Ένα Jazz όλο προσόντα
Το Honda Jazz θα μπορούσε άνετα να χαρακτηριστεί το καλύτερο αυτοκίνητο της κατηγορίας. Ενα Honda όλο προσόντα, που όμως δεν έχει τη θέση που του αξίζει στην ελληνική αγορά, με βασικό πρόβλημα την υψηλή τιμή. Αλλά και τη μεγάλη ζήτηση σε διεθνές επίπεδο.
Τι είναι το Jazz; Ένα μικρό, μόνο στα λόγια, αυτοκίνητο, με ψηλό ανάστημα που είναι κορυφαίο σε πρακτικότητα, αξιοπιστία και οικονομία.
Το Jazz, γνωστό για τις εσωτερικές του ανέσεις, στην ανανεωμένη του γενιά υπόσχεται να ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς οδηγούς. Αλλωστε, εκτός από το Crosstar το οποίο δείχνει διαθέσεις για περιπέτειες, υπάρχει πλέον και μια σπορ έκδοση. Η Advance Sport η οποία, σε συνδυασμό με το ισχυρότερο υβριδικό σύνολο, που αποδίδει 122 ίππους, προδιαθέτει και για πιο δυναμική οδήγηση.
Το Jazz δανείζεται το αναβαθμισμένο υβριδικό σύστημα κίνησης e:HEV, που γνωρίσαμε στο HR-V, το οποίο παράγει περισσότερη ισχύ (+14 ίππους) και διατηρεί τον αποδοτικό και οικονομικό χαρακτήρα. Οι αλλαγές εντοπίζονται τόσο εξωτερικά με στόχο να δώσουν στο Jazz πιο δυναμική εμφάνιση, όσο και στην καμπίνα των επιβατών για πιο premium αίσθηση.
Το νέο σπορ facelift του Honda Jazz δημιουργεί μια πιο χαρακτηριστική και δυναμική εμφάνιση. Η ανανεωμένη εμφάνισή του βασίζεται στο εμβληματικό σχήμα του μοντέλου και τις καθαρές, ζωηρές οριζόντιες γραμμές με δυναμικές πινελιές που του προσδίδουν νέα προσωπικότητα.
Νέα σχεδιαστικά στοιχεία, όπως οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, δημιουργούν μια χαρακτηριστική και πιο συνεκτική αισθητική, η οποία αντικατοπτρίζει καλύτερα τη δυναμική προσωπικότητα του αυτοκινήτου, διατηρώντας παράλληλα το εμβληματικό σχήμα του Jazz με τις καθαρές, ευκρινείς οριζόντιες γραμμές που παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στο μοντέλο τέταρτης γενιάς. Η πιο στιβαρή παραλλαγή Crosstar δέχεται επίσης σχεδιαστικές αναθεωρήσεις τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά που ενισχύουν την ήδη στοχευμένη αισθητική της.
Η ανανεωμένη διαβάθμιση εκδόσεων ξεκινά με το πλούσια εξοπλισμένο Elegance, που προσφέρει ένα ανώτερο επίπεδο στάνταρ χαρακτηριστικών, όπως νέο τιμόνι με δερμάτινη επένδυση, κάμερα οπισθοπορείας και αναβαθμισμένο εξοπλισμό άνεσης. Η νέα κορυφαία έκδοση Advance Sport διαθέτει πολλά αποκλειστικά σχεδιαστικά στοιχεία και αλλαγές στο πλαίσιο προς όφελος των δυναμικών επιδόσεων και της οπτικής απήχησης του αυτοκινήτου.
Οι σχεδιαστικές αναθεωρήσεις στο εσωτερικό ενισχύουν τη μινιμαλιστική αισθητική του μοντέλου, τη χρηστικότητα, την πρακτικότητα και τη λειτουργικότητα σε μια απλή, απέριττη και εργονομική καμπίνα. Το οδηγοκεντρικό ταμπλό περιλαμβάνει έναν λεπτό πίνακα οργάνων που εκτείνεται σε οριζόντια διάταξη χωρίς να περιορίζει την ορατότητα, ενισχύοντας περαιτέρω την αίσθηση εξαιρετικής ευρυχωρίας.
Καθώς η Honda θεωρεί τη χρηστικότητα πρωταρχική σχεδιαστική προτεραιότητα, η κεντρική οθόνη αφής HMI 9” και η TFT 7” του πίνακα οργάνων -που περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό- είναι απλές και ευανάγνωστες. Χαρακτηριστικά άνεσης και χειριστήρια είναι φιλικά προς τον χρήστη και βρίσκονται σε θέση εύκολης πρόσβασης, συμβάλλοντας σε μια ξεκούραστη οδηγική εμπειρία.
Ενισχύοντας τον παράγοντα της καθημερινής χρηστικότητας του μοντέλου, το Jazz διαθέτει έναν εντυπωσιακό χώρο αποσκευών 304 λίτρων.
Το εξαιρετικό υβριδικό σύστημα e:HEV αποτελείται από δύο συμπαγείς, ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες, συνδεδεμένους με έναν βενζινοκινητήρα 1.5 λ. DOHC i-VTEC, μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα πρωτοποριακό κιβώτιο με σταθερή σχέση μετάδοσης μέσω μιας ευφυούς μονάδας ελέγχου ισχύος. Ολα συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους ώστε να πετυχαίνουν ομαλή, άμεση απόκριση. Η Honda έχει αναπτύξει αυτούς τους εύστροφους ηλεκτροκινητήρες ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο ελαφριοί, συμπαγείς και αποδοτικοί.
Η προηγμένη υβριδική διάταξη e:HEV επιλέγει απρόσκοπτα από τρία προγράμματα οδήγησης (drive modes) που εναλλάσσονται διαρκώς:
■ EV Drive: η μπαταρία ιόντων λιθίου παρέχει απευθείας ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα
■ Hybrid Drive: ο κινητήρας παρέχει ισχύ στο μοτέρ-γεννήτρια που με τη σειρά του τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα
■ Engine Drive: ο βενζινοκινητήρας συνδέεται απευθείας με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη
Στα περισσότερα σενάρια οδήγησης στην πόλη, η βέλτιστη απόδοση επιτυγχάνεται με αλλαγές μεταξύ EV Drive και Hybrid Drive, ενώ το Engine Drive χρησιμοποιείται στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου. Αυτό υποστηρίζεται από μία on-demand αύξηση της ισχύος (boost) από τον ηλεκτροκινητήρα για ταχύτερη επιτάχυνση, με ροπή 253Nm, που επίσης παρέχει αξιοσημείωτη επιτάχυνση στις χαμηλές ταχύτητες. Στην πράξη, η λειτουργία του συστήματος έχει βελτιωθεί σημαντικά, όχι μόνο σε επιδόσεις αλλά και σε θόρυβο. Επειδή ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται κυρίως για τη φόρτιση της μπαταρίας, οι στροφές λειτουργίας του απλά δεν υπάρχουν ή δεν ακούγονται! Και το πιο σημαντικό: η κατανάλωση. Στην πράξη, το Jazz οδηγείται εύκολα, όπως ένα οποιοδήποτε αυτόματο μικρό και συνδυάζει καλές επιδόσεις με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση. Σπάνια ένα νέο αυτοκίνητο, ακόμη και στο πιο αυστηρό πρότυπο μετρήσεων WLTP, καταφέρνει να πετύχει την κατανάλωση που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Εδώ τα αποτελέσματα είναι ακόμη καλύτερα: Λίγο πάνω από 4 λ. /100 χλμ.
Στο Jazz, η Honda προσφέρει μερικά από τα πιο προηγμένα χαρακτηριστικά ασφάλειας και βοηθήματα οδηγού στην κατηγορία. Η χρήση μιας ευρυγώνιας και υψηλότερης ευκρίνειας κάμερας επιτρέπει τη βελτίωση της αντίληψης του περιβάλλοντος χώρου του οχήματος, συμπεριλαμβανομένης της αναγνώρισης πεζοδρομίων χωρίς κράσπεδα ή διαγραμμίσεων στην άκρη του δρόμου, ενώ τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας έχουν αναθεωρηθεί για μειωμένη παρέμβαση στην καθημερινή οδήγηση. Ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και 10 αερόσακους, με τον ένα να βρίσκεται ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό και δύο πλευρικούς για τους πίσω επιβάτες. Στο σύνολο, το Jazz e:HEV είναι ένα αυτοκίνητο που απολαμβάνεις να οδηγείς, είτε χαλαρά είτε γρήγορα, και που σου εμπνέει εμπιστοσύνη και αυτοπεποίθηση να πιέσεις σε δρόμο με στροφές.
Και κάτι λίγο πριν το τέλος: οι εκδόσεις του Jazz καλύπτονται από 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (ή 100.000 χλμ), 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια, ενώ το μεταλλικό χρώμα διατίθεται χωρίς επιπλέον χρέωση.
Honda Jazz Elegance 1.5 i-MMD Automatic
Κινητήρας: 1.498 κ.εκ., hybrid
Ισχύς: 122 PS
Ροπή: 253 Nm
0-100: 9,4 δευτερόλεπτα
Τελική: 175 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 4,5 λτ./ 100 χλμ.
CO2: 102 γραμμάρια
Τέλη: 0 ευρώ
Τιμή: 27.500 ευρώ