωτίστως, όμως, μέσα από την καλλιέργεια σχέσεων κοινής προόδου με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη».